Mikä minussa on, kun hermostutan keski-ikäiset naiset?
Olen itsekin suunnilleen keski-ikäinen, jo 44 siis. Mutta olen huomannut, että jo noin 20 vuoden ajan olen ajautunut tahtomattani tilanteisiin, joissa noin 45-65 -vuotiaat naiset hermostuu ja ärsyyntyy minuun. Usein kyse on esimiehestä tai lapseni päiväkodin johtajasta tai opettajasta, koulun rehtorista, kelan virkailijasta, naapurista tms. Välillä en edes ole tavannut koko henkilöä koskaan, mutta olen tehnyt jotain, joka on hermostuttanut hänet ja ensimmäinen kontakti on sellainen, että minuun ollaan ärsyynnytty. En vain tiedä mitä teen, että ärsytän heitä. En siis ainakaan tahallani tee mitään pahaa. Ja jostain syystä vastaavaa ei koskaan ole tapahtunut nuorempien naisten tai minkään ikäisten miesten kanssa.
Korostan, että syy on varmaan jollain tavalla varmaan minussa, ei heissä. Eli tämä ei ole mikään ikärasismi tai sukupuolirasismikirjoitus vaan oikeasti haluaisin saada selvyyden mikä tässä voi olla taustalla.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiselt naiset ovat kyllästyneet tyhjänpäiväiseen paskanjauhantaan ja siihen että mies odottaa heidän passaavan ja palvelevan itseään.
Tämä on universaali totuus, mutten tiedä päteekö se sinun tapauksessasi, koska en tunne sinua ja tiedä mitään sinusta.
Ei päde kaikkiin. Jotkut ei ole niin tarkkoja ollenkaan pikkuasioista, tai onko se nyt niin arvostavaa tai kunnollista se käytös. Itse olen todella suvaisevainen ihmeellisenkin käytöksen suhteen. Pahaa mieltä ei helposti tule huonostakaan käytöksestä. Kritiikkikin on monesti osaksi paikoillaan, mutta ainoastaan sellaiset todella typerät käyttäytymiset on aika no no esim. kommentit, johon sisältyy uhkauksia tai väkivaltaisia termejä. Niitä en oikein haluaisi kuulla koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ikä muuttanut perusilmettä? Suupielet valahtaneet, kulmat laskeutuneet?
Jotkut lukee ilmettä kuin piru raamattua, ja päättelevät toisen keljuksi, jos ilme ei ole tarpeeksi iloinen.
Monesti nämä on tilanteita, joissa en ole edes tavannut henkilöä vaan asioinut puhelimessa vain. Ja tosiaan se ensimmäinen kontakti on jo sen toisen henkilön puolelta ärsyyntynyt, joskus jopa vihainen, mutta sellaisella jäätävällä ei huutavalla tavalla. Ap
Arvelen että kyse on ap:n omasta tulkinnasta. Taustalla ehkä joku yksittäinen huono kokemus keski-ikäisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaankin nätti ja hoikka, sekä sinusta paistaa hyvä itsetunto.
En edes ole nätti ja hoikka vaan vähän harmaan näköinen, ja hieman normaalipainon yläpuolella. Perääni ei todellakaan vihelletä kadulla. Itsetunto on kyllä hyvä, ja oma kommunikaatiotyylini on aika eleetön, mutta ystävällinen, kohtelias ja itsevarma. Ap
Ehkäpä sitten vaikutat päinvastoin sellaiselta hiirulaiselta, jolla ei ole oikeutta vaatia, koska olemuksesta ei huo'u auktoriteetti? MIehillä on synnynnäinen auktoriteetti jo sukupuolen ansiosta. Naisen pitää se ikään kuin ansaita. Sinun habituksessasi ei ehkä ole tällaista viestiä, joten olemuksesi ja vaatimustesi ristiriitaa ärsyttää näitä tätejä entisestään ja he pillastuvat. Ja koska sinussa ei ole auktoriteettia, he tulkitsevat, että sinua kohtaan on "varaa" olla töykeä. Miehiä ja auktoriteettia huokuvia naisia kohtaan he eivät uskaltaisi tehdä niin, vaikka mieli tekisi.
Mulle tuollaiset 40-65 tädit on lähinnä käyttäytyneet typerästi ja naurettavasti. Mikään ei ole vastenmiisempää kun joku täti ihminen huolissaan susta ja hääräämässä sun asioiden kimpussa pyytämättä. Pahinta on "auttaa" pyytämättä. Mutta kohteliasta on auttajankin pistää suu kiinni jos toinen ei kysy eikä pyydä mitään. Oikein kylmät väreet menee ja puistattaa kun miettii jotain täti ihmistä lässyttämässä, puhumassa pas.. kaa ja "kouluttamassa" tai "auttelemassa". Jos lisärahaa voivat tuoda, niin sitten eri. Sitten saa toki auttaa ja voidaan bondatakin.
sama homma,ärsytän hirveän montaa naista,mutta miehet yleensä tykkää minusta :) . Nämä naiset ovat olleet työpaikalla,naapurissa,tuttavissa,suvussa,harrastuksissa. Kateutta,koetaan ehkä uhkana. En mahda sille mitään,onneksi on niitäkin naisia,joiden kanssa tulee juttuun. En kiusaa ketään ja usein tämä toinen osapuoli aloittaa jonkun riidan. Kaikkien kanssa ei vaan osu kemiat. Keski-ikäiset naiset kyllä saattavat olla jo ikänsä puolesta jotkut äksyjä ja riidanhaluisia :D.
Työskentelen kansainvälisessä firmassa johtotehtävissä. Ehkä olen vain unohtanut itseni sillä en ole koskaan saanut ystäviä puhelimella. Olen normaali mutta toisaalta isopersepaviaani. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Niin minä aloinkin toimimaan. En jaksa lainkaan huonoa kohtelua tuolta naisryhmältä. Nuorempana olin liian kiltti, mutta en enää. Samalla mitalla ja pahemmin takaisin.
Olen oikeasti mies. En vain uskaltanut kertoa sitä aiemmissa viesteissäni. Ap
Kyllästyttää nämä trollaajat tällä sivustolla. Lopetan keskustelun nyt tästä aiheesta. Kiitos kommenteista! Ap
Tämä on mielenkiintoinen analyysi. Olen akateemisesti koulutettu ja teen vastuullista työtä, mutta ei ole tuntunut omalta pukeutua johonkin jakkupukuun vaan työhöni on sopinut sellainen harmaa huomaamaton ja rento tyyli. Lisäksi teen paljon etänä kotona niin mukavuussyistä tullut pukeuduttua johonkin lököasuun ja saatan siinä hakea lapset päiväkodilta ja koululta, ilman meikkiä tietenkin. Voi olla että minusta saa ristiriitaisen kuvan sitten. Mutta kun toisaalta aloituksessa kuvaamaani tapahtuu myös puhelimessa ilman että henkilö on koskaan nähnyt minua. Ap