Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talousostokseni s-ryhmälle 370e/kk, puhelinlasku 20-25e/kk, taloyhtiölaajakaista 12e/kk, kuntosalin kk-maksu 28e/kk, hsl-kausikortti 60e/kk...Voisiko nyt joku selittää että miten minun perustoimeentulotuestani voitaisiin leikata???

Vierailija
22.04.2023 |

370e+25+12+28+60 = 495e

Kuukausittaiset PAKOLLISET kuluni ovat siis 495e kun ruoan hinta on noussut niin älyttömästi viimensen vuoden parin aikana...Perustoimeentulotuena määrä on 555e/kk.

Syön terveellisesti mutta en ökyillen...Ruoan osuus on ehkä 340e/kk, ja loput muita talousostoksia.
Käyn 4 kertaa viikossa kuntosalilla ja treenaan tavoitteellisesti sekä kovaa.
Urheilen myös muuten; Käyn uimassa sekä juoksemassa.

Pakollisten kulujen jälkeen jää siis vain 60e "liikkumavaraa".
Ja ottakaa huomioon että tuossa ei ole vielä mitään ns. ylimääräistä...Ei edes vaatteita, jotka nekin ovat melko pakollisia ostoksia ajoittain.
Puhumattakaan virkistyksestä, jota sitäkin kai saa työttömälläkin olla joskus?
Kaikkia lääkkeitäkään ei saa kelasta korvattuna...

Joten voisitteko laskelmalla nyt kertoa että miten tästä "ruhtinaallisesta" perustoimeentulotuesta olisi muka varaa leikata jotain?
Mielestäni se tarvitsisi ennemminkin korotustua, ruoan hinnan noususta johtuen...

M34

Kommentit (1047)

Vierailija
1/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on pakko olla trolli vaa saako nykyään  sosiaalituilla olemalla täysin keskiluokkaisen kokoaikatyötä tekevän elintason. Kannattaa mennä töihin.

Toimeentulotukea ei ole koskaan tarkoitettu pysyväksi tueksi.

Vierailija
2/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla voi mennä työnhakupuheluihin noin paljon rahaa kuussa? Kaikkihan on netissä nykyään. Kuntosali ja bussilippu on ylimääräistä luksusta ja ruokakuluista pystyy aivan varmasti säästämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei ole töitä.

Vierailija
4/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla voi mennä työnhakupuheluihin noin paljon rahaa kuussa? Kaikkihan on netissä nykyään. Kuntosali ja bussilippu on ylimääräistä luksusta ja ruokakuluista pystyy aivan varmasti säästämään.

Ihan rajattomasta liittymästä (netti ja puhelut) on kyse, jossa 19e/kk kiinteä maksu, mutta joka kuukausi tulee muutamia euroja päälle kun pitää soittaa esim. kelan numeroihin jotka maksullisia.

Näitäkään ei muuten saa enää yhtä halvalla, ja oma soppari loppuu heinäkuussä...Sen jälkeen halvin tarjottu on ollu 25e

ap

Vierailija
5/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ja olen käynyt koko ikäni töissä siitä lähtien kun olen ollut 18 v. Ikinä ei ole bussikorttia/salikorttia ollut. Täysin turhia molemmat.

Vierailija
6/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et ole töissä? Jos voit käydä salilla, voisit varmaan tehdä töitäkin?

Jos haluaa vaikuttaa omiin tuloihinsa, ei kannata elellä muiden armopaloilla.

Vierailija
7/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syönyt, se leikataan. Sinun ei syömän pidä, kerjää kadulla leipäpalaa. T, Petteri ek Orpo Kokoomus

Vierailija
8/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset bussilippua?

Vierailija
9/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussilippu ylimääräistä luksusta??? Täh? Nyt olen aivan ällikällä lyöty.

Millä minä sitten kuljen esim. kuntosalille tai työhaastatteluun? Vanhempia/sisaruksia tapaamaan? Kaverille? Vaatteita ostamaan kun tarve?

Vai onko työttömän mielestäsi tarkoitus ainoastaan istua neljän seinän sisällä?

Ap

Vierailija
10/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sitä toimeentulotukeasi on nyt siis leikkaamassa? Kokoomusko? Et ilmeisesti seurannut vaaleja, vaan tyydyit uskomaan demarien ja vassareiden vääristellyn totuuden siitä, mitä sopeutustoimia mahd. oikeistohallitus tekisi.

Vierailija
11/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri äsken vastasin tähän.

ap

Vierailija
12/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei ole töitä.

Ihan jos olet perussiisti ja osaat käytttäytyä saat heti töitä ravintoloista tai kaupoista.

Jos ei olisi toimeentulotukea, tuskin kuolisit nälkään vasn menisit töihin.

Vierailija
13/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et ole töissä? Jos voit käydä salilla, voisit varmaan tehdä töitäkin?

Jos haluaa vaikuttaa omiin tuloihinsa, ei kannata elellä muiden armopaloilla.

En ole saanut töitä.

Töihin ei "mennä", vaan haetaan ja toivotaan valituksi tulemista.

ap

Vierailija
14/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sulla on bussikortti ja kuntosalikortti, jotta voit mennä bussilla kuntosalin juoksumatolle juoksemaan sen sijaan, että juoksisit ulkona niin kuin me työssäkäyvät ?

Vierailija
15/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta itse esim. tarvitsen lippua kun asioin terveyskeskuksessa, joka sijaitsee ihan eri puolella kaupunkia kuin missä asun. En pääse sinne muuten kuin juna+metro-yhdistelmällä.

Vierailija
16/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalikortti tauolle jos raha ei riitä. Ulkona voi urheilla ilman ylimääräisiä maksuja. Mihin tarvit hsl-korttia jos et käy töissä? Tuskin joka päivä käyt missään työhaastatteluissakaan?

Vierailija
17/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo talousostot 340e/kk on sitä luokkaa, ettet juuri katso hintoja, vai meneekö juomiin ja hötyöruokiin paljon rahaa, vai ostatko vallan valmisruokia.Meitä on 2 ja talousostot on vajaa 300e kk jopa kotiin tuotuna. Toki teen itse ruuat , tyyliin kerralla paljon ja laitan aina osan pakkaseen josta nappaa ed iltana sulamaan. Olen laiska keittiöhommissa.

Kotiin tilatessa näen hyvin kilohinnat, niin on helppo tilata edullista ,mutta terveellistä.

Vierailija
18/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sulla on bussikortti ja kuntosalikortti, jotta voit mennä bussilla kuntosalin juoksumatolle juoksemaan sen sijaan, että juoksisit ulkona niin kuin me työssäkäyvät ?

En mene kuntosalille juoksemaan. Menen ulos juoksemaan.

Kuntosalille menen tekemään lihasharjoituksia vapailla painoilla ja laitteilla.

ap

Vierailija
19/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussilippu ylimääräistä luksusta??? Täh? Nyt olen aivan ällikällä lyöty.

Millä minä sitten kuljen esim. kuntosalille tai työhaastatteluun? Vanhempia/sisaruksia tapaamaan? Kaverille? Vaatteita ostamaan kun tarve?

Vai onko työttömän mielestäsi tarkoitus ainoastaan istua neljän seinän sisällä?

Ap

Työhaastattelun matkakuluihin saa erillistä tukea. Kuntoile kotona. Kävele vaatekauppaan. Ei veronmaksajien tehtävä ole maksaa sun sosiaalisten suhteiden hoitoa.

Vierailija
20/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta itse esim. tarvitsen lippua kun asioin terveyskeskuksessa, joka sijaitsee ihan eri puolella kaupunkia kuin missä asun. En pääse sinne muuten kuin juna+metro-yhdistelmällä.

Käyttö siellä joka päivä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan