Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
19261/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"I am very exciting.."

Yes you are!

Vierailija
19262/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kyllä sympaattinen tuo enkku-haastis :) Rohkeasti puhuu englantia, vaikka ei täydellisesti suju niin silti tulee ymmärretyksi. On meillä nyt iloa ja hyvää mieltä levittävä edustaja, jota ulkomaillakin ihastellaan.

Käärijähän sanoi että lähtee viisuihin tosissaan eikä aio tahalleen pelleillä tai vetää överiksi haastatteluja, joten siksi kuulosti tuossa paljon paremmalle. Omissa insta-videoissaan hän muutenkin hassuttelee ja on enemmän käärijäroolissa kun taas haastetteluissa vaikuttaa olevan enemmän oma itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19263/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Storyissa vilahtaa se vaalea peruukki?!

Tämä saa minut hyvin onnelliseksi...👱🏼💚

Mulla oli kyllä viestissäni pitkähiuksinen blondi -emoji, mutta vauva.fi muutti sen lyhythiuksiseksi Palstan emojitkin on peruukkia vastaan, pyh.

Vierailija
19264/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"I am very exciting.."

You said it!  Ja täällä nyt sitten yksi viiskybänen fan(aatikko), joka just osti liput Käärijän keikalle! Very excited!

Vierailija
19265/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi ihanaa, että Käärijä näyttää mallia siitä ettei englannin tarvi olla täydellistä. Hyvä Kärtsä!

Vierailija
19266/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä sais muuttaa joidenkin biisiensä räppi/laulusuhdetta vähän melodiavoittosemmaksi ni sais yhen keikkakåvijän lisää. Silti vois säilyttää hapokkaat bassot.

Hyviä melodiapätkiä biiseissä ja ne vois ottaa isommankin osan

Minusta on just täydellisen hallittuja nuo biisirakenteet. Ja Käärijähän räppää todella luonnollisesti eikä mikään äänessä vaikuta pakotetulta kuten useimmilla suomalaisilla räppäreillä, joita kuunnellessa huolestuu sekä niiden äänihuulista että itsetunnosta/jäykkyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19267/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kyllä sympaattinen tuo enkku-haastis :) Rohkeasti puhuu englantia, vaikka ei täydellisesti suju niin silti tulee ymmärretyksi. On meillä nyt iloa ja hyvää mieltä levittävä edustaja, jota ulkomaillakin ihastellaan.

Käärijähän sanoi että lähtee viisuihin tosissaan eikä aio tahalleen pelleillä tai vetää överiksi haastatteluja, joten siksi kuulosti tuossa paljon paremmalle. Omissa insta-videoissaan hän muutenkin hassuttelee ja on enemmän käärijäroolissa kun taas haastetteluissa vaikuttaa olevan enemmän oma itsensä.

Tykkää olla altavastaaja, niin painaa riman Instastooreissa mahdollisimman alas. Siitä on sitten hyvä ylittää odotukset!

Vierailija
19268/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voiski tehdä seuraavan t-paidan. "I'm very exciting"..👕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19269/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on julkaistu Käärijän ensimmäinen oikea englanninkielinen haastattelu Euroviisujen virallisessa podcastissa. Jaksossa haastatellaan muitakin edustajia, mutta Käärijä on ensimmäisenä. Hänellä on haastattelussa avustaja, mutta etupäässä hän pystyy vastaamaan itse, käärijämäisesti kylläkin lyhyesti ja kielivirheitä vilisten, mutta kuitenkin. Haastattelijan kysymyksetkin hän ymmärtää yllättävän hyvin. Yhdessä kysymyksessä tarvitsee vain käännösapua. Toki haastattelija puhuu korostetun selvästi ja hitaasti. Aksentti on paljon parempi kuin instastooriensa rallienglanti potenssiin 2 -klipeillä, joten vahvistui, että nuo klipit on juurikin huono englanti -brändin luomista.

Tästä voi kuunnella tuon podcastin:

https://pod.link/1617767675/episode/861414bb94073b2d16b4c47ac4583abe

No niin, vähän lisää käytännön harjoituksia, niin kyllä se siitä.

Vierailija
19270/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta voiski tehdä seuraavan t-paidan. "I'm very exciting"..👕

Tai "Party Wrapper"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19271/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs, millä tuhannella eri tavalla ulkomaalaiset ovat ääntäneet pelkästään sanan Käärijä ja silti suomalaiset tajuavat ja ymmärtävät, kenestä puhutaan.

Ymmärrämme hyvin silloinkin, kun joku ulkomaalainen puhuu suomea ja suunnilleen joka toinen sana ja taivutusmuoto menee päin männikköä.

Vierailija
19272/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääs, millä tuhannella eri tavalla ulkomaalaiset ovat ääntäneet pelkästään sanan Käärijä ja silti suomalaiset tajuavat ja ymmärtävät, kenestä puhutaan.

Ymmärrämme hyvin silloinkin, kun joku ulkomaalainen puhuu suomea ja suunnilleen joka toinen sana ja taivutusmuoto menee päin männikköä.

Hyvä pointti. Ja me luulemme, ettei meitä ymmärretä jos ei täydellinen aksentti. Selvä vääristymä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19273/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa semissä on parhaat biisit. Uskon kyllä,että Käärijä menee helposti kisaan. Toivottavasti ei sanota Finland viimeiseksi.Muistaakseni BC sanottiin vimppana ja kuvittelin,ettei mee jatkoon.

Vierailija
19274/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, poloista on varmaan jännittänyt kaameasti, mutta hyvällä tunnelmallahan se klaarattiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19275/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekassa semissä on parhaat biisit. Uskon kyllä,että Käärijä menee helposti kisaan. Toivottavasti ei sanota Finland viimeiseksi.Muistaakseni BC sanottiin vimppana ja kuvittelin,ettei mee

jatkoon.

Ei j------a. Oikeesti. Mun pumppu ei enää kestäis tommosta. En ikinä on euroviisuja katsellessa jännittänyt niin paljon kuin silloin.

Vierailija
19276/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikääs, millä tuhannella eri tavalla ulkomaalaiset ovat ääntäneet pelkästään sanan Käärijä ja silti suomalaiset tajuavat ja ymmärtävät, kenestä puhutaan.

Ymmärrämme hyvin silloinkin, kun joku ulkomaalainen puhuu suomea ja suunnilleen joka toinen sana ja taivutusmuoto menee päin männikköä.

Hyvä pointti. Ja me luulemme, ettei meitä ymmärretä jos ei täydellinen aksentti. Selvä vääristymä

Jouduin vuosia sitten työtehtävään, missä pitää palvella myös enkunkielellä. Sitä asiaa - etten osaa hyvin - en ajatellut vaan siitä vaan puhumaan sillä taidolla joka oli ja kas kummaa tulimme molemmat - asiakas ja minä ymmärretyksi, mikä on tärkeintä.

Tiesin että kieliopin puolesta menee perseelleen, mutta asetin tavoitteeksi että ymmärretyksi tuleminen on tärkeintä. Eikä asiakkaatkaan aina osaa kieliopillisesti oikein. Siitä kielitaito on pikkuhiljaa vähän parantunut ja ainakin itseluottamus kasvanut.

Vierailija
19277/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, poloista on varmaan jännittänyt kaameasti, mutta hyvällä tunnelmallahan se klaarattiin!

Kyllä. Käärijän jännitys kyllä kuuluu kikatuksen määränä. Parempi kuitenkin niin kuin totaalinen kipsaantuminen.

Vierailija
19278/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikääs, millä tuhannella eri tavalla ulkomaalaiset ovat ääntäneet pelkästään sanan Käärijä ja silti suomalaiset tajuavat ja ymmärtävät, kenestä puhutaan.

Ymmärrämme hyvin silloinkin, kun joku ulkomaalainen puhuu suomea ja suunnilleen joka toinen sana ja taivutusmuoto menee päin männikköä.

Hyvä pointti. Ja me luulemme, ettei meitä ymmärretä jos ei täydellinen aksentti. Selvä vääristymä

Jouduin vuosia sitten työtehtävään, missä pitää palvella myös enkunkielellä. Sitä asiaa - etten osaa hyvin - en ajatellut vaan siitä vaan puhumaan sillä taidolla joka oli ja kas kummaa tulimme molemmat - asiakas ja minä ymmärretyksi, mikä on tärkeintä.

Tiesin että kieliopin puolesta menee perseelleen, mutta asetin tavoitteeksi että ymmärretyksi tuleminen on tärkeintä. Eikä asiakkaatkaan aina osaa kieliopillisesti oikein. Siitä kielitaito on pikkuhiljaa vähän parantunut ja ainakin itseluottamus kasvanut.

Se on just näin! Pääasia on, että tulee ymmärretyksi, se on puhutaan kieltä, joka ei ole oma äidinkieli (tai vaikka olisikin).

Vierailija
19279/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiiituinen kikaaattaja!

Vierailija
19280/34469 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti osaavat tehdä hyvän lavashown. UMK tyyppinen ei isolla lavalla ole ehkä ihan paras mahdollinen.No ainakin byroja on luvassa. Se on hyvä.

Ketju on lukittu.