Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa enää leipoa mitään

Vierailija
08.04.2023 |

Porkkanakakku jää raaaksi, pullat ja sämpylät on kivikovia, muffinssit lässähää

En enää edes viitsi leipoa kun kaikki epäonnistuu

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS puuttuu rakkaus leipomisesta, silloin ei onnistu! sama ruuanlaitossa.

Vierailija
2/12 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa hävinnyt leipomistaito, aina jotain menee nykyisin pilalle. Ennen onnistui kaikki ja olo hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat leipomosta leipomuksia, ja kuvittelet että leivoit ne itse. Esimerkiksi: ostat voisilmäpullia ja laitat ne uuniin hetkeksi, otat pois niin tuntuu niin kuin olisit itse leiponut.

Vierailija
4/12 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa se vika on, ei sinussa.

Vierailija
5/12 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun poistoon: 5... 4... 3...

Vierailija
6/12 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu enkä tiedä missä vika. Noudatan ohjetta, muistan laittaa kaikki ainesosat ja silti tulee joko mautonta, vähän raakaa, ylikypsää tai muuta yhtä hirveää uunista ulos. Leivätkin maistuu seuraavana päivänä ihan pahvilta. 

Vierailija
7/12 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulle käynyt sama juttu!! Olen leiponut teini-ikäisestä lähtien ja aina onnistui kaikki, lähempää kolmeakymppiä ja nyt sen jälkeen on käynyt niin ettei monikaan juttu enää onnistu ja just tulee noita mauttomia tai raakoja tai palaneita tuotoksia. Turhauttavaa.

Vierailija
8/12 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele kiveksiäsi leipomalla.

Vierailija
9/12 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl ostat nyt valmista

Vierailija
10/12 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi pullat ja sämpylät jäädä kivikoviksi jos tekee ihan perusreseptin mukaan?

Itse leivon pullat veteen ja käytän rasvana kaupan halvinta rypsiöljyä ja kaupan halvimpia vehnäjauhoja, enkä jaksa vaivata kuin muutaman minuutin ja silti pullat aina superkuohkeita.

Vierailija
11/12 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ilmastoinnin sulake pois siksi aikaa kun leivot ;)

Vierailija
12/12 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi pullat ja sämpylät jäädä kivikoviksi jos tekee ihan perusreseptin mukaan?

Itse leivon pullat veteen ja käytän rasvana kaupan halvinta rypsiöljyä ja kaupan halvimpia vehnäjauhoja, enkä jaksa vaivata kuin muutaman minuutin ja silti pullat aina superkuohkeita.

Niin ja mainittakoon vielä että olen ihan superamatööri. Koulun köksätunneilla aina lusmuilin ellen lintsannut. Vasta nettiaikana aloin leipoa ihan suoraan reseptien mukaan ja täysin nollapohjalta osaamatta edes alkeita. Nykyään leivon leipiä, pullia, piirakoita jne ja aina onnistuu 100 prosenttisesti. Teen siis aina orjallisesti reseptien mukaan, enkä sävellä lainkaan omiani.

M57

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi