UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Eipå näyttänyt Portion Boysin suosio notkahtaneen ainakaan alaspäin UMK kakkosesta huolimatta.
Youtubesta katsoin että Raumalla viime lauantaina meno jos mahdollista entistäkin kovempaa yleisö lauloi varmasti äänensä käheiksi :D taas kerran.
Luulitko että suosio sitten notkahtaisi jos on kakkonen? minä taas ajattelen, että kaikki tässä kisassa saavat näkyvyyttä.
Dominossa Raumalla oli perjantaina Käärijän keikka ja lauantaina Portion Boysin. Molempina päivinä oli tupa täynnä ja meno kova.
Toivottavasti ulkomaalaiset Käärijäfanit löytävät myös tuon haastattelun, moni on nimittäin toivonut häneltä pidempiä haastatteluja englanniksi tai tekstitettyjä suomi-haastatteluja.
Vierailija kirjoitti:
Voi että, poloista on varmaan jännittänyt kaameasti, mutta hyvällä tunnelmallahan se klaarattiin!
Pakko arvostaa tuota rohkeutta! Hyvin meni ja ihana tuo Käärijä kikatus :D
Voi että, kuuntelen just tässä tuota haastattelua. En voi mitään, mutta hymyilyttää :) Mä niin symppaan kun tyyppi reippaasti puhuu vaikka se ei selvästi kovin helppoa olekaan. Hyvä asenne, ja siitähän se alkaa sujumaan kun vaan harjoittelee. Ääntäminen ei edes ole mitenkään paha, mun mielestä suomalaiset ylipäätään puhuu aika neutraalia enkkua kun vertaa monen muiden kielialueiden asukkaisiin. Tai ehkä se on vaan tutunomaisen kuuloista, mene ja tiedä.
Ja hei, ihan hyvin sai selvää, vaikka lauserakenteet ei täydellisiä olleetkaan :)
Miehenä voimaannun Käärijästä. Esiintyy ilman paitaa ja kaalimato-asussa vaikka vatsassa läskiä eikä meikkaa arpia piiloon tahi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti osaavat tehdä hyvän lavashown. UMK tyyppinen ei isolla lavalla ole ehkä ihan paras mahdollinen.No ainakin byroja on luvassa. Se on hyvä.
Miksei ois
Itse pelkään eniten että esitys ämpätään täyteen kaikkea a la Saara Aalto ja siitä tulee sekava. Toivottavasti tietty rentous säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Ekassa semissä on parhaat biisit. Uskon kyllä,että Käärijä menee helposti kisaan. Toivottavasti ei sanota Finland viimeiseksi.Muistaakseni BC sanottiin vimppana ja kuvittelin,ettei mee jatkoon.
Usein siellä on jätetty eniten ääniä saaneet viimeisiksi, kun sanotaan jatkoon menijät. Niin taisi olla Blind Channelinkin kohdalla. Yleisökin alkoi jo huutaa Finland :D
Tässä ihan huikean hauska reaktio Cha Cha Chahan "ei-viisufaneilta" (on jo yli viikon vanha mutta ei ole ollut täällä):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekassa semissä on parhaat biisit. Uskon kyllä,että Käärijä menee helposti kisaan. Toivottavasti ei sanota Finland viimeiseksi.Muistaakseni BC sanottiin vimppana ja kuvittelin,ettei mee jatkoon.
Usein siellä on jätetty eniten ääniä saaneet viimeisiksi, kun sanotaan jatkoon menijät. Niin taisi olla Blind Channelinkin kohdalla. Yleisökin alkoi jo huutaa Finland :D
Muistaakseni Lordin kohdalla oli sama. Myöhemmin paljastettiin, että Lordi oli voittanut semin ylivoimaisesti.
Ihan MAHTAVA tuo Käärijän haastattelu. Hyvin pärjää englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan MAHTAVA tuo Käärijän haastattelu. Hyvin pärjää englanniksi.
Puhuu paremmin kuin minä...
Vierailija kirjoitti:
Ekassa semissä on parhaat biisit. Uskon kyllä,että Käärijä menee helposti kisaan. Toivottavasti ei sanota Finland viimeiseksi.Muistaakseni BC sanottiin vimppana ja kuvittelin,ettei mee jatkoon.
Sitä jännempi hetki siitä kehkeytyikin, kun sanottiin vasta vimppana. Joku heistä sanoi jotakin näsäviisasta siinä odotusviiveen aikana ja yrittivät vähän naurahdellakin. Yleisöstä kuului Finland-huutoja ja pojat noteerasivat sen ja olivat mielissään tietenkin.
Olin niin ylpeä Suomen edustajasta silloin ja niin olen nytkin.
Oli kiva kuunnella toi haastattelu, kun itsekin olen hyono englannissa, niin tuosta ymmärsin kaiken kun haastattelijakin kyseli kysymykset niin selkeästi. Käärijä voi esimerkillään rohkaista muitakin meitä vähän huonompia kielenpuhujia avaamaan suunsa :)
Vierailija kirjoitti:
Oli kiva kuunnella toi haastattelu, kun itsekin olen hyono englannissa, niin tuosta ymmärsin kaiken kun haastattelijakin kyseli kysymykset niin selkeästi. Käärijä voi esimerkillään rohkaista muitakin meitä vähän huonompia kielenpuhujia avaamaan suunsa :)
Se on just näin!
Itse olen aina vältellyt ja onnistunutkin välttämään tilanteet, joissa puhutaan englantia, vaikka englantia osaankin erittäin hyvin kirjallisesti. Ei ole vaan tullut harjoiteltua puhumista, ja minun aikanani 60-70-luvulla koulussa ei panostettu ollenkaan kielen puhumiseen vaan pelkästään lauseiden kirjoittamiseen ja kääntämiseen. Käärijä tekee niin upeaa työtä kielten puhumisen estojen voittamiseksi meidän kaikkien puolesta.
Olen ällikällä lyöty! Minulle eivät musiikkiesitykset yleensä aiheuta goose-pumbseja. (Kenties Maria Callaksen Casta diiva on yksi sellainen, tai oli joskus).
Olen itse harrastelijarumputtaja: esimerkiksi synkopoivaa "jatsirytmiä" Dave Brubeck'in Unsquare Dance'in mukana; toisaalta semirudimentaarista drum line -tyyppistä "soitantaa", toki rutkasti yksinkertaistettuna, mitä rudimenttien variaatioihin tulee (single/double/triple stroke roll, buzz roll, six stroke roll...)
Niinpä oli melkoinen yllätys että noin 2-kymmenettä kertaa Kärtsää kuunnellessa koko roppa meni hetkeksi kanan lihalle! Siis täysi mysteeri kun "sävellys" on suoraan sanoen lähes idioottimainen...
Miettikääs, millä tuhannella eri tavalla ulkomaalaiset ovat ääntäneet pelkästään sanan Käärijä ja silti suomalaiset tajuavat ja ymmärtävät, kenestä puhutaan.
Näin videon mis joku musta heppu sanoi ihan selvästi Karitsa. 🐐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/p/CpWVY08oG0O/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Onpas faniyhteiskuva. Hän vielä menee yhteiskuviin tässä vaiheessa...Toivotaan, ettei mene ihan mahdottomuuksiin ja revitä kappaleiksi
Käärijässä on jotain naismaista, itselleni vastenmielistä.
Lavalla liikkuminen ja taustakööri - anteeksi nyt, mutta näyttä alkeelliselta,.
En näe itseäni hänen keikallaan :D
Mutta tykätkää te muut.
Tääpäs on jännä. Minä olen aina kokenut jonkinsortin vetoa hieman feminiinisiin tai sillä leikitteleviin miehiin, mutta Käärijästä puuttuu kyllä se aspekti. On enemmänkin herttaisen oloinen, mutta naismaisuutta ei kyllä välity.
Hmm.. Itse tykkään sellaisista Kuuman Johanneksen tyyppisistä miehistä. Pitkä, kapealanteinen, pieniperseinen, nätit kasvot. Vähän naismainenkin saa olla -Johnny Depp saksikäsiE oli ihana. Periaatteesssa Käärijänkin pitäisi soittaa jotain kelloja meikäläisessä, mutta ei.
Toinen mieleinen miestyyppi on Colin Firth;hiljainen, salaperäinen, arvoituksellinen ja komea.
En minä saa kyllä Käärijästä naismaista sitten millään. Kynsilakat ja meikitkin on hänellä jotenkin miehekkäät. Minä en tykkää naismaisista miehistä, mutta tykkään kun mies käyttää itsevarmasti esim. kynsilakkaa eikä silti ole mikään hiirulainen.
Mä olen yhden pidemmän haastattelun katsonut, ja se oli eka kerta kun mietin että joku viisari vähän nyt värähtää. Ei mitkään kynsilakat sitä ennen. Mutta kyllä se miehinen enemmän on, joku siinä videossa vaan kiinnitti huomion kehonkieleen tms. On tämäkin aihe :D
eri
TROLLIVAROITUS:
YouTubeen on ilmestynyt Käärijää dissaava video, jonka ainoa tarkoitus on kääntää ihmiset Suomen edustajaa vastaan ja äänestämään Loreenia. Lisätiedoissa listataan kaikki mahdolliset linkit Loreeniin ja vinkataan, että kannattaa googlettaa sanat Käärijä ja Russia. Kommentointi on suljettu, ettei kukaan vaan pääse korjaamaan mitään: "Comments disabled, due to the harrassement and stalking by Finnish eurofans."
Täyttä paskaa siis, käykää ilmiantamassa. Itse tein jo. Tulee aika vahvat "Toni"-vibat tästä nyt...
Tuota videota ei kannata käydä katsomassa edes uteliaisuuttaan, Poistoon vaan.
Tuo Käärijän iloinen naurun käkätys teki haastattelusta vain hauskemman kuunnella. :D Mun mielestä hänen englannin ääntäminen kuulosti myös kivalle.