Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoin 2013 sen 68kg. Nyt 98kg! Miten laihtua?

Vierailija
16.03.2023 |

Olen jo yhdeksän vuotta painanut vajaa 100kg.
Satoja laihdutus yrityksiä takana. Satoja "nyt alkaa elämäntapamuutos!"

Ja tässä sitä ollaan. En halua enää elää :(
N38

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K E T O

Vierailija
2/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräytä eka numeroa 180 astetta, jolloin lukema on sama kuin aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta lähtee 20 kiloa ihan sillä että liikkuu enemmän ja syö vähemmän/paremmin

Vierailija
4/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitettu. Liikunta lisäsi ruokahalua ja paino lähti nousuun AP

Vierailija
5/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on 100 ketjua, tutustu vaikka niihin.

Vierailija
6/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä melkein sama lähtöpaino. Aloitin laihdutuksen 2 vkoa sitten, ja painoa on lähtenyt 4 kg. Söin alkuun alle 1000 kcal päivässä, ja siitä olen vähentänyt vielä. Ekat päivät vaikeita, mutta nyt enää ei ole edes nälkä. Kannattaa. Paino laskee kuin itsekseen.

Vierailija
7/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti

Vierailija
8/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on 100 ketjua, tutustu vaikka niihin.

Toden totta, on jankattu jo niin pitkään ja hartaasti, että vika löytyy nyt kyllä sieltä omasta päänupista.

Mullekin riitti oma päätös ja itse etsin asiasta tietoa, kunnes palat loksahtivat kohdilleen. Tulos: -50 kg (Eikä paino ole noussut, vaan pitkään jo samassa).

Vierailija
9/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä melkein sama lähtöpaino. Aloitin laihdutuksen 2 vkoa sitten, ja painoa on lähtenyt 4 kg. Söin alkuun alle 1000 kcal päivässä, ja siitä olen vähentänyt vielä. Ekat päivät vaikeita, mutta nyt enää ei ole edes nälkä. Kannattaa. Paino laskee kuin itsekseen.

No en todellakaan kannata. Jossain vaiheessa tulee iso nälkä ja painat sitten 150 kg.

Vierailija
11/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika tk-lääkärille, kerro ongelmasi hänelle. Mä sain aikanani avun tk-lääkärin kautta (ravitsemusterapeutti ja laihdutusryhmä). -15 kg reilussa puolessa vuodessa.

Vierailija
12/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä n. 10 vuotta sitten samanlaisia ongelmia. Aloin liikkua siis kävellä ainakin puoli tuntia päivässä. Katsoin vähän mitä syön, kasviksia lisäsin ja sellaista kevyempää ruokaa, mutta ei kuitenkaan ihan nälässä tarvinnut olla. Hyvin maltillisesti alkoholia jos ei ollenkaan. Kaikki ei hetkessä tapahdu, mutta pitää olla pitkäjännitteisyytä. Huomaat sitten ajan kanssa että paino on tippunut aivan kuin huomaamatta. Mutta tämä kestää aikaa. Itsellä paino tippunut n. 15 kiloa. En ole tyytyväinen. Vielä on tehtävää.

Vierailija
13/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavalla ei saa muuta kuin tuhoa aikaiseksi. Lihasmassa hupenee ja nälänsäätely- ja ruuansulatushormonit menevät sekaisin. Lopputulemana on lähtötilannetta huonompi kehonkoostumus, hidastunut aineenvaihdunta ja vääristynyt ruokahalun ja ruuansulatuksen säätely.

Vierailija
14/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lisämotivaatiota antaa säännöllinen kontrolli, käyn ravitsemusterapeutilla kerran kuukaudessa. Pidin aluksi rehellisesti ruokapäiväkirjaa joka suupalasta ja nestehörpystä, josta paljastui mun ongelmakohdat.  Terapeutin kanssa laadittiin mulle sopiva ruokavalio. Saman voisi tehdä terveydenhoitajakin, jos terapeuttia ei ole lähiseutuvilla.

Paljon auttoi jo se, että vähensin vehnäjauhoja sisältävien ruokien käyttöä reilusti kuten muutenkin hiilihydraattien määrää. Rupesin käyttämään osana ruokavaliota vähäenergiaisia nutrilettin/naturdietin yms. pirtelöitä, niissä on ihan hyvänmakuisia vaihtoehtoja ja kaikkia ravintoaineita. Ruokavaliossa on esim. pari kolme palaa ruisleipää, neljän viljan puuroa, kasviksia ja proteiinia (esim. broileria, rahkaa, kananmunaa, maitoa, pähkinöitä) sekä kasvimargariinia, ruokaöljyä päivittäin, vettä reilu litra... Kävelyä kolme kertaa viikossa ja kuntosali kaksi kertaa, mutta ei mitään liian rankkaa ettei mene mielenkiinto. Tällä tavoin olen saanut pudotettua noin 30 kg elokuun jälkeen.

Vierailija
15/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole allerginen soijalle, osta soijalecithiniä. Se ei laihduta, mutta vähentää ruokahalua. Sattumalta näin artikkelin, jossa kerrottiin, että lechitin tunnetaa aineena, joka vähentää ruokahalua. Minulta putosi heti muutama kilo. Annokset ovat pienentyneet eikä ole mitään paniikkia laihtumisesta.

Vierailija
16/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole allerginen soijalle, osta soijalecithiniä. Se ei laihduta, mutta vähentää ruokahalua. Sattumalta näin artikkelin, jossa kerrottiin, että lechitin tunnetaa aineena, joka vähentää ruokahalua. Minulta putosi heti muutama kilo. Annokset ovat pienentyneet eikä ole mitään paniikkia laihtumisesta.

Soijalesitiini suomeksi. Terveellistä se on!

Vierailija
17/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH-ruokavalio (esim. keto, välimerellinen tai pötkins) ja 16:8 pätkäpaasto. Kerran kuussa useamman päivän vesipaasto.

Vierailija
18/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää laihduttaa=ei toimi. Hampaiden kiristely on aina tilapäistä.

Kun muuttaa tapoja ja huomaa, että kappas, tässähän on painokin pudonnut, silloin on oikealla tiellä ja muutos on pysyvää ja voi jatkaa vaikka muutoksen tiellä jos haluaa, eli tehdä lisää elämänmuutoksia.

Vierailija
19/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VHH-ruokavalio (esim. keto, välimerellinen tai pötkins) ja 16:8 pätkäpaasto. Kerran kuussa useamman päivän vesipaasto.

Kaikilla vaan ei toimi asioiden kieltäminen. Kohtuus myös syömisessä.m

Vierailija
20/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkumisen huono puoli on se että erityisesti jos olet pittatyyppi (sapekas, voimallisen aineenvaihdunnan omaava, helteitä inhoava,kohtalaisen lihaksikas yksilö), ruokahalu kasvaa liki exponentiaalisesti?

Ehkä aivojen aktivointi kandee, koska ne kuluttavat ainakin kai 25 prosenttia ihmisen elimistön energiantarpeesta (esim. ristikoiden ratkaiseminen seisaaltaan korkean pöydän äärellä)?

Pätkäpaasto voi sopia joillekuille: kaikki syödään ja juodaan vaikkapa 8 tunnin sisällä, jolloin paastoa tulee 16 tuntia per vrk. Taitaa olla lähes ylivoimaista niille (meille) joille napostelu on ns. lohtusyömistä, kun esim. hyvän olon hormooni dopamiinia ei tule "kylliksi" mistään muualta.

Kannattaa ehkä kokeilla juoda ekana aamulla omenaviinietikkaa esim. teelusikallinen lasilliseen vettä sekoitettuna??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä