Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoin 2013 sen 68kg. Nyt 98kg! Miten laihtua?

Vierailija
16.03.2023 |

Olen jo yhdeksän vuotta painanut vajaa 100kg.
Satoja laihdutus yrityksiä takana. Satoja "nyt alkaa elämäntapamuutos!"

Ja tässä sitä ollaan. En halua enää elää :(
N38

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuodessa lihoit 30 kg? Kannattaa miettiä, miten elit ennen kuin lihoit - ja palata siihen. Mikään kitudieetti ei kannata vaan kyse on elämäntavasta.

Vierailija
62/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä näitä, jotka heräävät painonnousuun vasta joskus +20kg jälkeen. Miten ei osaa hillitä painoa siinä vaiheessa, kun lisää on tullut 5-10kg? Minulle herätys on tullut, kun paino nousi 63->69kg, senkin jo huomasi peilissä, olossa ja vaatteissa. Siitä on kuitenkin suht helppo laittaa elämäntapoja uusiksi ja saada paino kontrolliin. Jos vaakalukema olisi "huomaamatta" yli 70kg, niin olisin jo epätoivoinen.

Juuri noin. Itse olen lihonut menopaussissa 50kg:sta nyt 57kg ja todellakin kesään mennessä täytyy laihduttaa vähintään neljä kiloa.

Olet kertonut tämän saman noin sadassa eri ketjussa, liittyi aloitus painonpudotukseen tai ei. Tuossa ajassa olisit jo tiputtanut sen neljä kiloa.

Jollakin meni oikeen ihon alle.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä melkein sama lähtöpaino. Aloitin laihdutuksen 2 vkoa sitten, ja painoa on lähtenyt 4 kg. Söin alkuun alle 1000 kcal päivässä, ja siitä olen vähentänyt vielä. Ekat päivät vaikeita, mutta nyt enää ei ole edes nälkä. Kannattaa. Paino laskee kuin itsekseen.

No en todellakaan kannata. Jossain vaiheessa tulee iso nälkä ja painat sitten 150 kg.

Toki jos tarkoituksena on jatkaa samoja ruokatottumuksia kuin aiemmin, niin paino nousee taas takaisin. Mutta jos tarkoituksena on jatkaa samoilla elämäntavoilla, niin mitä järkeä on ylipäätään laihduttaa?

Sillä miten se paino putoaa ei juurikaan ole väliä loppupeleissä. Pysyvässä painonhallinnassa avain on se painonpudotuksen jälkeinen aika.

Just tän takia painoa kannattaa pudottaa sellaisilla keinoilla, joita voi jaksaa pitkään ja joilla ei tee vahinkoa elimistölleen. Kun sitä kitukuuria ei voi kauaa jatkaa, miksi ei skippaa sitä vaihetta ja aloita suoraan hyvistä ruokailutottumuksista?

Hyvät ja terveelliset ruokailutottumukset ja reipas liikunta ovat kuuluneet elämääni aina, niin hoikkana kuin ylipainoisenakin. Nyt ylipainoisena nämä eivät laihduta. Pakko karsia siis kaloreista. Laihdutan miinuskaloreilla ja sitten kun olen tavoitepainossa siirryn ylläpitokaloreihin eli syön kulutukseni mukaan.

Ylipainoni ei johtunut siitä että olisin mässäillyt roskaruokaa vaan se tuli silloin kun olin sairas, sain painoon vaikuttavan lääkityksen ja liikuntaa ei ollut mahdollista harrastaa entiseen malliin.

Vierailija
64/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä näitä, jotka heräävät painonnousuun vasta joskus +20kg jälkeen. Miten ei osaa hillitä painoa siinä vaiheessa, kun lisää on tullut 5-10kg? Minulle herätys on tullut, kun paino nousi 63->69kg, senkin jo huomasi peilissä, olossa ja vaatteissa. Siitä on kuitenkin suht helppo laittaa elämäntapoja uusiksi ja saada paino kontrolliin. Jos vaakalukema olisi "huomaamatta" yli 70kg, niin olisin jo epätoivoinen.

Minulle tuli sairauden myötä lyhyessä ajassa 35 kg, ei ehtinyt mitään tekemään.

Vierailija
65/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBBE ja OMAD. Aivan varmasti toimii. Rajua? Ehkä. Äärimmäistä? Kenties. Käyttökelpoinen loppuiäksi? Kyllä, monien hämmästykseksi, järkytykseksi ja ärsytykseksi.

Jos et minua usko, älä ainakaan ketään Pekka Puskaa usko. Se ukko hengenheimolaisineen pitäisi saada jalkapuuhun lopuksi iäkseen.

Vierailija
66/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele matematiikkaa, syö vähemmän kuin kulutat niin ei edes tarvi liikkua. Yksi nörtti tuttava pudotti juuri yli 30kg alle puolessa vuodessa harrastamatta päivääkään liikuntaa. Ei enää syö kiloa karkkia päivässä, syö vain 2 kertaa päivässä kevyesti paljon vihanneksia, ei napostele enää jatkuvasti. Vaihtoi herkut veteen. Paino vain putoaa vaikka kaveri istuu koneella päivät pitkät.

Sieltä korvien välistä se painon pudottaminen alkaa. Sitä täytyy haluta ja tehdä töitä sen eteen. Tai tässä tapauksessa ei tarvi tehdä niin paljon edes töitä, säästyy kauppa reissuissa roimia summia, sairaala kuluissa, vaatteissa jne. Ylensyönti se vasta raskasta on, täytyy juosta kaupassa jatkuvasti hakemassa lisää herkkuja ja jaksaa syödä se roska alas mikä lihottaa.

Kaveri heräsi laihduttamaan vasta kun tuolit alkoi hajoamaan alta, ja alkoi polvet pettämään. Mutta nyt uusilla syömistottumuksilla pudottaa painoa noin 5kg joka kuukausi tekemällä vähemmän(ruokaa) kuin ennen.

Vierailija
67/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä melkein sama lähtöpaino. Aloitin laihdutuksen 2 vkoa sitten, ja painoa on lähtenyt 4 kg. Söin alkuun alle 1000 kcal päivässä, ja siitä olen vähentänyt vielä. Ekat päivät vaikeita, mutta nyt enää ei ole edes nälkä. Kannattaa. Paino laskee kuin itsekseen.

No en todellakaan kannata. Jossain vaiheessa tulee iso nälkä ja painat sitten 150 kg.

Toki jos tarkoituksena on jatkaa samoja ruokatottumuksia kuin aiemmin, niin paino nousee taas takaisin. Mutta jos tarkoituksena on jatkaa samoilla elämäntavoilla, niin mitä järkeä on ylipäätään laihduttaa?

Sillä miten se paino putoaa ei juurikaan ole väliä loppupeleissä. Pysyvässä painonhallinnassa avain on se painonpudotuksen jälkeinen aika.

Just tän takia painoa kannattaa pudottaa sellaisilla keinoilla, joita voi jaksaa pitkään ja joilla ei tee vahinkoa elimistölleen. Kun sitä kitukuuria ei voi kauaa jatkaa, miksi ei skippaa sitä vaihetta ja aloita suoraan hyvistä ruokailutottumuksista?

Hyvät ja terveelliset ruokailutottumukset ja reipas liikunta ovat kuuluneet elämääni aina, niin hoikkana kuin ylipainoisenakin. Nyt ylipainoisena nämä eivät laihduta. Pakko karsia siis kaloreista. Laihdutan miinuskaloreilla ja sitten kun olen tavoitepainossa siirryn ylläpitokaloreihin eli syön kulutukseni mukaan.

Ylipainoni ei johtunut siitä että olisin mässäillyt roskaruokaa vaan se tuli silloin kun olin sairas, sain painoon vaikuttavan lääkityksen ja liikuntaa ei ollut mahdollista harrastaa entiseen malliin.

Toki, viittasinkin lähinnä pussikeitto- yms. dieetteihin tai liialliseen kalorivajeeseen. Painonhallinta on aivan erilaista, jos pitää rajun dieetin jälkeen opetella syömään oikein kuin jos pitää 500 kalorin vajetta nostaa hieman vastaamaan uutta, kevyemmän kehon kulutusta.

Vierailija
68/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalaukun supistus leikkaus. Siinä vaiheessa kun ei enää mene alas kuin puolikas leipä ja pieni kuppi kahvia 4h välein, paino putoaa kuin itsestään. Vaikea se on syödä ja lihota jos kurkku on täynnä yhdestä leivästä.

Vierailija
69/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit samalla tavalla kuin lihoit, mutta käänteisesti. Ei sen vaikeampaa ole. Eli se määrä mitä olit plus kaloreita muunnat miinuksiksi.

Vierailija
70/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lisää kunnes saat sydärin. olet sen ansainnut

Vierailija
71/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, viittasinkin lähinnä pussikeitto- yms. dieetteihin tai liialliseen kalorivajeeseen. Painonhallinta on aivan erilaista, jos pitää rajun dieetin jälkeen opetella syömään oikein kuin jos pitää 500 kalorin vajetta nostaa hieman vastaamaan uutta, kevyemmän kehon kulutusta.

Millä perusteella 1000 kcal päivässä tekee liiallisen kalorivajeen? Normikulutus 160-senttisellä toimistotyötä tekevällä naisella voi hyvinkin olla 1500 kcal pv.

Vierailija
72/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on tämä ylipainoisten käyttämä pakollinen syy ylensyömiseen: alkaa heikottaa ja verensokeri tipahti liian alas? Sittenkö pitää vetää itsensä ähkyyn?

Mitäs jos opettelette tykkäämään itse tehdystä hedelmäsalaatista. Ilman sokerisia purkkihedelmiä. Siihen annokseen kreikkalaista jukurttia ja hunajaa. Ai että on hyvää ja terveellistä! Osta vaikka joka kerta jotain erilaista hedelmäsatsia.

Vierailija
73/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti laihduin kuntopyörää polkemalla joka päivä 4 kuukautta. Laihduin sitten 26 kg. Söin vain minimin ja en mitään rasvaisia ruokia.

Vierailija
74/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mulla nousi paino hetkessä 65 ->100 kg ja olin epätoivoinen mutta en siksi että olin ylipainoinen vaan siksi kun pelkäsin että kuolen. Ylipainoa epämiellyttävämpää oli vielä pitkän kauniin tukkani menetys.

Meillä kaikilla on omat huolemme, kovia olet elämässäsi kokenut kun paino on noussut tuonne 69 kg. Tsemppiä.

t- entinen syöpäpotilas

Vierailija
75/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on tämä ylipainoisten käyttämä pakollinen syy ylensyömiseen: alkaa heikottaa ja verensokeri tipahti liian alas? Sittenkö pitää vetää itsensä ähkyyn?

Mitäs jos opettelette tykkäämään itse tehdystä hedelmäsalaatista. Ilman sokerisia purkkihedelmiä. Siihen annokseen kreikkalaista jukurttia ja hunajaa. Ai että on hyvää ja terveellistä! Osta vaikka joka kerta jotain erilaista hedelmäsatsia.

Rakastan tomaattia ja naurista. Tykkään myös marjoista ja hedelmistä. Hedelmäsalaatti kuuluu ruokavaliooni, laitan siihen appelsiinia, omenaa, ananasta, päärynää ja banaania. Hunajaa en käytä enkä kreikkalaista jugurttia, hedelmäsalaatti on herkullista ilmankin.

Minulla verensokeri menee alas esim. jos paastoan ja lähden sitten asioille ja menee monta tuntia. Silloin yleensä otan banaanin. En ole ikinä syönyt itseäni ähkyyn, lopetan syömisen ennen kuin olen täynnä.

t. ylipainoinen

Vierailija
76/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on 100 ketjua, tutustu vaikka niihin.

Toden totta, on jankattu jo niin pitkään ja hartaasti, että vika löytyy nyt kyllä sieltä omasta päänupista.

Mullekin riitti oma päätös ja itse etsin asiasta tietoa, kunnes palat loksahtivat kohdilleen. Tulos: -50 kg (Eikä paino ole noussut, vaan pitkään jo samassa).

Oikeesti. Tietoa kyllä on, kaikenlaista ja ristiriitaistakin. Mutta ymmärrän ap:n tuskan, minullekaan ei ole vielä palaset sitten varmaan loksahtaneet kohdilleen, vaikka olen vuosia jo yrittänyt laihtua. Ihan 50 kg minulla ei ole ylipainoa, mutta lähes 30 kg. Ei kai kukaan olisi lihava, jos laihduttaminen olisi oikeasti helppoa. Voitko kertoa tarkemmin, mitä teit ja miten ne palaset niinku loksahti? 

Vierailija
77/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtunut mies kirjoitti:

Helposti laihduin kuntopyörää polkemalla joka päivä 4 kuukautta. Laihduin sitten 26 kg. Söin vain minimin ja en mitään rasvaisia ruokia.

Mä oon kade. Oon polkenut kuntopyörää kaksi vuotta, enkä ole laihtunut. Minulla on kuntopyörä olohuoneessa, poljen joka päivä ainakin tunnin. Enkä syö mitään rasvaisia ruokia tai karkkeja tai höttöjä enkä edes juuri käytä alkoholia. 

Vierailija
78/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä n. 10 vuotta sitten samanlaisia ongelmia. Aloin liikkua siis kävellä ainakin puoli tuntia päivässä. Katsoin vähän mitä syön, kasviksia lisäsin ja sellaista kevyempää ruokaa, mutta ei kuitenkaan ihan nälässä tarvinnut olla. Hyvin maltillisesti alkoholia jos ei ollenkaan. Kaikki ei hetkessä tapahdu, mutta pitää olla pitkäjännitteisyytä. Huomaat sitten ajan kanssa että paino on tippunut aivan kuin huomaamatta. Mutta tämä kestää aikaa. Itsellä paino tippunut n. 15 kiloa. En ole tyytyväinen. Vielä on tehtävää.

No tätä olen kyllä yrittänyt, ei tuloksia AP

Suunnitte aterioita etukäteen. Pidä säännöllinen ateriarytmi. Syö alussa vaikka lounaalle paljon salaatteja. Liiku ja tee sitä itselläni tapa. Mutta kuten kirjoitin, tuloksia ei näy heti.

Älä luovuta. Pitkäjänteisyys palkitaan.

Vierailija
79/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tippui 30 kg neljässä kuukaudessa. Eikä ollut nälkä tai mielitekoja alun jälkeen. Nyt syön normaali ruokaa, annoskoot pienentyneet, toki vaatteetkin :) Kiloakaan ei ole tullut takaisin. Revi siitä, itse kun et pysty.

Vierailija
80/109 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuossa kirjoitti, että olet vain vahva, etkä syö vaikka olisi nälkä. Ei tule onnistumaan tuollainen pitkällä tähtäimellä. Suosittelen ketodieettiä, jolla sinulla EI OLE nälkä. Ja jatkat sillä myös painonpudotuksen jälkeen.

Nutraus kuuluu tähän samaan, ei vain tarvitse miettiä syömisiä, edullistakin on. Kuka syö päivän ruuat 6:lla eurolla ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi