Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odottavia nuoria äitejä??

12.12.2006 |

Eli eilen vasta plussasin, laskujeni mukaan olisi menossa rv4 (toivottavasti en nyt nuolaise ennen kuin tipahtaa, mutta siitä lähdetään, että kaikki menee hyvin).

Ikää löytyy itseltä 21v ja mieheltä 24v.

Huomenissa olisi sitten tarkoitus neuvolaan päin soitella. Jännittää kovasti kaikki, aivan eka raskaus on nyt kyseessä:)

Kommentit (245)

Vierailija
41/245 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei henniina menikö nick oikein?joo päivän aiemmin sulla syntynyt poika. meillä tyttö syntyi 22.2 :) mitähä muuta kirjottelit?

mikä ihmeen demosmiin jonne kaikki menneet?onko se täällä vauva sivuilla vai onko tolle jutulle oma sivu?

mut öitä jne. minäki sit kai siirryn jonnekki muualle pölöpöttää jos täällä ei enää ketään ole.

Vierailija
42/245 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä on niiiin kauan päässy kuluun siitä, ku oon viimeksi täällä käyny..vaikka ei kai se mun elämä sen kiireisempää oo ku koskaa ennenkää..tai no on kiireisempää tietty, mutta luulis aina sen verran aikaa löytyvän että täällä käyä vähä moikkailemassa:)

mikä muuten tuli henniinan pojan nimeksi?ku en ainakaan huomannu että oisit sen tuolla kertonu, aikonu vaan sitte ku se on keksitty...

meilläkihän oli tänään ristiäiset ja pojasta tuli Hugo Elmeri:)... ei vaan osaa vielä sanoo hugoksi, vaan aina sanoo vieläki sitä ukkeliksi;)..no jospa siihen tässä tottuis kohta

meillä menee täällä oikeen mukavasti..kiloja tullee hugolle lisää hirveellä kyydillä..ja toivottavasti melkeen yhtä kovalla kyydillä omat karisee(en oo vieläkää saanu hankittua puntaria, niin en oikeen pysy selvillä omasta painosta)

ja oon jopa pysyny kestovaipoissaki:)!ja hyvin niittenki kans sujunu.. mieski on niihin niin ihastunu, että jos on pakosta joskus joutunu laittaan kertistä niin sitä on inhottanu;)..huumori kyllä:D

en määkää tuonne de momsiin aio siirtyä ku sielä on vähä liianki vilkasta se keskustelu...ei pysy perässä näin hitaana:)..

ja ku täällä on kaikki " vanhat tutut" ja välillä tulee uusiaki, niin täällä on tosi mukavaa!:D:D

taijan vähä käyä syömässä voileipäkakkua iltapalaksi ja rueta nukkuun.. piettiin ristiäiset täällä kämpillä niin on tullu muutama päivä tässä raadettua sen verran rankasti että tekee jo kovastikki mieli mennä nukkumaan..ja vaikka nuo raskauskilot pitäs karistaa, niin saahan sitä sentään juhlapäivänä vähä santsata??;D

mutta minäpä yritän tässä reipastua ja käyä vähä usiammin täällä kirjottelemassa..jospa me saatais tämä jutustelu taas puhkeamaan kukkaan..ku jossain vaiheessa meillä oli jo ihan kiitettävänki vilkasta..mutta se on kyllä tosi, että sitte ku vauva syntyy niin sitä aikaa ja jaksamista ei oo ihan niin paljo ku raskaana yksin kotona kököttäessä...

no nyt mää meen enkä enää vaan lörpöttele höpöjä:)

wiip...pitkästä aikaa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/245 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinustakin Wiip! Ja aivan ihanan nimen olette poitsulle antaneet! :) Meilläkin oli jossain vaiheessa Hugo mietteissä, kun molempien vanhempien nimet alkaa H-kirjaimella, mutta sitten päädyttiin antamaan pojalle nimeksi Tino Ukko Mikael. Eli " Ukko" -nimi meillä oli jo koko raskausajan käytössä ja vieläkin sanotaan Ukoksi, pitää nyt harjoitella käyttämään tuota Tino nimeä tässä.. Ei laitettu Ukkoa etunimeksi, ettei sitten tule kiusatuksi niin herkästi.

Wiip: teillä taitaa olla kans kiltti poika? Nukkuu yöt hyvin, ei masuvaivoja? Paljonkas sitä ikää nyt Hugolla on tarkalleen? Joko hymyilee ja juttelee? Ootteko täysimetyksellä? Kun etkös aiemmin sanonut että sulta tulee tosi paljon maitoa.. Kyselen vaan kateellisena kun mie joudun antamaan pulloa aina lisäksi, ei oma maito riitä edes huikopalaksi :(

Miiu: mites teillä menee? Viimeksi ainakin kuului hyvää, siellä ollaan varmaan kasvettu huimaa vauhtia?

On ne nuo vauvat vaan ihania, mie olen edelleen onneni kukkuloilla :) Kyllä todellakin se 9 kk odotus palkitaan! Zuzullahan on enää kuukausi jäljellä, jos ei mene yli? Hei zuzu vaikka oletkin miltei kokonaan siirtynyt demomsiin niin käythän täälläki sitten kertomassa ilouutiset meillekin? Lupaathan? Jännä kuulla tuleeko tyttö vai poika! Taitaa olla aika paljon poikia meillä palstalaisilla, saatkohan sinä pienen tytsyn? Eihän sitä koskaan tiedä!

Piijetska: Tuo " DeMoms 5" on toinen tämmönen palsta ihan täällä vauva-lehden sivuilla. Täällä nuoret äidit yhteisössä. Eli jos nyt menet takaisin noihin otsikoihin, minkä joukosta tämäkin " Odottavia nuoria äitejä??" löytyy ja lueskelet muita otsikkoja niin sieltä löytyy myös tuo " DeMoms 5" . Siellä on lisää meitä nuoria äitejä/odottavia/vauvakuumeisia ym ym yhdistävä tekijä on siis lähinnä nuori ikä.

Nefertiti_84: Hui siehän paljon työtä teet, älä rasita itseäsi liikaa! Tai muista ainakin levätä säännöllisin väliajoin. Pitää nostaa hattua, kun siellä kuumassa maassa odotat. Mulla oli jo tukala olo täällä viileässä Suomessa ja talvisaikaan olin viimeisilläni, joten se helpotti paljon. Tuletko kesää viettämään suomeen vai vasta syksyllä? Kiva saada tosiaan teitä uusiakin joukkoon!

Meidän Ukko on nyt n. 2,5kk ja neuvolassa käytiin 10 viikon ikäisenä viimeksi, tässäpä hieman mittoja: paino 6500g ja pituus 62cm. Eli iso poika tätä meidän " pikkumies" on jo. Kohta saadaan jo mennä vauvauintiinkin painon puolesta! :)

Kyllä mullakin olisi aikaa kirjoitella, mutta mie aina jumitun lukemaan ja sitten laiskistun, enkä aina viiti kirjoittaa, mutta koitan nyt tsempata :)

~Henniina ja Ukko 2,5kk

Vierailija
44/245 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hokasin itekki tob nyt deMoms 5 mikä lie onkaan.vois siellä kävästä pyörähtää ja kirjotellakki ehykä jotain :) tosiaan meillä typy mitat viimeks 20.4 oli neuvola. silloin 56,6cm 4885g et kasvaa mukavasti neiti :)

nyt 22.5 ois neuvola taase saa nähä paljonks kasvanut!

nyt neiti kutsuu.. heippaa!!

Vierailija
45/245 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä näytti välillä jo lupaavalta, mutta nyt on meille tainnu taas laiskuus/kiire/joku muu taas puskea päälle?:)..

vai joko miiu ja henniinakin on menny synnärin puolelle???

just laskeskelin nuita viikkoja, että mullahan alkaa olla kohta 32 täynnä (no nytte ois 31+5)..tuntuu jännältä ku toisaalta ei jaksa oottaa enää yhtää, mutta sitte säikähtääki yhtäkkiä että hui, tässäähän on kohta oikeesti äitiksi tulon paikka:)..enää se 6-10 viikkoa jäljellä:)..ku synnytysvalmennuski alkaa jo ens viikolla

kävin vaihteeksi neuvolassa..siellä punnittiin taas ne ihanat kilot jotka kasaantuu mulle:(!..vauva sielä ilmeisesti jo köllii pää alaspäin, että ei siitä tarvi huolehtia sen kummemmin, vaikka kyllähän se kerkiee vielä kääntyä istumaanki jos niin tahtoo..

ku mua huolettaa kaikki semmonen, josta voi joutua leikkaukseen!...synnytys ei pelota, mutta jos joutuu sektioon niin apuva! mua ei oo koskaa mistää leikelty (no kitarisat joskus pain kuukauen ikäsenä), enkä mää oo tajunnu että se mua vois koskaa pelottaa, mutta nytte ku on semmonen mahollisuus joutua varottamatta leikkaukseen, niin rupee hirvittään (vaikka ei kai se oo mitää hullun yleistä etes)

että jos musta_kissa jaksaa koneelle joskus tässä, niin kerroppa minkälianen se hätäsektio oli?...siis niinku kokemuksena (mieluiten semmosia rauhottavia kokemuksia;D)

ja muutenki ois kiva kuulla kuulumisia miten se pienokainen voi?..että oliko asiat kuin pahasti, ku joutu sinne tehollekki...

hirviäsrti tekis mieli sipsejä(?!?!) mutta onneksi kauppa on kiinni, niin en saa niitä enää mistää:)!vaikka oon kyllä tullu siihen tulokseen, että vaikka lunta söisin ja vettä joisin niin mulle kyllä kertyy nuita kiloja just semmosella tahilla ku ne sattuu tahtomaan...

mutta käykäähän toki muutki laittamassa vähä kuulumisia..aika äkkiä loppuu asia ku yrittää yksikseen jutella:)...sitä sitte sortuu vaan jaarittelemaan samasta aiheesta koko ajan:)

Vierailija
46/245 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mie täällä ihan yhtäpaljon käyn lukemassa, kun demomsissakin (: Mutta kun täällä on ollut niin hiljaista viime aikoina, niin en oo viittinyt yksin rupatella. Kiva kun ihmiset on taas herännyt, miulla kun nytten on aikaa, kun tässä viimeisilläni odottelen ja kouluukaan ei enää oo aikoihin ollut.

Hauskoja nimiä on sekä wiip, että henniinan poikaset saanu. Meilläkin on nimet valmiiksi mietitty molemmille. Saa nähdä kumpi sieltä tulee. Tosin monet mahan perusteella on meillekin poikaa povanneet.

Enää 4 viikkoa aikaa laskettuun päivään. Huh kun aika on mennyt nopeesti. Hyvä wiip, kun oot pysynyt kestoissa (: Itelläkin ois kova tarkoitus ja nyt niitä on jo muutamat valmiiksi hankittukin. Aattelin aluksi käyttää suurimmaksi osaksi taittoharsoja, kun ne tulee halvimmiksi. Mitä teillä käytetään? Mie harjoittelinkin miehen kanssa yhtenä päivänä niitten harsojen taittelua, että sitten vähän jo osaa, kun vaavi syntyy.

Mutta taidan tästä mennä syömään!

*zuzu rv 36*

Vierailija
47/245 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille taasen! Juu myönnetään, mie olen vaan ollut laiska enkä ole jaksanut kirjoittaa mitään vaikka olenkin taustalla kyttäillyt palstan höpinöitä.

Synnyttämään en ole vielä lähtenyt (ei merkkiäkään) mutta saikulla tuli käytyä. Tässä teille omanapainen kertomus siitä. Viime yönä me käytiinkin sairaalassa kun en tuntenut vauvan potkuja koko päivänä. Illalla miehen kanssa maattiin sängyssä ja molemmilla oli kädet masun päällä eikä silloinkaan reiluun tuntiin tullut yhtään liikettä. Kun aina tää pikkuinen aloittaa potkiutumisen kun menen makuulle kyljelleni, ei tarvitse kun 5 min olla aloillaan niin jo tuntuu elämää.. Eilen ei mitään ja sitten siinä vähän huolestuttiin ja soitin äitiyspoliklinikalle ja sanoivat sieltä että tulkaa niin otetaan sydänkäyrä. Arvelin matkalla että olisiko vauva kääntynyt istukkaan potkimaan kun mulla se on tossa etuseinässä niin " vaimentaa" tosi paljon liikkeitä ja niinhän se oli sitten.. Kaikki oli hyvin ja käyrä oli hyvä. Siellä se masussa potki oikein olan takaa, mutta mie en tuntenut juuri mitään, hassua! No sainpahan mielenrauhan, kun olin tunnin siinä saikulla ja ottivat pitkän käyrän. Nyt aamulla vasta vauva taas vähän kylkeään liikutti ja taas tuntuvat potkut normaalisti :)

Kyllä ehti jo vähän säikäyttää kun ei tämä vaavi ole hiljaiseloa pitänyt noin kauan koskaan. Mutta putosi sitten kivi sydämeltä kun kuuli vauvan sydänäänet ja potkut ihan itse. Hirmu hyvin muuten toimi tuolla saikulla vastaanotto vaikka oli kello 1 yöllä kun mentiin. Ei tarvinnut odotella, käveltiin vaan sisään ja meidät ohjattiin äitiyspoliklinikalle ja ei kun tuumasta toimeen.. Siellä muuten vastapäisessä huoneessa joku syntyi parasta aikaa, voi sitä uutta elämää! Miehen kanssa koitettiin omalle masuasukille neuvoa että " reilun viikon päästä sitten voitas tulla tänne kaikki taas yhdessä ihan tositarkoituksessa.." Mutta eipä hän pikkuinen taida meidän höpinöitä vielä ymmärtää vaikka hyvin ne jo kuuleekin :)

ONNEKSI OLKOON MUSTA_KISSA!!Oi sulla on se nyytti jo sylissä!!!! Mie olen ihan onnessani sinun puolestasi :) En kyllä malttaisi tätä omaa nyyttiä odotella montaa viikkoa enää. No jospa se maltti on valttia (?) Niin ja kerro toki oletko miten kipeänä sen sektion jäljiltä? Ja millaista se oli ylipäänsä? Siis jos nyt jaksat koneella istua. Kyllä me ymmärretään että sinusta ei varmaan kuulu kamalasti nyt lähiaikoina...

Siitä OPISKELUSTA joku kysäisi? Eli mulla on kesken ammattikorkeakoulu, upsista hupsista heijaa.. Kävin vasta puolitoista vuotta ja loput jatkan sitten ens joulusta eteenpäin tai myöhemmin. Mulla oli (on odottamassa, toivon mukaan) myös työpaikka, ei vakituinen, mutta olen siellä ollut jo 3,5 vuotta.. Eli kiireistä oli elämä ennen vauvaa: aamupäivät koulussa ja sitten 8 h töissä. Mutta siihen olin tottunut, vaikka rankaa se välillä oli.. Enää en tietenkään voi palata samaan rutiiniin, luultavasti käyn koulun ensin loppuun ja vähän töitä silloin tällöin.. Saa nyt nähdä miten tuo rahatilanne lutviutuu. Miehellä on hyvät tulot ja pelkästään niillä tullaan toimeen jos on tarvis, mutta mie olen tietysti tottunut " omiin tuloihin" niin pitää nyt katsoa sitä tulevaisuutta miten asiat menee. Yhdestä asiasta ollaan miehen kanssa jo päätetty; mielummin vietetään vauvan kanssa aikaa perheenä, kuin ollaan sitä aina viemässä hoitoon ja itse töihin. Ollaan huomattu, että niin sanotusti " vähemmälläkin tultas toimeen" eli se raha ei ole niin tärkeä kuin vauvan kanssa yhdessäolo. Joten kyllä mie ainakin jätän turhat työvuorot pois, jos vaan on ruokaan, vaippoihin ja laskuihin rahaa.

Mie lähden ruoanlaittoon, mutta palailen varmaa vielä tänä iltana löpisemään jotain :) Koittakaahan muutkin aktivoitua kirjoittamaan niin ei ole mulla ja wiipillä niin yksinäistä :)

~Henniina rv. 38+5 --> loppumetreillä :)

Vierailija
48/245 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jopa minä oon ahkerana ku taas täällä istuskelen:)!!..ja kävin tänään tekeen tentinki koululla, että sielläki päin ahkeroinu (joopa joo, hyvä jos läpi menee;D)

Nii Hugolla on ikää sen verran, että keskiviikkona tulee seittemän viikkoa. Täysimetyksellä mennään, ja maidonkerääjä kerää vielä 1-2 pulloa päivässä ylimäärästäki..että ei oo maidon tulo kyllä hiipunu, joskin vähä helpottunu ettei millon tahansa enää vuoda, niinku sillon aluksi:)

oon kyllä ollu tooodella onnellinen siitä, että oon pystyny imettään, ku näin näitten raskauskilojen karisuttaminen käy niin vaivattomasti, hih:)..

harsoilla ja villapöksyillä meki ihan aluksi vaipatettiin.. tai no oikeestaan siis vieläki, mutta harsojen kans on myös nauhavaippa...oon ite kutonu (oho!!) villapöksyjä (ja todella ylpeänä siitä:D), että halvalla tässä meki on haluttu päästä:)..oishan niitä kaikkia kalliita hienoja vaipoja, mutta enpä oo ainakaa vielä hurahtanu niin että viittisin yhteen vaippaan niin hulluna tuhlata ku niillä ne hinnat on.. harsot ja nauhavaipat on tooosi hyvät!

ja tosi kiva zuzu että sun mies kans on niin innokas! en tiiä oisko mullakaa innostus pysyny näin hyvin, ellei mies ois henkeen ja vereen mukana vaippailussa!.. sitä oikeen ällöttää kertikset, eikä varmaan laittais semmosta hugolle päälle vaikka maksettais:).. äkkiä ne harsot sitte oppii taittelemaan, vaikka aluksi vauvalla onki niin kaposet jalat, että jalantiet on vaikea saada hyvin (jos kakkalastit on isoja, niin sitte tulee ongelmaksi, ei muuten) mutta suosittelen nauhavaippoja (disana merrkisiä meilä, halvimpia) jos pikkiriikksen raskit sijottaa, niin ehkä viimestään siinä kuukauden ikäsenä käyttöön.. ja sinne on sitte helppo tehä ite lisää imuja jstn vanhasta pyyhkeestä tai vastaavasta:)..

kylläpä mää innostuin näistä vaipoista höpiseen oikeen urakalla:)

ihanan nimen on henniinan poikaki saanu:).. just ihana tuo ukko siellä välissä, ku jos sillä nimellä ootte sitä aina sanonu!:)..harmi ku en voinu laittaa hugolle ukkelia nimeen, ku aina tykkään sanoa sitä ukkeliksi..:D..se ois hugo ukkeli sitte:)

oli muuten vaikia keksiä nimi..ainaki minusta! eka piti miettiä hyviä nimiä, sitte kattoa että passaako niistä mikää ja sitte vielä yrittää oma ja miehen maku sovittaa yhteen.. tai no meillä onneksi oli tosipaljo samanlainen maku, mutta mies ei kelpuuttanu mun ehotonta lempparia (viljami) ja mää en kelpuuttanu kutsumanimeksi miehen ehotonta lempparia (elmeri, joka sitte tuli toiseksi nimeksi).. että vähä niinku kompromissiin piti taipua:)

ihana vaan olla pitkästä aikaa, ku oli ne ristiäsiet ja tänään se tenttiki josta piti pikkusen muka ressata, niin ei oo voinu vaan kunnolla relata.. mutta nyt otan taas rennosti, hih!

nii tosiaan (kerkiän aina unohtaa että mitä kaikkea piti kirjottaa ku päästän vaan ajatukset juokseen:D) hugo on kyllä tosi kiltti tai siis semmonen helppo hoidettava. ei se kyllä vielä niin mahtavia yöunia nuku ku henniinan tino, mutta ei mun tarvii ku kahesti yön aikana herätä sitä syöttään..ei mun mielestä oo paha, ku pahempi ois jos se ei heräis syömään, niin mun pitäs nousta pumppaan maitoa tai räjähtäisin:)

on se jo ruennu naureskelemaan ja hirviästi yrittää rueta jutteleenki, mutta ei oikeen saa vielä kunnolla sanaa suusta..tai siis ääntä:).. napittaa silmiin ja viuhtoo käsillä ja " hönkii" , mutta ääni ei vielä monestikkaa tuu..joskuas vaan " vahingossa" tulee... mutta varmasti kohta, on ainaki kovasti yritystä:D

on se niin ihana seurata ku lapsi kasvaa ja kehittyy.. ja niin ihanaa olla äiti!! sitä ei voi tajuta (tai en mää ainakaa tajunnu) ennenku oikeesti on! saa tuntea ittensä tärkeäksi ku on jollekki ihan kaikki kaikessa ja se oma lapsi on niiiin rakas! vaikka on kait se välillä vähän väsyttävää puuhaa, ja varsinki ihan vauvana, ku lapsi nukkuu paljo niin aika yksinäistä välillä, mutta on se aivan tosi paljo antavaaki!!

mitä te muut ootte tykänny olla äitinä?? onko muutki niin ihastunu äitinä oloon ku minä?;D

mutta hipsinpä välillä niihin puuhin missä äitin pitääki olla:)

mutta kirjotellaampa taas:D

Vierailija
49/245 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..On ollut aivan ihanaa! Just niinku wiip sanoi, että on ihanaa olla jollekin tärkeä -tosi hyvin ilmaistu! Tuleehan varmasti väsymystä ja muita negatiivisiäkin vaiheita äidille vastaan, mutta ei haittaa, olen valmis mihin tahansa!! En edes tiennyt miten paljon voi rakastaa :) Toki miestäni rakastan kanssa äärimmäisen paljon, mutta vauvaansa rakastaa hieman eri tavalla, huolehtivammin. Molemmat ovat mulle tärkeintä maailmassa :)

Juttelusta: Meillä just tuossa 8 viikon tienoilla rupes sitä ääntäkin löytymään ja nyt 10 viikkosena juttu luistaa jo kummasti. Ukko jaksaa enemmän jutella kuin äitinsä, no välillä juttelee leluille kun äiti ei oo jututtamassa.

Ja minä en ole saanut aikaiseksi aloittaa kestoilua, kun en osaa/kehtaa mitään ommella itse (en omista ompelukonetta enkä varmaan enää osaisi käyttääkään moista *nolo*) ja aika kalliita on kerta sijoituksena ostaa niitä " valmiskestovaippoja" .. Ja mies ei siihen hommaan varmaan ryhtyisi.. Katotaan nyt vielä jos tässä aloittaisi, kun yhdellä kaverilla saattaisi olla myydä käytettyjä kestoja.. Mutta hienoa, että wiip jaksaa ja zuzu aikoo säästää luontoa, kestoilu tuottaa monta hyvää asiaa kerralla kun luonto sekä rahat säästyy :)

Aijaahas, nyt ei jumppamatolla viihdytä.. Pitää mennä, kohta alkaa iltatankkaus ja yöpuulle. Palaillaan! Hyvää yötä!

~Henniina ja Ukko hymyveijari

Vierailija
50/245 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaa ommella, en oo koskaan osannutkaan, koska oon ollut koulussakin puukässässä (: Mutta aion ostaa käytettynä ja varmaan jonkin verran uutenakin. Ja hyvä, kun on oma äippä joka osaa ommella ja mummo, joka osaa neuloa (: Onhan se aluksi iso sijoitus, varsinkin jos ostaa kaupasta uusia muoti pöksyjä, mutta ostaa vaikka yhdet kerrallaan ja käyttää kerttisten lisäksi. Kyllä siinäkin säästää, kun ees yhet päivässä käyttää kestona. Oon miettinyt myös sitä, kun lapsi syntyy kesällä, että vois osittain kokeilla sitä vessahätäviestintää, ku on lämmin niin ei haittaa, jos pylly on välillä paljaana. En tiedä, se vaatii kyllä aikaa yms. mutta voihan sitä kokeilla.

Mie en tiedä vielä mitään äitiyden ihanuudesta, mutta uskon kyllä sen olevan mahtavaa <3

Ostettiin tänään lipasto. onneks äiti sponssas sen, kun ei itellä oo yli sataa euroa ylimäärästä mihinkään laittaa. Täällä meidän tila kaksiossa on niin vähän säilytystilaa, että ei ois vauvan vaatteille ollut hyllyjä niin oli pakko saada tollanen lipasto mihin sitten voi laittaa vaatteet yms. on kyllä vaan niin tuhannen palasissa, että näinköhän siitä lipasto syntyy :) Meillä on kamalasti tutuilta saatuja poikien vaatteita. 90 senttiin saakka. Jos tyttö tulee niin jää monet vaatteet pitämättä. Pitää varmaan sitten kirpputori pystyttää :D

Pakko mennä ottamaan ulos vähän happea.

zau!

Vierailija
51/245 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä meidän tytsy ollut vähä välii hereilä et ei vieläkää ruvennut nukkumaan :( noh jospa se nukahtais koittais vielä syöttää ja jospa se sit rupeais nukkuun :) kerran yössä herää syömään :)

nii meijän tytsyn nimi : tuulia wilma emilia

on se tosiaan ihanaa olla äiti vaikka on välillä väsynyt tuntuu ettei nyt vaan jaksais millää huomoida et haluis nukkuu rauhassa tai olla omissa oloissa.

noh joo... huomenna koittais uskaltaa lähteä sinne perhekerholla käymään ekaa kertaa... monesti aikomus mennä mutten vaa ole jotenki kehdannut mennä :/

mut nyt öitä jos tänne en enää illan päälle tule. nyt neiti kutsuu :)

Vierailija
52/245 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeen paljon onnea Musta_Kissa oman pienen prinssin johdosta!!! Kuinka teillä nytten jaksellaa??

Siis oikeesti mullakin painoa alkanu tulee roimasti ja se johtuu vaan terkan mukaan turvotuksesta...aivan joo mulla on huuletkin aivan kuin oisin niihin silikoonia tai jotain laittanu mahoton turvonneet...samoin sormet ja nilkat..toivotaan että tää loppuu kohta..ei ole kiva kun 3 viikkoa ja painoa on tullut 4 kg lisää vaikka eihän sitä ole tullut 38 viikon aikana ku se 11 kg nytten mutta silti..on sitä ollukkin... Huomenna taas käynti ja kyllä jo jännittää että taas varmaankin tullu 5 kg lisää stana.. =/

Joo meillä on taas ollut joku laiskuus tai kiire kausi päällänsä ainakin tän kirjoittelun suhteen...=) Mulla ei kyllä muuten ole ollut mikkää laiska kausi paitsi tän palstan kanssa...viime viikolla sain ihmeen energia aallon ja pesin saunan ja pesuhuoneen...ja muutenkin oisin koko aja siivoomassa..mies kattelee vähän silmät pyöreenä että mikä ihme mulle iskenny...kai se jokin tunne tuli että kaikki pitää olla valmiina ennen ku vaavi tullee..

On se taas antanut kuulua että tulossa oltaisiin kovaan tahtiin mukavasti selkää viikon polttanu ja kipeitä supistuksia tuntuu..mutta tiiä häntä taasen...tuntuu että se jää vaan masuun...tahtos jo niin kovast sen ottaa syliin..=)

täällä siis kasassa ollaan...miten teillä muilla menee?

Vierailija
53/245 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisko tänne joukkoon vielä??? Ite ootan esikoistani, rv 32+2 :) Nii yksinäistä ollu tää odotusaika, ku kaverit ei oikeen ymmärrä, ja mieskin jätti mut ja masulin heti alkukuukausina :/ kohta jään koulustakin lomalle, ni varmaan tulee aika hiukan pitkäks vaan odottaen.. :)

Vierailija
54/245 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

zuzu:miehelleskö harjottelit niitten vaippojen laittamista..

(Mie harjoittelinkin miehen kanssa yhtenä päivänä niitten harsojen taittelua, että sitten vähän jo osaa, kun vaavi syntyy)

juu ja henniinako se kyseli? ihan ok tääl mut jääny tää konella olo vähiin,oon nii monta päivää ollu ilman " omaa" konetta eli oon miehen koneella joutunu käymään.en kehtoo sillä läppärillä tulla näille sivuille ku heti löytyy jotain häikkää koneesta..oon nyt ruvennu enemmän vaikuttamaan tuolla nuoretaidit.fi sivustolla..toissa vauva lehestä bongasin sen sivun.onks muut muuten eksyny niille sivuille?

hienoa wiip ahkeruudesta..mistä löysit puhtia hipsiä tenttiä tekemään?

juu ja onnittelut nimen saaneille.

Ja minä rakastan kyllä olla äiti vaikka vaikeita hetkiä tuleekii mut ne kuuluu asiaan.ja olen mielestäni paras äiti mun muksuille..ja pitäkääs tuo sama ajatus omissa päissänne Työ ootta parhaita äitejä lapsillenne!

nii ja tänään oltiin viimosta kertaa tänä keväänä perhekerhossa..tulee vaan kysymys et mitä hittoo mää teen kesällä ku ukko töissä..

no mut kello on armoton,mut kerkesinmpäs lukee kaikki viestit ja vähän sriivatakii..

T:MK & M-tyttönen 12/05 A-poju 27.1.07

Vierailija
55/245 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne vaan kaikki yksinäiset ja vähemmän yksinäiset äipät, ainakin miun puolesta (: Ja hei paljon voimia siulle muutenkin rikta87, jos oot jääny yksin masun ja tulevan vauvan kanssa. Tänne kyllä voi purkaa kaikki ilot ja surut ja varmasti saa myös tukea ja kannustusta. Miusta ainakin on kiva käydä lukemassa muiden juttuja ja kokemuksia.

Vierailija
56/245 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa joukkoon rikta!!tännehän kyllä mahtuupi! mukava saada tänne meijän pieneen piiriin vähän vahvistusta:)...ku vois kuvitella, että mitä enempi on porukkaa, sen enempi juttua:)

voi että oon ollu ihanan aktiivinen tännään!!..leipoin oikein ruuneperin torttuja ja oon siivonnukki ja kaikkea!:) ja nytte sitte on olo niinku selkäänsä saaneella, hehe:)..joka paikkaa kolottaa ja tuntuu että ei viittis ihan mittää enää koskaa tehä...sen siitä saa ku rehkii liikaa

eilenki kävin muka hiihtämässä...huhhuh..oli se hiitokunto menny alas ku ei oo vuoteen hiihtäny ja sitte yhtäkkiä hyppää suksien päälle ku on kaheksannella kuulla raskaana:)..aattelin alottaa ihan nätisti, etten hiihä ku 2,5km ja sitte takasi...no joo, hyvä että loppujen lopuksi sitte pääsin takasi asti, ku niin rupes jalat ramppaan ja väsy painaan päälle:):)...että se siitä...loppuillan makasin sitte reporankana, ku ei taaskaa mittää enää jaksanu:)

vaarallista tämä tämmönen, ku aina innostuu aamupäivästä vähä liikaa:)..illat sitte menee ihan harakoille!

käytiin viikonloppuna hakeen rattaat ja turvakaukalo kaupasta (jätettiin ne sinne vielä säilöön sillon ku ostettiin tilanpuutteen vuoksi) ja nytte tuossa eteisessä kököttää vaunut valmiina lähtöön:)!!

huvitti ku mieski ihan onnessaan työnteli rattaita kämppää ympäri:D:D!! että on se vissiin ihan yhtä hömppä ku minäki:)

illalla ois hierottavaksi meno (ihanaaa!!!)..toivottavasti yhtä kiva vaikutus ku viime viikolla, ettei yhtää jalat sätkiny yöllä, eikä käsiä pakottanu...harmi ku ne vaivat on tässä viikon aikana kerenny tulla jo takasi:(!

ku minä viimeksi kerkesin jo luulla että te ootte kaikki häipyny synnyttään, ku ei kettää kuulunu??

miten teillä on nuita viikkoja kasassa, eikö se aikalailla ala ainaki miiulla ja henniinalla olla lähtö käsillä?

riktalla oli vissiin suunnilleen samanverran ku mulla (sulla pikkusen enemmän *oon kateellinen*!) ku mulla on sen 32+1 nytte:)

mutta yritänpä tässä piristyä taas jotaki hommaileen, etten ihan koko illaksi jymähä tänne sängynpohjalle läppäri sylissä:):)!!!

Vierailija
57/245 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo saanut viel mitää aikaseks tehtyy jospa sitä jotain sais aikaseks tehtyy ois vaikka mitä tekemistä mutten saa itteen niskastakii ja tehtyy :( neiti nukkuu jne. ruokaa pitäis itelle kokkailla. sataa vettä ulkona et ei ulkoilemaankaa oikee huvita.

tiistaina käytiin perhekerhossa tytön kaa ekaa kertaa :) ois perhekerhoa vielä 2 kertaa tälle keväälle sitten elokuussa jatkuu. mutta mitä sitä kesällä keksii tehä ku mies töissä paitti miehellä ois 1kk loma enkä tiie mistä päivästä lähtien se pitää sen loman et ku mies lomalla nii ehkäpä sitä käy jossain reissun päällä :) saa nyt nähä.

kesävaatteitaki on tullut ostettua muutama tytölle. itellekki pitäis alkaa ostamaan.

mut nyt mä koitan mennä tonne keittiön puolelle tekemää ruokaa tälle päivää ja sitten ruveta siivoilemaan kaappei vaikkei oikee inspistä...

Vierailija
58/245 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakissa: En mie ihan miehelleni niitä harjoitellut :) Ois tarvittu varmaan vähän isommat harsot siihen hommaan. Ihan pehmolelulle niitä kokeiltiin.

Miulla tänään alko supistella jo, mutta ne meni ohi ihan pari kertaa vaan tuli kipeenä. Jospa se alkas kohta putkahtaa ulos. hope so.

En oo minä ainakaan käynyt tutustumassa noihin nuoretäidit sivuihin, mitenkähän en oo huomannut lehdestäkään, vaikka kannesta kanteen vauva lehden aina luenkin. Pitääpä käydä tsekkaa. Mutta mieluummin tietty täällä juttelee, kun on jo vähän kerennyt ihmisiin tutustumaan.

tiskit odottaa :/

zuzu*36+4*

Vierailija
59/245 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloota vaan rikta..mie taian jäähä tänne palloilemaan ja kahtomaan että mitä sitä teille tuloopi..vaikken enää odottava olekaan,enkä kyl seuraavaan 3 vuoteen ookkaan...kuhan viel tuon vauvan sais omaan sylkkyyn ja kotio,mut taitaa mennä pitkään enne ku se toteutuu.herra on vasta 9 pvä vanha ja edelleen teholla.pienellä miehellä on raskas alku ollu mutta onneksi isompana ei muista näitä kokemuksia..ainut että mitenkähän sitä ite uskaltaa lapsia enää tehdä kun on kova kokemus ollu tämä pojan syntymän jälkeinen aika.vieläkään kun ei selvillä vesillä olla.

no lähempä tästä valittamasta...

-P-

Vierailija
60/245 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis minä ei vauva.. tyttö nukkuupi ja mä tääl hereilä vielä. kävin saunassa ja kylvetin tytön jne. huomenna mitähä lie tekis. tänää mä sain pari kaappia siivottua. huomenna jatkaa noita siivous hommia.

tosiaa mieheni oli alkuaikoina romanttinen, puhui kauniisti mulle ja toi ruusun mulle jne. nykyään ei oikee mitää, joskus jotain sanoo mulle.

saa nähä mitä äitienpäiväks saan vai muistaaks etes koko äitienpäivää. mä ku tykkään ylläreistä ja romantisista jutuista. turha kai ees haaveilla edes mitäään romanttista.. mä ite oon yllättänyt mieheni romanttisin tavoin jne.

välillä on semmonen fiilis että mieheni ois kyllästynyt meikäläiseen. ja joskus se sanoo " ei jaksaa läsyttää mitää niiku rakkaudentunnustuksia"

tuntuu joskus pahalta vaa sit mä vaa mökötän jne. sit saattaa tulla halaileen ja puhelee kaikenlaista ja pyytää anteeks jne.

mut mä meen nukkuun.. öitä!

tosiaa suomi voitti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän