Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odottavia nuoria äitejä??

12.12.2006 |

Eli eilen vasta plussasin, laskujeni mukaan olisi menossa rv4 (toivottavasti en nyt nuolaise ennen kuin tipahtaa, mutta siitä lähdetään, että kaikki menee hyvin).

Ikää löytyy itseltä 21v ja mieheltä 24v.

Huomenissa olisi sitten tarkoitus neuvolaan päin soitella. Jännittää kovasti kaikki, aivan eka raskaus on nyt kyseessä:)

Kommentit (245)

Vierailija
101/245 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt päässy käymään niin et muilla on muutakii elämää ku koneen kytistäminen??

Vierailija
102/245 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mie oon ollu laiska enkä oo hirveesti jaksanu tänne kirjotella, mutta oon kyllä ahkerasti käyny lukemassa muitten kirjotuksia. Kiva niitä on lukee, jos joku ahkerampi jaksaa kirjoitella (: Ei miulla sen puoleen kauheesti oo ollukkaan mitään kirjoitettavaa, kun ei mitään oikeen oo tapahtunukkaan. Maha on jo kyllä kasvanu melkoisesti, kymmenen kiloo paino on noussu, se tuntuu aika hurjalta ku aina on ollu sellanen luuviulu (: Hassua, ku ei mitkään vanhat vaatteet mahdu enää päälle. Eikä kauheesti raaskis uusiakaan ostaa, ku kuvittelee vielä joskus niihin vanhoihin mahtuvansa. Jotain vaatteita oli kyllä silti pakko käydä tänään ostamassa, etten nyt ihan resupekalta näytä.

Kyllä sie oot aika sitkee mimmi henniina. Mie oisin varmaan jo ihan pyörryksissä ja hermona siun tilassa, ku synnytys lähestyy ja sitten ei kuitenkaan meinaa ulos tulla. No sie varmaan kohta pääsetkin sinne puhisemaan, toivottavasti oisit jo parasta aikaa. Ja kyllä täällä muillekin täytyy vaan hattua nostaa, en ite pysty vielä ees kuvittelemaan, että se lähtö ois jo niin lähellä. Miulla tosin on vielä piiiiiiitkä aika, mutta nopeesti se aika kuitenkin loppujen lopuksi menee, ku kohta on jo maaliskuu ja sitten on enää kolme kuukautta aikaa jälellä. Kuhan nyt vaan sais tuon koulun alta pois ennen h-hetkeä, niin ois hyvä ja kyllä sen saankin jos nyt ei hirveen etu ajassa oo vauva tulossa.

Ilmeisesti kukaan ei niitä yhdistelmä vaunuja täällä kaivannu, ne ois tosi hyväkuntoiset ja halvalla lähtis, sanokaa vaan jos kiinostaa. Kaveri haluis niistä eroon, kun sen oma vauva on jo sen verran iso, ettei vaunuja enää tarvitse.

Myö saatiin aika hyvä paketti miehen veljeltä 300:lla eurolla. vaatteita, yhdistelmävaunut, sitteri, pinnasänky+patjat yms. , jumppalelu, kantoreppu, hyppykeinu, turvavyönalennin, amme+jalka, ja eka turvaistuin. Se oli miusta ihan kohtuu hinta tuommoisesta paketista, kun kaikki tavarat on ostettu niitten 3 vuotiaalle pojalle uutena, niin ei ne kauheesti oo kulunu.

Äsken rupes kauheesti tekemään mieli lettuja ja piti ruveta paistamaan, vaikka ei ne kyllä kauheesti letuilta näyttäny, mutta hyviä olivat (: oon noissa keittiö hommissa aika surkee, mutta tässä mie opettelen kovaa vauhtia. Jotain uutta ruokaa, kun rupee tekemään niin kolmannella yrityksellä se on jo tosi hyvää!

Nyt mie meen sänkyyn katsomaan telkkaria, väsyttää aika paljon sieltä tulis tänään 4-D dokkari pitäis se vielä yrittää jaksaa katsoa. Hyviä iltoja kaikille !

