Väite: Meilahden sairaalasta on irtisanoutunut hoitajia, koska parkkipaikkoja ei riitä
Siis mihin Helsingissä tarvii omaa autoa kun maan parhaat julkiset? Ymmärtäisi jos olisi kyse vaikka Seinäjoen keskussairaalasta, mutta pk-seudullahan maan parhaat julkiset.
Onko tuo pelkkää omaa laiskuutta ja mukavuudenhalua jota käytetään tekosyynä? Ihan varmasti julkisillakin pääsisi hyvin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33ee653f-a180-4a2b-a84f-79b32444f23e
Kommentit (1360)
Vierailija kirjoitti:
Poliitikot ja virkamiehet ei kyken ratkaisemaan parkkipaikkaongelmaa. On aivan liian vaikea ongelma heille. Ei puhettakaan.
Mahdoton ratkaista tuo parkkipaikkaongelma. Ei voi mitään.
Taitaapa olla niin, että heillä on hoidettavanaan tärkeämpiä hommia kuin autopaikan järkkääminen jollekin tusinahoitsulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko liukuva työaika sitä, että esim kun minulla alkaa työt huomenna klo 20.45, voinkin tulla töihin klo 23.00. torstaina työt alkaa klo 13.00, tulisin töihin Klo 10.45
Nämä liukumat ei toimi hoitohenkilökunnan kanssa.
Miksi ei. Sehän on vain tahdon asia, jos halutaan pitää hoitajista kiinni
Hus Meilahti kuuluisa hierarkiasta. Hoitajia ei arvosteta, lääkärit kuvittelevat olevansa Jumalia. Kuka hullu tuonne haluaa töihin, kun nyt on hoitajien markkinat? Lääkärit eivät v.2023 sanele enää ehdot, ilman hoitajia he eivät pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Eli onko liukuva työaika sitä, että esim kun minulla alkaa työt huomenna klo 20.45, voinkin tulla töihin klo 23.00. torstaina työt alkaa klo 13.00, tulisin töihin Klo 10.45
Ei.
Jos olet esimerkiksi antanut potilasajan huomiselle klo 8, niin pitää sinun tulla silloin paikalle. Mutta sinun ei ole pakko avata ajanvarauskalenterista aamuaikaa klo 8, vaan voit pitää ensimmäiset ajat kiinni ja pitää silloin liukuman. Riippuu toimenkuvasta, kuinka paljon etukäteen liukumat pitää ilmoittaa. Eikä se kaikkeen työhön sovi, mutta moniin tehtäviin se sopii. Käykääpä benchmarkkaamassa kehyskunnissa.
Tyhmää on jäädä Meikkuun töihin jos on muualla parempia duuneja tarjolla ja fiksumpi työnantaja
Jos voi vähentää työmatkojen kestoa vaikka tunnin päivässä se on paljon aikaa itselle ja perheelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan tuolla todettiin, että leikkaus voidaan siirtää ihan hyvin tunnilla, jos yksi hoitaja ottaakin liukuman leikkausaamuna. Ei tuota ongelmaa. Muut voivat puuhastelua 7-9.30 välillä muita ei niin tärkeitä töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä call centerissä. Alalla iso työvoimapula ja minua pyydettiin haastatteluun, ex kollega olitöissä.
Luvattiin hyvää ja kaunista, sitten tuli työvuorot , sanoin ei onnistu. Teen nyt 8/9 - 16/17, en suostu olemaan töissä klo 19. Selitti pitää olla tasapuolisia.
Sanoin meidän keskustelu loppuu nyt. Teidän palkka on niin vähän parempi, kun nykyinen ja minulla on lapsia.Olin lähdössä, kun sanoivat no voidaan joustaa siitä.
Sitten sanoivat jos teen vaan 16 asti, palkka on huonompi ja taas sanoin, eihän mulla ole mitään syytä vaihtaa työpaikkaa.
Tehkää hyvä tarjous, niin voidaan jatkaa.Palkka nousi vanhassa 500 e ja teen 8-16 työvuoroa. Kollegat ei tykännyt, koska 2 joutuu olemaan aina klo 19 ja mä en ole vahvuudessa.
Jokainen tekee itselle sopimukset. Jos Meilahti ei tarjoa, mitä sairaanhoitaja haluaa, sitten pitää mennä muualle, joka tarjoaa.
No juuri näinhän ne on tehneet. Siksi siellä on hoitajapula. Ja silti vielä jatkavat inttämistä, miksi heillä ei liukumat onnistu kuten muualla, tai miksi heillä ei voi palkkoja nostaa samalle tasolle kuin muualla.
Carl Centerissä varmaan onnistuu mutta ei missään missä tehdään tiimityötä ja tiimi koostuu 5-16 ihmisestä.
Nyt kuulostat aivan tältä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan tuolla todettiin, että leikkaus voidaan siirtää ihan hyvin tunnilla, jos yksi hoitaja ottaakin liukuman leikkausaamuna. Ei tuota ongelmaa. Muut voivat puuhastelua 7-9.30 välillä muita ei niin tärkeitä töitä
Ja ruuhka on kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Jos olet esimerkiksi antanut potilasajan huomiselle klo 8, niin pitää sinun tulla silloin paikalle. Mutta sinun ei ole pakko avata ajanvarauskalenterista aamuaikaa klo 8, vaan voit pitää ensimmäiset ajat kiinni ja pitää silloin liukuman. Riippuu toimenkuvasta, kuinka paljon etukäteen liukumat pitää ilmoittaa. Eikä se kaikkeen työhön sovi, mutta moniin tehtäviin se sopii. Käykääpä benchmarkkaamassa kehyskunnissa.
Ei ihme, että poliaikoja on niin vaikea saada, jos kalenterista suljetaan ajat ja otetaan potilaita polille vastaan vasta puolilta päivin. Iltaisin ei voi ottaa, kun muut toiminnot ovat jo sulkeutuneet, joten sen Oilin hoitajan iltatyö, kun tekee liukumaa takaisin, on kahvittelua ja kellon tuijottamista
Lääkäreiden valta- asema horjuu. Eivät ole mitään ilman hoitajia. Se on siellä Meilahdessakin huomattava. Kyllähän se huomataan, mutta vanhoillinen, hierarkinen johtoporras ei vaan halua uudistua. Pidetään viimeiseen asti kiinni vanhasta. No, hoitakaa itse ne potilaanne. Tai ainahan voitte lähettää potilaita leikattavaksi ulkomaille. Eikö Meilahden johtoa hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hoitajien markkinat. Kuka hullu menee Meilahteen töihin, jossa tunnetusti vihataan hoitajia? Hirveä paikka hoitajille, lääkärit kuvittelevat olevansa Jumalia Meilahdessa. Vanhanaikainen johtamiskulttuuri, aikansa elänyt hierarkiasysteemi, joka ei v. 2023 enää toimi.
Niin, ehkä sitten ihan kaikki hoitajat eivät niin vaan saakaan muuta työtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä niin sanottu. Sinä vain käsitit sen niin.
Leikkaus voidaan ihan alun perinkin sopia alkamaan puoli tuntia myöhemmin, esim. klo 8.30. Ei siinä yhdessä leikkauksessa koko henkilökunta ole kiinni. Ja kun liukumat on käytössä, niin aamulla on aina useampia ihmisiä, jotka pitävät liukumia. Tietysti, jos on sovittu, että leikkaus alkaa klo 8, niin sen leikkauksen tiimi on paikalla niin ajoissa että voi aloittaa klo 8. Pointti on kuitenkin, että myös henkilöstöä kuullaan siinä, moneltako aloitetaan. Onko vaikea ajatus?
Vierailija kirjoitti:
Hus Meilahti kuuluisa hierarkiasta. Hoitajia ei arvosteta, lääkärit kuvittelevat olevansa Jumalia. Kuka hullu tuonne haluaa töihin, kun nyt on hoitajien markkinat? Lääkärit eivät v.2023 sanele enää ehdot, ilman hoitajia he eivät pärjää.
hoitajia tarvitaan ja lääkäreillä on omat tehtävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Ei ihme, että poliaikoja on niin vaikea saada, jos kalenterista suljetaan ajat ja otetaan potilaita polille vastaan vasta puolilta päivin. Iltaisin ei voi ottaa, kun muut toiminnot ovat jo sulkeutuneet, joten sen Oilin hoitajan iltatyö, kun tekee liukumaa takaisin, on kahvittelua ja kellon tuijottamista
Miksi kuvittelisit, että liukumat ei koskisi muita toimintoja? Ei töissä kukaan ehdi kahvitella, vaikka olisikin liukuma. Monet potilaat tulevat mielellään illalla vastaanotolla oman työpäivänsä jälkeen, ne ilta-ajat ovat todella suosittuja. Ai niin, paitsi HUS:issa, niitä ei ole.
Husissa on niin hierarkinen, vanhanaikainen systeemi. Hoitajia ei arvosteta. Lääkärit ovat kuninkaita. Hoitajat irtisanoutuvat, potilaita joudutaan lähettämään Suomen ulkopuolelle hoitoon, koska kukaan ei halua työskennellä Hus:issa. Hoitajat voivat valita työnsä, ei kukaan hoitaja halua työskennellä Hus:issa, hierarkisessa , huonossa ilmapiirissä.
Jokainen tulee töihin kun on aika, eihän siitä tule mitään että tullaan miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei niitä leikkauksia siirretä mielialojen mukaan, leikkaus päätetty esim klo 8.00 niin silloin ollaan paikalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä niin sanottu. Sinä vain käsitit sen niin.
Leikkaus voidaan ihan alun perinkin sopia alkamaan puoli tuntia myöhemmin, esim. klo 8.30. Ei siinä yhdessä leikkauksessa koko henkilökunta ole kiinni. Ja kun liukumat on käytössä, niin aamulla on aina useampia ihmisiä, jotka pitävät liukumia. Tietysti, jos on sovittu, että leikkaus alkaa klo 8, niin sen leikkauksen tiimi on paikalla niin ajoissa että voi aloittaa klo 8. Pointti on kuitenkin, että myös henkilöstöä kuullaan siinä, moneltako aloitetaan. Onko vaikea ajatus?
Käytännössä tämä tarkoittaa kulujen kasvamista jos työtä tehdään paljon myöhemmin, iltatyökorvausta joutuu maksamaan klo 18 alkaen. Ja esim leikkaukset saattavat kestää 7-9 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Hei, ap!
En ole Hesalainen, mutta hoitajana sairaalassa töissä muualla.Miten kuvittelet, että vuorotyöhön pääsee, jos julkiset kulkevat vain arkisin tai vain tiettyinä aikoina? Kaikilla ei ole varaa/ mahdolliduus/ halua asua kaupunkien keskustoissa, kävelymatkan päässä työpaikasta.
Kokeile tehdä semmoista vuorotyötä, jossa töitä on arkena ja pyhänä. Ihan vaikka asuisit taajama- alueella, et välttämättä pääse töihin julkisilla. Tai osa hoitajista esim päivystää kotona, ja töissä pitää olla 1/2 h hälytyksestä.
Miten kuvittelet ajokortittomien hoitajien pääsevän töihin näihin vuoroihin?
Niinpä! Kummasti vain käyvät töissä ilman valitusta
On valitusta, valittajia ja niitä, jotka tekee.
Carl Centerissä varmaan onnistuu mutta ei missään missä tehdään tiimityötä ja tiimi koostuu 5-16 ihmisestä.