Painoin 2013 sen 68kg. Nyt 98kg! Miten laihtua?
Olen jo yhdeksän vuotta painanut vajaa 100kg.
Satoja laihdutus yrityksiä takana. Satoja "nyt alkaa elämäntapamuutos!"
Ja tässä sitä ollaan. En halua enää elää :(
N38
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tosta lähtee 20 kiloa ihan sillä että liikkuu enemmän ja syö vähemmän/paremmin
Koitettu. Liikunta lisäsi ruokahalua ja paino lähti nousuun AP
Vähensin myös liikuntaa ja painoi alkoi laskemaan vähitellen. Ruokahalu väheni kun liikunta väheni. Paino tippunut 15kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä melkein sama lähtöpaino. Aloitin laihdutuksen 2 vkoa sitten, ja painoa on lähtenyt 4 kg. Söin alkuun alle 1000 kcal päivässä, ja siitä olen vähentänyt vielä. Ekat päivät vaikeita, mutta nyt enää ei ole edes nälkä. Kannattaa. Paino laskee kuin itsekseen.
No en todellakaan kannata. Jossain vaiheessa tulee iso nälkä ja painat sitten 150 kg.
Toki jos tarkoituksena on jatkaa samoja ruokatottumuksia kuin aiemmin, niin paino nousee taas takaisin. Mutta jos tarkoituksena on jatkaa samoilla elämäntavoilla, niin mitä järkeä on ylipäätään laihduttaa?
Sillä miten se paino putoaa ei juurikaan ole väliä loppupeleissä. Pysyvässä painonhallinnassa avain on se painonpudotuksen jälkeinen aika.Just tän takia painoa kannattaa pudottaa sellaisilla keinoilla, joita voi jaksaa pitkään ja joilla ei tee vahinkoa elimistölleen. Kun sitä kitukuuria ei voi kauaa jatkaa, miksi ei skippaa sitä vaihetta ja aloita suoraan hyvistä ruokailutottumuksista?
Hyvät ja terveelliset ruokailutottumukset ja reipas liikunta ovat kuuluneet elämääni aina, niin hoikkana kuin ylipainoisenakin. Nyt ylipainoisena nämä eivät laihduta. Pakko karsia siis kaloreista. Laihdutan miinuskaloreilla ja sitten kun olen tavoitepainossa siirryn ylläpitokaloreihin eli syön kulutukseni mukaan.
Ylipainoni ei johtunut siitä että olisin mässäillyt roskaruokaa vaan se tuli silloin kun olin sairas, sain painoon vaikuttavan lääkityksen ja liikuntaa ei ollut mahdollista harrastaa entiseen malliin.
Toki, viittasinkin lähinnä pussikeitto- yms. dieetteihin tai liialliseen kalorivajeeseen. Painonhallinta on aivan erilaista, jos pitää rajun dieetin jälkeen opetella syömään oikein kuin jos pitää 500 kalorin vajetta nostaa hieman vastaamaan uutta, kevyemmän kehon kulutusta.
Mulla tippui 30 kg neljässä kuukaudessa. Eikä ollut nälkä tai mielitekoja alun jälkeen. Nyt syön normaali ruokaa, annoskoot pienentyneet, toki vaatteetkin :) Kiloakaan ei ole tullut takaisin. Revi siitä, itse kun et pysty.
Haluatko kertoa miten onnistuit? Mitä ruokaa, liikuntaa? Lähtöpaino? Kiitos.
Jos on isot tisulit, niin 98kg ei oo mitenkään paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tuossa kirjoitti, että olet vain vahva, etkä syö vaikka olisi nälkä. Ei tule onnistumaan tuollainen pitkällä tähtäimellä. Suosittelen ketodieettiä, jolla sinulla EI OLE nälkä. Ja jatkat sillä myös painonpudotuksen jälkeen.
Nutraus kuuluu tähän samaan, ei vain tarvitse miettiä syömisiä, edullistakin on. Kuka syö päivän ruuat 6:lla eurolla ?
Nutraus on myös ihan ok, mutta itse haluan toteuttaa ihan kiinteällä ruoalla. Ja kyllä mulla menee huomattavasti vähemmän kuin 6€ päivän ruokiin. Menee varmaan n. 2€.
Auttaisi,ap, asiaa, jos kertoisit, että miten syöt päivittäin? Laita esimerkkipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisi,ap, asiaa, jos kertoisit, että miten syöt päivittäin? Laita esimerkkipäivä.
Kyllä jokainen tietää nuo ruokajeesustelut ilman ainaista toistamistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko huono päivä? Miksi olet näin aggressiivinen?
miksi lihotit, jos et halua olla läski? uskoitko median hehkutukseen kehopositiivisuuden ihanuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska teitä helevetin Pippa Laukkoja on joka palsta täynnä. Ne jutut on kuultu miljoona kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska teitä helevetin Pippa Laukkoja on joka palsta täynnä. Ne jutut on kuultu miljoona kertaa.
ei se pelkkä kuuleminen auta. pitäisi myös toimia ohjeiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei se pelkkä kuuleminen auta. pitäisi myös toimia ohjeiden mukaan.
Eli hautaan saakka yrittää kitua nälässä, on helppoa joo. Jos sinulla ei ole nälkä niillä ruokailutavoilla, niin se ei tarkoita sitä, ettei jollain muulla olisi. Jokaisen elimistö on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä näitä, jotka heräävät painonnousuun vasta joskus +20kg jälkeen. Miten ei osaa hillitä painoa siinä vaiheessa, kun lisää on tullut 5-10kg? Minulle herätys on tullut, kun paino nousi 63->69kg, senkin jo huomasi peilissä, olossa ja vaatteissa. Siitä on kuitenkin suht helppo laittaa elämäntapoja uusiksi ja saada paino kontrolliin. Jos vaakalukema olisi "huomaamatta" yli 70kg, niin olisin jo epätoivoinen.
Psyyke. Kielsin asian, ja heitin puntarin roskiin AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä näitä, jotka heräävät painonnousuun vasta joskus +20kg jälkeen. Miten ei osaa hillitä painoa siinä vaiheessa, kun lisää on tullut 5-10kg? Minulle herätys on tullut, kun paino nousi 63->69kg, senkin jo huomasi peilissä, olossa ja vaatteissa. Siitä on kuitenkin suht helppo laittaa elämäntapoja uusiksi ja saada paino kontrolliin. Jos vaakalukema olisi "huomaamatta" yli 70kg, niin olisin jo epätoivoinen.
Ok. Mulla nousi paino hetkessä 65 ->100 kg ja olin epätoivoinen mutta en siksi että olin ylipainoinen vaan siksi kun pelkäsin että kuolen. Ylipainoa epämiellyttävämpää oli vielä pitkän kauniin tukkani menetys.
Meillä kaikilla on omat huolemme, kovia olet elämässäsi kokenut kun paino on noussut tuonne 69 kg. Tsemppiä.
t- entinen syöpäpotilas
Tulisikin jokin sairaus että vihdoin laihtuisiAP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VHH-ruokavalio (esim. keto, välimerellinen tai pötkins) ja 16:8 pätkäpaasto. Kerran kuussa useamman päivän vesipaasto.
Kaikilla vaan ei toimi asioiden kieltäminen. Kohtuus myös syömisessä.m
VHH ei vaadi kieltäymystä vaan saa syödä niin ettei ole nälkä.
No eikös siinä nimenomaan rajoiteta perunaa, riisiä, valkoista viljaa ja sokeria?
Ruoan määrää ei joudu rajoittaa kun syö sallittuja ruokia. Proteiinia, hyviä rasvoja ja kasviksia. Ei tarvitse kärsiä nälkää.
Korvaa riisin kukkakaali riisillä, spaghetin kesäkurpitsa spaghetilla, perunamuusin kukkakaalimuusilla...
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus on SAIRAAN hidasta. Sitä kuvittelis että se tapahtuis nopeati kun pötsinsäkin voi kasvattaa isoksi melkein hetkessä, mutta mitä vielä. Hermoja raastavaa ja kärsivällisyyttä vaativaa toihua.
Riippuu tavasta. Keto toimii nopeasti eikä tarvi olla päivääkään nälissään.
Pitää muistaa juoda tarpeeksi (2-3 l/pvä), ottaa elektrolyytti valmiste 2 krt/pvä ja hiilihydraatteja alle 20 gr/pvä.
Aamulla juustomunakas voilla, kahvi ja vettä.
Lounas lihaa/kalaa/kanaa ja kukkakaaliriisi tai -muussi, tai hapankaalia kermassa haudutettuna. Vettä.
Päivällinen samantyylinen ku lounas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tosta lähtee 20 kiloa ihan sillä että liikkuu enemmän ja syö vähemmän/paremmin
Koitettu. Liikunta lisäsi ruokahalua ja paino lähti nousuun AP
Kuidut, hyvät rasvat ja proteiinit pitää nälkää pitkään. Säännöllinen ruokailu on mielestäni hyvin tärkeää. Ei tule yllättäin nälkä ja välttyy ahmimiselta.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä melkein sama lähtöpaino. Aloitin laihdutuksen 2 vkoa sitten, ja painoa on lähtenyt 4 kg. Söin alkuun alle 1000 kcal päivässä, ja siitä olen vähentänyt vielä. Ekat päivät vaikeita, mutta nyt enää ei ole edes nälkä. Kannattaa. Paino laskee kuin itsekseen.
Tuliko oikein, että alle 1000kcal? Ei säästöliekki laihduta.
Minulla painoa 68kg. Vielä pitäisi saada 5kg, jotta ok. 10kg jo pudottanu.
Syön 500kcal vajauksella eli 1600kcal/päivä. Tuohon saa syödä paljon. Työni on kohtuullisesti kuluttava, kävelen työmatkat. Kulutan vajeen lisäksi n. 300kcal, jopa enemmän/pv. Joudun joskus myös lisäämään 200kcal, jotta ei tule huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko oikein, että alle 1000kcal? Ei säästöliekki laihduta.
Minulla painoa 68kg. Vielä pitäisi saada 5kg, jotta ok. 10kg jo pudottanu.
Syön 500kcal vajauksella eli 1600kcal/päivä. Tuohon saa syödä paljon. Työni on kohtuullisesti kuluttava, kävelen työmatkat. Kulutan vajeen lisäksi n. 300kcal, jopa enemmän/pv. Joudun joskus myös lisäämään 200kcal, jotta ei tule huono olo.
Onko sulla pikkumielessäsi käynyt, että ehkäpä tuo 1000 kcal päivässä jollekin tekee sen 500 kcal kalorivajeen? No, älä turhaan kuitenkaan rasita päätäsi ajattelemalla liikaa.
Laihdutus on SAIRAAN hidasta. Sitä kuvittelis että se tapahtuis nopeati kun pötsinsäkin voi kasvattaa isoksi melkein hetkessä, mutta mitä vielä. Hermoja raastavaa ja kärsivällisyyttä vaativaa toihua.