Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin jutussa elitistiset design-tyypit lyttää Ikean

Vierailija
08.04.2023 |

Ilmeisesti meidän kaikkien pitäisi vaan ostaa monen tonnin käsintehtyä *ajatonta* designia, joka kestää vähintään 100 vuotta:

https://www.hs.fi/koti/art-2000009452974.html

Jännä että meillä on Ikean lasit, lamput ja työpöydät toimineet ihan moitteetta jo vuosia. Ja Ikeassa on paljon kivan näköistä kamaa. Ja myös sitä vähän kalliimpaa ja kestävämpää. Eikä mulla ole oikeasti varaa niihin monen tonnin design-juttuihin.

Mutta joo, juttu teki selväksi että mulla näemmä huono maku :D

Kommentit (212)

Vierailija
161/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo juttu oli ihan hyvä. Siinä nostettiin esiin se, että monesti tuotteet eivät ole kovin tukevia tai hyvin tehtyjä. Saumat irvistävät tai kiinnitystavat eivät kestä. Mutta löytyi sieltä hyviäkin tuotteita. 

Minusta noissa jutuissa unohdetaan aina yksi olennainen syy, miksi ihmiset käyvät Ikeassa. Tai ehkä se olen vain minä. Ikeasta saa haluamansa tuotteet lähes aina heti mukaan. Muissa huonekalukaupoissa niitä saa odotella viikkoja. On tympeää odottaa jotain työtuolia kuukausi.

Vierailija
162/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo juttu oli ihan hyvä. Siinä nostettiin esiin se, että monesti tuotteet eivät ole kovin tukevia tai hyvin tehtyjä. Saumat irvistävät tai kiinnitystavat eivät kestä. Mutta löytyi sieltä hyviäkin tuotteita. 

Minusta noissa jutuissa unohdetaan aina yksi olennainen syy, miksi ihmiset käyvät Ikeassa. Tai ehkä se olen vain minä. Ikeasta saa haluamansa tuotteet lähes aina heti mukaan. Muissa huonekalukaupoissa niitä saa odotella viikkoja. On tympeää odottaa jotain työtuolia kuukausi.

Ikealla ei ole kuin muutama liike Suomessa, ja ovat samalla myös varastoja. Itse ostin sohvan suoraan Maskun Mäntsälän varastolta, hinta oli kymmenesosa Ikean vastaavasta sohvasta, eli vaivaiset 50€. Ei hyvä, mutta halpa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi design tyypit on aina vähän nokka pitkällä. Ja joillekin kallis materia tuottaa sen paremmuuden tunteen. Itse en halua kuulua tuohon porukkaan. Pystyn olemaan onnellinen ihan tavallisen hintaisellakin tuotteella.

Eikä kaikki varakkaat ihmiset osta kallista. Saati ovat kiinnostuneita merkeistä. Taloudellisuus menee yllättävän monella etusijalle. Miksi maksaa esimerkiksi sohvasta 5000€, kun hyvän saa 1500€:lla.

Vierailija
164/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi design tyypit on aina vähän nokka pitkällä. Ja joillekin kallis materia tuottaa sen paremmuuden tunteen. Itse en halua kuulua tuohon porukkaan. Pystyn olemaan onnellinen ihan tavallisen hintaisellakin tuotteella.

Eikä kaikki varakkaat ihmiset osta kallista. Saati ovat kiinnostuneita merkeistä. Taloudellisuus menee yllättävän monella etusijalle. Miksi maksaa esimerkiksi sohvasta 5000€, kun hyvän saa 1500€:lla.

Mikset ostaisi uutta 50€ sohvaa, jos hinta on tärkein. Itsellä siis on uusi 50€ sohva, en nähnyt järkeä maksaa samasta laadusta 500€ Ikeassa.

Vierailija
165/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vi...... väliä? Mulla on kaikki kalusteet ikeasta.Ei vaikuta muiden ihmisten mielipiteet.

Vierailija
166/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös huomioida, että joillakin Ikean tuotteilla on painoraja 100kg. Itselläni on kaksi korkeaa jakkaraa ja penkki, joissa on juurikin tuo painoraja. Hyvin ovat vuosia olleet käytössä.

Jos täällä joillakin huonekalut rikkoutuu pyllyn alta, niin kannattaisiko käydä puntarilla.

Vierailija
167/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikä kaikki varakkaat ihmiset osta kallista." Laatutietoiset ostaa parempaa ja kalliimpaa. Itse ostin aiemmin polkupyörän muulla perusteella kuin laatu. Mutta nyt pyöräharrastuksen myötä olen alkanut ymmärtää laadun päälle, ja ostan parempaa laatua. Osaan vaatia pyörältä tiettyjä osasarjoja, paremmat osat nostavat pyörän hintaa huomattavasti. Jollekin tuo 1500 euron bulkkisohva voi kelvata, muttei varmasti parempaa laatua haluavalle.

Vierailija
168/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan ihan poikkeus kun meillä on Ikean jutut kestäneet ihan hyvin käytössä?

Yhteen työpöytään tuli kyllä pieni murtuma kun teini hakkasi peliraivossaan nyrkillä pöytään. Mutta se pöytälevy taisi maksaa joku 20 €, joten ymmärrän ettei ihan kaikkea kestä.

Vierailija
169/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös huomioida, että joillakin Ikean tuotteilla on painoraja 100kg. Itselläni on kaksi korkeaa jakkaraa ja penkki, joissa on juurikin tuo painoraja. Hyvin ovat vuosia olleet käytössä.

Jos täällä joillakin huonekalut rikkoutuu pyllyn alta, niin kannattaisiko käydä puntarilla.

Jos uutena kestää 100kg, muutaman vuoden jälkeen ei välttämättä enää kestä tätäkään.

Vierailija
170/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikealla ei ole kuin muutama liike Suomessa, ja ovat samalla myös varastoja. Itse ostin sohvan suoraan Maskun Mäntsälän varastolta, hinta oli kymmenesosa Ikean vastaavasta sohvasta, eli vaivaiset 50€. Ei hyvä, mutta halpa.

Täältä Oulustakin moni hakee huonekalut Haaparannan Ikeasta, unohtavat kuitenkin laskea hintaa omalle ajalle ja muille kuluille. Naapuri haki vasta lapselle sohvasängyn Haaparannassa asti, vaikka halvemmalla olisi saanut paikallisesta huonekaluliikeestä, ja tuskin ainakaan olisi ollut huonompi. En oikein ymmärrä, miksi monille ensimmäinen vaihtoehto on Ikea, eikä edes viitsitä tarkistaa mitä vastaava maksaa muualla. Silti viitsitään ajaa satoja kilometrejä Ikean romujen perässä.

Vierailija
171/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteen työpöytään tuli kyllä pieni murtuma kun teini hakkasi peliraivossaan nyrkillä pöytään. Mutta se pöytälevy taisi maksaa joku 20 €, joten ymmärrän ettei ihan kaikkea kestä.

"Oonkohan ihan poikkeus kun meillä on Ikean jutut kestäneet ihan hyvin käytössä?"

Oonkohan ihan poikkeus kun meillä on pahvilaatikko jutut kestäneet ihan hyvin käytössä, vaikka ne on täynnä painavia VHS-kasetteja?

Vierailija
172/212 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oonkohan ihan poikkeus kun meillä on Ikean jutut kestäneet ihan hyvin käytössä?"

Oonkohan ihan poikkeus kun meillä on pahvilaatikko jutut kestäneet ihan hyvin käytössä, vaikka ne on täynnä painavia VHS-kasetteja?

Heh, on nuo ikeafanit tyhmiä😂

Vierailija
173/212 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä vaikuttaa. Omituinen ajatuksen juoksu kyllä täytyy olla, jos luulee todistavansa huonekalun laadukkaaksi tämän tyyppisellä väitteellä, "mulla Ikean Lack-pöytä on kestänyt jo 7 vuotta, laadukas on".

Ikea ketjuihin aina tulee tuollaisia typeriä viestejä. Eikö samoin nuo pahvilaatikotkin ole laadukkaita säilytyskalusteita, kun ovat kestäneet kymmeniä vuosia? No eivät ole, nuo vuodet eivät todista laadusta tai kestävyydestä yhtään mitään. Eiköhän pahvilaatikkokin pysy kasassa kuivassa sisäilmassa vaikka sata vuotta.

Vierailija
174/212 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä vaikuttaa. Omituinen ajatuksen juoksu kyllä täytyy olla, jos luulee todistavansa huonekalun laadukkaaksi tämän tyyppisellä väitteellä, "mulla Ikean Lack-pöytä on kestänyt jo 7 vuotta, laadukas on".

Ikea ketjuihin aina tulee tuollaisia typeriä viestejä. Eikö samoin nuo pahvilaatikotkin ole laadukkaita säilytyskalusteita, kun ovat kestäneet kymmeniä vuosia? No eivät ole, nuo vuodet eivät todista laadusta tai kestävyydestä yhtään mitään. Eiköhän pahvilaatikkokin pysy kasassa kuivassa sisäilmassa vaikka sata vuotta.

Ehkä pahvilaatikko voi kestää 💯 vuotta. Meillä pieni neliön mallinen Ikean pöytä pudotti itsestään pinnasta jonkin muoviviilun tai kalvon alle 10 vuoden ikäisenä.

Vierailija
175/212 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi HS pistänyt suunnittelijoille paremman haasteen: Suunnittele ja toteuta samantyyppinen huonekalu samalla hinnalla.

Helppo arvostella, kun saahan nyt rahalla tehtyä parempia.

Luultavasti suunnittelijat eivät suostu samanlaiseen epäeettiseen toimintaa kuin IKEA

Vierailija
176/212 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just oli aiemmassa Hesarissa arvio että Marimekon kylpytakin Ikea-versiossa oli huomattavasti parempi hinta-laatu suhde ja oli myös paremmin ommeltu kuin Marimekon liikkeestä ostettava.

Vähän ärsytti tän uuden jutun asetelma, jossa suunnittelijat jalkautuvat ikäänkuin rahvaan tavarataloon ja oikein mikään ei kelvannut. Ikeassa on triljoona eri tuotetta, joten vähän oli vaan pintaraapuisu tämä.

Totesivat sentään että samanlainen arvio olisi ollut muissakin huonekaluliikkeissä. Toki ymmärrän että design ja käsintehty laatu on jotain muuta, mutta tosiasia vaan on, että harvalla on sellaiseen varaa.

Ikeassakin myydään myös huonekaluja, joissa on materiaalina puu ja metalli. Design-puljuissa on myös huonekaluja, jotka on tehty lastulevystä.

Nykyään tosiaan ei voi luottaa lainkaan siihen, että merkkituote on parempi ja laadukkaampi.

Itse myös vertailin ihan vastikään erään kalliin ns. Design merkin tuotetta ja halvempaa täysin vastaavaa tuotetta, jossa ei merkkilogoja. Se halvempi oli paremmin tehty, parempi ompelujälki ja laadukkaammat osat. Joskus kuluttaja maksaa pelkkää katetta.

"Ikeassakin myydään myös huonekaluja, joissa on materiaalina puu..."

Joskus kävin läpi Ikean tarjontaa, puisia huonekaluja EI OLE, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Nämäkin lähinnä jotain pieniä tarjoiluvaunuja, mitään suurempia ei ollut. EI SITTEN AINOATAKAAN

Onkohan sama valehtelija, joka aiemminkin on levittänyt valheita Ikean puusta valmistetuista kalusteista. Ikean puu on aikuisten oikeasti pahvia tai lastulevyä.

Haulla Ikean verkkosivulla löysin 1509 tuotetta jossa on massiivipuuta. Esim osa ruokapöydistä on ihan täyspuuta, ja se näkyy toki myös heti hinnassa.

Varmasti!

Ja yhtä varmasti linkkiä ei näihin löydy edes yhden ruokapöydän osalta

Tuossa Ikean kallein ruokapöytä, joka on sitten valmistettu tammesta!!!!

https://www.ikea.com/fi/fi/p/moeckelby-poeytae-tammi-00293772/

"Pöytälevyn lankkumaisessa pinnassa on aidon massiivipuun tuntu.

Pöytälevyn reunojen viimeistely korostaa lankkumaista vaikutelmaa.

Tammi on erittäin vahva ja kulutusta kestävä puulaji, jossa on näyttävä syykuvio. Se tummuu kauniisti ajan myötä ja saa kullanruskean pohjasävyn.

Pinnan kauniin syykuvion ja luonnollisen elävän värin ansiosta jokainen pöytä on omanlaisensa.

Hyvä valinta ympäristön kannalta. Valmistettu ohutpuusta, jossa lastulevyn pintaan on liimattu ohut massiivipuukerros. Tekniikan avulla voidaan yhdistää massiivipuun ominaisuudet ja tehokas materiaalien käyttö.

Tämä pöytä on testattu tiukimpien vakautta, kestävyyttä ja turvallisuutta koskevien standardien mukaisesti ja kestää vuosien päivittäistä käyttöä."

No nyt mä ymmärrän, että miten joku Artek voi myös myydä ylikallista lastulevyä ja ihmiset ostaa sitä koska se on "puuta". Ihan samanlailla siellä on niitä koivuviiluja käytetty pinnoittamaan vähän parempaa lastulevyä. Tuo pöytä, kuten Artekin pöydät, ei ole massiivipuuta nähnytkään. Tai on, ennen kuin puu on mennyt jauhatukseen ja lastulevyn valmistamiseen. 

Olen siis puutekniikan di ja jonkun verran seurannut tätä massiivipuuteollisuuden ja uusien insinöörituotteiden kehitystä ja ihmisten typeryyttä tuotteiden valmistuksen osalta. Hämmentää edelleen, kuinka voidaan myydä vain mielikuvilla tavaraa ja järkyttävään hintaan. Artek esimerkiksi on viimeisiä tuotteita meidän ostoslistalla, koska se ei todellakaan täytä arvoltaan valmistuskustannuksia tai laadultaan. Ihmiset vain käsittelevät tuollaista ylikallista lastulevyä eritavalla kuin että olisi ostettu Ikeasta.

Myönnän rehellisesti, että meillä on Ikeaa ja paljon. Tämä sohva, jossa röhnötän tällä hetkellä on rungoltaan massiivipuu-lastulevyä, mulla on noita Malmin lipastoja ja mulla on myös Ikean leikkuulautoja esimerkiksi. Verhot ja osa kodin tekstiileistä on myös Ikeasta. En näe mitään järkeä ostaa kulutustavaraa kalliilla hinnalla, koska ne ei todellakaan ole nykyään edes laaduntae. Ei millään mittapuulla. Ikean yritysideaan kuuluu se, että joka ikisen tuotteen alkuperän pystyy jäljittämään, alihankinta on järkeistetty ja osto-organisaatio on todella hyvä. Nämä asiat esimerkiksi ovat itselleni paljon tärkeämpiä kuin Artekin, Marimekon tai Iittalan kova hinta ja ehkä mahdollisesti suomalaisuus.

Luulisi sinun noilla taustoilla ymmärtävän asiasta jotain, mutta ei et ymmärrä yhtään mitään!

Tuosta linkistä voit katsoa videon muodossa Artekin tuolin valmistusprosessin, kun joku sinä tai muu oli tietävinään.

https://www.artek.fi/fi/tuotteet/jakkara-60

Kyllä minä tiedän ja sinä et tiedä. Et ilmeisesti ymmärrä, että mikä on massiivipuu? Tuossa videossakin alussa se puu työstetään, siitä tehdään viiluja se ei ole massiivipuuta se on insinööripuutuote. Ne viilut liimataan yhteen, jotta ne saadaan taivutettua ja lisättyä lujuuskestävyyttä. Jakkaran istuinosa ei ole massiivipuuta, siinä ne palikat työstetään ja liimataan taas yhteen. Mikä tässä on vaikeaa käsittää? Massiivipuinen tuote on tehty yhtäjaksoisesta tuotteesta. Siinä ei ole käytetty liimoja tai muita sidosaineita lujuuttamaan tuoteta tai luomaan siihen rakennetta muulla tavalla kuin työstämällä. Nyt niitä valoja päälle kaikkitietävä. 

Vierailija
177/212 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just oli aiemmassa Hesarissa arvio että Marimekon kylpytakin Ikea-versiossa oli huomattavasti parempi hinta-laatu suhde ja oli myös paremmin ommeltu kuin Marimekon liikkeestä ostettava.

Vähän ärsytti tän uuden jutun asetelma, jossa suunnittelijat jalkautuvat ikäänkuin rahvaan tavarataloon ja oikein mikään ei kelvannut. Ikeassa on triljoona eri tuotetta, joten vähän oli vaan pintaraapuisu tämä.

Totesivat sentään että samanlainen arvio olisi ollut muissakin huonekaluliikkeissä. Toki ymmärrän että design ja käsintehty laatu on jotain muuta, mutta tosiasia vaan on, että harvalla on sellaiseen varaa.

Ikeassakin myydään myös huonekaluja, joissa on materiaalina puu ja metalli. Design-puljuissa on myös huonekaluja, jotka on tehty lastulevystä.

Nykyään tosiaan ei voi luottaa lainkaan siihen, että merkkituote on parempi ja laadukkaampi.

Itse myös vertailin ihan vastikään erään kalliin ns. Design merkin tuotetta ja halvempaa täysin vastaavaa tuotetta, jossa ei merkkilogoja. Se halvempi oli paremmin tehty, parempi ompelujälki ja laadukkaammat osat. Joskus kuluttaja maksaa pelkkää katetta.

Joskus kävin läpi Ikean tarjontaa, puisia huonekaluja EI OLE, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Nämäkin lähinnä jotain pieniä tarjoiluvaunuja, mitään suurempia ei ollut. EI SITTEN AINOATAKAAN

Onkohan sama valehtelija, joka aiemminkin on levittänyt valheita Ikean puusta valmistetuista kalusteista. Ikean puu on aikuisten oikeasti pahvia tai lastulevyä.

Haulla Ikean verkkosivulla löysin 1509 tuotetta jossa on massiivipuuta. Esim osa ruokapöydistä on ihan täyspuuta, ja se näkyy toki myös heti hinnassa.

Varmasti!

Tammi on erittäin vahva ja kulutusta kestävä puulaji, jossa on näyttävä syykuvio. Se tummuu kauniisti ajan myötä ja saa kullanruskean pohjasävyn.

Pinnan kauniin syykuvion ja luonnollisen elävän värin ansiosta jokainen pöytä on omanlaisensa.

Hyvä valinta ympäristön kannalta. Valmistettu ohutpuusta, jossa lastulevyn pintaan on liimattu ohut massiivipuukerros. Tekniikan avulla voidaan yhdistää massiivipuun ominaisuudet ja tehokas materiaalien käyttö.

Tämä pöytä on testattu tiukimpien vakautta, kestävyyttä ja turvallisuutta koskevien standardien mukaisesti ja kestää vuosien päivittäistä käyttöä."

No nyt mä ymmärrän, että miten joku Artek voi myös myydä ylikallista lastulevyä ja ihmiset ostaa sitä koska se on "puuta". Ihan samanlailla siellä on niitä koivuviiluja käytetty pinnoittamaan vähän parempaa lastulevyä. Tuo pöytä, kuten Artekin pöydät, ei ole massiivipuuta nähnytkään. Tai on, ennen kuin puu on mennyt jauhatukseen ja lastulevyn valmistamiseen. 

Olen siis puutekniikan di ja jonkun verran seurannut tätä massiivipuuteollisuuden ja uusien insinöörituotteiden kehitystä ja ihmisten typeryyttä tuotteiden valmistuksen osalta. Hämmentää edelleen, kuinka voidaan myydä vain mielikuvilla tavaraa ja järkyttävään hintaan. Artek esimerkiksi on viimeisiä tuotteita meidän ostoslistalla, koska se ei todellakaan täytä arvoltaan valmistuskustannuksia tai laadultaan. Ihmiset vain käsittelevät tuollaista ylikallista lastulevyä eritavalla kuin että olisi ostettu Ikeasta.

Myönnän rehellisesti, että meillä on Ikeaa ja paljon. Tämä sohva, jossa röhnötän tällä hetkellä on rungoltaan massiivipuu-lastulevyä, mulla on noita Malmin lipastoja ja mulla on myös Ikean leikkuulautoja esimerkiksi. Verhot ja osa kodin tekstiileistä on myös Ikeasta. En näe mitään järkeä ostaa kulutustavaraa kalliilla hinnalla, koska ne ei todellakaan ole nykyään edes laaduntae. Ei millään mittapuulla. Ikean yritysideaan kuuluu se, että joka ikisen tuotteen alkuperän pystyy jäljittämään, alihankinta on järkeistetty ja osto-organisaatio on todella hyvä. Nämä asiat esimerkiksi ovat itselleni paljon tärkeämpiä kuin Artekin, Marimekon tai Iittalan kova hinta ja ehkä mahdollisesti suomalaisuus.

Luulisi sinun noilla taustoilla ymmärtävän asiasta jotain, mutta ei et ymmärrä yhtään mitään!

Tuosta linkistä voit katsoa videon muodossa Artekin tuolin valmistusprosessin, kun joku sinä tai muu oli tietävinään.

Kyllä minä tiedän ja sinä et tiedä. Et ilmeisesti ymmärrä, että mikä on massiivipuu? Tuossa videossakin alussa se puu työstetään, siitä tehdään viiluja se ei ole massiivipuuta se on insinööripuutuote. Ne viilut liimataan yhteen, jotta ne saadaan taivutettua ja lisättyä lujuuskestävyyttä. Jakkaran istuinosa ei ole massiivipuuta, siinä ne palikat työstetään ja liimataan taas yhteen. Mikä tässä on vaikeaa käsittää? Massiivipuinen tuote on tehty yhtäjaksoisesta tuotteesta. Siinä ei ole käytetty liimoja tai muita sidosaineita lujuuttamaan tuoteta tai luomaan siihen rakennetta muulla tavalla kuin työstämällä. Nyt niitä valoja päälle kaikkitietävä. 

Varmaan sitten Suomen tyhmin insinööri!

Vierailija
178/212 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti!

Varmaan sitten Suomen tyhmin insinööri!

Niin näyttää olevan!

Mikään ei ole niin viisas kuin ihminen, eikä mikään niin tyhmä kuin insinööri.

Vanha sananlasku, jonka paikkansapitävyyden olen huomannut käytännössä töissä.

Tuon idiootti-insinöörin logiikalla ei olisi olemassa ainoatakaan suurempaa massiivipuukalustetta. Insinöörin kannattaa tutkia paremmin vaikka tuota jalan rakennetta ja verrata sitä mihin vastaaviin taivutettuihin jalkoihin. Kai edes ymmärtää kummalla tavalla tehdään kestävämpi?

Vierailija
179/212 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan enemmän Ikeaan kun Jyskiin.

Aika negatiivisen olosia asiantuntijoita, olis kivempi jos haastattelussa olis tullut enempi tuotteista ja positiivisempaa luettavaa, kun pelkkää kritiikkiä. Nyt mukana oli vain pari tuotetta.

Vierailija
180/212 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotan enemmän Ikeaan kun Jyskiin.

Aika negatiivisen olosia asiantuntijoita, olis kivempi jos haastattelussa olis tullut enempi tuotteista ja positiivisempaa luettavaa, kun pelkkää kritiikkiä. Nyt mukana oli vain pari tuotetta.

Sinä luotat?

Miksi kenenkään luottamuksella olisi mitään merkitystä?

Miksi joku edes kirjoittaa noin tyhmiä?

Itsellä on paljon kokemusta molemmista. Ja suurin osa kalusteistani on Jyskin halvinta roskaa, kun asun ihan Zeppelin Jyskin lähellä. Ja nämä Jysk-kalusteet on pääosin ostettu 90-luvun alussa. Ikeaakin on ollut, muttei ole enää, kun KAIKKI ovat hajonneet. Puolestaan KAIKKI Jyskin kalusteet ovat vieläkin kunnossa, ja kuin uusia, vaikka suurin osa on jo 30 vuotta vanhoja. Umpipuiset toki tummuneet, muuta muutosta ei näy.

Enkä sano, että Jyskin kalusteet on hyviä. Paskaahan nuo ovat, mutteivat ole hajonneet itsestään ilman syytä kuten Ikean kalusteet. Kovalla käytöllä eivät olisi varmasti kestäneet.

Jostain syystä Ikean kalusteet purkautuvat itsestään, kun niistä irtoaa pinta ja lastulevysuikaleet, ja loppu onkin paperia. Jokainen varmaan ymmärtää, ettei pelkkä paperikenno pysy lainkaan kasassa, mikäli sitä ei mikään tue.

Ruokapöytä ja tuolit ovat itse tekemiäni, ja ainoat jotka kannattaa säästää. Muut menee kaatopaikalle(Ikeat on jo), kun uusin lähes kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi