Painoin 2013 sen 68kg. Nyt 98kg! Miten laihtua?
Olen jo yhdeksän vuotta painanut vajaa 100kg.
Satoja laihdutus yrityksiä takana. Satoja "nyt alkaa elämäntapamuutos!"
Ja tässä sitä ollaan. En halua enää elää :(
N38
Kommentit (109)
Pätkäpaasto ja kävely on mulla auttanut, lähtenyt jo ainakin 7kg tammikuusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tosta lähtee 20 kiloa ihan sillä että liikkuu enemmän ja syö vähemmän/paremmin
Koitettu. Liikunta lisäsi ruokahalua ja paino lähti nousuun AP
Tottakai liikunta lisää ruokahalua. Pointti onkin siinä, että ÄLÄ SYÖ SILTIKÄÄN ENEMMÄN. Näläntunne ei tapa ketään. Tarvitset itsekuria etkä mitään muuta. Katso pari jaksoa sitä läskiohjelmaa missä Dr.Now puhuu asiakkailleen. Siinä on mies joka sanoo asiat suoraan.
On ihan tervettä olla nälkäinen ennen seuraavaa ateriaa. Se on ihan luonnollista ja sitä pitää opetella sietämään.
Huutava nälkä ei sen sijaan ole ok, tyyliin jos energiat aivan simahtaa tai jos ruoka pyörii jatkuvasti pakkomielteenomaisesti mielessä – silloin tekee jotain väärin, esim. liian kevyt aamiainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä melkein sama lähtöpaino. Aloitin laihdutuksen 2 vkoa sitten, ja painoa on lähtenyt 4 kg. Söin alkuun alle 1000 kcal päivässä, ja siitä olen vähentänyt vielä. Ekat päivät vaikeita, mutta nyt enää ei ole edes nälkä. Kannattaa. Paino laskee kuin itsekseen.
Tällä tavalla ei saa muuta kuin tuhoa aikaiseksi. Lihasmassa hupenee ja nälänsäätely- ja ruuansulatushormonit menevät sekaisin. Lopputulemana on lähtötilannetta huonompi kehonkoostumus, hidastunut aineenvaihdunta ja vääristynyt ruokahalun ja ruuansulatuksen säätely.
Millä perusteella?
Fysiikan lakien perusteella.
Fysiikan lait säätelevät ihmiskehon hormonitoimintaa? Live and learn...
Osittain kyllä sitä kautta saako ihminen ravinnosta tarpeeksi energiaa.
Vierailija kirjoitti:
On ihan tervettä olla nälkäinen ennen seuraavaa ateriaa. Se on ihan luonnollista ja sitä pitää opetella sietämään.
Huutava nälkä ei sen sijaan ole ok, tyyliin jos energiat aivan simahtaa tai jos ruoka pyörii jatkuvasti pakkomielteenomaisesti mielessä – silloin tekee jotain väärin, esim. liian kevyt aamiainen.
Ja huomata, että nälkä ei ole sama asia kuin mielitako tai ruokahalu ja riittävä määrä ruokaa ei tarkoita ähkyä.
Miksi olet antanut itsesi lihoa kymmeniä kiloja? Nyt vaan ruokailurytmi säännölliseksi. Seuraa kaloreja ja liikuntaa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä näitä, jotka heräävät painonnousuun vasta joskus +20kg jälkeen. Miten ei osaa hillitä painoa siinä vaiheessa, kun lisää on tullut 5-10kg? Minulle herätys on tullut, kun paino nousi 63->69kg, senkin jo huomasi peilissä, olossa ja vaatteissa. Siitä on kuitenkin suht helppo laittaa elämäntapoja uusiksi ja saada paino kontrolliin. Jos vaakalukema olisi "huomaamatta" yli 70kg, niin olisin jo epätoivoinen.
Juuri noin. Itse olen lihonut menopaussissa 50kg:sta nyt 57kg ja todellakin kesään mennessä täytyy laihduttaa vähintään neljä kiloa.
Aloitapas Nutraaminen. Näin ruuan kallistuessa syöt koko päivän vain 6:lla eurolla, ketoosiin päästyäsi nälkä ei vaivaa ja paino putoaa.
No mitä ruokia syöt? Syö terveellisempää ja pienempiä annoksia.
Kävelylenkkejä, hyötyliikuntaa, kävele portaat.
Nukutko tarpeeksi?
Joku tuossa kirjoitti, että olet vain vahva, etkä syö vaikka olisi nälkä. Ei tule onnistumaan tuollainen pitkällä tähtäimellä. Suosittelen ketodieettiä, jolla sinulla EI OLE nälkä. Ja jatkat sillä myös painonpudotuksen jälkeen.
Usein nälkä ei olekaan nälkää vaan jano. Juotko vettä tarpeeksi?
Minun vinkkini on puolestaan syödä kunnolla, mutta harvoin. Nämä "syö 3h välein pieniä annoksia" aikaansaavat ainoastaan sen, ettwi ihminen ajattele mitään muuta kuin ruokaa. Suurimmalla osalla varsinkin naisista ylipaino johtuu juuri siitä, että ovat tunteet ovat liiallisesti kietoutuneita ruokaan. Kannattaisi pikemminkin miettiä miten saisi muutettua omaa suhtautumistaan ruokaan neutraalimmaksi niin, että ruoka olisi vaan polttoainetta mitä syödään, kun on nälkä. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että ruoan pitäisi olla huonoa tai mautonta, mutta kyllähän jatkuva ruoan miettiminenkin jo aikaansaa psykosomaattista nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet antanut itsesi lihoa kymmeniä kiloja? Nyt vaan ruokailurytmi säännölliseksi. Seuraa kaloreja ja liikuntaa joka päivä.
En ole ap, mutta omalta osaltani voin sanoa, että syynä oli masennus, syöminen vähän lohdutti. Painoa en halunnut mitata pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä näitä, jotka heräävät painonnousuun vasta joskus +20kg jälkeen. Miten ei osaa hillitä painoa siinä vaiheessa, kun lisää on tullut 5-10kg? Minulle herätys on tullut, kun paino nousi 63->69kg, senkin jo huomasi peilissä, olossa ja vaatteissa. Siitä on kuitenkin suht helppo laittaa elämäntapoja uusiksi ja saada paino kontrolliin. Jos vaakalukema olisi "huomaamatta" yli 70kg, niin olisin jo epätoivoinen.
Juuri noin. Itse olen lihonut menopaussissa 50kg:sta nyt 57kg ja todellakin kesään mennessä täytyy laihduttaa vähintään neljä kiloa.
Olet kertonut tämän saman noin sadassa eri ketjussa, liittyi aloitus painonpudotukseen tai ei. Tuossa ajassa olisit jo tiputtanut sen neljä kiloa.
Joillakin ihmisillä on sairauksia enemmän kuin toisilla. Lihomiseen on monia syitä yhtään väheksymättä mielenterveys ongelmia. Voi mennä vuodet toisten perään etkä jaksa huolehtia itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minun vinkkini on puolestaan syödä kunnolla, mutta harvoin. Nämä "syö 3h välein pieniä annoksia" aikaansaavat ainoastaan sen, ettwi ihminen ajattele mitään muuta kuin ruokaa. Suurimmalla osalla varsinkin naisista ylipaino johtuu juuri siitä, että ovat tunteet ovat liiallisesti kietoutuneita ruokaan. Kannattaisi pikemminkin miettiä miten saisi muutettua omaa suhtautumistaan ruokaan neutraalimmaksi niin, että ruoka olisi vaan polttoainetta mitä syödään, kun on nälkä. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että ruoan pitäisi olla huonoa tai mautonta, mutta kyllähän jatkuva ruoan miettiminenkin jo aikaansaa psykosomaattista nälkää.
Mulle sopii, että syön 4 tai 5 tunnin välein kolmesti päivässä. Ruoka-ajat ja annokset ovat suhteellisen samat päivästä toiseen arkena ja vapaalla. Suunnittelen ja mahdollisuuksien mukaan valmistan ruuat etukäteen niin että on mahdollisimman helppoa syödä terveellisesti ja monipuolisesti eikä esim. tule kiireessä syötyä huonosti vain sen takia, että ei ole ennakoinut. Tällä tavalla (ja liikkumalla enemmän) laihduin ylipainoisesta normaalipainon haarukan keskivaiheille alle vuodessa ja paino on pysynyt poissa.
Itsekin laihdun syömällä vähemmän kaloreita. Ei tarkoita, että pitäisi nälkää nähdä, mutta esim. ne energiatiheimmät herkut kannattaa jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kertonut tämän saman noin sadassa eri ketjussa, liittyi aloitus painonpudotukseen tai ei. Tuossa ajassa olisit jo tiputtanut sen neljä kiloa.
Ja kun sinuu noin vi....... niin kerron jatkossakin. Kesäkuussa kerron sitten olenko onnistunut.
Fysiikan lait säätelevät ihmiskehon hormonitoimintaa? Live and learn...