En enää halua mennä esim. uimahallin saunaan
Toki hygieniasyistä, mutta myös siksi, etten halua istua alasti tuntemattomien kanssa. Nuorempana kävin sielläkin, mutta nyt, ei kiitos. Myöskään saunailtamiin en osallistu.
Muilla samaa?
Kommentit (24)
En minäkään. Lapsena ja nuorena koulussa opettaja pakotti.
Hullua että yhä vaaditaan alastomuutta saunassa.
Lapsena siellä uimahalleissa oli aina samat vanhat miehet/sama vanha mies kuka aina huusi että sinne ei saa tulla uikkareilla, nää sankarit oli vielä aina yleensä siinä pienimmässä saunassa mihin ei menny ketään, piti siellä vahtia ja luuli omistavansa koko saunan :D
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi joku työporukan saunailta niin taatusti jättäisin väliin. En pidä porukalla saunomisesta.
Ja vielä vielä työkaverien! En voisi kuvitellakaan olevani alasti työkaverien seurassa.
Uimahallissa käyn kyllä ja saunon siellä, mutta työkavereiden kanssa en mene saunaan missään tapauksessa.
Mää en voi enää kun sain psoriasiksen. Se ei tartu mutta en kestä sitä ihmisten tuijotusta ja supinaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena siellä uimahalleissa oli aina samat vanhat miehet/sama vanha mies kuka aina huusi että sinne ei saa tulla uikkareilla, nää sankarit oli vielä aina yleensä siinä pienimmässä saunassa mihin ei menny ketään, piti siellä vahtia ja luuli omistavansa koko saunan :D
Kaveri kerran kusi sinne kiukaalle kostoks kun äijä oli poissa :D oltiin lapsia
Vierailija kirjoitti:
Olette te ressukat sekaisin. Älkää menkö uimahalliin.
Olen lapsuudesta nuoreen aikuisuuteen käynyt melko paljon uimahallissa kuntouintiharrastuksen puitteissa. Saunomisesta eli löylyistä en ole koskaan tykännyt, mutta kyllä jonkin verran siellä löylyhuoneen puolellakin olen ollut. Opiskelu- tai työporukalla huvikseen saunominen on itselleni ollut aivan outo juttu, johon osallistuminen ei ole kiinnostanut. Vaikea tietää, mikä ap:lla on ajattelussa tai kokemisessa muuttunut. Luulen, että saunomiseen liittyy ihmisistä riippuen erilaisia sävyjä. Osalle se on erittäin neutraali, erityisesti oman sukupuolen kesken. Jotkut kokevat itsensä ja muut jotenkin seksuaalisesti latautuneiksi, ja saunatilanteet sen mukaisesti. Olisiko aloittajan kohdalla tapahtunut muutenkin jokin muutos näissä tuntemuksissa. Se voi myös taas tasaantua, kunhan nykyinen prosessi on ohi.
Pari kolme kertaa on tullut kutsu saunomaan ihan puolitutun porukan kanssa. En ole mennyt.
Naisten puolella voisi olla mukavaa jos on hyviä kroppia. Muuten ei kiitos.
Kyllähän se nolottaa kun pillu näkyy muille naisille
Ei kannata mennä saunaan, se on konservatiivista. Nykyään puhaltaa liberalismin tuulet, jokainen saa toimia kuten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Minä en saunoessani riisu edes kumisaappaita. Oma tupa, oma lupa.
En mene. Häpeän kun minulla alkaa seisomaan kun näen alastomia miehiä.
Käyn nykyisin saunassa aina yksin. Haluan rentoutua hiljaisuudessa ja juuri sellaisissa löylyissä, mikä tuntuu itsestä hyvältä.
Taitaa teillä viirata päässä jotka ette pysty saunassaa olemaan alasti muiden kanssa. Pipi mikä pipi.
Vanhemmiten alkaa römpsä tuoksumaan, ei enää ilkeä julkisiin pesutiloihin mennä.
Jos olisi joku työporukan saunailta niin taatusti jättäisin väliin. En pidä porukalla saunomisesta.