Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä jotkut voi edes luulla, että suomalaisten on helppo saada tukia?

Vierailija
16.03.2023 |

Täälläkin lukee ihmisten kuvitelmia kuinka tukia olisi helppoa saada ja tuilla voisi elellä hyvin. Lopettaisivat sen turhanpäiväisen jauhamisen ja oikeasti ottaisivat asioista selvää. Miten pihalla ihmiset voi olla, en voi kuin ihmetellä! Omassa kuplassaanko ne elävät?
Minulla kyllä myötähäpeä herää, kun luen sellaisten juttuja, joilla ei ole mitään oikeaa käsitystä siitä miten hankalaa tukia on saada ja miten vähän niitä saa. Suomessa köyhät on kyykkyyn alistettu, Kela nöyryyttää ja se on muistaakseni ihan tutkimuksin todettu. Siksikin Kela kai yrittää kehittää pois nöyryyttäviä toimia, mutta se on satavarma, että tukia ei ole senkään jälkeen helppoa saada.

T. Naapurisi sossu

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitatko väitteen, että ulkomaalaiset saavat helpommin tukia ja enemmän tukea?

Vierailija
2/4 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitatko väitteen, että ulkomaalaiset saavat helpommin tukia ja enemmän tukea?

Taidan valitettavasti osittain allekirjoittaa. Mutt se on alueellista eikä päde kaikkialla eikä kaikkiin. Myös osaa ulkomaalaisista pompotetaan, nöyryytetään ja syrjitään eivätkä pärjää järjestelmässä. Monet eivät edes tiedä miten hakea ja mitä, ovat aivan heitteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut ylimääräistä toimeentulotukea 50€ kun tekoitkin sossulle sitä että isäni kuoli. Sossun mukaan mulla oli vaikea tilanne niin tatvitsin lisää rahaa. Oikeasti mun isä oli täys k-pää enkä surrut hänen kuolemaa yhtään. Sain myös ostaa hautajaisvaatteet sossun piikkiin: ostin punaisen bilemekon ja vein kuitin sossuun. Koska kuitissa luki 'naisten juhlahame" sossu maksoi mulle rahat vaikka en edes mennyt hautajaisiin.

Ja olen siis syntyperäinen valkoihoinen suomalainen.

Vierailija
4/4 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapän kautta opittua. Sairastuin, jäin työttömäksi, erosin ja kävin ihan pohjalla. Sain yhteiskunnan eri tukia monenlaisia ja yllätyin kuinka pieniä ne summat olivat verrattuna aiempaan hyvään palkkaani. Kelan tuet on tehty äärimmäisen monimutkaisiksi, tarvittiin useampi Kelan työntekijä selvittämään mitä eräskin päätös ja siihen liittyvät vaaditut liitteet tarkoittaa, eli Kelan henksukin oli hoomolaisena saati sitten normi tuen hakija.

Paskanmarjat joka kuvittelee, että isot rahat tulevat tilille ja helppoa kuin heinänteko. Hävettää omatkin ennakkoluulot aikoinaan, kun kuvittelin tämän olevan toisenlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän