Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talousostokseni s-ryhmälle 370e/kk, puhelinlasku 20-25e/kk, taloyhtiölaajakaista 12e/kk, kuntosalin kk-maksu 28e/kk, hsl-kausikortti 60e/kk...Voisiko nyt joku selittää että miten minun perustoimeentulotuestani voitaisiin leikata???

Vierailija
22.04.2023 |

370e+25+12+28+60 = 495e

Kuukausittaiset PAKOLLISET kuluni ovat siis 495e kun ruoan hinta on noussut niin älyttömästi viimensen vuoden parin aikana...Perustoimeentulotuena määrä on 555e/kk.

Syön terveellisesti mutta en ökyillen...Ruoan osuus on ehkä 340e/kk, ja loput muita talousostoksia.
Käyn 4 kertaa viikossa kuntosalilla ja treenaan tavoitteellisesti sekä kovaa.
Urheilen myös muuten; Käyn uimassa sekä juoksemassa.

Pakollisten kulujen jälkeen jää siis vain 60e "liikkumavaraa".
Ja ottakaa huomioon että tuossa ei ole vielä mitään ns. ylimääräistä...Ei edes vaatteita, jotka nekin ovat melko pakollisia ostoksia ajoittain.
Puhumattakaan virkistyksestä, jota sitäkin kai saa työttömälläkin olla joskus?
Kaikkia lääkkeitäkään ei saa kelasta korvattuna...

Joten voisitteko laskelmalla nyt kertoa että miten tästä "ruhtinaallisesta" perustoimeentulotuesta olisi muka varaa leikata jotain?
Mielestäni se tarvitsisi ennemminkin korotustua, ruoan hinnan noususta johtuen...

M34

Kommentit (1047)

Vierailija
521/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle bussikortti on tärkeä. Etenkin töissä, kun työpaikat on ollut kauenpana ja töissä on joutunut liikkumaan paikasta toiseen. Haluan myös päästä kirjastoon ja ystäville vapaasti.

Säästän sitten ruokakuluissa, kun en osta leipää, valmistuotteita yms. Vielä en ole täysin päässyt työelämän antimista nauttimaan.

T. Opiskelija

Vierailija
522/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen, että mihin tarvitsee rajatonta nettiä, jos kotona on netti? Yhtään jos tietäisit ulkomaista niin tietäisit myös, että meillä on täällä rajattu netti ja kaikki liittymät on järkyttävän kalliita. Siksi me käytetään wifi yhteyksiä aina kun on mahdollista ja ne ovat suht asiallisia. Sitten kun ei ole nettiä niin ei ole nettiä. Jos olisin työtön niin karsisin kyllä jommasta kummasta ensimmäisenä: joko puhelimen netistä tai sitten kotona olevasta netistä. Se pienikin säästö noissa tuloissa on kriittinen. Vaikka toki työttömälle se vain parinkympin säästö kuussa ei näköjään ole mitään. Spotify:n ja muihin palveluihin voi ladata soittolistan kun ei ole netin ulottuvissa. Normaalit tekstiviestit kulkee ja jokaisessa perusliittymässä on usein rajaton puhelu ja tekstiviesti.

Lisäksi ihmettelen, että Helsingin kokoisessa pienessä kylässä pitää olla joku julkisen lippu työttömällä. Eikö teillä ole jalankulun kaistaa tai polkupyöräteitä? Jos olet jalaton niin sitten voi käyttää rullatuolia, jonka luultavasti saat sairaanhoidosta.

Seuraava mistä voit varmaan karsia on vaateostokset. Ihan jo ympäristön takia. Pidät yhden vaatekerran vain työhaastatteluihin niin se pysyy siistinä. Muuten me työssäkäyvätkin ollaan vähän nuhjuisissa vaatteissa, koska niitä ei vain raaski ostaa uusia. Varsinkaan edes puolivuosittain. Mulla on töihin viisi paitaa ja kaksi jakkupukua (takki, housut, mekko). Kotona ja vapaa-aikaan mulla on kaksi mekkoa. Urheiluvaatteita on kolme settiä. Näitä ei tarvitse edes joka vuosi uusia.

AP:n kysymys oli sinänsä asiallinen, mutta AP ei ymmärtänyt, että ihmiset oikeasti joutuvat säästämään noista asioista. Esimerkiksi itse en ole nähnyt järkeväksi ottaa maksullista nopeutta taloyhtiölaajakaistaan, koska kännykässä on nopea ja rajaamaton käyttö netissä, joten tarvittaessa saan tietokoneen tms liitettyä nopeampaan kuin 10m/10m taloyhtiölaajakaistaan. AP:lle tätä on ehdottanut useampi, mutta ei vain mene jakeluun, miten tässä säästäisi selvää rahaa tai halutessaan saisi 5g liittymän ja voisi jakaa vielä nopeamman netin tietokoneen/television kanssa.

Sen verran pakko oikaista asiavirhettä tekstissäsi, että kukaan invalidi tuskin saa käyttöönsä rullatuolia, jollaisia on esimerkiksi toimistoissa työtuoleina, vaan pyörätuolin, jonka avulla liikutaan, kun jalkoja ei voi syystä tai toisesta käyttää kävelemiseen tai ne on amputoitu.

Kiitos oikaisusta, sitä pyörätuolia toki tarkoitin. Käänsin päässäni suoraan ja ilmeisesti oli väärä käännös.

Mutta toki sen ymmärtää kun ei ole itse joutunut rahojen riittävyyden kanssa taistelemaan niin eihän se parikymppiä tunnu missään. Normaalille ihmiselle se tuntuu ja siitä säästöstä on iloinen.

Mistä kielestä käänsit? "Wheelchair" nimittäin on ainakin ihan kirjaimellisesti pyörätuoli.

Siis väitättekö te ihmiset nyt ihan tosissanne, ettei työttömyyskorvauksella elävä joudu laskemaan, mihin rahat riittävät?

Ruotsiksi "rullstul", saksaksi "Rollstuhl", ranskaksi "fauteuil roulant".

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat liitiin, säästät 170 eur, kuntosalia ei kukaan tarvitse, säästät 30 eur.

Vierailija
524/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä flamebait aloitus ja menee täydestä... Kyllä suomalaiset ovat hölmöä porukkaa.

Vierailija
525/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuossa olisi vielä kiristämisen varaa. Turhia kuluja ainakin

-kuntosali -> kuntoa voi hoitaa ilmaiseksikin

-puhelinkulut-> reilusti halvempiakin liittymiä on

-Netti - > miksi maksat netistä kun selkeäasti taloyhtiöliittymä on, se perusnopeus on ihan riittävä normikäyttöön.

-Ruoka. Ruokakuluista selkeämmin voisi nipistää,pienemmälläkin kulutuksella pärjää.

Eli "pakolliset" kulusi EIVÄT olleet pakollisia kuluja vaan sisälsi jo niitä "virkistymismenoja".

Poistoon joutaa tämäkin spämmialoitus.

-Kotitreeni kehonpainolla vs. kuntosali eivät ole verrannollisia keskenään. En saa samaa ärsykettä mitenkään kotitreenillä.

-Ei ole halvempaa liitttymää, eikä enää edes samanhintaista. Olen kyllä kysellyt. Minulla siis 4g rajaton, joka 19e/kk. Halvempi perusmaksullinen tietysti olisi, mutta sitten siinä nostaisi netin käyttö ja puhelut laskun yli nykyisen.

-Taloyhtiön netti on sellainen jonka voisin tietysti vaihtaa hitaampaan, mutta säästäisin vain 12e/kk, ja nopeus netissä tipussu 10 prosenttiin (100mbs ->10mbs)

-En kyllä keksi miten nipistäisin ruokakuluista. Kuten sanoin niin treenaan kovaa 4 kertaa viikossa ja urheilen muutenkin. Painan 90kg ja olen 185cm pitkä. Energiankulutukseni on kova.

Ostan ihan perusjuttuja vain, kuten kanaa ja riisiiä, maitoa, ruisleipää, kinkkua leivän päälle, joskus jauhelihaa...

ap

Tuon tyyppinen raskaamman luokan kuntosaliharjoittelu on luksusta. Ei siihen ole suurella osalla työssäkäyvistäkään varaa. Kuten täällä on sanottu, oletat elintasosi olevan tavallista keskiluokkaista elämää toisten kustantamana. Toimeentulotuella on tarkoituskin olla tiukkaa eikä siihen kuulu luksus.

Onko sinusta 28€ salikortti kuukaudessa  luksusta?  AP:n ruokamenot eivät ainakaan  sitä ole. Sitä vastoin näkee, että AP jaksaa todella panostaa ruoan hinnan vertailuun, kun noinkin edullisesti syö kuussa.

Me olemme viisihenkinen perhe, lapset kasvavia 15-17vuotiaat. Jestas, jos meillä jokainen käyttäisi saman, tosi ison rahan, pelkkiin ruokiin ja shampooseen. Ei siihen meidän työssäkäyvien talous anna myöten.

Vierailija
526/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Netti - > miksi maksat netistä kun selkeäasti taloyhtiöliittymä on, se perusnopeus on ihan riittävä normikäyttöön.

-Ruoka. Ruokakuluista selkeämmin voisi nipistää,pienemmälläkin kulutuksella pärjää.

Eli "pakolliset" kulusi EIVÄT olleet pakollisia kuluja vaan sisälsi jo niitä "virkistymismenoja".

-Kotitreeni kehonpainolla vs. kuntosali eivät ole verrannollisia keskenään. En saa samaa ärsykettä mitenkään kotitreenillä.

-Ei ole halvempaa liitttymää, eikä enää edes samanhintaista. Olen kyllä kysellyt. Minulla siis 4g rajaton, joka 19e/kk. Halvempi perusmaksullinen tietysti olisi, mutta sitten siinä nostaisi netin käyttö ja puhelut laskun yli nykyisen.

-Taloyhtiön netti on sellainen jonka voisin tietysti vaihtaa hitaampaan, mutta säästäisin vain 12e/kk, ja nopeus netissä tipussu 10 prosenttiin (100mbs ->10mbs)

-En kyllä keksi miten nipistäisin ruokakuluista. Kuten sanoin niin treenaan kovaa 4 kertaa viikossa ja urheilen muutenkin. Painan 90kg ja olen 185cm pitkä. Energiankulutukseni on kova.

Ostan ihan perusjuttuja vain, kuten kanaa ja riisiiä, maitoa, ruisleipää, kinkkua leivän päälle, joskus jauhelihaa...

ap

Tuon tyyppinen raskaamman luokan kuntosaliharjoittelu on luksusta. Ei siihen ole suurella osalla työssäkäyvistäkään varaa. Kuten täällä on sanottu, oletat elintasosi olevan tavallista keskiluokkaista elämää toisten kustantamana. Toimeentulotuella on tarkoituskin olla tiukkaa eikä siihen kuulu luksus.

Onko sinusta 28€ salikortti kuukaudessa  luksusta?  AP:n ruokamenot eivät ainakaan  sitä ole. Sitä vastoin näkee, että AP jaksaa todella panostaa ruoan hinnan vertailuun, kun noinkin edullisesti syö kuussa.

Me olemme viisihenkinen perhe, lapset kasvavia 15-17vuotiaat. Jestas, jos meillä jokainen käyttäisi saman, tosi ison rahan, pelkkiin ruokiin ja shampooseen. Ei siihen meidän työssäkäyvien talous anna myöten.

Niin, teidän perheessä ei ole viittä isokokoista aktiivisesti treenaavaa miestä. Joten vertailu ei ole tarkoituksenmukaista.

Vierailija
527/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla voi mennä työnhakupuheluihin noin paljon rahaa kuussa? Kaikkihan on netissä nykyään. Kuntosali ja bussilippu on ylimääräistä luksusta ja ruokakuluista pystyy aivan varmasti säästämään.

Bussilippu ei ole kyllä mitään ylimääräistä luksusta. Kaikki ei asu sellaisessa paikassa,jossa palvelut on kävelymatkan päässä. Sivusta eri.

Vierailija
528/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumalääke on noin 9,5 euroa kuukaudessa ,maksan sen pienemmästä mahdollisesta eläkkeestä,minulla on mies,joka töissä,joten apua en lääkkeen maksamiseen saa. Lisäksi on muita lääkkeitä,mutta eniten ärsyttää sytostaatin piikitys joka viikko 9 ,5euroa.Myrkkyä 9,5 eurolla joka viikko. Lisäksi tarvitsisin esim. silmätippoja ,mutta ei ole varaa ostaa ei tosiaankaan ja nenäsuihketta lääkkeiden aiheuttamaan kuivaan nenään ja hengittämisvaikeuksiin yöllä,mutta ei ole varaa edes kokeilla auttaisivatko . Silmätippoja silmälääkäri käskenyt käyttää joka päivä,mutta ei vaan ole rahaa ostaa.

Jos itse valitsen maksaa eläkkeestäni urheiluun 49 euroa ?mitä se teille kuuluu? Minulle reumapotilaana ryhmäliikuntatunnit ovat hyviä ja mielenterveyspotilaana myös,kun on jotain  minne mennä. Lääkkeistäni jo menee melkein sama summa ,se on liikaa ja se että käyn urheilemassa on vaan hyväksi sairauksieni hoitoon. En käy psykiatrisessa hoidossa ,että urheilu on parasta ja sen maksan itse.Kaikista psyykelääkkeistä ei saa mitään krvausta.Rauhoittavista ei saa,nukahtamislääkkeistä en saa jne.

Vierailija
529/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joten voisitteko laskelmalla nyt kertoa että miten tästä "ruhtinaallisesta" perustoimeentulotuesta olisi muka varaa leikata jotain?"

No kun tulosi leikataan puoliksi, tulet sitten sillä toimeen. Ei se ole sen kummempaa.

Vierailija
530/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan törkeää kirjoittelua ja työttömän halveksuntaa. Koska suomalaisista on tullut tällaisia?

Ei minkäänlaista ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan. On vain tämä minun lompakollani käydään -asenne.Taita olla tämä minä-minä sukupolvi äänessä.

Odotan vain koska eläkeläiset pannaan kerjuulle kadulle, kun tulevat niin kalliiksi yhteiskunnalle.

Näihinhän on jo totuttu kun romanikerjäläosiä on joka kulmassa täällä hesassa. Tsemppiä ap:lle

Miksiköhän muuten eläkeläisiin ei kohdistu samanlaista vihaa kuin työttömiin? Hekin elävät "muiden rahoilla" ja osa vielä tarvitsee kalliita hoivapalveluja jotka maksetaan verovaroista. Puhumattakaan siitä, että eläkeläiset kuormittavat julkista terveydenhuoltoa valtavasti. Silti heitä ei osoitella syyttävällä sormella ja haukuta loisiksi. Miksi?

Aika yksinkertainen pitää olla jos ei erota eläkeläisiä jotka ovat ehkä kymmeniä vuosia maksanut veroja ja toisten rahoilla makaavia työttömiä?Terveydenhoitoa voit myös sinä käyttää niin ei tarvitse kadehtia.

Aika yksinkertainen pitää olla jos ei tajua että työtönkin on voinut maksaa veroja kymmeniä vuosia.

etenkin kun työtön on oikeasti maksanut niitä veroja silloin kun on oikeasti verotettu kovaa. eläkeläinen on voinut tulla ruotsista viisikymppisenä takaisin, hankkinut koulutuksen ja jäänyt varhaiselle eläkkeelle ennen vuotta 1995 jolloin vasta alettiin maksamaan naurettavan alhaista 5% eläkemaksua. 0% maksoi ja sitten loppuelämä ja terveydenhoito ja kaikki siihen tiedän kyllä kenen verotus on epäoikeudenmukaisempaa.[/quot

Jos sun joku sukulainen on tullut Ruotsista ja ei ole maksanut veroja niin se ei koske kaikkia 

Vierailija
531/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päättänyt, että en töihin mene seuraavaan 4-vuoteen. Tämä on henkilökohtainen protesti Kokoomusta ja sitä äänestäviä kohtaan. Kannustan kaikkia työttömiä sekä pienellä palkalla kituuttavia jäämään kotiin. Rahaa voi tehdä myös muilla keinoilla, liikutaan ehkä harmaalla alueella mutta mitä sitten. Niin kauan kun tässä maassa rikkaat vie köyhältä, niin kauan saatte maksaa elämiseni ja minulta ette tule vero tuloja saamaan. Katsotaan sitten ensi vaalien jälkeen uudelleen. Kyllä olen tehnyt elämässäni töitä ja paljon, tulen myös jatkossa tekemään mutta niin kaun kun rikkaat mulkut leikkailee jo valmiiksi ahdingossa olevilta, minä haistatan vitut työlle. Nautin seuraavat vuodet laiskotellen ja rahojanne tuhlaillen. 

mp tästä, kookomus runkkarit?

Vierailija
532/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyään käytetään myös härskisti hyväksi tätä järjestelmää, joka niin avuliaasti tukea tuen päälle maksaa.

Vaikka nyt kaikki sosionomit kuorossa voihkisivat oman asenteensa hyvyyttä.

Ja asiakkaat osaavat vaatia,se on aika järkkyä. En nyt välttämättä puhu mistään perusjantterista,joka työtön.

Ei pidä olla niin sinisilmäinenkään.

,

Kaikissa yhteiskuntaluokissa, verojen Caymansaarilta siirtelyyn, sopeutumisrahoihin alkaen. Ja kuka sitten käyttää. Moni köyhä ei edes tiedä kaikista tukimahdollisuuksista tai on liian väsynyt edes alkamaan selvitellä miten niitä saa.

AP tietää tuet toistenkin edestä. Ja mikäs siinä. Ällöä aloituksessa on se, että aloittajan tekstistä huokuu selvästi työnteon välttely. Ymmärrys siitä, että TT-tuki on viimesijainen tuki, jolla ei ole tarkoitus olla pitkään, puuttuu kokonaan.

Vierailija
533/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo talousostot 340e/kk on sitä luokkaa, ettet juuri katso hintoja, vai meneekö juomiin ja hötyöruokiin paljon rahaa, vai ostatko vallan valmisruokia.Meitä on 2 ja talousostot on vajaa 300e kk jopa kotiin tuotuna. Toki teen itse ruuat , tyyliin kerralla paljon ja laitan aina osan pakkaseen josta nappaa ed iltana sulamaan. Olen laiska keittiöhommissa.

Kotiin tilatessa näen hyvin kilohinnat, niin on helppo tilata edullista ,mutta terveellistä.

Veikkaan että oikeasti tilaat vain paskaa epäterveellistä ruokaa. 150e/kk ei syö mitenkään terveellisesti. 

Meillä menee 600-800e/kk prismaan kaksi aikuista ja lapsi.

Vierailija
534/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi tuttu jäi työttömäksi. Lähti heti erilaisille kursseille, joilla täydensi osaamistaan. Lisäksi opiskeli lisää kieliä. Vuosi meni näin, ja sen jälkeen löytyi töitä. Pystyi myös näyttämään työnantajalle, että oli käyttänyt työttömyysaikaa hyväkseen ja pyrkinyt kehittämään osaamistaan, jotta löytäisi työpaikan. Ymmärtääkseni osa oli sellaisia kursseja, joihin sai jotain tukea. Kieliä opiskeli kansalaisopiston kautta, kun vuosimaksu oli edullinen. Samalla oli sitten opiskelujen kautta sai sosiaalista ympäristöä ja ajatustenvaihtoa eri ihmisten kautta.

Vierailija
535/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyään käytetään myös härskisti hyväksi tätä järjestelmää, joka niin avuliaasti tukea tuen päälle maksaa.

Ja asiakkaat osaavat vaatia,se on aika järkkyä. En nyt välttämättä puhu mistään perusjantterista,joka työtön.

,

Kaikissa yhteiskuntaluokissa, verojen Caymansaarilta siirtelyyn, sopeutumisrahoihin alkaen. Ja kuka sitten käyttää. Moni köyhä ei edes tiedä kaikista tukimahdollisuuksista tai on liian väsynyt edes alkamaan selvitellä miten niitä saa.

AP tietää tuet toistenkin edestä. Ja mikäs siinä. Ällöä aloituksessa on se, että aloittajan tekstistä huokuu selvästi työnteon välttely. Ymmärrys siitä, että TT-tuki on viimesijainen tuki, jolla ei ole tarkoitus olla pitkään, puuttuu kokonaan.

Miksi täällä jaksetaan jauhaa tuosta tt-tuen väliaikaisuudesta? SE EI OLE MONILLEKAAN SITÄ OLLUT ENÄÄ PITKÄÄN AIKAAN, eikä se ole yhdenkään yksilön vika!

Toimeentulotukisysteemi kehitettiin aikana, jolloin pienimmilläkin palkoilla tuli toimeen ja jolloin ns. ensijaiset tuet olivat sillä tasolla, että niilläkin pärjäsi ilman tt-tukea. Se oli tosiaan monille silloin väliaikainen apu kaikkein pahimmassa tilanteessa. Mutta nykyään tilanne on ihan toinen. Ja tästä on ihan turha syyllistää yksittäisiä toimeentulotuen saajia.

Vierailija
536/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin, teidän perheessä ei ole viittä isokokoista aktiivisesti treenaavaa miestä. Joten vertailu ei ole tarkoituksenmukaista.

Juu, totta. Meidän perheessä on kaksi hyvin aktiivisesti töitä tekevää. Ja kolme erittäin aktiivista opiskelijaa, jotka kasvavatkin erinomaista vauhtia.

Vierailija
537/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksi tuttu jäi työttömäksi. Lähti heti erilaisille kursseille, joilla täydensi osaamistaan. Lisäksi opiskeli lisää kieliä. Vuosi meni näin, ja sen jälkeen löytyi töitä. Pystyi myös näyttämään työnantajalle, että oli käyttänyt työttömyysaikaa hyväkseen ja pyrkinyt kehittämään osaamistaan, jotta löytäisi työpaikan. Ymmärtääkseni osa oli sellaisia kursseja, joihin sai jotain tukea. Kieliä opiskeli kansalaisopiston kautta, kun vuosimaksu oli edullinen. Samalla oli sitten opiskelujen kautta sai sosiaalista ympäristöä ja ajatustenvaihtoa eri ihmisten kautta.

Niin, no. Minulla on yliopistotutkinto, puhun suomen lisäksi sujuvasti viittä eri kieltä, ja olen itse opiskellut liudan eri taitoja hakukoneoptimoinnista graafiseen suunnitteluun. Olen myös palkittu kirjoittaja, joten tuskin hakemukseni on ihan sitä kaikista surkeinta "moro saisko töit" -kastia. Kummaa, etten minä saa kutsua haastatteluihin edes minimipalkkaduunien tiimoilta. Kai se sitten on niin, että tasan ei käy onnen lahjat - tai sitten minussa on jokin valtava (jo hakemuksesta ilmenevä) turn-off, jota en itse tajua.

Vierailija
538/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

,

Miksi täällä jaksetaan jauhaa tuosta tt-tuen väliaikaisuudesta? SE EI OLE MONILLEKAAN SITÄ OLLUT ENÄÄ PITKÄÄN AIKAAN, eikä se ole yhdenkään yksilön vika!

Toimeentulotukisysteemi kehitettiin aikana, jolloin pienimmilläkin palkoilla tuli toimeen ja jolloin ns. ensijaiset tuet olivat sillä tasolla, että niilläkin pärjäsi ilman tt-tukea. Se oli tosiaan monille silloin väliaikainen apu kaikkein pahimmassa tilanteessa. Mutta nykyään tilanne on ihan toinen. Ja tästä on ihan turha syyllistää yksittäisiä toimeentulotuen saajia.

Tottapuhuen SUURIMMASSA osassa se on nimenomaan sen yksilön omaa saamattomuutta ja vika.

Vierailija
539/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

,

Tottapuhuen SUURIMMASSA osassa se on nimenomaan sen yksilön omaa saamattomuutta ja vika.

Tuskin kenenkään vika täällä että suomesta puuttuu puolitoista miljoonaa työpaikkaa.  :D

Vierailija
540/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

,

Ja kuitenkin niidenkin, jotka eivät ole älyn jättiläisiä tai neljältä aamulla LinkedIniään päivittämään herääviä pöhinätyyppejä, pitää jotenkin elää. Joskus muinoin nekin yksilöt pääsivät vielä töihinkin. Omassa suvussasikin on todennäköisesti ollut useampia tällaisia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi