Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori on tipahtanut kaikkien turvaverkkojen läpi, ei työkykyinen eikä opiskelukykyinen, mutta mikään taho ei ota koppia

Vierailija
21.01.2023 |

Diagnooseja on ja skitsofreniaa varmasti mietitään. Toimintakyky on 0.
Mikä avuksi. Ongelmat ovat vain kasaantuneet ja kasaantuneet. On autismia, add ta, sosiaalista pelkoa, paniikkihäiriötä, masennusta ja nyt vielä harhaluuloisuutta. Minkäänlaiseen oman elämän suunnitteluun ei kykene.
Miten eteenpäin?

Kommentit (226)

Vierailija
181/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuus on Kelan elättinä, äiti on varmasti ylpeä kasvatustyöstään.

Niin. Tämä nuori ei ole ainoa lapsi, vaan hänellä on myös täyssisaruksia, joilla ei kyseisiä ongelmia ole.

Kasvatus on ollut sama. Mutta kyllä minä ylpeä olen kaikista lapsistani.

Kasvatus ei koskaan ole sama perheen lapsilla useastakin syystä. Kokemukseen vaikuttaa mihin kohtaan sisarussarjaa tulee syntymään, millainen luonne on vanhempien luonteeseen ja sisaruksiin nähden, miltä näyttää, ja mitä muita erilaisia ominaisuuksia on. Käytökseemme vaikuttaa myös paljon asioita joita ei tietoisiin aivoihin rekisteröidä, joten emme ole niistä edes tietoisia.

Eli aapeen pitää olla syypää nuoren diagnooseihin?

Mistä tiedät onko lapsella diagnooseja, vai ovatko ne kasvatuksessa epäonnistuneen itse tekemiä, jotta vastuu kasvatuksesta siirtyy lapselle itselleen?

Kasvatuksessa epäonnistuminen on sitä, että lapsesta tulee esim rikollinen, ei sairas.

Mistä tiedät onko hän sairas?

Ei hän ilmeisesti rikollinenkaan ole.

Mitä sinä tiedät? Tai "tiedät"?

Vierailija
182/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tämä nuori ei ole ainoa lapsi, vaan hänellä on myös täyssisaruksia, joilla ei kyseisiä ongelmia ole.

Kasvatus ei koskaan ole sama perheen lapsilla useastakin syystä. Kokemukseen vaikuttaa mihin kohtaan sisarussarjaa tulee syntymään, millainen luonne on vanhempien luonteeseen ja sisaruksiin nähden, miltä näyttää, ja mitä muita erilaisia ominaisuuksia on. Käytökseemme vaikuttaa myös paljon asioita joita ei tietoisiin aivoihin rekisteröidä, joten emme ole niistä edes tietoisia.

Mistä tiedät onko lapsella diagnooseja, vai ovatko ne kasvatuksessa epäonnistuneen itse tekemiä, jotta vastuu kasvatuksesta siirtyy lapselle itselleen?

Kasvatuksessa epäonnistuminen on sitä, että lapsesta tulee esim rikollinen, ei sairas.

Tämä. Henkinen, fyysinen ja seksuaalinen väkivalta eivät aiheuta sairastumista.

Eivät ne kyllä autismia aiheuta. Rikollisuutta varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Henkinen, fyysinen ja seksuaalinen väkivalta eivät aiheuta sairastumista.

Eivät ne kyllä autismia aiheuta. Rikollisuutta varmasti.

Mistä sinä tiedät onko autismia?

Vierailija
184/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi on neuroBIOLOGINEN ominaisuus. Se joko on tai ei ole. Syntymästä saakka. Siihen ei sairastuta, kyseessä ei ole edes sairaus, josta voisi parantua. Kuten esimerkiksi lyhytkasvuinen ei voi parantua lyhytkasvuisuudesta.

Vierailija
185/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat on sitä varten sekä muut läheiset, että huolehtivat jälkikasvustaan / läheisestään / sukulaisestaan.

Voitte tietysti hakea laitospaikkaa.

Eiväthän vanhemmat elä ikuisesti.

Vierailija
186/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismi on neuroBIOLOGINEN ominaisuus. Se joko on tai ei ole. Syntymästä saakka. Siihen ei sairastuta, kyseessä ei ole edes sairaus, josta voisi parantua. Kuten esimerkiksi lyhytkasvuinen ei voi parantua lyhytkasvuisuudesta.

En tajua mitä sönkötät.

T. vähänkoulutettu diagnosoija

Vierailija
187/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäisyyden myötä kaikki asiat jäävät hoitamatta. Kaikki. Kirjeitä ei avata, sähköposteja ei lueta, puheluihin ei vastata jne.

Puute on siinä, että sosiaalitoimi ei pysty painostamaan täysi-ikäisiä. Alaikäisille voidaan vielä sanella asiat siten, että uhataan huostaanotolla, mutta täysi-ikäistä ei voi ottaa huostaan. Edes täysi-ikäisen asuntoon ei voida mennä sisälle, koska täysi-ikäinen päättää itse, että keitä tapaa.

Kunnes saa häädön. Sitten sinne sisälle mennään ja heitetään lurmu niska-perseotteella ulos.

Vierailija
188/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on selkeesti PDD eli skitso-anti-feminismi ADD:lla jos ei viihdy ap:n seurassa.

t. rekkakuski

Vierailija
189/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen sosiaalihuolto voisi toimia paremminkin. Ap hätähuuto on ilmeinen ja tarvitsisi pikaista apua ja saada lapsi tolpilleen. Terveydenhuollon pitäisi hoitaa lapsen ongelmat kuntoon asia kerrallaan ja saada lääkitys kohilleen. Myös tarpeen mukaan avustaa asumisessa ja kodin asioissa, kuten tykötarpeiston hommaamisessa. Tätä kaikkea varten siellä on palkattua henkilöstöä ja sosiaali ohjaajia. Myös työkyvyttömyyseläkkeelle pääsemistä voisi harkita.

On se nyt kumma jos oman kämpän tykötarpeistokin pitää meidän veronmaksajien maksaa? Kukin saa ostaa ihan omilla rahoillaan, prkl!!!

Sosiaaliavustaja voi auttaa hommaamaan kodin hankintoja ja sossu voi tässä auttaa sen verran, että kaikki tarpeellinen tulee hommatuksi. Kyllä itse ainakin muistelisin, että pesukoneet, tv, sohva, sänky jne on saatu sossun piikkiin hommattua. Kyllä tää on hyvä systeemi ja rahaa riittää, jos se kohdennetaan oikein eli tarvitseville.

Just joo, minä herään töihin joka aamu kello 6. Itse olen kaikki hankkinut. Jos ei itsellä ole varaa hankkia kodin huonekaluja niin olkoon sitten ilman. Minun raatamisella näköjään maksellaan kaikille kaikkia.

Miten ihmisen, kuten sinun on niin mahdoton tajuta,, että nuori, josta puhutaan, on sairas, tarvitsee apua eikä saa?

Vierailija
190/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täysi-ikäinen? Huoli-ilmoitus.

On täysi-ikäinen. Lasten ja nuorten psykalla oli asiakkaana, mutta ei sieltä sen valmiimpaa tullut.

Onko siirtynyt aikuisten puolelle avoon?

Ei. Tietääkseni.

Tietääksesi? Etkö ollut mukana nuorisopsykiatrian päätösneuvottelussa?

Vierailija
191/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääriä puita metsä täynnä kirjoitti:

Käykö kellään mielessä, että tänä päivän jokainen sairastaa kaikkia mielen oikkuja, mutta 80-luvulla kestettiin arjen pettymyksiä ja ruvettiin vain pärjäämään?

Nuo somet ja muut sekottaa ihmisilta minäkuvan täysin täysin ufoilla vaatimuksilla, joihin nuorilla ei riitä kokemus asennoitua, eikä viisaus suhtautua.

Ota yksikin pahoinvoiva nuori pois somesta ja korvaa se vastuulla, ja se korjaa itse itsensä hetkessä.

80-luvulla naapurissa asui vaikeasti skitsofreninen mies, joka oli työelämän ulkopuolella. Kyllä hänestä kunta huolehti silloinkin, paremmin kuin mitä nykyään.

Vierailija
192/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole hoitokontektia ja on mielenterveyshaastetta niin ajanvaraus terveyskeskuslääkärille ja tk-lääkäri tekee lähetteen psykiatrian poliklinikalle. Tk-lääkäri voi aloittaa jo lääkitystä, jolla pääsee alkuun, jos on kovin ahdistunut olo ja kenties uniongelmia. Vanhempien tai jonkun luottohenkilön on hyvä lähteä saattajaksi ja tueksi ja vaikka varata aika puolesta, kun hoitoa lähdetään hakemaan. Jos on itsemurha-aikeita tässä ja nyt niin viekää aikuinen lapsenne päivystykseen tai tilatkaa ambulanssi. Yksityiseltä psykiatrilta voi varata aikoja nopeammin, jos on varaa käyntimaksuihin. Julkisella puolella voidaan tehdä suunnitelmaa kuntoutumisesta muusta, kun vointi on jo vähän kohentumassa. Kelan kuntoutuspsykoterapiaan voi hakea psykiatrin b-lausunnolla ja itse täytetyllä hakemuksella. .

Vierailija
193/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen sosiaalihuolto voisi toimia paremminkin. Ap hätähuuto on ilmeinen ja tarvitsisi pikaista apua ja saada lapsi tolpilleen. Terveydenhuollon pitäisi hoitaa lapsen ongelmat kuntoon asia kerrallaan ja saada lääkitys kohilleen. Myös tarpeen mukaan avustaa asumisessa ja kodin asioissa, kuten tykötarpeiston hommaamisessa. Tätä kaikkea varten siellä on palkattua henkilöstöä ja sosiaali ohjaajia. Myös työkyvyttömyyseläkkeelle pääsemistä voisi harkita.

On se nyt kumma jos oman kämpän tykötarpeistokin pitää meidän veronmaksajien maksaa? Kukin saa ostaa ihan omilla rahoillaan, prkl!!!

Sosiaaliavustaja voi auttaa hommaamaan kodin hankintoja ja sossu voi tässä auttaa sen verran, että kaikki tarpeellinen tulee hommatuksi. Kyllä itse ainakin muistelisin, että pesukoneet, tv, sohva, sänky jne on saatu sossun piikkiin hommattua. Kyllä tää on hyvä systeemi ja rahaa riittää, jos se kohdennetaan oikein eli tarvitseville.

Just joo, minä herään töihin joka aamu kello 6. Itse olen kaikki hankkinut. Jos ei itsellä ole varaa hankkia kodin huonekaluja niin olkoon sitten ilman. Minun raatamisella näköjään maksellaan kaikille kaikkia.

Miten ihmisen, kuten sinun on niin mahdoton tajuta,, että nuori, josta puhutaan, on sairas, tarvitsee apua eikä saa?

Miten ihmisen, kuten sinun on niin mahdoton tajuta,, että autisti ei ole sairas?

Vierailija
194/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisumisen yksiköitä löytyy mielenterveyskuntoutujille, jos ei itsenäisesti kykene asumaan. Niihin voi hakea kysymällä oman hyvinvointialueen asumispalveluista. Monenlaista työkokeilua, työharjoittelua voi hakea. Näistä sa tietoa psykiatrian poliklinikoilta, työikäisten sosiaalityöstä. Jos kykenee asumaan yksin tukea asumiseen voi saada asumispalveluista. Määräaikaista kuntoutustukea haetaan 300 sairauspäivärahajakson jälkeen psykiatrian poliklinikan lääkäriltä. Kyllä skitsofrenian oireet saadaan lievennettyä sitoutumalla säännölliseen lääkitykseen, kun oikea lääkitys on löytynyt. Oikea lääkitys parantaa elämänlaatua ja toimintakyky kohenee. Vertaistukea voi löytää ryhmistä, joissa on muita samassa tilanteessa olevia tai kokemusasiantuntijan kanssa puhumalla. Vanhemmille löytyy tukea esim Finfamista. Toivoa on, kun jaksatte tukea aikuista lastanne kohti parempaa ! Voimia teille!

Vierailija
195/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei pääse kiinni yhteiskuntaan ja työelämään. Mutta kai se joku systeemi löytyy hänellekin. Voimia!

Vierailija
196/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat on sitä varten sekä muut läheiset, että huolehtivat jälkikasvustaan / läheisestään / sukulaisestaan.

Meidän  yhteiskunnassa edellytetään vanhemmilta yleensä työntekoa ja aikuisten lasten vanhemmat ikääntyvät itsekin ja  tuppaavat aina joskus itsekin sairastumaan ja kuolemaan, eikä kukaan jaksa huolehtia loppumattomiin lapsesta. Normaalisti kun lapsesta huolehtimisen nähdään vähitellen lakkaavan esim lapsen ollessa täysi-ikäinen.  Nänä vanhemmat joiden lapset ovat sairaita joutuvat vielä vanhuksinakin ja itse sairaina miettimään, miten heidän lapsensa pärjäävät tai miksi heidän lapsestaan ei oteta koppia. Ja sit tällaisilla palstoilla jotkut viisastelevat sillä, että vanhempi ei osta lapselle sänkyä - ikäänkuin ongelma olisi se sängyn ostaminen. Sitä paitsi kaikilla ei ole varaa tai resursseja ostella aikuisille lapsille huonekaluja. ..Tää keskustelu on niin turhaa. 

Vierailija
197/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän  yhteiskunnassa edellytetään vanhemmilta yleensä työntekoa ja aikuisten lasten vanhemmat ikääntyvät itsekin ja  tuppaavat aina joskus itsekin sairastumaan ja kuolemaan, eikä kukaan jaksa huolehtia loppumattomiin lapsesta. Normaalisti kun lapsesta huolehtimisen nähdään vähitellen lakkaavan esim lapsen ollessa täysi-ikäinen.  Nänä vanhemmat joiden lapset ovat sairaita joutuvat vielä vanhuksinakin ja itse sairaina miettimään, miten heidän lapsensa pärjäävät tai miksi heidän lapsestaan ei oteta koppia. Ja sit tällaisilla palstoilla jotkut viisastelevat sillä, että vanhempi ei osta lapselle sänkyä - ikäänkuin ongelma olisi se sängyn ostaminen. Sitä paitsi kaikilla ei ole varaa tai resursseja ostella aikuisille lapsille huonekaluja. ..Tää keskustelu on niin turhaa. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/4300958/aitini-yrittaa-estaa-aikuistumi…

Vierailija
198/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli-ilmoituksia (netistä löydät googlaamalla) niin kauan että sosiaalitoimi ja terveydenhuolto ottaa kopin hänestä. Omalle terveysasemalleen voit ottaa yhteyttä hänestä myös ja pyytää apuja. Tämä yhteiskunta huonosti hoitaa omiaan,toivon todella että hän löytää apuja.

Onko päihteidenkäyttöä?Facessa sinulle Kondis johon ottaa yhteyttä läheisenä,sieltä ja Irti Huumeista -ryhmästä myös.Älä anna periksi,kaikki voi muuttua hyväksikin🙏

Vierailija
199/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanne kirjoitti:

Tee huoli-ilmoituksia (netistä löydät googlaamalla) niin kauan että sosiaalitoimi ja terveydenhuolto ottaa kopin hänestä. Omalle terveysasemalleen voit ottaa yhteyttä hänestä myös ja pyytää apuja. Tämä yhteiskunta huonosti hoitaa omiaan,toivon todella että hän löytää apuja.

Onko päihteidenkäyttöä?Facessa sinulle Kondis johon ottaa yhteyttä läheisenä,sieltä ja Irti Huumeista -ryhmästä myös.Älä anna periksi,kaikki voi muuttua hyväksikin🙏

Tällä narsku saa jatkettua vainoamista jos hänen hovistaan on poistunut.

Narskusta ei niin vain pääse eroon.

Vierailija
200/226 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ongelmien lista on vain niin toivoton. Yksi tai kaksi noista olisi epätoivoista, mutta nuo kaikki...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi