Toivoisin tositv-ohjelmaa jossa suurten ikäluokkien edustajat hakee itse töitä omien ohjeidensa mukaisesti.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Juu, olisi mahtavaa nähdä kun marssivat yrityksiin ja pankkeihin sisälle ja kysyvät töitä. Sillä tavallahan heidän mukaansa jokainen työllistyy halutessaan :'D
No mun kaverini, 25v. sähköinssi teki juuri näin ja työllistyi siltä istumalta. Eli ei se ihan mahdotonta ole, mutta varmaan erittäin harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi seitsemänkymppiset eläkeläiset hakisivat töitä?
Koska kuulemma tietävät niin valtavan hyvin, miten se tapahtuu.
Siis kuka tietää? Mainitse yksi, edes yksi!
Esim. jokainen boomeri jonka kanssa olen koskaan aiheesta keskustellut. Siis *omasta* mielestään tietää.
Ja kuinkahan monen boomerin kanssa olet näistä asioista keskustellut? Ninpä niin, et yhdenkään.
Vierailija kirjoitti:
Juu, olisi mahtavaa nähdä kun marssivat yrityksiin ja pankkeihin sisälle ja kysyvät töitä. Sillä tavallahan heidän mukaansa jokainen työllistyy halutessaan :'D
Luuletko et tälläisiä työpaikkoja ei ole?Ei kaikkia työpaikkoja ilmoiteta koska turhia hakemuksia tulee paljon.
Niin mitkä ne boomereitten työnhakuohjeet sitten ovat? Hanki koulutus, hae työpaikkaa ja katso tärppääkö? Millä muilla tavoilla voi työtä hakea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko et tälläisiä työpaikkoja ei ole?Ei kaikkia työpaikkoja ilmoiteta koska turhia hakemuksia tulee paljon.
Nykyajan isoilla yrityksillä ei edes ole konttoreita joihin marssitaan noin vain sisään ja jos onkin niin ei sillä vastaanottovirkailijalla ole mitään valtuuksia antaa sulle töitä.
Itse olen osakkaana pienessä yrityksessä enkä arvostaisi jos joku marssisi meidän toimistolle reippaana lakki kourassa töitä kysymään. Kyllä vähintään pitää laittaa sähköpostilla cv ja sopia tapaamisaika. Tuo sisälle paukkaaminen jota suuret ikäluokat aina kehuvat näyttäytyy röyhkeänä toisten aikataulujen ylikävelemisenä tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on 72v ja menee kesätöihin hoitamaan kehitysvammaisia. Kun ei nuoret työttömät suostu töihin, niin vihatut boomerit vievät heiltä duunit.
Taitaa äitisi olla perushoitaja tai vastaava ammatiltaan? Sinne meinaa ei oteta nykyään enää kouluttamattomia ja avustajia vaan aletaan vaatia 2/3 valmis tutkinto.
Eipä ole, oli aikanaan opettajana.
Ilman lain edellyttämiä pätevyyksiä on menossa töihin? Missä on noin retuperällä asiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan isoilla yrityksillä ei edes ole konttoreita joihin marssitaan noin vain sisään ja jos onkin niin ei sillä vastaanottovirkailijalla ole mitään valtuuksia antaa sulle töitä.
Itse olen osakkaana pienessä yrityksessä enkä arvostaisi jos joku marssisi meidän toimistolle reippaana lakki kourassa töitä kysymään. Kyllä vähintään pitää laittaa sähköpostilla cv ja sopia tapaamisaika. Tuo sisälle paukkaaminen jota suuret ikäluokat aina kehuvat näyttäytyy röyhkeänä toisten aikataulujen ylikävelemisenä tänä päivänä.
Tämä. Olen tälläkin palstalla viimeksi pari päivää sitten lukenut jonkun ilmeisesti kuusikymppisen vätkytystä siitä miten nuoremmasta polvesta ei ole enää mihinkään ja että pitää soitella ja tunkea sisään yrityksiin jopa siitä huolimatta, että mahdollisessa ilmoituksessa lukee "emme vastaa puhelintiedusteluihin". Omaa työpaikkaani kun mietin niin tuollainen taukki ei takuulla saisi töitä, vähintään pidettäisiin hiukan yksinkertaisena tai vaihtoehtoisesti todella röyhkeänä. Kaikilla rekrytointeihin osallistuvilla on säännöstään kalenterit aivan täynnä, ei ne ehdi yhtäkkiä kesken päivän osallistua tuollaiseen pelleilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olen tälläkin palstalla viimeksi pari päivää sitten lukenut jonkun ilmeisesti kuusikymppisen vätkytystä siitä miten nuoremmasta polvesta ei ole enää mihinkään ja että pitää soitella ja tunkea sisään yrityksiin jopa siitä huolimatta, että mahdollisessa ilmoituksessa lukee "emme vastaa puhelintiedusteluihin". Omaa työpaikkaani kun mietin niin tuollainen taukki ei takuulla saisi töitä, vähintään pidettäisiin hiukan yksinkertaisena tai vaihtoehtoisesti todella röyhkeänä. Kaikilla rekrytointeihin osallistuvilla on säännöstään kalenterit aivan täynnä, ei ne ehdi yhtäkkiä kesken päivän osallistua tuollaiseen pelleilyyn.
Tähän vätkytykseen aina kuuluu olennaisena se, että koulutuksen ja osaamisen puutteen ei saa antaa olla este tormuuttaa kutsumatta sisälle yrityksiin. Pitää kuulemma ensin tarjoutua vaikka siivoamaan vessoja ja siitä se sitten lähtee, lopulta on johtajan pallilla.
Tämä on voinut toimia joskus kun on ollut työvoimapula ja koulutus on tapahtunut pitkälti yrityksessä oppimisen kautta. Nykyään työtehtävät ovat kuitenkin täysin eriytyneet, firmoissa ei edes ole omia siivoojia ja vaikka olisikin niin ei siivoojalle aleta opettamaan työn ohessa koodauksen alkeita.
Mä haluisin nähdä kun persut yrittävät hakea töitä. Eihän ne tiedä mikä on CV.
Ap ei tiedä että suuret ikäluokat syntyivät 1945-1950, eli nuorimmatkin heistä täyttävät tänä vuonna 73.
Heitä ovat boomerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko eläkeläinen oikeasti antaa nuoremmille mitään työnhakuohjeita?
Olisi viihdyttävää katsoa, miten Orpo tai Purra hakisivat töitä vapailta markkinoilta tai julkiselta puolelta sillä koulutuksella ja työkokemuksella mikä heillä on. Purra on 45 vuotias ja Orpo 52. Varmaan ihan helposti löytäisivät töitä. Asuisivat työnahaun aikana työmarkkinatuen ja asumistuen varassa kaupungin vuokrayksiössä lähiössä ja koettaisivat pärjätä kuukausi kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen tälläkin palstalla viimeksi pari päivää sitten lukenut jonkun ilmeisesti kuusikymppisen vätkytystä siitä miten nuoremmasta polvesta ei ole enää mihinkään ja että pitää soitella ja tunkea sisään yrityksiin jopa siitä huolimatta, että mahdollisessa ilmoituksessa lukee "emme vastaa puhelintiedusteluihin"
Eli yksittäisen kirjoittajan mahdollisesti trollaamisesta teet johtopäätöksiä koskien kaikkia saman ikäisiä ihmisiä?
Mutta eihän töitä haeta. Ei tartte edes koulussa opiskella kun ei sitäkään suurin osa suuresta ikäluokasta tehnyt. Töihin MENNÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaahan ne hokee kuin papukaija MENE TÖIHIN.
Vierailija kirjoitti:
Töitä on kyllä tarjolla mutta kun laiskat luuserit ei viitsi tehdä.Kouluttautukaa oikeille aloille niin voitte lopettaa ikänsä töitä tehneiden kadehtimisen.
Mikä on oikea ala sille, joka joutuu kolmenkymmenen vuoden työuran jälkeen työttömäksi 55-vuotiaana eikä työllisty millään, vaikka kuinka tekee hakemuksia? Kerrotko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaahan ne hokee kuin papukaija MENE TÖIHIN.
Taidamme liikkua sitten eri porukoissa, kun minulle ei ole yksikään eläkeläinen tuollaista kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse edes olla kovin iso yritys. Ei nykyään voi moneenkaan paikkaan kävellä sisään ja vaikka pääsisi aulaan, siellä on respa vastassa, joka ei päästä ketään sisään ilman sovittua tapaamista. Tuollainen satunnainen ovelle tulija pikemminkin vain haittaisi omia mahdollisuuksiaan, jos ei ymmärrä miten työelämän protokolla toimii.
Vierailija kirjoitti:
Edes pankkeihin ei marssita ilman ajanvarausta. Mihinkään toimistoihin eivät pääsisi lukituista ovista. Raksalta tulisi äkkiä lähtö. Ei sinne saa mennä ulkopuoliset haahuilemaan.
Nuorimmatkin suurten ikäluokkien edustajat ovat olleet eläkkeellä jo reilun 5v. Eli jotenkin keinotekoisen tuntuinen idea kyllä.