Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odottavia nuoria äitejä??

12.12.2006 |

Eli eilen vasta plussasin, laskujeni mukaan olisi menossa rv4 (toivottavasti en nyt nuolaise ennen kuin tipahtaa, mutta siitä lähdetään, että kaikki menee hyvin).

Ikää löytyy itseltä 21v ja mieheltä 24v.

Huomenissa olisi sitten tarkoitus neuvolaan päin soitella. Jännittää kovasti kaikki, aivan eka raskaus on nyt kyseessä:)

Kommentit (245)

Vierailija
141/245 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoskia kysymästä. Tämä raskaus on mennyt todella hyvin ei ole ollut mitään ongelmia tai mitään muutakaan " oireita" . Esikoisen odotus meni kans todella hyvin, ei ollut mitään silloinkaan et olen päässyt todella helpolla näistä raskauksista =) Viikot vaan vähenee et koht sit meilläkin on taas yks lapsi lisää, mitenköhän esikoinen suhtautuu asiaa.... hmmm... se jää sit nähtäväksi. Toivottavasti ottaa vauvan mukaa lämpimästi. Kovasti kyl höpöttää vauvasta kuinka se tulee istuu sen vieree sit rattaisiin (ostimme tuplarattaat) =)

Joo mut jos sitä lähtis ruuan laittoo tästä.

Oikein paljon onnea vauvan saanneille ja voimia vauvan hoitoon!

-Petra, poika 2,5v ja masuasukki rv 35-

Vierailija
142/245 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipas minakin sitten nuori aiti olen, ainakin itseni tunnen hyvin nuoreksi. eli 22-vuotias (vm.85) odottelee ensimmaistaan. mies melkein 21-vuotias (vm.86). talla hetkella asustellaan englannissa, aupairiksi tanne laksin tammikuun alussa. loysin tuon saksalaismiehekkeen ja nain sitten vahingossa paasi kaymaan etta lapsihan sielta maailmaan pitaisi putkahtaa tammikuussa, jossa kaikki sujuu hyvin. iloinen yllatyshan tuo oli, vaikka ei sita suunniteltu oltukaan. suomeen muutetaan elo-syyskuun vaihteessa, sita odotellessa. ihanaa paasta omaan pesaan taas. :) onkos taalla muita odottajia/aiteja tampereelta? sinne nimittain ajateltiin sitten muuttaa kun kotosuomeen kaypi tie. :)

// mutsiko ja pikkuinen rv11+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/245 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lähdössä juhannuksen viettoon kauemmas, joten ihan nopeasti..

TERVETULOA UUSILLE, MUKAVAA KUN TULEE ENEMMÄN PORUKKAA TURISEMAAN TÄNNE KANAVALLE! :)

Zuzu: Törmätään vaikka juhannuksen jälkeen, niin annan sulle sen kantoliinan :) Palataan asiaan sit heti jussin jälkeen!

MISSÄ MUSTA_KISSA JA AM, MIIU YMS MUUT VAKKARIT?

Petra: Sie saat oikein nauttia raskaudesta, kun ei kerran ole mitään oireita esim. jatkuvaa pahaa oloa (kuten minulla ihan alusta rv. 18 asti ja sit alkoikin muut reistailut). Ihanaa, sullakin vaan h-hetki lähestyy :) Niin, se on muuten aina iso muutos myös muille lapsille kun perheeseen tulee uusi jäsen. Toivottavasti teillä esikoinen suhtautuu hyvin... Saattaahan se olla että alussa on lievää mustasukkaisuutta, mutta se menee yleensä ohi kun tulee " isoveljeyden" tunne ja sitä kannattaakin paljon korostaa totuttelu vaiheessa eli muistaa sanoa, että olet nyt isoveli ja näytät esimerkkiä.. Silloin esikoinen voi olla itseensä tyytyväinen kun on mallina pikku veljelle/siskolle. Näin siis olen lukenut, enhän mä käytännössä asiasta mitään tiedä, kun itselläni vasta yksi lapsi :-)

Mutsiko: Onneksi olkoon raskausuutisesta! Minäkin olen 85 -vuosimallia ja nuoria äitejähän me ollaan, tottakai :) Ei taida Tampereelta olla kukaan meistä, en ainakaan muista, minä itse Pohjois-Karjalasta.

Nyt menoksi.. Hyvää juhannusta kaikille! :)

~Henniina ja Ukko tänään tasan 4 kk :)

Vierailija
144/245 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoo mutsiko ja tervetuloa vaan minunkin puolesta! Onko alku raskaus sujunut hyvin?(:

Henniina: Joo, miulle sopii se ensi viikko. Eihän tässä muuta ole, kun kotona möllöttämistä vauvan kanssa (:

Hassua miten päivät menee niin nopeesti vauvan kanssa ja tuntuu, että mitään ei kerkeä tekemään. Päivälläkään ei oikeestaan muualla kerkee käymään, kun ruokakaupassa ja samalla vähän vaunuilemassa. Ja Siivotakkaan ei kerkee yhtä paljon. kuin ennen. En tiedä mistä johtuu, varmaan osittain laiskuudesta. Aamullakin tulee " nukuttua" pitkään, kun ei oo tottunut tälläseen katkonaiseen nukkumiseen (:

Vauvalla on muutenkin tuo itkuisuus lissäntynyt, mutta eikös se oo ihan normaalia..? Olikohan se, että 1,5 kuukauteen asti ois sitä itkuisuutta..? Noh onneks nytten ollaan kuitenkin siltä koliikilta vältytty (ei pitäs tosin vielä mitään sanoa) Miten muitten vauvat, onko olleet miten itkuisia? Nukkuvatko paljon ja miten usein yöllä herää?

Petra: Oot kyllä onnekas, jos ei pahoinvointia yms. Miulla oli 20 viikolle, että oksensin n.3 kertaa päivässä ja ihan loppuun saakkakin oli jonkun verran oksentelua ja kuvotusta tosi paljon eri hajujen ja ruokien suhteen.

Hyvää juhannusta kaikille!

zuzu ja tyttö 3 viikkoa ja 4 päivää

Vierailija
145/245 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan erittäin väsynyttä mammaa.En jaksa tuota meseekään aukasta.

A on nyt sillä kalliilla maiolla neocate,eikai vielä hirveempiä muutoksia oo tullu.Tarviisin kyl yhen vapaapäivän meillä itku kumminkii kestäny aikas pitkään,joskus sillon 1.5 kk ikäsenä se alko ja A on kohta 5 kk,kauheeta miten tää aika taas menee.Toisaalta oivos et aika menis noppeemmin et loppus tuo itkuja osais paremmin auttaa mut sit mul ei oo enää vauvaa.on jo nii iso poju jo.

Ainii mullon kuvia tuol irc-galleriassa et voi käyvä kurkkimassa meiän kakaroita ja taian itekii olla muutamassa siellä. eli tällä samaisella nimimerkillä löytyy.Ja jos oot ite kirjautunu nii pistä kommentti nii käyn pällistelemässä kuvia :P.

Taas oon jumitunu tälle koneelle.Oon nyt kirjotellu siel nuoretäidit sivustolla ku sielt tulee uusista viesteistä ilmotuksett,ois tännekii aika kätevä et ei tarvis monen mutkan kautta ehtiä.

Meillon uutisia mut en voi nyt vielä sanoa mitään kun en tiiä onko joku oikeesta elämästä kytisteleen mua täältä,Ja ei en oota kolmatta ;)

Tervetuloota uudet!Nauttikaa nyrt niistä masuista ku mullon jo omaa ikävä :D(ja selvenykseks,ei viel muutamaan vuotee oo uutta masua tulossa,vaikka kuume on taas kova)

T:MK

Vierailija
146/245 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vähän sama juttu kun sulla. Lähdin ulkomaille töihin ja sitten tulin raskaaksi,ja aluksi oli vähän outo olo, mutta nyt ajatukseen on ehtinyt jo tottua. Miehen kanssa ollaan kihloissa,ja hän onki ostellut vauvanvaatteita oikeen urakalla...En ole ikinä ollut mikään kauhean lapsirakas enkä osaa edes vaippoja vaihtaa. Kerran yritin, mut haju pisti mut yökkimään niin pahasti, et oli pakko antaa vauva takas äidille. Ja aika huonosti kestän lapsen itkua...Eli mulla on oikeen hyvät lähtökohdat tähän. Mutta enköhän mä kestä,kun monet muutkin on. Mietin jo että jos synnyttäs ilman painkillereitä, mut saa nähä...Mites onkos mutsikolla olllut pahoinvointia?

Olen jollakin tapaa lukenut noita muita viestejä, mutta niitä tulee joskus sellainen pino, että jää osa kunnolla lukematta. Eli onnea vaan zuzulle vauvelista! ja muillekin jos en ole onnitellut jo.

Täällä liitoskivuista kärsitään. Sattuu yli puolen kilsan pituiset kävelylenkit. Vauveli liikkuu joka päivä paljon. Kunhan ei nyt syntyis ennenaikaisesti, vaikka nyt onkin jo aika hyvät mahdollisuudet selvitä hengissä.

Hyvää alennusmyyntejä kaikille! Toivottavasti löydätte jotain kivaa,hehe. Shoppailu on naisille yleensä aika terapeuttista. Ainakin mulle.

Vierailija
147/245 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussit on juhlittu ja arkeen palattu!

Tulin vaan nopeasti huhuilemaan zuzua: että mites sen kantoliinan kanssa? Että miten saan suhun yhteyden ja tuotua sen liinan, kun mie en oikein pysty antamaan täällä palstalla (" julkisuudessa" ) mailiosoitetta, kun siinä on mun etunimi ja sukunimi.. Tuskin te mitään sillä tekisitte mut varmuuden vuoksi en sitä anna, ettei sitten tule roskapostia mainoksien muodossa tai muuta.. Eli jos sulla Zuzu on semmoinen maili missä ei ole sun omaa nimeä niin anna se niin otan sinuun yhteyttä sitä kautta! Mie liikun kaupungissa päivittäin ja mulla on auto käytössä niin voidaan vaikka Ukon kans käydä se liina sulle tuomassa :)

Nyt nukkumaan, kun poikakin viimeisellä nukahti..

~Henniina ja Ukko 4kk ja viikko

Vierailija
148/245 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu(: Miun maili on sussu_s@jippii.fi

Vierailija
149/245 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zuzu: Laitoin sulle mailia äskettäin! :)

Vierailija
150/245 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

henniina, kiitoskiitos. :) onpas janna ettei tampereen kokoisesta isosta kaupungista muka ole ketaan.

zuzu85, alkuraskaus on sujunut ihan hyvissa merkeissa. vasymys vaan edelleenkin on aivan hirmuinen mutta pahimmasta pahastaolosta ym. on paasty jo eroon. :)

nefertiti_84, onhan tuota pahoinvointia ollut.. on vaan tainnut jaada ikuiset traumat jostain englantilaisista ruuista etta innolla kylla oisin jo muuttamassa takaisin suomeen, etta sais jotain murua rinnan alle. onkos sulla muuten minkamaalainen mies ja missa pain maailmaa oleskelet?

omaa massua: olo on siis ihan hyva. pahoinvointia ei oikeastaan ole, useimmat ruoat silti aklottaa (henkista). vasymys on aivan mieleton, etta voisin nukkua vaikka 24/7. koska tama loppuu vai loppuuko koskaan? tiistaina tuli kaytya taalla englannin paassa laakarilla ja nyt midwifen pitais ottaa yhteytta neuvolakaynteja ja ultria varten, mutta eipa oo viela kuulunut prkl. pitaa huomenna kayda kyselemassa jos ei siihen mennessa oo mitaan kuulunut. mies lahtee sunnuntaina reilun vkon lomalle saksaan, tulee ikava. onneksi oman veljeni avovaimo tulee mua viihdyttamaan tanne sitten ensi vkolla. ja innolla odottelen tietenkin kolmen vkon paasta olevaa suomen lomaani.. kuluispa aika nopeampaa! :)

// mutsiko ja pikkuinen rv12+3

Vierailija
151/245 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki! Ettepä ole paljoa juttua saaneet aikaan :/

Mulla oli tässä ärhäkkä rintatulehdus ja olin sänkypotilaana niin en koneelle päässyt. Ja sit kun olen ollu terve ja voimissani niin vieraat on istunu täällä kellon ympäri: RIITTÄÄ KIITOS!

Vauva on kiltti ja iki-ihana mussukka. Voi tätä onnea! Kerron hänestä enemmän sit kun on enemmän aikaa.. (Nyt just on poitsu sylissä niin kirjoitan pikaisesti toisella kädellä)

Wiip mikä tilanne? Paljonkos sulla niitä viikkoja on nyt kasassa? Joko on tullu harjoitussuppareita? Etkä karkaa kokonaan sinne demomsiin! (kävin vakoilemassa..)

Musta_kissa:Koitan käydä rekisteröitymässä kun ehdin :)

Zuzu: Mites raskaus etenee?

Tällä teille synnytystarinani, jos kiinnostaa lukea:

Kun pikku-Ukko tuli maailmaan :)

Elikkäs mullahan ei ollut ainoatakaan supistusta ollut ennen kuin vasta yöllä 20.2 kello 2 tunsin sitten ensimmäisen. Heräsin siihen ja sitten niitä alkoi tulla 30 min välein. Päivällä kello 15.00 aikoihin rupesin pitämään oikein kirjaa supistuksista ja huomasin, että nämähän tulevat säännöllisesti noin 5-13 min välein, mutta eivät olleet kamalan kipeitä. Illalla kuuden aikaan kipristeli jo ikävästi, mutta huulta purren päätimme vielä odottaa, meiltä kun on tuohon sairaalalle 5 min ajomatka. En halunnut tulla lähetetyksi kotiin takaisin. Ilta kympiltä soitin saikulle ja käskivät vaan minun mennä suihkuun vaikka supparit olivat jo tosi kipeitä ja 5 min välein. Suihku ei auttanut ollenkaan. Sitten en enää kestänyt kun supparit olivat niin kipeitä ja kello 1.40 yöllä (21.2) kirjauduttiin äitiyspoliklinikalle sisään.

Mentiin synnytyssaliin ja olin vasta 2 cm auki. Seuraava tunti vierähti kun ottivat supistuskäyrää ja sydänäänikäyrää. Tuskat oli kamalat kun eivät antaneet lievitystä. Sitten onneksi sain jonkin kipupiikin ja puolitoista tuntia olin kyljelläni, supparit hieman lievemmin tuntuivat. Lähetin miehen syömään eväitään ja kätilö oli omilla reissuillaan. Kivunlievitys ei enää auttanut ja horjuin vessaan minne meinasin pyörtyä. Soitin kelloa ja kätilö saapui. Mies tuli myös heti viivana takaisin, oli arvannut että minä se kelloa soittelen. Olo oli niin kamala että oksentelin.. Sitten kätilö totesi, että nyt taitaa tarvita puudutuksen. Olin jo 5cm auki ja minulta puhkaistiin kalvot. Nopeasti sain parakervikaalipuudutuksen ja vauvalle laitettiin anturi päähän. Sydänäänet olivat todella hyvät koko synnytyksen ajan. Puudutus tehosi vain oikealle puolelle ja paikalle pyydettiin anestesialääkäri (Mies tuli paikalle ja totesi minulle hymyillen, että " meinasinkin viime viikolla kysyä milloin pääsen piikittämään sinua, mutten kehdannut pelotella" ja sitten tunnistin miehen. Olimme juuri edeltävällä viikolla mieheni kanssa tutustuneet häneen ja hänen vaimoonsa coffee housen avajaisissa), joka laittoi epiduraalin. Ja sitten kivut katosivat. Tunsin supparit, mutta en kipeänä -ihanaa!

Epiduraalin jälkeen sain levätä hetken. Olin jo täysin auki, paitsi pienet " reunat" olivat vielä jäljellä. Sain ponnistella kevyesti supistusten aikana ja pian vauva oli jo ihan alhaalla. Mieheni piti kätilön apuna toista jalkaani aitio paikalla ja totesi, että " pää näkyy jo, ompas pitkät ruskeat hiukset" . Olin kokonaan auki, ei enää mitään " tiellä" . Sitten aloitin ponnistamisen ihan tosissaan. Juuri kun tuntui etten enää jaksa niin pää tuli ulos ja hetki siitä koko pieni-suuri ihme oli maailmassa. Napanuora ei ollut kaulan ympärillä ja pikkumies rääkäisi kimakasti ensimmäisen kommenttinsa :) Miehen kanssa itkettiin ja naurettiin. Mieheni kysyi multa miten voin ja miltei taju kankaalla onnesta totesin " hyvä meininkiii" kun minua ommeltiin (pienen leikkauksin joutui tekemään). Sitten siinä oltiin kolmestaan ja ihmeteltiin toisiamme. Multa meni noin litra verta ja hemoglobiini oli 80 niin olo oli tosi huojuva, mutta illalla olin jo kunnossa, eivätkä tikitkään olleen kovin kipeät, saatoin istua ihan mukavasti. (Kaikesta kivusta ja tuskasta huolimatta kiusallisinta synnytyksessä oli todella kova närästys ja oksentelu vähän väliä.)

Meidän Ukko painoi syntyessään 4040g ja oli 53cm pitkä, hattu oli 34 cm. Synnytyksestä jäi hyvät muistot, joten jos luoja suo, olen vielä joku päivä samassa tilanteessa uudestaan.. Meillä on toiveissa useampikin lapsi :)

Synnytyksen kestoksi merkattiin reilut 18h, kun säännöllisiä supistuksiä oli niin kauan. Ponnistusvaiheen kestoksi oli merkattu 1h 18 min, mutta siinä oli mukana se " huilaustauko" noin 30 min ja kevyet ponnistelut. Itse rytäkkä ei kestänyt varmaan kuin 15 min.. Sen pituinen se tarina :)

Juups poitsu nukahti syliin, pitää laittaa rattaisiin ja painua pienelle vaunulenkille kun ei nää raskauskilot istumalla häviä :(

Palaan taas asiaan! Nopeammin kuin viime kerralla :)

~Henniina ja Ukko (kohta 1 kk)

Vierailija
152/245 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en oo päässy miekään tänne kirjoittelemaan, kun meille tuli vessa remontti ja kämppä on ihan pölyssä ja sekaisin, joten siellä ei voi asua. Ollaan nyt toista viikkoo jo miehen porukoilla majoittumassa. On kyllä hyvä palvelu, aamupuurotkin valmiina keitetty yms. (:

Raskaus on miulla sujunu hyvin, aamulla kyllä tuli taas oksennus, mutta se on onneks jo aika harvinaista. Käytiin viikko sitten tarkastuttamassa vauvelin munuaiset äitipolilla, olivat jo muuttuneet melko normaaliksi, että ei hätää (: Epäilivät jo miulla sokeritautia, kun vauva oli kuulma pullukka. Kävin sokerirasituksessa ja arvot oli ok. Onks muka iso kokoinen vauva, jos painaa 28 rv:llä 1kilo400grammaa??? Miten muilla oli?

Henniina mie oon niin onnellinen siun puolesta, ootan kyllä innolla, että pääsen itsekkin pitelemään omaa vaavii sylissä. Sittenhän myö voidaan vaikka yhdessä mennä vaunuilemaan, kun kerta lähekkäin asustellaan (:

Oon nytten koulussa niin en voi enempää runoilla.

Mutta aurinkoista päivää kaikille !

zuzu 29+2

Vierailija
153/245 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tää naitu neitix2 on taas yks kätisenä..

Henniina:

olipa ihana synnytys kertomus!ja meiän poju varmaan oikeesti ois ollu samoilla mitoilla ku siun poju...mie sanoin ukolle ennen synntystä et saa toimia portsarina,mie en kaipaa vieraita ihan ensimmäisinä kotiviikkoina..ja sit ku kaikki ei hoksaa et se " pikku niiskutus-flunssa" voi vauvaan tarttua...

mites työ jotka ootta joensuusta(muistaakseni muutama oli ainakii)liikutta tääl kuopios päin?ois kiva vaik treffata jossain kaupungil...siis jos löytyy kiinnostusta..

äh..rupeen suunnitteleen päälle pukemista..voitas pihalle lähtee..arska rupes paistamaan ihanasti...

-P, typsy ja poju

Vierailija
154/245 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin eilen kirjottamassa tähän oikeen kunnon synnytystarinan! yhellä kädellä yritin väsätä kilometritolkulla viestiä, ja sitte jostai kumman syystä tää kone ei suostunu lähettään sitä tuohon palstalle!!!!argh!!

no nyt lyhyesti:D

meille siis synty keskiviikkoaamuna ihana pikku-ukkeli!:)

kokoa oli 3080grammaa ja 49 senttiä..

synnytys meni tosi hyvin, mitä nyt saa sitte olla pehva hellänä:D

..ja tissit on kans hellänä!argh!!..ja maitoa tulis vaikka viidelle lapselle asti, joka paikka märkänä koko ajan:(!

mutta kiirus vie..käyn ajan kans kirjottelemassa liää:D

-wiip onnesta sekaisin-

Vierailija
155/245 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki tän palstan äipät ja tulevat äipät on?

Meillä on huomenna nimiäiset. Kiva kiva luvattu ukkosta, myräkkää ja vaikka mitä :( Mitähän meidän grillijuhlille käy...Joudutaan varmaan ahtautumaan sisälle ja vieraita tulossa n.40 ! Kääk! No toivotaan, että sääukko ois väärässä.

Henniina: Ollaan käytetty jo liinaa pari kertaa ja kyllä tyttö tykkää siinä olla (: Sitominen tosin vaatii vielä harjoittelua. kiitos siulle paljon! Ihana poitsu siulla, niin nauravainen pikku mies.

jännittääkö teitä raskaana olevia tuleva synnytys? Minua ei kyllä jännittänyt yhtään ja se oli tosi hyvä juttu synnytyksen kannalta. Ooteko saaneet jo ultrakuvia? Miten isoja vauvelit on?

hyvä kun sanoin henniinalle sillon, että ei oo vauvakuumetta. Ei varsinaisesti ookkaan vauvakuumetta, mutta vauva masuu on ikävä ja haluisin sellasen takas (: odotus aika on kuitenkin ihanaa aikaa näin jälkeenpäin ajateltuna, nauttikaa siitä. Silloin raskaus aikana halus vaan nopeesti eroon masusta, kumma juttu miten sitä rupee heti kaipaamaan sitten, kun sitä ei ole. Ihmiset on outoja :D

Tää irinan versio katujen kuningattaresta on aivan ihana biisi! Täällä fiilistelen (:

zuzu ja neiti 1 kk 1 vk 1 pv

Vierailija
156/245 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minne kaikki on kadonneet? Tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Zuzu: No hyvä jos onnistuu liinailu :) Kiva kuulla! Meillä tosiaan ei siitä tullut mitään, kun se liina tuli vasta kun Ukko painoi jo niin paljon ja mie en osannut yhtään sitä sitoa ja poika potki ja vääntyili kuin vimmattu, että pääsisi pois liinasta. Se oli aika hullunkurista touhua, joten oli mukava antaa liina uuteen kotiin, missä siitä on enemmän hyötyä. Onnea nimiäisiin, toivottavasti sää suosii ja pikku neitinne jaksaa tilaisuuden hyvin. Jos sitten haluat niin kerro ihmeessä mikä tuli pienelle neidille nimeksi :)

Niin ja siitä vauvakuumeesta: Mullakin se on just sellasta, että haluaisin sen masun takaisin. Nyt vasta jälkeen päin tosiaan sitä kaipaa. Ja eihän mekään tässä ihan heti toista olla hankkimassa (pitää koulu käydä loppuun yms) mutta nyt ainakin mulle on ihan varmaa, että haluan lisää lapsia joku päivä :)

Teidän pikkuneiti oli niin kaunis siellä nukkuessaan vaunuissa. Ihanan pikkuinen vielä :) Mukavasti sylikokoinen mussukka. *Nyyh* tuntuu, että siitä on pitkä aika kun Ukko oli yhtä pieni.. Äkkiä se aika rientää.

Musta_kissa mikäs se sun uutinen oli?

Mutsiko: Sulla on ihan sama juttu kun mulla! Uni maittoi tosi mukavasti ihan mihin aikaan päivästä tahansa. Kannattaa se nyt nukkua kun nukuttaa, jos vaan on mahdollista. Odottavan pitää muistaa levätä :)

Nyt iltaruokaa vaaditaan tuolla jumppamatolla ja lujaa, joten pitää mennä!

~Henniina ja Ukko 4,5kk

Vierailija
157/245 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöstä tuli Ronja Amelia (: Juhlat onnistuivat tosi hyvin. Kaikista ennustuksista huolimatta aurinko paistoi ja oli hyvä ilma olla ulkona, kahvitella ja grillailla pihalla. Vieraat tykkäsivät kovasti juhlista :D

Kerron hieman juhlien kulusta, jos vaikka joku täällä on kiinnostunut pitämään ei kristillisiä nimijuhlia. Meillä siis pidettiin tähän tapaan.

Kun vieraat olivat saapuneet ruvettiin kahvittelemaan. Pihalle oli laitettu pöytiä ja vieraat hakivat sisältä kahvit ja syömingit. Kahvittelun jälkeen heräteltiin neiti vaunuistaan ja sitten alkoi nimen anto seremonia. Anti pastorina toimi miehen yksi kaveri hän lausui siinä muutaman sanan, julisti tytön nimen ja laittoi neidille kukkaseppeleen päähän. Sitten Nostettiin neidin uuden nimen kunniaksi maljat. Tyttö oli sylikumminsa sylissä seremonian ajan. seremonian lopuksi äiti ja isä omisti Ronjalle tehosekoittimen kappaleen maailma on sun. Isä soitti kitaraa ja äiti lauloi. Äitillä kyllä tuli laulaessaan tippa linssiin ja ääni tärisi varmaankin sen mukaisesti.

Seremonian jälkeen oli hieman vapaata seurustelua ja Kavereiden akustinen duo soitti muutaman kappaleen, jotka äiti ja isä olivat valinneet. Bändin jälkeen Tarjoiltiin grilli ruokaa, salaattia ja sämpylöitä. Mahat täynnä vieraat läksivät tyytyväisinä kotiin (:

Oli kyllä onni, että sää suosi meidän juhlia. Sen ansiosta juhlat onnistuivat (:

typy kaipaa tissiä, joten en kerkeä enenpää nyt rupatella.

zuzu ja Ronja Amelia

Vierailija
158/245 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on jo niiin sata vuotta ku oon käyny täällä viimemmäksi kirjottelemassa, kun ei oo ollu nettiä sen muuton takia:(!

zuzulle isot onnittelut Ronja Ameliasta!!:)..ihanaa kun on sunki tyttö saatu maailmaan;)

joo, tosiaan raskaana kannattaa nukkua niin paljo kun ehtii ja nauttia masusta! miksi nyt näyttää siltä tuola kaupungilla kun liikkuu että niitä oottavia äitejä on niiiiiin paljon, ja kaikille pitää olla kateellinen siitä ihanan pyöriästä mahasta? on kyllä tosissaanki ikävä sitä mahaa, mutta sitä loppuajan turvotusta ei:D

zuzu: meillä kans liinaillaan:)...tosipaljo tykää hugo olla kyytissä, varsinki nyt kun sen saa naama menosuuntaan leitettua niin se näkee jokapaikkaan.. on muuten niin utelias kaveri että huhhuh:). ostin semmosen trikoisen liinan jo ennen kun hugo synty, mutta nyt sitten haaveilen jo kudotusta, mutta on ne niiiin kalliita:(

oottako muuten käyttäny niitä kestovaippoja, kun sillon joskus niistä puhuit?;)

nefertiti: jos vaippojen haju oksettaa hulluna niin kannattaa harkita kestovaippoja (eläkää leimatko mua käännyttäjäksi, tää on vaan vinkki:D) ku ne ei oikeestikkaa haise / lemua niinku kertsit..

olihan tänne tullu jokunen uusikin mukaan sitte viime näkemältä- huippu juttu!! en vaaan nyt kuollaksenikaan muista nikkejä, että sais oikein nimelta toivottaa tervetulleeksi, mutta turveteloa kuitennii:)! alkaa tuo imettäminen pehmentää kivasti aivoja, ku oon niin hatarapäinen ku koskaa vaan voi ihminen olla...

MK: voi ei, jaksuja sulle sinne! on varmasti tosi rankkaa itekevän vauvan kans! mulla kans meinas mennä jo hermot tässä kun oli sitä hellettä, ja hugo ei nukkunu oikeestaan ollenkaa päivisin ku oli liian kuuma, niin se oli sitte itkunen ja kärttynen aina muullon paitsi aamusta, ku oli nukkunu kunnon yö unet..onneksi nyt on koleaa ja sataa vettä;D!!

...ja mikäs se semmonen uutinen on?? sait heti uteliaan kiinnostuksen heräämään, hihi;)

mutta on teillä tosiaan jo vanhoja " vauvoja" ku MK:lla 5kk ja Henniinalla yli 4kk.. ja onhan tuo hugokin tosiaan jo yli 3kk..mahtaa olla jo 3 ja puol kuukautta..ja yli 7kiloo on jo painoa, mistä lie ne kaikki saanu itelle kerättyä, ku ei tuosta mun vyötäröltä tunnu mitää enää lähtevän...kohta vois jo antaa hugonki maistaa jotain muuta ku mun maitoa..

oottako te MK ja Henniina jo antanu poikien maistella kiinteitä?

minäpä hipsin nyt puuhaileen nuita kotijuttuja, ku kerranki joutaa, ku hugo on taas ruennu nukkumaan paremmin:D...

yritän pikkusen hiukasen useemmin tänne nyt taas ehtiä ku on saatu tähän koneeseen eloa...(oli kone muuten lähes käyttämättä ku ei ollu nettiä;P)

wiip ja huge (sille on jo lemppariki muotounu)

Vierailija
159/245 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

wiip: Joo kyllä meillä kestoillaan. Ei oo tullut mieleenkään kerttiksiä käyttää, kun niistä vauvan iho punoittaa ja hyi jos sattuu jäämään yks vaippa roskiin, niin on kauhee lemu. joten lemun puolesta suosittelen nefertillekin kestoja. Hankkii vaan kannellisen astian sitten, kun vauva on isompi ja tarpeetkin rupee olemaan öklömmän hajusia. Joo elikkä kestoillaan, mutta reissussa tulee käytettyä kertiksiä, kun ei viiti raahata sitten pissi vaippoja mukana. Oon yllättynyt miten helppoja kestot loppujen lopuksi on, vaikka aluks mietin, että mitenhän jaksan niitä pestä yms. yhen vaippa koneellisen pesen vaan päivän tai kahden välein ei sen kummempaa kun, jos kerttiksiä käyttäsin. Miekään en haluu ketään käännyttää, mutta suosittelen edes kokeilemaan, jos vähänkin rahaa ja luontoa haluu säästää :D Myö ollaan käytetty lähinnä harsoja ja siinä päällä pul-kuoria tosi helppo ja kaikista edullisin vaihtoehto yhteensä niihin on mennyt reilu 20 euroa rahaa, kun harsot ollaan saatu ilmatteeks ja 2 kuoret maksanut sen reilu 20 e. äiti on sitten lisäksi ommellut muutamat sisätäyttö vaipat niin ollaan niitäkin käytetty, mutta alussa harsoilla pärjää kyllä pelkästään, jos ei ole ompelu taitoa (:

Mietin muuten wiip sitä, että pittääkö se liina olla miten tiukalla? Saako se lapsi siinä henkeä kunnolla? kuitenkin jos sen jättää löysäksi niin se roikkuu päällä. Mitä sidonta mallia oot käyttänyt?

Meillä yritetään tässä opettaa pullosta syömistä, mutta ei taida onnistuu, joskus alku vaiheessa otti pullosta, mutta nyt ei kelpaa. Kääk mitenkähän tämän äipän ilosaarirock reissulle käy :( Onko kellään vinkkejä miten sais pullosta juomaan?

Mites henniina ja ukko?

Mk tuuhan kertoo tännekkin uutiset! Mie tiedän ne, mutta en kehtaa lörpötellä :)

Vierailija
160/245 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit vaan zuzu lörpötely :)

Mentiin ukkelin kaa naimisiin ;)

Ja sain just käskyn sänkyyn..

Eli 5. päivä " karattiin" vihille.Suvulle aloin ilotteleen vasta perjantaina.(öiteelle ja mummolle ja enolle)Lopuille lähetin viestin lauantai iltana..Eli nyt sinne sänkyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä