Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani ovat alkaneet painostaa minua omaishoitajaksi heille

Vierailija
11.09.2026 |

Ajatuksena ilmeisesti, että en ikinä pääsisi ennen heidän kuolemaansa siitä eroon.  Isäni juuri uusi ajokortin, siivoavat monta kertaa viikossa, äitini laittaa joka päivä  ruokaa.  Mitään vakavia sairauksia ei ole ja dosetti on ns, tyhjä. Käyvät itse kaupassa. Ikä kai on sivuseikka, mutta sitä heillä on 80+. Hoitavat siis kaikki asiat itse, mutta haluavat kuitenkin, että sitoutuisin heidän omaishoitajaksi. Minun elämällähän ei ole väliä.... 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faija on 91. Hänellä on mua nuorempi vaimo. Jipii, minun ei tarvitse ukosta piitata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostuksesta HETI välit poikki. Miettikööt keskenään, kannattiko.

Vierailija
4/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempiesi tilanne on nyt hyvä, mutta voi muuttua milloin vaan. 

Vierailija
5/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi suostua.

Itse tein tarkoituksella kolme lasta nelikymppisenä. Vanhemmat lähestyvät 8-kymppiä. Lapseni alakouluikäisiä ja välimatkaa vanhempiin 140km.

Vierailija
6/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko suku olla apuna. Onneksi kotiin saa apua ostamalla. Ja tilaukset. Mutta jos pitää nostella tarvitaan nostokurki. Entä kyyditys.

Vierailija
7/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousapua saa ostettua. Vanhuksilla on yleensä myös varallisuutta, niin voi ostaa ruoka- ja siivousapua. Monissa kaupungeissa on Wolt, retardit pärjäävät.

Vierailija
8/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousapua saa ostettua. Vanhuksilla on yleensä myös varallisuutta, niin voi ostaa ruoka- ja siivousapua. Monissa kaupungeissa on Wolt, retardit pärjäävät.

Ihan nuoretkin on jo niin huonossa kunnossa, että Wolttaavat. Eivät kauppaan pääse, eikä ruokaa osata tehdä. On se jännä tämä aika. 

Vierailija
9/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse suostua, mutta tyly kohtalo vanhemmillesi.

Vierailija
10/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö halua värillisiä hoitajia laitoksessa?

Vierailija
11/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi suostua.

Itse tein tarkoituksella kolme lasta nelikymppisenä. Vanhemmat lähestyvät 8-kymppiä. Lapseni alakouluikäisiä ja välimatkaa vanhempiin 140km.

En ymmärtänyt sanaakaan.

Vierailija
12/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole lakipykälää  vanhempien hoitamiseen.  Velvoitetta ei ole.   Ja kuka jaksaa  jos itselläkin eläkevuodet menossa.

Vierailija
13/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kehitysvammainen tai muuten vajaa vai miksi et osaa sanoa, että et suostu? 

Vierailija
14/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli ensimmäisenä mieleen. 

Ap.

Vierailija
15/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko suku olla apuna. Onneksi kotiin saa apua ostamalla. Ja tilaukset. Mutta jos pitää nostella tarvitaan nostokurki. Entä kyyditys.

Se on potilasnostin, ei nostokurki :D

Vierailija
16/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän ajattelit, että muistisairas vanhus käyttää Woltia, kun hän ei osaa edes Dorollaan soittaa? 

Vierailija
17/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä helkkarin läski suku, jos nostamiseen tarvitaan nostokurki eli se oranssin värinen monta metriä korkea torninosturi, joita rakennustyömailla käytetään :D

Vierailija
18/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö uskot tämän provon?

Täähän on se sama joka on spämmännyt näitä samoja aloituksia liukuhihnalta jo pitempään. 

Vierailija
19/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaisin ihan simppelisti näin: Katsellaan sitä omaishoitoasiaa sitten, JOS se jossain vaiheessa alkaa näyttää ajankohtaiselta. Voihan olla, että kuolette saappaat jalassa ilman mitään avun tarvetta. 

Vierailija
20/34 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nuorta sukua. Veljeni asuu 300km päässä.  Ja kyydityksestä tosiaan, että isäni uusi juuri ajokortin vuosiksi eteenpäin. 

Ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän