Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odottavia nuoria äitejä??

12.12.2006 |

Eli eilen vasta plussasin, laskujeni mukaan olisi menossa rv4 (toivottavasti en nyt nuolaise ennen kuin tipahtaa, mutta siitä lähdetään, että kaikki menee hyvin).

Ikää löytyy itseltä 21v ja mieheltä 24v.

Huomenissa olisi sitten tarkoitus neuvolaan päin soitella. Jännittää kovasti kaikki, aivan eka raskaus on nyt kyseessä:)

Kommentit (245)

Vierailija
81/245 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta_kissa: ihanaa että saat pojan pian kotia!...on varmasti ollu raskasta rampata kodin ja sairaalan väliä, kun ei millään haluais jättää lasta sinne. Mikä tämän pienokaisen onkkelmana sitten on ollutkaan?!..ku mulla on vissiin jääny se kertomus ihan välistä, jos oot sitä tänne kirjotellu..? mutta jaksuja sinne!

eikö se henniina-parka oo vieläkää päässy tositoimiin..no hö!:D

varmasti oikeesti jokainen sekunti venyy äärimmilleen just tuollon, ku oottaa ja oottaa, eikä mitää edes meinaa tapahtua! mutta ei niitä pitkiä päiviä enää voi montaa olla, että etköhän sää selviä!..onko vielä kolotusta?

itekki menin tänään käymään äitipolilla..ku vauva on ollu niin hiljasena pari päivää että ihan oon ollu ihan huolissaan, ja sitte oon ruennu näkeen mustis " pisteitä" päivittäin, josta seuraa aina päänsärkyä..että sieltä se raskausmyrkytys hitaasti mutta varmasti hiipii (no menipä aika pessimistiseksi:D)

no kuitenki päästiin sinne polille ja laitettiin anturia mahan päälle, niin yllättäen vauva alotti hirveen elämöinnin:)..meinas vähä hävettää ku niin häjissään sinne olin juossu, ku toinen ei muka liiku!mutta niin se kätilö meinas että parempi se on silti aina käyä tarkistuttaan, ku eihän sitä koskaan ulospäin voi tietää miten sielä menee..

no sitte siinä tarkistettiin että paikat on kii ja sillai ja sitte kans ultrattiin (olin ihan onnessaan ku sain nähä meijän pikkusen! harmi vaan se piti naaman visusti takaseinään päin että sitä ei oikeen päästy näkeen).. ja ylläriylläri oli parka vähä turhan pieni..ei onneksi mitenkää hälyttävän pikkunen, vielä käyrien sisässä, mutta meinas että pittää käyä tarkistuttaan vielä parin viikon päästä että se kasvaa kuitenki etes sillä omalla käyrällään sielä..

ELI: kaikki mitä mää yritän syyä menee vaan mun pyllyyn ja reisiin!! vaikka minä hyvää hyvyyttäni oon popsinu jos mitä että vauva sielä kasvais kunnolla, niin höpönpöpön! sais nyt mokoma etes joitai nuista mun kiloista ottaa, ku kerran on mahollisuus...:D:D

ei mua kyllä haittaa jos se on keskikäyrää pienempi vauva (kunhan tietenki kasvaa jne.) ku luulis että synnytystä helpottaa jos ei tarvi mitää viiskilosta heti ensimmäisellä kerralla yrittää punnertaa ulos:)

ja oli muuten jo tyytyväisenä oikein päin siellä..että siitäki saatiin varmuus, eikä vaan semmosta neukkarin tätin arvailua:)

kävin tosiaan sokerirasituksessa ja (ihanaa!) selvisin ihan puhtain paperein..ei se kyllä mitää tosi kivaa huvia ollu, ku paha olohan siinä meinas tulla, ja sitte ku se labran odotustila oli täynnä jottai haisevia mummoja ja pappoja (ku tuo hajuaisti on näin raskaana vähä turhanki hyvä), niin olin kyllä onnellinen että sieltä hengissä ja jopa selkä suorassa pystyttiin käveleen ulos:)..

ja joku (miten oikeesti voi olla niin TOOPE!!) papparainen sytytti tupakkansa siinä terveysaseman eteisessä ennen ku meni ulos!..pikkusen siinä lemus! varmaan aatteli sormi parkojaan, ettei ne palellu ku ulkona joutuu tulitikkuja käsitteleen (kyllähän teki mieli sanoa sille pari valittua sanaa!)

mitäpä sitä muuta sitte mun elämään..niin ei mitää...koulua yritän jaksaa käyä (tosin aika usein hyvin heikolla menestyksellä) ja pitäs anoppilasta lipasto hakea, että sais nuita vaatteita rueta sinne pesemään ja viikkailemaan..nyt ku kerran tiietään varmaksi (ultran ansiosta) että kumpi sieltä tulee, niin ei tarvi molempien värisiä laittaa oottamaan.. :D

miten rikta jaksaa?...varmasti melkosen raskasta oottaa yksikseen lapsen tuloa..tai siis, ihanaahan se on vauvaa ootella ja varmasti yksikseenki, mutta toivottavasti sun ei tarvi kuitenkaa liian yksinäinen olla vaikka lapsen isä kuviosta puuttuuki!..ku mulla ainaki joskus tuntuu että mää räjähän, vaikka mies onki olemassa ja mun kans iltasin kotona, mutta ku kaipaa aina välillä vähä muutaki seuraa..koulussaki kököttelen vähä ulkopuolisena, ku muut on vielä niin " villejä ja vapaita" että en oikeen ison mahan ja sormusten kans kuulu joukkoon..

nii että tuuhan tänne rohkeesti kertomaan kaikenlaisia kuulumisia..itestä ainaki aluksi tuntu vähä toopelta rueta kertoon jottai omia stooreja tänne ihan oudoille ihmisille, ku tuntu että ei kai ketää voi oikeesti kiinnostaa..mutta sitte huomasin että mua ainaki kiinnostaa kaikkien jutut (varmaan just siksi ku on niin ihana ku on muita niin samanlaisessa mutta silti niin erilaisessa tilanteessa) niin kai tänne eksyy porukkaa just sen mukaan, että tahtooki lukee muitteki juttuja.. mää ainaki milelellään luen mitä vaan (vaikka joku tahtois joka päivä käyä samasta asiasta kirjottamassa[ja valittelemassa], niinku minä;D)...

huhhuh..kyllähän mää nyt taisin varastaa pastatilaa ja teijän aikaa niin paljo, että pittää antaa vuoro jo jollekki muullekki:).. että jos henniinassa on kirjailijan vikaa, niin näyttää sitä aika yllättävästi löytyvän minustaki:D..voisin lörpötellä vaikka tuntitolkulla, mutta siinä on se huono puoli etten välttämättä muista mitä kaikkea oon jo kerenny lörpötellä, niin äkkiä rupeen sitte toistaan itteeni...

siis munhan piti lopettaa, miksi tätä tekstiä sitte yhä edelleen tähän kertyy ilman pienintäkään järkevää sisältöä?!?

Vierailija
82/245 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli vielä toistamiseen pinoutua tänään, kun en meinannut uskoa tuota Miiun tilannetta! Olin jo ihan varma, että siellä on jo nyytti syntyny, kun tossa lueskelin noita aiempiakin kertoja kun olit käynyt saikulla jo melkein synnyttämässä!! Olisivat nyt antanu sun synnyttää, kamalaa kidutusta ihan, jos tuolleen " pysäyttävät" synnytyksen noilla tableteillaan. Ja sit eikun passitetaan kotiin, kestämään verrattain tuntuvia supistuksia.. Ihme toimintaa. Mutta sie olet nyt virallisesti KESTOSYNNYTTÄJÄ. jos nyt pysyt koossa viikonlopun yli ja sitten tulis lähtö niin sehän olis hyvä, ei tartteis pitkää matkaa tehdä. Voimia sulle, en osaa edes kuvitella miltä tollainen " nyt!-ei sittenkään-nyt!-ei sittenkään" tuntuu, varmasti aika rasittavaa :/ Mutta hyvin näytät pärjäävän! :)

Wiip kyllä kuulostaa mukavan iloiselta ja innostuneelta! Mua nauratti toi yks juttu mitä kirjoitit noista syömisen vaikutuksista, sillä olen sun kans ihan samoilla linjoilla: mullakin kaikki ihmeellisesti on varastoitunut reisiin ja peppuun.. Mutta on vauvakin ottanut oman osansa, on arvioitu aika isoksi mötikäksi. Ompahan mulla ainaki sitten synnytyksen jälkeen tekemistä karistella noi " energia-varastot" noista ongelmakohdista, argh..

Ja sit oli puhetta siitä koulunkäynnistä. Mähän jäin pois koulusta tuossa joululoman alkaessa ja tiedän toki mitä se on olla siellä toisten joukossa raskaana, kun muut ympärillä on (siis suurin osa) sinkkuja, tai kaukana lapsenhankkimis-ajatuksista. Ja kun on vielä näin nuori, tässä 20 kympin hujakoilla, niin kyllä ne koulun käytävillä katteli ja supitteli nuo muut oppilaat.. Tunsin tosissaan välillä, että oli tukala siellä olla ja kerätä katseita ison massun kanssa. Mutta mulla oli kolme todella hyvää ystävää joka päivä tukena (oltiin samalla luokalla) ja he olivat mulle tosi tärkeä tuki ja apu niin se helpotti kyllä paljon. Joulukuussa kävi sitten niin tukalaksi istua aina se 2h yhteen putkeen tunneilla(meillä aina vähintään 2h putkeen luennot) kun pissitti ja selkä puutui, että jätin sen koulussa käynnin ihan suosiolla ja jäin kotiin. Milloinkas sulla alkaa äitiysloma? Ja oletko niin kauan koulun penkillä kunnes äippäloma alkaa? Mun oli kyllä pakko ottaa varaslähtö, oli se niin tuska.. Mun äippälomahan alkoi vasta 8 tammikuuta virallisesti, mut olen lomaillut jo sieltä 21 joulukuuta asti :)

Myö ollaan ostettu miltei kaikki uutena. Mulle olis kelvannut käytetty tavara mutta ukko halus tuhlata. Sillähän sitä rahaa enemmän on, joten ostakoot, kun kerta menee hyödylliseen tarkoitukseen (ei baariin yms). Mie taas olen semmoinen kitupiikki ja säästämisen ystävä, että jaksan etsiä netistä sun muualta käytettyä tavaraa, kun se on ihan hyvää. Ja eihän se raha puussa kasva! Mie jäin töistä pois jo marraskuussa (en nosta opintotukea tai asumislisää, vaikka opiskelen) niin nyt sitä pitää opetella olemaan tiukemmalla. Älyäisi jo tuo meidän perheen tuhlaripoikakin sen, no kai se ajallaan :/

Siinä sain tahtoni läpi, että rattaat on käytetyt. Vuoden 2000 mallin Briot (ok, kuulostaa ikälopulta) ja ne saatiin ilmaiseksi anoppilasta kun miehen äiti tossa kuutisen vuotta sitten vielä pyöräytti kersan. Tosi hyvät on ja kuin uudet! Kyllä noilla meidän vaavin kelpaa kulkea. Yksi " kaverini" (luokitellaan sarjaan: sinkku-diiva-olen täydellinen-voi ei kynsi katkes-apua!) just kysäisi eräänä päivänä, että " Aih, teillä on KÄYTETYT rattaat? Eikö tuo vaunujen kuosi muuten ole aika ikävä?" ja mä vaan ajattelin, ettei mun onneksi tarvitse olla noin pinnallinen. Meinasin sanoa, että mene sä vaan niitä töitä etsimään, kun se on työtön ja viittii vielä arvostella, jos tässä koitetaan vähän säästää! (Ei tietenkään ole pahasta jos on työtön, mutta tän henkilön kohdalla mua ärsyttää ainainen arvostelu meidän rahankäytöstä tai säästämisestä, kun itse on sitä mieltä, että kannattaa ennemmin ostaa vaatteita kun ruokaa!!) Ja sitä paitsi se kuosi on todella nätti kaksivärinen (tummansinistä ja punaista, ei sekaisin vaan sinistä keskellä ja reunoilla punaista) ja kelpaa meille hyvin kun siinä on sekä tytölle, että pojalle värit: eihän tiedetä edes kumpi on tulossa!

Mie taas innostuin löpisemään! No mut taidanpa jatkaa huomenna, pitää mennä nyt liikelaskentaa tekemään. Mie heti huolestun jos ei pikkuseuranpitäjäni liiku vähään aikaan ja nyt taitaa olla aika hänelle pitää pientä juttutuokiota niin alkaa taas pienet jalat potkia :)

Huomiseen!

~H

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/245 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää tääl yks kätisenä kirjotan..pikkumies pääs nimittäin eilen kotio..ja ihan yllättäin...

tuos kyl muistelin et oisin kirjottanu sn syynnytys kertomuksen mut mua olkii ruvennu kauheesti yskittämään nii piti karata huoneeseen juomaan ja juttu jäi sit kesken..

käyn ehtimässä toiselta sivulta tekstin ja leikkaan ja liimaan tänne sen..

-P-

Vierailija
84/245 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

27.1.07 n. klo 02 heräsin siihen että lapsvettä rupes

lorahteleen, annoin sitten komentoja markolle et vaatteet päälle NYT

mennään.menihän siinä aikaa kun piti Minnille pukee päälle

ja toimittaa tuohon 50 m päähän minun mummon luo,siitä sit

ajeltiin hissukseen sairaalaan,kaikki meni ihan kuin toisintona Minni

synnytyksestä.

joskus vaille kolmen oltiin KYS:llä siinä kätilö pisti

käyrään ja siinä markon kaa vitsailtiin

kaikenlaista.Kätilö oli joutunu menemään toisen äidin

kaveriksi.siinä kuunneltiin sykkeitä ja huomattiin sitten ite kun

sykkeet hidastu ja siten rupes meneen hirveetä kyytiä(kävi jopa

200)siinä marko sitten ihmetteli ääneen ja kätilö oli juuri

menossa synnytysvastaanoton verhon edestä,ol pyörähtäny

takasin ja tuli käyrää vilkaseen, soitti sit käyeän

nähtyään lääkärille et tulee kahtoon et ei tykkää

käyrästä(myöhemmin sano että hän aatteli vielä

siinä vaiheessa että synnytys on pidemmällä kuin kumpikaan

arvattiin)siinä sitten otti veri näytteitä hätä sektioo

varten JOS houdutaan siihen.no kätilö käski mun siinä

vaiheessa siirtyä toiselle kylelle et jos vauva vaan haluais paremman

asennon,rupesin kääntymään lääkäri tuli ja kätilö

huomas sitten että vuosin verta j marko totes vaan että ja

paljon.no lähtivät viemään mua johonkii synnytyssaliin että

laittaavat mulle spiraalin että saavat vauvan voinnista tarkemman

selon,spiraalin laittaminen epäonnistu ja sitten rupesin vuotamaan

tosi paljon verta ja kiidättivät mut hirveetä kyytiä

sektioon,muistan kun hissin ovet män kii ja kätilö kerkes

huikata ovien raosta et ilmottakaa isälle.seuraava muistikuva ol

että joku käski hypätä leikkauspöyvälle ja sitten sain

maskia naamalle.

Seuraavaksi muistan kun herään hirveeseeb paniikkiin ja ekana

tietysti itku kurkussa kyselen että missä marko,sanovat että

vauvan luona sitten rupesin kyselemään vauvan vointia,että onhan

elossa vastas siihen sitten että joo elossa on.huokasin helpotuksesta

ja jatkoin unia.

ytorkuin siinä sitten jokun aikaa ja välistä heräilin ja

kyttäsin kelloo.kauhee jano ol koko ajan ja hirveesti meinas ruveta

yskittämään.pääsin vasta illalla kahtomaan poikaa ekan kerran.

Poika oli syntyissään tosi heikossa kunnossa sykkeet vain 40 ja

vähän inisi muuten oli veltto.aivot kärsi kamalasti

hapenpuutteesta,suonia ei löytyny kokeilivat jalkaan saaha ilmeisesti

luuhun kanyylia sitten saivat napakanyylin ja täyttöjä sitten

punasoluja,jääplasmaa ym.

Meillä oli onni mukana!Taivaan isällä on ollu täs

näppisä pelissä et selvisin ja poikakin tuntuisi toipuvan.Jos

ei oltas selvitty ennen supistuksia sairaalaan en ois minä

kirjottelemassa tätä tarinaa eikä ois pojuakaan.

Napanuora oli kalvokiinnitteinen ja osa nuorasta ol kiinnittynyt

kohdunsuun päälle ja kun supparit alotti aukasemaan paikkoja se teki

napanuoraa repeemän mistä tuli pajon verta,pojasta päin.

-P-

Vierailija
85/245 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä oli rankkaa luettavaa tuo mustankissan synnytys kertomus. Onneksi kaikki kuitenkin kääntyi parhainpäin. Ihanaa, että oot saanu pikkusen jo kotiin ja paljon jaksamisia.

Vierailija
86/245 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan piiiitkäst aikaan...tässä ei aikaa muka ole ollut kirjoitella....=)

Meillä neiti on aivan ihanan kiltti...yöt sujuu samaan malliin mitä ne o sujuneet jo melkeen syntymästä asti...nukkumaan mennään illalla 21-23 välillä ja syömään sitten heräillään 6-9 välillä ja sitten viellä jatketaan unia hetken aikaan.. Pientä flunssaa on ollut jonkin verran ja ouluun täältä kuusamosta meidät laittoivat ambulanssilla ku täällä ei ole mitään lastenlääkäriä sun muuta ei välineitä ei mitään... =( muuten ollaan oltu terveinä...

kovasti juttelee on jo reilun kuukauden jokellellu mahdottomasti...kaksi hammastakin on tulossa...ei kyllä uskois että noin pienenä jo...=)mutta kunnolla eivät ole vielä puhenneet...kääntyillä masulleen yrittää kovasti kylelleen jo selältään pääseee...ja meillä kanssa nyrkit suussa pysyy..niitä se meidän rinsessa mielellään imeskelee ku ikeniä kutittaa...istumaan myös neiti kovasti pyrkii mutta ei saa istua viellä niin sitten sitä suututaan ja ollaan mökönä..=)

Meillä oli eilen sitten neuvola ja ensimmäisen piikin sai kun on jo reilun 3 kk ikäinen...Vähän itki piikin aikana, oletin että olisi suuttunut oikeasti kunnolla..sitten se eilinen päivä olikin mahdottoman vaikeaa tytölle ku niin kitisytti eikä millään alkanut nukkumaan ja lämpöä nost....supon jälkeen sitten rupesi hyvin yöunosille..

mulla on kyllä paljon suuremmat kitisemisen aiheet kuin teillä...oikeastikin teillä ei ole kuin vain niitä arpia ja ehkä muutamia kiloja.... ;) mutta mulla niitä kiloja sitten riittää varmaan 40 kiloa puotettavaa...on vähän turhaa kertyny tonne vyötärölle...tässä kovasti olen koittanut painoa pudottaa, ja nyt sitten kunnolla kun imetys loppui kokonaan...maito vaan ei enään nouse...niin sit on hyvä alkaa painoa pudottamaan..mutta musta tuntuu että mä aina pysyn tämmöisenä vaikka kuinka pudottaisin niin en kuiteskaan onnistu..

mutta joo meillä tässä muutto edessä kuun vaihteessa niin en taas tänne ehtdi tulla ku kaikkea on ja netti pitää uuteeen paikkaan saaad...muutetaan tästä 70 neliön rivitalokolmiosta sitten vähään isompaan ja lähemmäs keskustaa...168 neliön omakotitaloon...ihanaa tilaa on..

mutta neiti on hereillä niin täytyy mennä...

JA TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE!! MÄKIN TÄÄLLÄ VIELÄ OLEN....=)=)

T.Miiu86 ja Rinsessa 3 ja puoli kk kohta <3

Vierailija
87/245 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro taasen.. Taisin liian hyvin nukkua viime yönä kun nyt ei nukuta. Pikkumieskin nukkui 23-10.00 ja mie saman verran niin tulimpa aikani kuluksi kirjoittelemaan..

KIVA KUULLA MIIUSTAKIN JOTAIN! :) Hienoa, että teillä menee hyvin siellä ja kateellisena lueskelin tota teidän tulevaa muutoa omakotitaloon! Se olis meilläkin haaveena miehen kans, mut kävi niin, että vielä pitää vuoden päivät asua tässä rivarikaksiossa, kun ostettiin tämä juuri vähän ennen kun tulin raskaaksi. Joten ei kannata vielä vaihtaa asuntoa, pitää se 2 vuotta asua niin ei kamalasti rahaa häviä asuntokaupoissa. Mut joskus sit omakotitaloon! ONNEA TEILLE UUTEEN KOTIIN!

JA niistä kiloista vielä: mä olen tullut siihen tulokseen, että mun kilot ei määritä mua ihmisenä ja kun ajattelee mitä kaikkea hyvää onkaan seurannut tästä pyöristymisestä niin ei kannata murehtia niitä. Ne joko on vyötäisillä ja pepussa tai sitten ei, onnellinen voi olla kummin vaan! :)

ähh, nyt unohin täysin, mitä piti kirjoitella ? ¨¨¨¨¨Ajatuskatko, ehkä tää on nyt merkki siitä että pitää painua nukkumaan, joten sen teen!

--> öitä vaan kaikille!

~Henniina

Vierailija
88/245 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopåiaan nenne kun M:n pistän aamupäivä unille:

oisko kiinnostusta joensuu treffeille (ainakii zuzu ja henniina tais sieltä olla?)

ollaan varmaan tulossa lähiaikoina(ehkä jo tänään) ja ollaan maanantaihin asti siellä päin..

myö sinne rantakylään(mikälie rantamutala)ollaan tulossa markon kaverin luo.

Vierailija
89/245 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mk: Joo kyllä tapaaminen passaa, mutta paremmin sunnuntaina.

Inhottava ilma tuolla on ainakin ulkoiluun :(

Kivahan se ois jos henniinakin pääsis (:

Vierailija
90/245 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin sunnuntaina kävisi nähdä!

Nähdäänkö sitten kaupungissa vai missä?

Mie olen kuulolla niin laittakaa viestiä!

~Henniina

Vierailija
91/245 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas jymähin tähän netin ääreen istuskelemaan (noloa!), niin aattelin vähä käyä teillekin kirjottamassa:)...

musta_kissa: on kyllä saanu teidän pienokainen kokea kovia heti ensimmäisillä hetkillään, mutta onneksi oli enkeli mukana!! tuommonen varmasti säikäyttää, mutta ihanan urhean olosesti oot jaksanu olla (ite oisin varmaan vuosi tolkulla pois tolaltani, vaikka loppujen lopuksi kävikin hyvin!).. nyt on varmasti ihanaa, kun oot saanu pienen rakkaasi kotia, niin saatte alottaa sen " normaali arjen" , eikä tarvii enää sielä sairaalassa niin tihiään rampata!..ihanaa että kaikki meni kuitenkin niin hyvin!:)

henniina, sulla kävi kyllä hyvin, ku ei tarvinnu tuon kummemmin koulujuttua sumplia, ku vissiin kurssitki just sopivasti päätty joulua ennen, ettei paljoa ainakaan jääny kesken??..itellä kun on niin onnettomasti, että tuo laskettu aika on keskellä kevättä, ja sinne asti pitäs opintotukea saaha, niin on pakko saaha jottai suoritettuaki tälle keväälle...no nyt helmikuun lopussa (en muista päivää) mulla sen äitiysloman pitäs alkaa, ja ennestäänkin kevyt lukkari kevenee, ku muutama kurssi ihanasti loppuu!!tentit on kyllä maaliskuun puolella, mutta enköh' n minä niihin selviä:)!...oikeestaan on niin ihanasti, että kolmena maanantaina ennen laskettua aikaa on tentti, ja sitte ku la on sunnuntaina, niin sen jälkeisenäkin maanantaina ois...saa nähä miten sitä mihinkin saa vääntäyvyttyä..:D!!no en oo ees olettanu että pääsisin kaikkiin, mutta onneksi niistä on uusintoja myöhemmin keväällä niin käyn sitte niissä...(oon kyllä hiljaa mielessä toivonu, että menee sen 2 viikkoa yli ja voisin hyvin, niin saisin melkeen kaikki jaloista jo nytte, ettei jäis sinne keväälle kovin paljo, hih)!! mutta saa nähä miten käy..ei jaksa ottaa ressiä semmosesta:D

mulla on tullu ihan ihmeellinen himo!!..siis kaikkea suolasta lihaa menis vaikka miten!:)...muut tuskailee ku raskausaikana syö suklaata levytolkulla, mutta ku mun pitää tuskailla ku syön leivänpäällys kinkkua pakettikaupalla:D!!ja siis paljaltaan paljaltaan, tietty!!:)...ja vesi nousee kielelle ku aattelen jotai karjalanpaistia tai jottai:D!!jotenki ällöttää, ku kattookaa ittiä peiliin, ku oon niin paisunu, ja sitte kuitenki vaan himottaa kaikki syöminen...on se rankkaa;)

onko teillä tämmösiä kummallisuuksia?!?

joko henniinalla kuuluu lupaavia suppareita??...

ja miten on miiun vauvan laita, jokos hän on maailmassa? :D

-malttamattomana uutisia odotellen, wiip ja masu hurjat 34+1!!

Vierailija
92/245 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta ny tei saa mitään selvää vastausta.eilen jo kaverillesa puhu et voitas tulla et pitää eukolta kysyy...no ei sit tänää kumminkaa tultu nyt kysyin et lähetääks myö sit huomenna.en minä vielä tiiä.ARGHH!!!taas pitäs ilmeisesti extempore toimia huomen jos minnekkään ollaan ees lähössä ja sit ei lähetäkään enää ku minnuu ketuttaa siinä kiireessä sit nii paljon et tiuskin ukolle..

Vierailija
93/245 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta_kissa: ymmärrän hyvin.. Ilmoittele sitten huomenna jos tulet tänne päin, mie olen kyllä linjoilla, joten sopii se ex-temporekin kyllä.

Entä zuzu -hoi?

Nyt saunaan :) Moikka ja hyvät yöt!

~Henniina

Vierailija
94/245 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hellurei vaan kaikille :) En ole VIELÄKÄÄN päässyt nyyttiä pyöräyttämään maailmaan, eikä ole niitä lupaavia suppareitakaan kuulunut, kuten tossa wiip kyselikin! Mutta sentäs pieni toivonpilke tapahtui eilen illalla, kun limatulppa irtosi. (Sori nää on näitä ällöjä erite-juttuja!!) Eli nyt on tullut päivän ajan hiljalleen sitä limaa, jossa hieman verta seassa ja tämähän on selvä merkki synnytyksen lähestymisestä. Ei pitäisi montaa päivää enää mennä!! Toivottavasti! Jänskittää kivasti :)

Johan sullakin wiip alkaa olla aika paljon viikkoja koossa!Enää muutama viikko ja sit voitkin jo ruveta jännäämään synnytystä. Kun viikoilla 37 ja siitä eteenpäin voi tapahtua se synnytys ihan milloin vaan, kun silloinhan vauvakin on jo niin iso että voi syntyä ilman huolen häivää! Eli ei joudu enää keskolaan vaan on täysiaikainen, ainakin täällä meijän neuvolassa silleen ajatellaan.. Nopeasti aika kuluu, kun teitä muita seuraa, mut oma aika on jotenkin pysähtynyt. Hyvin tässä kärsivällisyyttä testataan :)

Mulla tosiaan osa kursseista loppu just sopivasti nyt joulun alla kun jäin pois, mutta osa kursseista taas on vuoden mittaisia. Mutta helppo on sitten myöhemmin puolet suorittaa.. Näihin vuoden mittaisiin kursseihin sisältyy sit kaiken maailman projektitöitä ja multa jää myös pari viikonmittaista ulkomaanreissua (pakollisia opintoreissuja, jos aikoo paperit saada!)väliin nyt kevätlukukaudelta ja se harmittaa kun ei oman tutun porukan kanssa pääse vaan menen sit ensi vuonna toisen vuosikurssin kanssa :( No en aio siitä koulusta nyt murehtia vaan keskityn vaan vauvaan nyt ja ensi vuonna kiroan sit koulujuttujen kanssa. Mulla on myös rästissä aika monta tenttiä ja niitä pitäs kai tulevan syksyn aikana suoritella pois, nääh. Onneksi miedän opettajat on aika joustavia, kun ei ne halua että kukaan meidän 12 vuosikurssilaisesta enää lopettaa! Meitä on jäljellä tosi pieni joukko, kun 20 aloittaa joka vuosi ja opetus on englanniksi niin monet kyllästyy ja lopettaa sit ihan ensi metreillä. Saas nyt nähdä kuin moni meistä valmistuu, ei varmasti edes 12 opiskelijaa meidän vuosikurssista :( Toivottavasti mie olen yksi heistä sitten joskus!

Musta_kissan synnytyskertomus oli aika rankka, mutta onneksi sitä voi ajatella positiivisesti sikäli kun lopputulos oli ihana pieni sisukas poika! Onneksi nyt pääsitte kotiin ja voitte rauhassa nauttia toisistanne :) Musta_kissa oot ollu kovilla, mutta hienosti pärjäsit!

Miiulla on varmasti jo vauva kainalossa!!? Siellä ne nyt Oulussa ovat uunituoreen nyytin kanssa.. Tai voisin ainakin arvuutella niin.. Mutta miiu ilmoitathan heti kun joudat miten asiat on ? :)

Mitäs muille taustailijoille kuuluu? Rikta ja zuzu ovat olleet aika hiljaa? Am86 on kadonnut jäljettömiin ja ketäs muita oli..hmm..Ankke ainaski.. Muita en kyllä muista kun on niin pitkä aika kun ovat kirjoittaneet! Senkin laiskiaiset! Murr! Tulkaa toki takas mukaan juttuun :)

Hyviä vointeja kaikille, palataan taas :)

~Henniina ja koossa uskomattomat rv. 40+5

Vierailija
95/245 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mk ja henniina: Joo miullekkin sopii extempore tapaaminen, kun asun ihan melkein tässä keskustassa. Toivotaan, että mk pääsette tulemaan sieltä tännepäin niin saadaan pieni miitti aikaan (:

Jouduttiin tänään jo äitipolilla käymään, kun on tihuuttanut koko päivän kirkasta nestettä, mutta oli kuitenkin vaan valkovuotoa :( Niin tohinalla lähdettiin, että olisin jo ollut valmis jäämään sinne synnyttämään. Toisaalta kiva, kun on siellä nytten melkein synnyttämässä käynyt, niin ei jänskätä lähtee, kun se h-hetki koittaa. Toivottavasti ei tuu enää mitään vääriä hälyytyksiä.

Mutta ilmoitelkaa jos se miittinki onnistuu, oon mukana (:

Öitä!

zuzu 38+6 *tuskastuu odotteluun*

Vierailija
96/245 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti myllertää tuo vauva tuolla masussa. Tänään on kyllä tullut supistuksiakin kiitettävästi, toivottavasti päästäs mahdollisimman pian sinne laitokselle, muutakin kuin käymään. Jos sinne joudun menemään, niin en kyllä tuu pois ennen, kun on nyytti kainalossa (:

Ei sitten tainut miitti onnistua..Mustasta kissasta ei oo ainakaan kuulunut mitään.

Ihana ilma tänään on ollut, käytiin torikirppiksellä ja kiinalaisessa syömässä ja nyt närästää kiinalainen hottis ruoka.

Henniina: miten siinä siun jutussa silloin kävikään, kun jouduit käymään sairaalassa ja sitten ei mitään tullutkaan? siis oliko supistuksia, kirkastavuotoa vai..?

Nyt alkaa nimitääin toden teolla tuskastuttaa tää raskaana oleminen..huoh. Tasan viikko laskettuun aikaan, pitää yrittää kestää. Ei kyllä ainakaan nuo neukkaritätit osaa antaa kyllä yhtään positiivisempaa ajttelua, kun sanoo vaan, että saattaa olla, että joudutte kesäkuun puoliväliinkin odottelemaan...

No mutta se siitä sitten.

zuzu ja tasan 39 viikkoa takana!

Vierailija
97/245 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin taisi kaatua se meidän miitti, kun musta_kissa kotosi linjoilta :( No joku toinen kerta sitten, vaikka kun zuzullakin on pikku nyytti jo maailmassa :)

Zuzu: Se mun käynti oli taas MYLLERRYKSEN PUUTTEESTA eli en tuntenut liikkeita tarpeeksi kun tein sitä liikelaskentaa päivän mittaan ja sit iski hätä kun noin vuorokauden oli liikkeet vähäisiä ja lopulta kadoksissa kokonaan.. Eli sydänkäyrä otettiin vauvalta siellä sairaalassa. Mut älä pelkää jos tulee verensekaista valkovuotoa nyt kun synnytys on jo noin lähellä se on vaan limatulppa, joka irtoaa ja se tarkoittaa sitä että viikon sisään (yleensä) alkaa tapahtua! :) Eli on normaalia, että limaa ja verta tulee sekaisin=limatulppa. Mutta puhdas punainen veri =kannattaa ottaa yhteys äitipoliin vaikka ei olis kipuja ja menkkamainen tummanpunainen vuoto= yleensä normaalia, jos ei ole kipuja. Mulla irtosi se limatulppa (=alkoi tulla vuotoa) lauantaiaamuna ja keskiviikkona 9 oli poitsu maailmassa (supistukset tuli ma-ti yönä ja jatkuivat säännöllisinä synnytykseen asti). Olikos sulla jo vuotoa tänään? No supistukset jo kertoo, että kohta on aika mennä :) Niin se vaan lähestyy! Kohta olet äiti :) Ja neuvolassa ne ei sano mitään, vaikka olis miten tukala olo: miekin olin ihan lopussa kun polvet reistas ja närästi.. Kunhan vaan sanoivat, että aikaisintaan 41+3 voidaan varata yliaikaiskontrolli, jos on tarvetta! Ärsytti se puhe siitä miten pitkään pitää vielä odottaa, ei lainkaan kannustattu, että kyllä se saattaa tulla aiemminkin.. :(

Mutta onnea synnytykseen jos olet jo menossa/ tulee äkkilähtö lähipäivinä. On se synnytys ihana kokemus ja kaunis tapahtuma kun saa oman pienen syliinsä ensi kertaa. Ja kun katseet kohtaa, niin sydän pakahtuu rakkaudesta! (tuli ihan tippa linssiin kun mietin omaa synnytystä *liikuttuneena*) Toivon sulle kaikkea hyvää ja tsemppiä tosiaan synnytykseen :) Ota vaan rennosti niin se sujuu :)

Jaahas taidan mennä iltapalalle...

~Henniina ja somamussukka reilut 3 kk

Vierailija
98/245 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä oleva kirjoitukseni on hieman sekava, kun vaihtuu aiheesta toiseen turinat ilman kunnollista " kappaletta" mutta kai siitä pointin saa selville :-/

nyt sitä iltapalaa naamariin..

~H

Vierailija
99/245 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henniina: kiitos ihanasta vastauksestasi yms. (:

Miulla tosin ei ole tullut sitä limatulppaa, joten ei kai se synnytys vielä käynnity...? Tosin omalla äitillä oli limatulppa irronnut 7 aikaan aamulla, kun minä olin jo syntynyt 2 tunnin päästä. supistuksia tulee n.10-30 minuutin välein. Eli ei vielä kauhean säännöllisesti.

Joo pidetään se miitti sitten, kun oon saanut sen vauvelin ulos (:

Meen jatkaa elokuvan katsomista.

Vierailija
100/245 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sit saanuvastausta koko päivänä.autoosa lähti sit laittaa ja kärräs mut muksujen kaa mun tädin luo.tää kämppä ottaa aikaajoin nimittäin päähän.no nyt sit zuzu rupeet antaa miehelles oikein rajua ässää..

T:MK

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi