Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
101/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän tulla haasteeseen mukaan. Olen normaalipainoinen ja tyytyväinen itseeni, mutta niin vain huomasin että hame ja housut kiristävät.

Autoimmuuni- ym.sairaudet ovat hyvässä tasspainossa. En uskaltaisi varsinaisella laihduttamisella keikauttaa tilannetta huonompaan.

Otan tsvoitteeksi syödä herkkuja vain lsuantaina ja elvyttää kuntoiluharrastuksen, joka lopahti koronan sairastamiseen. Väsymys kesti yllättävän pitkään.

Toivoisin mahtuvani hameeseeni joskus, mutta ehkä se vaatisi vatsalihasharjoittelua. Tylsintä ikinä! Missä ilmaisessa liikuntalajissa tulisi huomaamattaan käytettyä vatsalihaksia? Kotona tanssiessa?

Jos sukset löytyy, niin perinteinen hiihto on loistava laji.

Vierailija
102/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas tärkeä asia oli että en kieltäydy kaikesta, vaan tyydytän herkkuhimoni yhdellä suklaapalalla päivässä kahvin kanssa. Jo se, että tuntee sen maun suussaan riittää tyydyttämään sen makean hingun, ei sitä tarvitse syödä järjettömiä määriä. Karkkipussien koko on kasvanut lähes nelinkertaiseksi kolmen vuosikymmenen aikana. 90-luvulla karkkipussit olivat 90 grammaa, nyt pahimmat varmaan yli 400g. Kaikki ovat varmaan huomanneet, että karkissa ja pullassa se ensimmäinen maistiainen on paras ja sen jälkeen nautinto vain heikkenee. Tätä voi käyttää hyväkseen laihdutuksessa. Kun saa edes sen pienen palan päivän aikana, niin ei tule pakkomiellettä niihin nameihin. Lisäksi on tärkeää, että sitä mässyä ei säilytä kotona. Itse ainakin olen niin laiska että en lähde erikseen kauppaan karkkia tai pullaa hakemaan. Kun vastustat mielitekoa sen vartin ajan, niin usein se menee ohi kokonaan.

Hyviä pointteja. Tykkään tosi paljon pullasta ja olen ratkaissut asian niin, että kahdesti syksyn aikana kävin kaverin kanssa kahvilla ja jaoimme korvapuustin. Puolikas korvapuusti riitti hyvin tyydyttämään pullahalut ja ennen kaikkea vietimme kaverin kanssa mukavan hetken. Ennen söin kolmesta viiteen pakastekorvapuustia kotona yksin. Siinä ei ollut kyse nautinnosta vaan ahmimisesta. Nyt ahmimishimot ovat käytännössä kadonneet, mutta en silti osta kotiin mitään herkkuja. Selkeämpää niin. Aiemmin saatoin nälkään tai tunteita turruttaakseni syödä huonosti, nyt pitää kuulostella, onko mieliteossa kyse nälästä (ratkaisuna syödä oikeaa, kunnollista ruokaa), mieliteosta (tähän teen kupillisen piparminttuteetä) vai tunteista (ne on käsiteltävä muuten kuin syömällä).

t. 17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän tulla haasteeseen mukaan. Olen normaalipainoinen ja tyytyväinen itseeni, mutta niin vain huomasin että hame ja housut kiristävät.

Autoimmuuni- ym.sairaudet ovat hyvässä tasspainossa. En uskaltaisi varsinaisella laihduttamisella keikauttaa tilannetta huonompaan.

Otan tsvoitteeksi syödä herkkuja vain lsuantaina ja elvyttää kuntoiluharrastuksen, joka lopahti koronan sairastamiseen. Väsymys kesti yllättävän pitkään.

Toivoisin mahtuvani hameeseeni joskus, mutta ehkä se vaatisi vatsalihasharjoittelua. Tylsintä ikinä! Missä ilmaisessa liikuntalajissa tulisi huomaamattaan käytettyä vatsalihaksia? Kotona tanssiessa?

Itämainen tanssi. Hae belly dance youtubesta. Tai vaikkapa haulla core dance. Kiinalaisilla on sellainen tanssivillitys kuin kiat jud dai, sekin löytyy tubesta.

Laihduttelen

Vierailija
104/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukana. Pudotettavaa 10-15 kg. Kympillä olisin jo normaalipainon rajoilla. Mulla ongelmana nimenomaan napostelu ja makeat herkut. Ruokavaliomuutosten avulla ajattelin lähteä alkuun ja lisäillä liikuntaa omaan tahtiin. Aiemmin juoksin, mutta nyt ylipainoisena on ollut huomattavasti korkeampi kynnys lähteä ja huomaa muutenkin, että kunto on heikompi. Tarkoituksena muuttaa elintapoja niin, että olen terveempi pitkällä aikavälillä. N38

Mulla oli heinäkuun lopussa tismalleen sama tilanne, ikäkin täsmää. Ketjun ekalla sivulla kirjoitin, millaisen ja miten ruokavaliomuutoksen tein. Kun laitoin ruokavalion kuntoon ja pidin kehon (ja mielen) hereillä liikunnalla, painoa lähti reilu puoli kiloa viikossa niin, että heinäkuun lopusta tähän päivään olen laihtunut sen 13,5 kg. Olo on mainio, ja yksi suuri motiivi minullakin painon pudottamiseen oli ja on terveys ja hyvinvointi. Keski-ikä kolkuttelee ovella, ja haluan olla terve.

Tsemppiä sinulle ja kaikille muille. Kuvittelin aina, että minä en saa painonnousua pysähtymään ja olen se tilastojen lievästi lihava nainen. Ihan mieletön boosti itsetunnolle, kun olen huomannut pystyväni tähän ja tällä lailla parantamaan oloani.

t. numero 17

Se on kyllä hieno tunne kun se paino alkaa kunnolla putoamaan, lähes koukuttava. Ja se hyvä olo mikä siitä tulee kun ei tarvitse enää kanniskella sitä liikapainoa mukanaan vaan on niin kevyt olla ja liikkua! Jo ihan sen tunteen vuoksi kannattaa tavoitella normaalipainoa.

Vierailija
105/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmas tärkeä asia oli että en kieltäydy kaikesta, vaan tyydytän herkkuhimoni yhdellä suklaapalalla päivässä kahvin kanssa. Jo se, että tuntee sen maun suussaan riittää tyydyttämään sen makean hingun, ei sitä tarvitse syödä järjettömiä määriä. Karkkipussien koko on kasvanut lähes nelinkertaiseksi kolmen vuosikymmenen aikana. 90-luvulla karkkipussit olivat 90 grammaa, nyt pahimmat varmaan yli 400g. Kaikki ovat varmaan huomanneet, että karkissa ja pullassa se ensimmäinen maistiainen on paras ja sen jälkeen nautinto vain heikkenee. Tätä voi käyttää hyväkseen laihdutuksessa. Kun saa edes sen pienen palan päivän aikana, niin ei tule pakkomiellettä niihin nameihin. Lisäksi on tärkeää, että sitä mässyä ei säilytä kotona. Itse ainakin olen niin laiska että en lähde erikseen kauppaan karkkia tai pullaa hakemaan. Kun vastustat mielitekoa sen vartin ajan, niin usein se menee ohi kokonaan.

Hyviä pointteja. Tykkään tosi paljon pullasta ja olen ratkaissut asian niin, että kahdesti syksyn aikana kävin kaverin kanssa kahvilla ja jaoimme korvapuustin. Puolikas korvapuusti riitti hyvin tyydyttämään pullahalut ja ennen kaikkea vietimme kaverin kanssa mukavan hetken. Ennen söin kolmesta viiteen pakastekorvapuustia kotona yksin. Siinä ei ollut kyse nautinnosta vaan ahmimisesta. Nyt ahmimishimot ovat käytännössä kadonneet, mutta en silti osta kotiin mitään herkkuja. Selkeämpää niin. Aiemmin saatoin nälkään tai tunteita turruttaakseni syödä huonosti, nyt pitää kuulostella, onko mieliteossa kyse nälästä (ratkaisuna syödä oikeaa, kunnollista ruokaa), mieliteosta (tähän teen kupillisen piparminttuteetä) vai tunteista (ne on käsiteltävä muuten kuin syömällä).

t. 17

Tuo tunnesyöminen on mielenkiintoinen asia seurattavaksi, jossain vaiheessa huomasin, että syön ahdistukseen, stressiin ja yllättävää kyllä, myös ikävystymiseen. Jos telkkaria katsoessa tekee jotain muuta samalla kuten vaikka neuloo tai tekee ristisanatehtäviä, niin ei tule mieleenkään mennä jääkaapille. Että pitääkö käsillä vai päällä olla jotain muutakin tekemistä telkkaria katsoessa. Vai onko mulla joku adhd..

Vierailija
106/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähden mukaan! Nainen, Ikä 40+, pituus 170cm ja paino 73kg. Haluan pudottaa 10-13kg. Eniten haluan tämän turvotuksen pois ja elimistön/vatsan toimimaan kunnolla, nykyisellään aika huono ja tukkoinen olo. Lisäksi maha on ihan kauhea kumpu, näyttää kuin olisin 7:llä kuulla raskaana. Väärä ravinto, ei tule nälkä edes eli syömättömänä ja varsinkin jos istun päivällä, niin viimeistään illalla on ihan kauhea turvotus ja itseinho. Mitkään vaatteet eivät näytä hyviltä. Vatsa/selkälihaksetkin varmasti liian heikot. Olen täysin kyllästynyt tähän ulkomuotooni.

Tämä on kuin minun kirjoittama. Ikä, mitat, mahakumpu kaikki täsmää! Ja yhtä kyllästynyt olen minäkin. 😊 Kirjoittelehan, miten painonpudotus etenee. Jos vaikka saisin itsekin jotain muutosta aikaan. Tsemppiä sulle!

Vierailija
107/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! Oikeasti! En tiedä muista mutta minulle tästä keskustelusta on ollut apua ja tukea jo nyt muutaman päivän aikana, sellaista kuin toivoinkin. Jotenkin tuntuu edes vähän helpommalta vastustaa kiusauksia kun ei ole yksin. Vaikka olettekin täysin tuntemattomia, kokemuksistanne ja teksteistänne välittyy se yhdessä tekemisen fiilis. Lisäkiitos vielä asiallisista neuvoista ruokavalion muuttamiseen, itse en ole mikään asiantuntija, ja juuri siksi on niin hienoa saada lukea näitä. Nyt olen ollut 4 päivää ilman karkkeja, opettelen vielä, mitkä ovat hyviä valintoja. Monesti töissä eväänä minulla siis oli ennen suklaalevy, irtokarkkipussi 400-700g ja limsaa. Siksi siis muutos kivennäisveteen ja hedelmiin ainakin tuntui valtavalta. Teen raskasta fyysistä työtä joten tutkin, mitkä ovatoikeasti hyviä vaihtoehtoja. Voin vaihtaa esim nuo karjalanpiirakat ruisleipiin ja banaanit mandariineihin, parempi? Opettelen myös lisäämään kasviksia esim salaattia, tomaattia jne. Tyntuu hyvältä saada vuodelle hieno alku. Kiitos kun olette. Toivottavasti saavutamme upeita asioita alkavana vuonna! Tsemppiä! AP

Vierailija
108/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen raskasta fyysistä työtä joten tutkin, mitkä ovatoikeasti hyviä vaihtoehtoja. Voin vaihtaa esim nuo karjalanpiirakat ruisleipiin ja banaanit mandariineihin, parempi? Opettelen myös lisäämään kasviksia esim salaattia, tomaattia jne.

Kyllä, paljon parempi varsinkin jos leipä on täysjyväleipää. Vielä parempi on, jos vaihdat hedelmät juureksiin ja vihanneksiin ja jugurtit makeuttamattomiin tai rahkaan. Makuasioita, mutta minä olen korvannut hedelmät melkein kokonaan porkkanalla. Halpaa ja helppoa syötävää, hyvät ravintoarvot, paljon kuitua jne.

Kannattaa opetella lukemaan tuoteselosteita ja tunnistamaan varsinkin lisätty sokeri. Sitä on yllättävissäkin paikoissa.

Vierailija
109/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap hyvästä aloituksesta. Toivott. jaksat kohti tavoitteitasi. Oikein hyvää Uutta Vuotta sinulle ja kaikille muillekin!

Vierailija
110/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! Tavoitteena terveellisemmät elämäntavat, parempi kunto ja jaksaminen. Painoa tullut lisää viimeisen 3-4 vuoden ainaka pikkuhiljaa. Haluaisin laihtua noin 5-7 kg. Ikää 30v.

Vierailija
111/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän rypistellä mukana. Joko keto vai vhh. Mulla haastavin olla ilman alkoa. Alkanut maistuu liikaa ja nyt olen tipattomalla ainakin 4 viikkoa mahdollisesti 7. Käyn jumpalla salilla 2-3 kertaa viikossa. Kävelen 10000 askelta nykyäänkin päivässä. Lisäksi otan ainakin osittain viikkoon 16/8 ruokailurytmin. 

Vierailija
112/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna se alkaa! Olen lopen kyllästänyt sokerista pöhöttyneisiin kasvoihini ja omenavatsaan. Mitat 158 cm ja 73 kg. Ikä +50-v. Painotavoite 52-55 kg. Valtaosan aikuisiästäni olen ollut hoikka tai normaali, joten tuo tavoitepaino on aivan realistinen. Ruokavalio tuottaa vähän ongelmia, koska monet terveelliset ruuat kuten palkokasvit, kaalit, sipulit, omenat ja ruisleipä aiheuttavat turvotusta. Yritän saada kalasta ja kananmunista proteiinin. En syö edellämainittujen ja juuston ohella muuta eläinperäistä.

Vierailija
113/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritän rypistellä mukana. Joko keto vai vhh. Mulla haastavin olla ilman alkoa. Alkanut maistuu liikaa ja nyt olen tipattomalla ainakin 4 viikkoa mahdollisesti 7. Käyn jumpalla salilla 2-3 kertaa viikossa. Kävelen 10000 askelta nykyäänkin päivässä. Lisäksi otan ainakin osittain viikkoon 16/8 ruokailurytmin. 

Vhh:lla on helppoa olla ilman alkoa, koska ei vaan tee mieli. Samoin loppuu himo sokeriin.

Vierailija
114/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille! Oikeasti! En tiedä muista mutta minulle tästä keskustelusta on ollut apua ja tukea jo nyt muutaman päivän aikana, sellaista kuin toivoinkin. Jotenkin tuntuu edes vähän helpommalta vastustaa kiusauksia kun ei ole yksin. Vaikka olettekin täysin tuntemattomia, kokemuksistanne ja teksteistänne välittyy se yhdessä tekemisen fiilis. Lisäkiitos vielä asiallisista neuvoista ruokavalion muuttamiseen, itse en ole mikään asiantuntija, ja juuri siksi on niin hienoa saada lukea näitä. Nyt olen ollut 4 päivää ilman karkkeja, opettelen vielä, mitkä ovat hyviä valintoja. Monesti töissä eväänä minulla siis oli ennen suklaalevy, irtokarkkipussi 400-700g ja limsaa. Siksi siis muutos kivennäisveteen ja hedelmiin ainakin tuntui valtavalta. Teen raskasta fyysistä työtä joten tutkin, mitkä ovatoikeasti hyviä vaihtoehtoja. Voin vaihtaa esim nuo karjalanpiirakat ruisleipiin ja banaanit mandariineihin, parempi? Opettelen myös lisäämään kasviksia esim salaattia, tomaattia jne. Tyntuu hyvältä saada vuodelle hieno alku. Kiitos kun olette. Toivottavasti saavutamme upeita asioita alkavana vuonna! Tsemppiä! AP

Tosi hieno alku! On isot muutokset jo nuo. Itse en demonisoi hedelmiä ja syön 1-2 hedelmää päivässä oikeastaan hinnan mukaan. Joskus teen raikasta hedelmäsalaattia:banaani, ananaspurkki, omena, päärynä, appelsiini. 

Kasviksia kannattaa lisätä tosiaan. Minulla on aina jääkaapissa valmiina juurespaloja, esim. porkkana ja nauris, niitä on herkullista syödä välipalalla. Kirsikkaluumutomaatit ovat herkkuani, ne ovat makeimpia vihanneksista ja korvaavat karkin.

Teet fyysistä työtä joten tarvitset todella paljon proteiinia painossasi. Muista lisätä sitä myös eväisiisi. Proteiini täyttää ja ehkäisee makean mielitekoja. Esim. proteiinijogurtti tai raejuusto, mitä niitä nyt on. Bodyjätkät ahmii rahkaa, sen olen nähnyt. Sellainen salaatti on esim. maukas: tomaatti, kurkku, herne-maissi-paprikapussi(pitääkö kiehauttaa?) ja raejuusto. Itse haen lisäproteiinia smoothiesta johon laitan marjoja, banaanin ja proteiinijauhoa.

https://sydan.fi/fakta/proteiinia-sopivasti/?gclid=CjwKCAiA2L-dBhACEiwA…

Parasta olisi jos joku päivä voisit laskea makroravinteiden saantisi: rasva, proteiini, hiilihydraatti. Fineli netissä tai kännykkään appi, täällä jo mainitut sulamo, fat secret, yazio. Suosittelisin ehkä fat secretiä, siellä on keskustelupalsta josta voit ottaa mallia muiden syömisistä.

Laihduttelen

Vierailija
115/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tähän ketjuun muuta kommentoida, paitsi että luut eivät selitä kenenkään ylipainoa. Ne painavat miehellä ja naisella aina n. 3-4 kg.

Vierailija
116/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tähän ketjuun muuta kommentoida, paitsi että luut eivät selitä kenenkään ylipainoa. Ne painavat miehellä ja naisella aina n. 3-4 kg.

Vähäinen koulutus ei selitä tyhmyyttä.

Vierailija
117/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itämainen tanssi. Hae belly dance youtubesta. Tai vaikkapa haulla core dance. Kiinalaisilla on sellainen tanssivillitys kuin kiat jud dai, sekin löytyy tubesta.

Laihduttelen

Kiitos vinkistä! Sillekin kiitos, joka ehdotti hiihtoa! Pidän hiihtämisestä, mutta suksia en omista koska vesikelihän täällä nytkin on. Minulla on itämaisen tanssin taustaa, mutta harrastus jäi lastensaannin myötä, kun keho muuttui niin paljon, etten tiennyt miten sitä liikuttaa. Lähden vatsatanssista liikkeelle :-) YouTube -videot vähän masentavat, koska niiden tanssijat ovat niin hyvännäköisiä :-/ Hävettää tämmöinen ulkonäkökeskeinen ajattelu tässä kohtaa. Minun on helpompaa nähdä itseni peilistä kuin joku sulavalinjainen, pehmeästi tanssiva neitokainen videolta. Tarviipa tuohonkin ajatukseen nyt paneutua, jotta siitä voisi vapautua. Itelläni on venynyt vatsanahka, arpien kiristystä ja varmaan vähän erkaumaakin jäänyt. Paita päällä hyvä, muuten ei niinkään. Tanssimisesta tulee kyllä hyvä olo, ja se on tärkeintä!

Vierailija
118/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai täällä kukaan olekaan ylipainoaan selitellyt painavilla luilla?

Vierailija
119/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan ottaa nyt apua ja tukea vastaan niin paljon kuin mahdollista. Itse minun täytyy valinnat ja työ tehdä, mutta suuri voimavara on se, että saa kannustusta, neuvoja ja ohjeita. Kiitos. Vielä kun saisin jostain kärsivällisyyttä hyväksyä että muutokset ovat hitaita ja voimia tehdä sellaisia terveellisiä valintoja jotka todella pystyn pitämään ja jotka edesauttavat hyvää oloani ja terveyttäni. Samalla toivon muillekin valoisaa mieltä ja voimia saavuttaa oma tavoite - mikä se sitten kelläkin on. Aion jatkossa tutustua paremmin tuoteselosteisiin ja pysyä hyvissä päätöksissäni. Tiedän kokemuksesta että edistymisestä tulee hyvä olo, vireys ja mieliala kohenee ja liikunnan myötä kuntokin paranee. AP

Vierailija
120/3110 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetan ottaa nyt apua ja tukea vastaan niin paljon kuin mahdollista. Itse minun täytyy valinnat ja työ tehdä, mutta suuri voimavara on se, että saa kannustusta, neuvoja ja ohjeita. Kiitos. Vielä kun saisin jostain kärsivällisyyttä hyväksyä että muutokset ovat hitaita ja voimia tehdä sellaisia terveellisiä valintoja jotka todella pystyn pitämään ja jotka edesauttavat hyvää oloani ja terveyttäni. Samalla toivon muillekin valoisaa mieltä ja voimia saavuttaa oma tavoite - mikä se sitten kelläkin on. Aion jatkossa tutustua paremmin tuoteselosteisiin ja pysyä hyvissä päätöksissäni. Tiedän kokemuksesta että edistymisestä tulee hyvä olo, vireys ja mieliala kohenee ja liikunnan myötä kuntokin paranee. AP

Lue mieluummin ainesosaluettelot. Äläkä korvaa ateriaa pelkillä hedelmillä ja muulla sokerilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi