Vanhempani ovat alkaneet painostaa minua omaishoitajaksi heille
Ajatuksena ilmeisesti, että en ikinä pääsisi ennen heidän kuolemaansa siitä eroon. Isäni juuri uusi ajokortin, siivoavat monta kertaa viikossa, äitini laittaa joka päivä ruokaa. Mitään vakavia sairauksia ei ole ja dosetti on ns, tyhjä. Käyvät itse kaupassa. Ikä kai on sivuseikka, mutta sitä heillä on 80+. Hoitavat siis kaikki asiat itse, mutta haluavat kuitenkin, että sitoutuisin heidän omaishoitajaksi. Minun elämällähän ei ole väliä....
Kommentit (34)
Faija on 91. Hänellä on mua nuorempi vaimo. Jipii, minun ei tarvitse ukosta piitata.
Painostuksesta HETI välit poikki. Miettikööt keskenään, kannattiko.
Vanhempiesi tilanne on nyt hyvä, mutta voi muuttua milloin vaan.
Ei tarvi suostua.
Itse tein tarkoituksella kolme lasta nelikymppisenä. Vanhemmat lähestyvät 8-kymppiä. Lapseni alakouluikäisiä ja välimatkaa vanhempiin 140km.
Voisiko suku olla apuna. Onneksi kotiin saa apua ostamalla. Ja tilaukset. Mutta jos pitää nostella tarvitaan nostokurki. Entä kyyditys.
Siivousapua saa ostettua. Vanhuksilla on yleensä myös varallisuutta, niin voi ostaa ruoka- ja siivousapua. Monissa kaupungeissa on Wolt, retardit pärjäävät.
Vierailija kirjoitti:
Siivousapua saa ostettua. Vanhuksilla on yleensä myös varallisuutta, niin voi ostaa ruoka- ja siivousapua. Monissa kaupungeissa on Wolt, retardit pärjäävät.
Ihan nuoretkin on jo niin huonossa kunnossa, että Wolttaavat. Eivät kauppaan pääse, eikä ruokaa osata tehdä. On se jännä tämä aika.
Ei tarvitse suostua, mutta tyly kohtalo vanhemmillesi.
Eivätkö halua värillisiä hoitajia laitoksessa?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi suostua.
Itse tein tarkoituksella kolme lasta nelikymppisenä. Vanhemmat lähestyvät 8-kymppiä. Lapseni alakouluikäisiä ja välimatkaa vanhempiin 140km.
En ymmärtänyt sanaakaan.
Suomessa ei ole lakipykälää vanhempien hoitamiseen. Velvoitetta ei ole. Ja kuka jaksaa jos itselläkin eläkevuodet menossa.
Oletko kehitysvammainen tai muuten vajaa vai miksi et osaa sanoa, että et suostu?
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli ensimmäisenä mieleen.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko suku olla apuna. Onneksi kotiin saa apua ostamalla. Ja tilaukset. Mutta jos pitää nostella tarvitaan nostokurki. Entä kyyditys.
Se on potilasnostin, ei nostokurki :D
Vierailija kirjoitti:
Millähän ajattelit, että muistisairas vanhus käyttää Woltia, kun hän ei osaa edes Dorollaan soittaa?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyllä helkkarin läski suku, jos nostamiseen tarvitaan nostokurki eli se oranssin värinen monta metriä korkea torninosturi, joita rakennustyömailla käytetään :D
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö uskot tämän provon?
Täähän on se sama joka on spämmännyt näitä samoja aloituksia liukuhihnalta jo pitempään.
Itse vastaisin ihan simppelisti näin: Katsellaan sitä omaishoitoasiaa sitten, JOS se jossain vaiheessa alkaa näyttää ajankohtaiselta. Voihan olla, että kuolette saappaat jalassa ilman mitään avun tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nuorta sukua. Veljeni asuu 300km päässä. Ja kyydityksestä tosiaan, että isäni uusi juuri ajokortin vuosiksi eteenpäin.
Ap.
0/5