*-zuzu- 25+2*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/245 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopsasti tulin ilmoittautumaan ja kertomaan tuoreimmat uutiset :) jotka onkin sitten ihan kivoja edistysaskelia... Eli viimeyönä rupes 3 kieppeillä supistelemaan ja koko päivän on tihentynyt tahti ja kipeytyny supparit.. Nyt on väli 6-9 minuuttia (on ollu jo viimeiset 3 tuntia) ja aion kohta miehen kans painua äippäpolille, jos nyt pysyy vielä tunnin ajan säännöllisenä.. Ja takas en tule ilman vauvaa sieltä, vaikka miten aikoisivat lähettää kotiin!! No tietty, jos nää nyt laantuu niin sitten me ei lähdetäkään.. Mutta pinoudun sitten huomenna, jos en ole vauvanhakureissulle tänään päässyt lähtemään..

Nyt takas puhisemaan näiden suppareiden kans :) Tähän saakka kivaa(kivut siedettävät), mutta mitä kivuliaammaksi kun alkaa muuttua niin varmasti sitä useampi kyynel valuu poskelle :/

Hyvät illanjatkot kaikille :)

~Henniina rv. 40+6

Vierailija
104/245 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zuzu: eihän se limatulppa edes kaikilla irtoakaan :) Mut kyllä noista supistuksista päätellen vois jo viikon sisään vaaveli tulla. Jännityksellä ootan minäkin milloin pääset nyytinhakureissulle :)

Musta_kissa: moi sullekin! No tänään on ihme kyllä mullakin vähän kiirettä, mut palailen illalla sit koneen ääreen :)

Siihen asti moi!

~Henniina

Vierailija
105/245 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa, ku vihdoinki rupes henniinallaki jotain tapahtuun!!!:D:D...ja ku ei oo tänään täällä ainakaa vielä näkyny, niin elelen sitte siinä toivossa, että menitte eilen sinne synnärille, ja sille tielle jäitte vähäksi aikaa..(?)

ja miiustakaan ei oo kuulunu pitkään aikaan mitään, niin kaippa me kohta saadaan kuulla ilosia uutisia uudesta tulokaasta...!!

zuzu..kannattaa tosiaan käyä ostaan muutamia isompia vaatteita, niin on mukavampi olla:D...mutta suosittelisin että marssit äitiysosastolle, ja ostat ihan rehellisiä äitiysvaatteita (vaikka tuossa vaiheessa voi tuntua vielä turhalta) niin ne ainaki menee sitte loppuun saakka...aika ankiat on oltavat kyllä, ku itelläki vaatteita kaapit täynnä, mutta vaan muutama niistä mahtuu enää päälle:(!!...no eletään toivossa, että joskus oon taas niinki normaalin kokonen että mahun entisiin vaatteisiin (joskin aika epätoivoselta just nyt kyllä tuntuu)..

oot kyllä halvalla saanu tosi hyvän paketin tavaraa!!..ku laskeskelet että vaunutki uutena maksaa sen 500e ja semmosesta turvaistuimestaki saa sen 100e maksaa..ja just jos ostaa joltai tutulta, niin tietää miten niitä on pietty..että ei osta homeisia vaunuja tai kolaroitua turvaistuinta:D!!..

oon tässä peseskelly ja silitelly vauvalle vaatteita lipastoon valmiiksi oottamaan...sain isosiskolta ihan kivasti vauvan vaatteita, ku ei ne enää sen 4-vuotiaalle käy:)..että näyttäis siltä ettei varmaan muutamana eka kuukautena tarvis ostaa mitää tommosia tavallisia käyttövaatteita... ja tietenki mummot kantaa niitä joka käynnillä lisää:D!

mutta eikö teistäki nuo 60senttiset oo melkosen isoja??..tai siis kyllä kai niissä ihan vastasyntyneellä roikkuu lahkeet ja hiat missä sattuu? no oli sielä onneksi messissä muutamia 50senttisiäki, mutta ihmetytti ku pakkauksessa kaikki niin isoja.. kai ne laittaa sinne pakkaukseen varalta niin isoja, ettei kellekkään käy niin että neki on jo heti valmiiksi liian pieniä, ku nykyäänhän ihmisille syntyy melkosen kookkaita vauvoja:D

pitäs tässä joskus käyä synnärillekki vähä tutustumassa...tänään ois semmonen kierros jossa vois käyä, mutta mahtaneeko tuota viittiä.taijetaan jättää ens viikkoon:D...mutta on se varmaan ihan kiva käyä ajoissa, että jos tulee sitte äkkilähtö niin tietää minne mennä..ja muutenki ku ei oo vielä niin tukalaa tää oleminen, niin voi saaha semmosesta kierroksesta vähä enemmän irti,entä ku sitte ku maha raahaa jo polvissa ja jokapaikkaa pakottaa (no joo, mun tilanne alkaa olla tuota jo muutenki, vaikken ihan viimesillään ookkaa:D)

Vierailija
106/245 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se nytten pääsi tositoimiin. Huippu juttu, toivotaan, että kaikki menee hyvin ja päästään pian kuulemaan vauvaterveiset ja synnytystarinaa (:

Joo niin oli kyllä kiva, kun sai melkein kaiken tarvittavan halvalla ja samassa paketissa. Mie en oo kauheesti viittiny ostella vielä vauvan vaatteita, kun ei tidä ees sukupuolta ja sitten tulee kuitenkin niitä vaatelahjotuksia joka suunnasta. Oon mie pari bodia ja yhet housut ostanu kuitenkin, ei stä voi välttyä noilta vauvanvaate osastoilta, ois vaikka mitä ihanaa, mutta onneks oon malttanu mieleni (:

No ei siullakaan wiip enää pitkä matka sinne synnytykseen oo. Mie vielä kitkuttelen yli komekuukautta tän mahani kanssa.

Mutta pitää mennä syömään, että maha ei vaan pääse kutistumaan.

*zuzu*

Vierailija
107/245 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi pieni tyttönen laskettuna aikana elikkäs 18.2 ( se aika mikä oli korttiin merkittty vaikka eessä oltiin) Klo 12.21 ja siellä oulussa siis synnytettiin. Tytöllä pituutta oli 52 cm ja painoa 3 kg 775 g.. Hatun koko oli 34 cm.. Aivan ihana tyttö... Synnytys meni hyvin..

Lauantaina en enään jaksanut olla kotona kun tuntui todella kipeenä jo supistukset 6 min välein. Menin näyttäytymään osastolle ja siellä sitten päätettiin että menen vielä kotiin odottelemaan.. 6 aikaan illalla kipu paheni ja takasin osastolle menin 7 aikaan. Siellä sit kattottiin ja olin 4 cm auki. Sitten siitä lähdettiin ambulanssilla ouluun..

Siellä oltiin joskus 10 jälkeen ja tutkivat minut. Sen jälkeen synnytys saliin. Supistukset olivat aivan järkyttäviä 4 min välein.. menin tunniksi ammeeseen ja se autto.. Sitten joskus 2 aikaan puhkaisivat kalvot multa ja vedet tuli. samalla laittoivat vauvan päähän sen pinnin joka mittaa sen sydänkäyrän ku ei muuten meinannu onnistua.. sitten laittoivat myös tipan sitä nopeutus juttua tippumaan.

olin edelleen sen 4 cm auki ja tulivat laittaa sitten epiduraalin kun supisteli 2 min välein aivan järkyttävästi. Sen laitto oli yhtä tyhjän kanssa se ei vaikuttanut mitenkään, ainut mikä vaikutti oli kun vedin ilokaasua kaksin käsin.. Yö meni siinä supistellessa ja aamulla 9 aikaan olin 9 cm auki..

10 aikaan alettiin sitten ponnistelemaan ja se kyllä oli aika rankkaa.. Sain ponnistella melkeen kahden tunnin ajan ja neitin pää oli saatu melkeen ulos.. sitten mä en enään jaksanut ja lopulta auttoivat imukupilla ulos.. Tosi hyvin muuten meni mutta olin niin loppuajasta väsyny että en enään meinannu hereillä pysyä...En kahteen yöhön nukkunut ollenkaan...Pieniä torkkuja aina välillä sain otettua..

Neiti siis syntyi 12.21 ja kyllä kaikki kipu ja muu hävisi saman tien kun sen rinnalle nostivat..

mutta käyn myöhemmin kirjoittelemassa lisää nyt on ruoka-aika toisella... =))

T. Miiu86 ja pikkuneiti

Vierailija
108/245 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitihän se mennä painaan taas hätiköidysti tuota enteriä, ku niin onnessaan olin:D!!

että piti sanomani:

ihanaa!!paljo onnea pienelle prinsessalle, ja prinsessan onnellisille vanhemmille!!

tosi kiva kuulla että kaikki meni hyvin ja sielä päästään viettämään perhe-elämää!

siinähän oli sopivan kokonen tyttö! (ite oon ollu melkeen just saman kokonen syntyessäni:D)!! että ei tarvinnu mitää mielettömän isoa saada ulos!..vaikka on kai se ihan yhtä kova homma saattaa nuita pieniä ku isojaki ulos..ainaki mitä oon kuullu nuilta kokeneemmilta synnyttäjiltä, niin ei sillä koolla oo kuulemma loppujen lopuksi kovin suurta merkitystä sen kannalta että kuinka helposti se synnytys käy..isokin saattaa syntyä helposti, ja pienikin saattaa jumittaa ihan tosissaan.. niinku näytti miiulla tekevän, ku niin kauan piti ponnistaa!

oliko oulussa minkälaista synnyttää? ku ite tässä muutaman kilometrin päässä oys:sta asustelen, niin kai minäki sitte sielä synnytän:D!..niin ois kiva kuulla millasta palautetta sinne antaisit.. vaikka no joo, ku et oo missää muualla koskaa synnyttäny niin kai sun on aika vaikia sanoa, ku ei oo mihin verrata;)

vaikka tän pinon otsikkona onki että odottavia nuoria äitejä, niin elkäähän jo synnyttäneet mihinkää karatko:D...jos vaan pienokaisiltanne ehitte käyä välillä tänne kirjottelemassa..

tilasin semmosen kantoliinan...hmm, ku oon aatellu että semmonen on varmaan kätevä, ja jos totutelee vauvan heti alusta semmoseen, niin että seki sitte tykkäis siinä olla... vaikka mää oon niin kuumaverinen, että paistun ja sulan aina ku joku on kovin lähellä:)..että toivottavasti pystyn siinä liinassa sitte pientä kantaan..no onneksi mies on ainaki eri maata, niin jos mää en pysty niin se ainaki sitte pystyy:)

ois tänään viimenen perhevalmennuskerta...taitaa jäädä menemättä, ku sielä on aiheena vauvanhoito ja sen semmonen. Siis osi kai se tärkiä aihe, mutta ku ollaan molemmat niin flunssasia ja sinne on tulossa joku vauva perhe malliksi, niin ei oikeen viittis mennä tartuttaan... pittää kattoa jos sitä on ens kuussa vielä siinä kunnossa, että kävin siinä ryhmässä sitte ton kerran..tai sitte ei käy ollenkaa.. onhan nuita vaippoja tullu sen verran vaihettua, että se kyllä luonnistuu..ja oppiihan sitä siinä sen omanki kans:)

argh!huomasin mahassa muutaman raskausarven...snif!!..ja minä ku oon niin toivonu ja pitäny peukkuja pystyssä että mää niiltä säästyisin:D!! no jaa, onneksi ne ei oo pahoja, ja pitäähän tästä valtavasta (vain omasta mielestä valtava:D) mahasta jotai muistojaki jäähä:)!!

ja kamalampaa tuo tullut läski on entäkö ykskää arpi!!

pittää mennä vähä siivoileen tästä keittiötä...on meinaan niin ihana tiskivuori että huhhuh.. on se kumma miten sitä kertyy tuohon pöyvälle tuota tiskiä vaikka on tiskikonekki.. en halua ees kuvitela minkälainen meijän keittiö ois jos meillä ei ois tiskikonetta.. varmaan aina joka ikinen kippo käytettäis ennenku saatais tiskattua :D

Vierailija
109/245 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa tänne kerenny tulla viestiä sitte viime käynnistä:D!! miiuki oli pyörähtänynnä...

ja ihan sillä tänne nyt muistin tulla (oikeesti mulla on aikaa, mutta ku ei muista!!!vanhuus, vanhuus....;D) ku yhtäkkiä hoksasin tuossa kun hugoa nukutin syliin, että jokohan se zuzullaki on piakkoin vauva kainalossa:)... niin piti sitte heti ku hugo nukahti, niin tulla tänne tarkistaan asia..ja aika hyvällä mallillahan tuo kuulostaa olevan:D!! kannattaa varautua että sitä saattaa tosiaan joutua lähteen ihan yhtäkkiä..mulla ei ees kerenny tulla mitää tuntemisia eikä mitää, yhtäkkiä vaan meni ne lapsiveet niin se oli menoa sitte:D!!

...oi ku tässä ihan tulee omat synnytys jutut mieleen...oli se vaan niin ihanaa aikaa seki, vaikka on se tämäki:D!!

zuzuki on varmaan kuullu jos jonkimoista kauhutarinaa synnytyksistä, mutta ei kannata uskoa niitä..mää oikeesti ootin että se käy niin kipiää ettei voi kestää, mutta ei se ollu paha...vain ja ainoastaan positiivinn kokemus... eppari haava vaan oli ainut tympiä ku se oli niin kauan kipee...

mutta palaampa taas...mutto meillä kans nyt kuun vaihteessa niin voi mennä vaha aikaa..mutta takuulla taas joskus:D

wiip

Vierailija
110/245 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelepa huvitteks nuit vanhoi viestei tästä ketjusta. *sniif*

Vierailija
111/245 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi paljo MK!

sullahan tosiaan oli se aikamoinen kauhutarina koko synntys...!

ku tapahtuuhan niitä, mutta yleensäottaen ei kannata kuitenkaa mennä synnyttään semmosella asenteella että kaikki menee pieleen..kuitenki varmaan suurin osa synnytyksistä on helpompia (onneksi, muuten syntyvyys varmaan laskis roimasti!!) ku MK:lla...ja helpompia entä ku kauhutarinoita kuulleena äkkiseltään kuvittelee..tietty nykyään ne ihanan ihanat kipulääkkeet on olemassa:D!!tuskin tässä pysytyisin kehumaan helpolla synnytyksellä jos ei ois sitä epiduraalia ja muita kivoja..

plääh...pitäs jaksaa pakata:(...on se vaan niin tylsää hommaa...varsinki ku ei oikeen tiiä mitä voi jo panna pakettiin ja mitä ei..ku ei sitä tiiä vaikka just tarvis sitä minkä on kerenny sitte jo pakata laatikon alimmaiseksi...

onneksi meillä ei oo kuitenkaa pitkä matka (vaan muutama kilsa) niin ei tarvi niin mahottoman tiiviisti kaikkea pakata, vaan voidaan ajella tuossa ees taas hakemassa tavaroita:D

hugo senku lihoo ja kasvaa ja vahvistuu:D...on jo 10 senttiä ja 3 kiloa tullu lisää, vaikka ei oo ku kahen kuukauen ikänen:O!! no, kuulemma tasottuu kolmen kuukauen iässä, kun ne ei enää huvikseen tissuttele, aan syö vaan sillon ku on nälkä... no jos se tästä vielä harventaa syömiostä niin voi wiip parka, ku nytteki on aina räjähysvaara varsinki ku yöllä vetäsee aina ensin 6 ja puolen tunnin unet... oon kerta vieläki semmonen meijeri ettei pahemmasta väliä...

ööp..nyt se heräilee niin pitää rientää :)

wiip

Vierailija
112/245 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ehtinytkää käydä täällä päin.. noh limatulpasta ku keskustelitte mulla kyllä tuli limatulppaa ja eiköhän sit meni et 1vk suuunnillee et tyttöni syntyi vaikka ultras sanottii et poika ois...!

ilmat olleet ihania.

viime viikon tiistaina oli 3kk neuvoloa ja tyttö oli kasvanut oli mitat 59,1cm 5550g pipo 39

ja rokotuski annetttiin mut illalla vähä lämpöä tuli ja oli itkuinen mut parani hyvin et ei mitää muuta tullutkaan...

nyt kesäkuussa ois lääkäri 22.6 :) mieheni sai uuden työpaikan ja ensviikolla aloittaa uudes työpaikassa. lomat palo että ei tainnut tulla hesan reissua sittenkää :( mut vois vloppuna käydä suomentivolissa.

nyt mua kutsutaan et pitää mennä

äiti & tytär 3kk 8 päivää

Vierailija
113/245 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää meinasin sitä ku kirjoteltiin viel masupystyssä ja sit nää murut päätti tulla maailmaan.nii ihania kullannuppuja(mun saalis 2 kpl)

ite asiassa mä en tuota synnytystä oo viel uskaltanu käymään kokonaan läpi ajatuksella.sitten kuhan A on isompi ni ehken sit.

T:MK

Vierailija
114/245 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänää miehelläni viimeinen työpäivä vanhas työpaikas ja ens maanantaina aloittaa uudessa työpaikassa:) mitähän sitä vlopuksi kehittää.

onko muilla anopit tai omat vanhemmat liikaa hössöttäneet ja lässyttäneet teijän lapsille?

miehen äiti on just semmone et llässyttää ja mua ärsyttää ja tulee ottaa mun sylistä tyttöä väkisin iha kui se olis sen lapsi.

nytku oon ottanut sen sylistä pois ja sit mieheni äiti sit mun miehelle valittanut että miks tyttö ei saa olla mummonsa sylis et miks meen ottaan sen sylist poes...

sanoin miehelleni et on mulla oikeus ottaa oma lapseni syliini jos haluan et minä se olen synnyttänyt sen!!

mun omat vanhemmat ei lässytä ne puhuu ihan omalla äänellä ja tavallisesti jne.

olenko liian röyhkeä vai?

Vierailija
115/245 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil ei onneks nuin röyhkeesti tulla ottamaan.mut ukon äietee tuloo aina ottaan silleen et sannoo sit et mää vaikka kahville..

meiän äet hössöttää iha liikaa.mua ketuttaa yli kaiken se et se on aina ostamassa karkkia ym. puoltoista vuotiaalle joka ei sitä vielä kaipaa.haampaat menee.

nii ja vauva aikaan nyt siis kummankiii khalla on aina pienestä inahuksesta ottamassa vaunuista syliin.monesti oon nukuttamssa A:ta kun sit tiputtaa tutin ja rupee kitkuileen nii öet aina sit sannoo et nyt se heräs voinko jo ottaa..inhottaa aina sanoo et elä ota ku yritän saaha ukkumaan kun on nukkunu tosi huonosti.

joo ilmeissesti suonen joelta saattaa meille tulla auto.mersu .tarjontaa ois kyl ihan liika vaihtokaupoille et ei uketsu osaa oikein päättää nii mie sit sille et otetaan mersu kerta siin n halvemat varaosat ja sitä mersuu on huollettu ihan liikkeessä et auton historiikki on saatavilla.no et semmosta tällä kertaa.

Vierailija
116/245 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa ei mennyt, kun 2 tuntia siitä, kun kirjoitin tänne siitä limatulpasta. Niin sittenhän se irtos. Elikkä 11 aikaan yöllä irtos limatulppa ja supistukset alko lisääntymään. Yritin nukkua, mutta ei siitä tullut mitään. Soitin saikulle, että supistuksia tulee noin 5-20 minuutin välein, että mitä teen. Sanovat, että ei kiirettä kun ei oo sännöllisiä. En pystynyt kuitenkaan nukkumaan ja kolmen aikaan sanoin miehelleni, että lähetään yökävelylle sairaalaan, saattaa kyllä olla hukka reissu, mutta samapa tuo, kun ei nukkuakkaan voi. Kun oltiin päästy sairaalaan kello oli 04.00. Kätilö tarkisti kohdun ja se oli auki 5 senttiä. Sitten se laitto miut altaaseen odottelmaan, että avautuu enemmän. 06.00 kalvot puhkaistiin ja sitten oli menoa. En edes ottanut epiduraalia, koska aattelin, että pärjään ilman, kun supistuksetkaan ei koskeneet paljoa. Mutta kalvojen puhkaisun jälkeen oli menoa. Ei perkele!!! 8 sitten alko ponnistus ja kesti tunnin, yhtä tuskaa au!!

8:55 vauva oli maailmassa helpotus :D

Ensimmäinen ajatus oli, että missä sen pippeli on? :D eli tyttöhän sieltä tuli. Itsellä olikin tyttö olo, mutta vähitellen uskoin pojan tulevan, kun kaikki olivat sitä mieltä, että ei miun masusta tyttöö voi tulla. Eli kirppari pöytää varaamaan, kun kaikki sukulaisilta saamat vanhat lasten vaatteet on pojilta saatuja.

Kirjotan kohta lisää, vauva haluu tissii :)

Vierailija
117/245 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin syntyi sun vaavis? meillä tyttö synty aamulla 8.50!

olihan se menoa mullakin ku sain epiduraalin ja siin sain levähdellä 1h verran sit ku supparit alko tuntuu sit oliki menoa ja alkaa siin sit ponnistaa.. et huhuh mitä työtä!

nyt jotenki ei enää muista asioita ja iha kui ois tullut muistinmenetys... onko muilla et alkanut unohtaa asioita?

mä ennen en ollut tällänen mut ku nyt vaavi maailmas nii on hajamielinen ja olen unohtanut paljonki asioita...

mistä johtuis?

kyllääh.. mut nyt menis ulos ku neitiki nukahti... arska paistaa.. :)

Vierailija
118/245 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt neiti nukkuu taas. Nukkuu tosi paljon. Oikeestaan kokoajan, jos ei oo tississä kiinni. Onks ihan normaalia? Tosin onhan se vielä niin pieni, että tarvii unta. (:

Oon kyllä ihan innoissani. On nimittäin niin suloinen tuo muksu. Musta paksu tukka ja kaikki <3 synnytys kivut, kyllä helposti unohtuu, kun saa katella suloisuutta.

Piijetska: Siis tyttö syntyi maanantaina 28.5 kello: 8.55 pituus 49cm, paino 4020 kg ja py 34,5.

wiip: Miullakin tulee maitoa ihan mukavasti, että ei prinsessa kaikkee jaksa juoda. Pitää sitten pumppailla pakkaseen. Toivottavasti riittää jatkossakin, vaikka ärsyttää, kun tissit kokoajan pinkeenä.

Miun piti kirjoittaa jotain vielä tänne, mutta en nytten muista, oon varmaan vielä vähän sekaisin kaikesta (:

zuzu ja neiti 4 päivää

Vierailija
119/245 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piijetska:ku ne lapset on nii ihanania et huomio on vaan niissä et tavan maalliset asiat ei pysy mielessä=mamma muistinen

zuzu:pienten vauvojen työ on nukkua ja syödä.ja se ilmeisesti tasottuu se pinkeys ku tarpeeks imettää.kohta ne tuntuu ihan pehmosilta et älä säikähä,ne pusiit ei oo tyhjät,ku ne on tyhjät nii ne on ku rukkaset. :D

vieläkös me ootellaan joku syntyväks?ainakii nefertiti on viel kääröään vaille..

miettikeehän et vähän aikaa sit zuzu tuli ja sano et on jollain 20 viikoilla ja nyt on käärö sylkyssä.

no mut ei mun pitäs tässä oikeesti istua..

ps.oon joka päivä käyny zekkaan zuzun viestiä et millon se klaveri päättää maailmaan tulla.

Vierailija
120/245 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kaikki meni hyvin (: Se on varmaan niin ihana tunne kun näkee oman vauvan eka kertaa, vaikka se on kulkenu 9 kuukautta kokoajan mukana.

Kirjoittelehan tänne teidän molempien kuulumisia aina kun kerkeet.

Miekin oon ollu tässä neljäpäivää sängyn vankina. Torstaina pamahti tuti päälle kuumetta on ollu 39 ja kauhee nuha ja yskä, mutta nytten alkaa jo onneks vähän helpottaa, paitsi yskä on vieläkin niin kova, että vatsalihaksiin ihan sattuu jo. Tuli tutustuttua synnytysosastollekin jo torstaina, kun olin huolissani, kun en ollu kuullu vauvan liikkeitä koko päivään ja yleensä se niin innokkaasti potkii, kävin sitten sairaalalla ja siellä ei ollu siihen aikaan illastaa toimintaa enää, kun synnytysosastolla, niin ne otti siellä ultrat ja sydän äänet yms. Mutta onneks kaikki oli kunnossa ja heti kun pääsin makaamaan siihen pedille sydän ääniä kuuntelmaan, niin johan alko pikkujalat potkimaan (:

Yhdeksän oli sinä päivänä syntyny näinköhän henniinnan pienokainen yksi niistä, toivotaan (:

Miulla vaan on maha pienetyny, ainakin tuntuu siltä, johtuu varmaan siitä, kun ei oo oikeen mitään pystyny kipeenä ollessa syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme