Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
2361/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään sellainen päivä että sortuminen on mahdollista. Työn vuoksi olen usein yön-pari toisaalla, yleensä majoitun jossain majatalossa, jossa tehdään itse ruoka (edullisempaa). Kuten tänäänkin. Tämä on sellainen kohta että helppoa ostaa kaikkea huonoa. Olen mättänyt hotelleissa ihan uskomattomat määrät suklaata ja karkkia naamariin. Nyt kirjoitan tämän, etten vaivu itselleni valehteluun taas. Illalla tulee täyteen 7 päivää ilman karkkia/suklaata.

Kyselijä

Koita tehdä terveellisempiä valintoja. Mieti vaikka että kirjaat tähän ketjuun kaikki syömiset, auttaako se tekemään parempia valintoja. Tsemppiä!

Pullervo2023

Vierailija
2362/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko laihduttajat törmänneet ikäviin reaktioihin ympäriltä laihdutukseen, liikunnan lisäämiseen tai terveellisen syömisen suhteen ? Tuntuu ainakin että somessa todella paljon anti-laihdutuskeskudtelua ja lihavuuden normalisointia.

Mietin, näkyykö tämä someilmiö "oikeassa elämässä", eli triggeröityvätkö ihmiset (joista ilmeisesti 99% naisia) toisten laihdutuksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jo marraskuussa. Paino tippunut 86 kg --> 80,8 kg. Olen N41, 160 cm. Olen huomannut että minulla ei paino tipu ilman painoilla treenaamista. Yritin koko viime syksyn laihduttaa miinuskaloreilla (laskin kaiken) ja suoraan sanottuna sairaalla airobisella harjoittelulla. Paino nousi sen sijaan 79 kg:sta tuohon 86 kg:aan. Olen ennen laihduttanut onnistuneesti mutta nyt kai kombo ikä + kilpparin vajaatoiminta + stressi (kortisoli mitattu tosi korkaksi) ja unilääkkeet esti tuolla keinolla laihtumisen. 

Vierailija
2364/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin jo marraskuussa. Paino tippunut 86 kg --> 80,8 kg. Olen N41, 160 cm. Olen huomannut että minulla ei paino tipu ilman painoilla treenaamista. Yritin koko viime syksyn laihduttaa miinuskaloreilla (laskin kaiken) ja suoraan sanottuna sairaalla airobisella harjoittelulla. Paino nousi sen sijaan 79 kg:sta tuohon 86 kg:aan. Olen ennen laihduttanut onnistuneesti mutta nyt kai kombo ikä + kilpparin vajaatoiminta + stressi (kortisoli mitattu tosi korkaksi) ja unilääkkeet esti tuolla keinolla laihtumisen. 

Hei tämähän on kiva porukka kun alanuolitetaan toisten onnistumista. Kateus?

Vierailija
2365/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaspotilas N 36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas hehkutetaan aamupalan tärkeyttä https://www.is.fi/terveys/art-2000009339204.html

En ole samaa mieltä. Jos on luontevampaa syödä iltapainotteisesti, niin miksi pitäisi väkisin syödä aamulla? Miten edes ammattilaiset eivät tajua, että asia ei ole noin simppeli, tai että aamupalan skippaaminen tarkoittaisi automaattisesti nälkävelan kertymistä?

Tuossa myös sanotaan, että jos aamupuurosta vain kasvaa nälkä niin silloin ateria on ollut liian pieni. Mainitaan proteiinin, kuidun yms. lähteitä ja yhdessä kohti puuron oheen pari palaa leipää...Siis tässähän ei ole kyse muusta näin maallikon silmin kuin siitä, että se "kohtuuton nälkä" on vain kohtuutonta mussuttamista mutta aamupainotteisesti.

Ja aina noi järkyttävän tylsät puuro/leipä/kananmuna/raejuusto/lasi maitoa/pähkinöitä/leseitä...

PLÄÄH!!!

Ei mulla ainakaan ole mikään kohtuuton nälkä pätkäpaastolla. Tuollainen ruokavalio jota ns. ammattilaiset vaalivat nimenomaan vaatisi itselleni sen, että olisin kestävyysurheilija. En sattuneesta syystä voi olla vaan nytkin makaan sängyllä kipeän jalkani kanssa. Mihin ihmeeseen tarvitsen aamusta asti jotain puuroja ja leipiä? Syön leipää aterialla jos tekee mieli.

Ei mulla kasva päivän aikana mikään nälkävelka vaan ihan normaalisti syön kunnollisia aterioita niin että nälkä lähtee ja saan unta. Herään aamulla, otan tyroksiinin, juon vettä, alan hörppiä mustaa kahvia ja hoidan liikunnat jos mahdollista ja sen jälkeen syön normaalisti noin klo 12-13 välillä päivän ensimmäisen aterian. Viimeisen syön noin 20-21 välillä.

Mä en tiedä mistä nämä ammattilaiset pieraisevat aina tuon väitteen, että pitäisi välttää joku valtava, pelottava NÄLKÄMÖRKÖ napostamalla aamusta asti! Ihme kyllä monessa Euroopan maassakin kuitataan aamiaiset ja lounaat jollain kahvilla ja ehkä tupakalla tai leivoksella eikä ranskalainen tai italialainen nainen juokse jääkaapilla pitkin iltaa sen takia. Miksi vain suomalainen tarvitsee jotain kiloa hiilihydraattia heti kun saa silmänsä auki?

Ja miksi pitäisi syödä juuri silloin kun päivätyöläisellä on ruoalle vähiten aikaa eli aamusta? Missä kohtaa kerkeää kukaan syömään rauhallisesti kun lounas kestää 30 minuuttia ja 10 minuuttia kuluu siihen kun seisoo lounaspaikan jonossa? Ei aukene ikinä mulle tämä.

Nimenomaan! Skip the dinner, wake up thinner - tai skippaa nyt ainakin se aamupala. 💪🔥 Itse olen pyrkinyt syömään vain 2-3 kertaa päivässä ja aina vasta kahden vesilasin jälkeen. Tietää, että on oikeasti nälkä, eikä vain kuvittele.

N40v/59kg

Toisaalta herään monta kertaa yössä vessaan eli nestettä varmaan tulee nautittua tarpeeksi :D

Rasvasoluihin on sitoutunut paljon nestettä. Rasvan palaessa se poistuu kehosta hiilidioksidina ja vetenä.

Itseäni pissattaa varsinkin 36 tunnin paaston jälkeen, jolloin rasvanpoltto lähtee todenteolla käyntiin.

Vierailija
2366/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas hehkutetaan aamupalan tärkeyttä https://www.is.fi/terveys/art-2000009339204.html

En ole samaa mieltä. Jos on luontevampaa syödä iltapainotteisesti, niin miksi pitäisi väkisin syödä aamulla? Miten edes ammattilaiset eivät tajua, että asia ei ole noin simppeli, tai että aamupalan skippaaminen tarkoittaisi automaattisesti nälkävelan kertymistä?

Tuossa myös sanotaan, että jos aamupuurosta vain kasvaa nälkä niin silloin ateria on ollut liian pieni. Mainitaan proteiinin, kuidun yms. lähteitä ja yhdessä kohti puuron oheen pari palaa leipää...Siis tässähän ei ole kyse muusta näin maallikon silmin kuin siitä, että se "kohtuuton nälkä" on vain kohtuutonta mussuttamista mutta aamupainotteisesti.

Ja aina noi järkyttävän tylsät puuro/leipä/kananmuna/raejuusto/lasi maitoa/pähkinöitä/leseitä...

PLÄÄH!!!

Ei mulla ainakaan ole mikään kohtuuton nälkä pätkäpaastolla. Tuollainen ruokavalio jota ns. ammattilaiset vaalivat nimenomaan vaatisi itselleni sen, että olisin kestävyysurheilija. En sattuneesta syystä voi olla vaan nytkin makaan sängyllä kipeän jalkani kanssa. Mihin ihmeeseen tarvitsen aamusta asti jotain puuroja ja leipiä? Syön leipää aterialla jos tekee mieli.

Ei mulla kasva päivän aikana mikään nälkävelka vaan ihan normaalisti syön kunnollisia aterioita niin että nälkä lähtee ja saan unta. Herään aamulla, otan tyroksiinin, juon vettä, alan hörppiä mustaa kahvia ja hoidan liikunnat jos mahdollista ja sen jälkeen syön normaalisti noin klo 12-13 välillä päivän ensimmäisen aterian. Viimeisen syön noin 20-21 välillä.

Mä en tiedä mistä nämä ammattilaiset pieraisevat aina tuon väitteen, että pitäisi välttää joku valtava, pelottava NÄLKÄMÖRKÖ napostamalla aamusta asti! Ihme kyllä monessa Euroopan maassakin kuitataan aamiaiset ja lounaat jollain kahvilla ja ehkä tupakalla tai leivoksella eikä ranskalainen tai italialainen nainen juokse jääkaapilla pitkin iltaa sen takia. Miksi vain suomalainen tarvitsee jotain kiloa hiilihydraattia heti kun saa silmänsä auki?

Ja miksi pitäisi syödä juuri silloin kun päivätyöläisellä on ruoalle vähiten aikaa eli aamusta? Missä kohtaa kerkeää kukaan syömään rauhallisesti kun lounas kestää 30 minuuttia ja 10 minuuttia kuluu siihen kun seisoo lounaspaikan jonossa? Ei aukene ikinä mulle tämä.

Nimenomaan! Skip the dinner, wake up thinner - tai skippaa nyt ainakin se aamupala. 💪🔥 Itse olen pyrkinyt syömään vain 2-3 kertaa päivässä ja aina vasta kahden vesilasin jälkeen. Tietää, että on oikeasti nälkä, eikä vain kuvittele.

N40v/59kg

Toisaalta herään monta kertaa yössä vessaan eli nestettä varmaan tulee nautittua tarpeeksi :D

Rasvasoluihin on sitoutunut paljon nestettä. Rasvan palaessa se poistuu kehosta hiilidioksidina ja vetenä.

Itseäni pissattaa varsinkin 36 tunnin paaston jälkeen, jolloin rasvanpoltto lähtee todenteolla käyntiin.

eipä taida rasvasolut kyllä sitoa nestettä. 

Vierailija
2367/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PLÄÄH!!!

N40v/59kg

Kun keho käyttää rasvasoluihin varastoitua energiaa, tuloksena on vettä ja hiilidioksidia. Enimmäkseen hiilidioksidia.

Vierailija
2368/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jatkan painonpudotusta jo kolmatta vuotta. Hitaasti, sinnikkäästi, lihasvoimaa ja kuntoa samalla kasvattaen. Ympärysmitta on itselleni tärkeämpi kriteeri, kuin vaaan lukemat. Vaatekoko onkin pudonnut jo mukavasti, kiloja mennyt alaspäin viitisentoista. Työ jatkuu.

Sama juttu, pudotin 11 kg mutta jatkan vielä. Just tulin 15 km lenkiltä, ja liikun 2h kerralla 4-5 krt viikossa kovalla teholla.

Vierailija
2369/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten siellä vesijuoksemassa ja tajusin, että on varmaan tästä lähtien ostettava reippaasti niitä sarjalippuja. Oli mukavampaa kuin muistinkaan ja tehokasta! Ei tarvitse pelätä satuttavansa itseään ja saa samalla saunoakin kunnolla (kotona ei ole saunaa). Ihanaa kun tuntuu vain rentouttavan aina niin kankeaa kehoa ja vyötäröltä tuntuu lähteneen nestepöhöä. Mahtavaa!

Vierailija
2370/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tallentaneet painonpudotusta kuviin? Olen tämän puolen vuoden aikana ottanut kokonaiset neljä kokovartalokuvaa ja äsken tein puhelimella niistä kollaasin. Siitä huomaa pudotuksen selkeästi! Peilikuvahan muuttuu hitaasti, mutta kun ottaa kuvat yli kuukauden välein, muutos on näkyvä. 

Tuossa aiemmin kerroin tilanneeni kaksi kokoa pienemmät farkut ja epäröin, ovatko ne koskaan sopivat. Tänään huomasin, että nykyiset, joulun alla ostamani farkut ovat niin väljät, että pitäisi temppuilla vyölenkin ja napin kanssa, jotta ne saisi istumaan vyötäröltä napakasti. Eiköhän siis ne pienemmät farkut pian ole sopivankokoiset. Hurja ajatus, että kesällä farkkukoko oli 32/32 ja pian se on 27/32. En ole melkein 20 vuoteen ollut sen kokoinen. 4,5 kg olisi siis vielä aikomus pudottaa, 16 kg on lähtenyt.

Vierailija
2371/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten siellä vesijuoksemassa ja tajusin, että on varmaan tästä lähtien ostettava reippaasti niitä sarjalippuja. Oli mukavampaa kuin muistinkaan ja tehokasta! Ei tarvitse pelätä satuttavansa itseään ja saa samalla saunoakin kunnolla (kotona ei ole saunaa). Ihanaa kun tuntuu vain rentouttavan aina niin kankeaa kehoa ja vyötäröltä tuntuu lähteneen nestepöhöä. Mahtavaa!

Kiva kuulla! Se on mahtava tunne, kun löytää mieluisan lajin ja tuntee kehossa liikunnan vaikutukset.

Vierailija
2372/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyin eilen vihdoin menemään kuntosalille yli 2 kk tauon jälkeen. Salin pukuhuoneessa on hyvä valaistus ja iso peili, ja siinä näkyi joku pullea nainen, jolla on liikaa mahaa ja selluliittia :/ Oli kyllä hienoa päästä vihdoin salille. Kyllä se tästä. Kovasti ei pysty hengästymään, joten tahti on rauhallinen. Pitää lohduttautua sillä, että vatsan ympärysmitta on pienentynyt korkean terveysriskin senttimäärästä keskimääräiseen riskiin.

Vierailija
2373/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 17 kirjoitti:

Kiva kuulla! Se on mahtava tunne, kun löytää mieluisan lajin ja tuntee kehossa liikunnan vaikutukset.

Kiitos. Tuli juuri mieleen, että kesällähän voi treenata ilmaiseksi vesistöissä kun käy ostamassa oman vesijuoksuvyön.

Vierailija
2374/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiaisen ja minkä tahansa aterian kanssa pitää tietenkin tehdä niin kuin hyvältä tuntuu ja mikä itselle sopii. Nuo aamiaiskehotukset perustuvat sikäli tutkittuun tietoon, että liian vähän syöminen aamulla ja päivällä voi joillakin kostautua illalla, jolloin nälkä on kasvanut niin suureksi, että siihen syödään liikaa ja ravintoarvoiltaan heikkoa ruokaa. Jos tällaista ongelmaa ei ole, ei tietenkään tarvitse aamiaista syödä. Yksi tapa ei sovi kaikille.

Minulle sopii hyvin aamiaisen syöminen. Lounas on päivän tukevin ateria ja illalla syön taas melko kevyesti. Koska illalla syön kevyesti, aamulla on jo nälkä. Energiaa riittää töihin ja liikuntaan ja olo on koko päivän hyvä. Jollekin toiselle sopii toisenlainen rytmi.

Minäkin olen sellainen että aamulla on pakko syödä tai se kostautuu illalla, mutta en siedä kaurapuuroa/muuta puuroa yhtään. Mulle tulee heti kohta semmonen pistävä, kova ja kouriva nälkä. Samaa ei tule munista, jugurtista tms.

Ja olen saanut kuulla siitä kuinka olen väärässä ja aamupuuro on parasta ikinä kaikille koskaan. Eikä auta jos laittaa sekaan kananmunaa, voita, raejuustoa, marjoja, ym, kun kohta tulee joku tämän asiakseen tässä kertomaan :D ei vaan toimi mulla. Mulle sopii paremmin vaikka jugurtti, munat jne.

Vierailija
2375/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullervo2023 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään sellainen päivä että sortuminen on mahdollista. Työn vuoksi olen usein yön-pari toisaalla, yleensä majoitun jossain majatalossa, jossa tehdään itse ruoka (edullisempaa). Kuten tänäänkin. Tämä on sellainen kohta että helppoa ostaa kaikkea huonoa. Olen mättänyt hotelleissa ihan uskomattomat määrät suklaata ja karkkia naamariin. Nyt kirjoitan tämän, etten vaivu itselleni valehteluun taas. Illalla tulee täyteen 7 päivää ilman karkkia/suklaata.

Kyselijä

Koita tehdä terveellisempiä valintoja. Mieti vaikka että kirjaat tähän ketjuun kaikki syömiset, auttaako se tekemään parempia valintoja. Tsemppiä!

Pullervo2023

Kiitos 😄 Olen käyttänyt Yaziota nyt vähän aikaa, se on aika karu mutta loistava keksintö. Tajusin eilen erään jutun kun kasasin vaatteita reissuun ja löysin laukusta viime reissulta unohtuneen patukan. Nimittäin yhdessä Corny-patukassa on suunnilleen saman verran energiaa kuin suklaassa. Niitä olen tyytyväisenä popsinut uimiseen jälkeen mutta enpä taida kyllä enää 🙈

Meillä oli tänään töissä jotain kevyttä höyhensoppaa ja tottakai oli nälkä kun pääsin sieltä lähtemään. Nälkäisenä kauppaan sitten. Sen verran sorruin että ostin normi ruuan lisäksi 100g tummaa suklaata ja salmiakkipastillirasian (30g) eli ei ihan tunneilleen viikkoa menty ilman karkkia. Niistä huolimatta Yazion mukaan tänään olisi vielä 402 kcal varaa syödä (kävelin yhteensä tunnin tänään). Iltapalaksi ajattelin jugurttia ja pellavan siemeniä.

Mulla raskausarvet ovat alkaneet vaalenemaan! Niitä on ihan joka paikassa ja olen miettinyt että millä ihmeen pokalla mä käyn oikein uimahallissa 🙈🙈 huomenna olisi taas uintipäivä, mulla on uimakamat mukana (vesijumppaa ja vesijuoksua).

Kyselijä

Vierailija
2376/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi kommentoidaanko laihdutusta negatiivisesti. Itse en ole viitsinyt mainita asiaa muille kuin miehelleni ja hän toki on asian huomannutkin. Muut eivät ole sanoneet mitään. Nykyään ollaan onneksi aika varovaisia toisten ulkonäön kommentoinnissa kun se voi mennä pahasti pieleen jos taustoja ei tunne.

Tuttua on kyllä se että aiemmin esim työpaikalla tuputettiin pullaa ym ja sanottiin sulla on varaa ottaa. Se oli monella tapaa ongelmallista.

Moninaisuutta on opittu ymmärtämään myös ihmisten koon suhteen. Toivon että ymmärrys myös painonkertymisen ja -pudotuksen haasteista vahvistuisi. Tämä kun ei ole yhtä helppoa kaikille johtuen perintötekijöistä, hormoneista, perussairauksista ym.

Tsemppiä toverit! Gramma kerrallaan!

Hukkanen

Vierailija
2377/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainoastaan äiti ja yksi vanhempi sukulainen huomauttaneet painonlaskusta. Äiti vaikuttaa olevan huolissaan, että en vaan laihdu liikaa (mitä se tarkoittaakin, koska alipainon rajaan on minulla vielä 15 kg), toinen sukulainen on vaan sanonut, kuinka olen pienentynyt.

Äidin puheista myös huomaa, että hän suhtautuu tähän jonkinlaisena kuurina, joka alkaa ja loppuu ja kyselee, kuinka kauan aion vielä jatkaa. Hän ei tunnu ymmärtävän, että minulla ei ole aikomusta lopettaa. Toki jos paino vaan laskee vaarallisen alas, pitää alkaa syödä enemmän, mutta niin tuskin käy. Kun olin syksyllä pari viikkoa sairaana ja toipilaana enkä käynyt liikkumassa, hän tulkitsi sen tarkoittavan, että olen lopettanut liikuntaharrastuksen kokonaan. Hän ei siis tunnu aivan ymmärtävän, että suhtaudun tähän elämäntapamuutoksena, en laihdutus- tai liikuntakuurina. Dieettikulttuuri siis elää vahvana ainakin joidenkin päässä yhä edelleen.

Muuten ihmiset ovat olleet huomauttamatta, mikä on ollut tosi kiva huomata. Toisten kokoa ei vaan ole sopivaa kommentoida, jos ei kysytä.

Vierailija
2378/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, tämä vaikuttaa kivalta ketjulta :)

Olen mukana, täällä n 44 v, pituus 168 cm ja painoa 113 kg.

Olen aloittanut viime viikkojen aikana panostamisen terveelliseen ruokailuun, yritän syödä joka aterialla kohtuullisen ravintoköyhää mutta täyttävää ruokaa, huolehtien että tulee tarpeeksi kuitua, proteiinia ja sopivasti (ei liikaa) hiilareitakin mutta ei niinkään rasvaa/sokeria.

Uimassa alan käydä useammin ja käyttää rappuja hissin sijaan.

Uskon että myös ruokapäiväkirjan pito auttaa onnistumaan.

Tsemppiä kaikille, olkoon elämänmuutoksenne terveellisiä ja pysyviä!

Vierailija
2379/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino on laskenut lokakuun 58,8 kilosta 55 kiloon, hitaasti mutta tasaisesti. Melkein neljä kiloa pois, ja ainakin kehonkoostumusvaa'an mukaan suurin osa rasvaa.

Kirjoitin tänne joskus sivun 40 paikkeilla, tänne on jokunen sivu tullut sen jälkeen 😄

Olen aina ollut hoikka, mutta huomaamatta paino oli päässyt melkein 60 kiloon, pikkuhiljaa. Vaatteet kiristi ja olo alkoi olla epämukava välillä. Tavoitteena mulla on 52 kiloa, olen aikaisemmin painanut noin 50 kiloa. Olen lyhyt, 157 cm, ja näinkin pieni painon nousu alkoi tuntua.

Olen aina liikkunut paljon, annoskokojen kasvu ja noutoruuat yms herkuttelu nosti painoa. Nyt herkkuja harvemmin ja vähemmän kerrallaan, ja yritän syödä päivän ruuat 12 tunnin aikavälillä. Lisää kasviksia. Näillä mennään eteenpäin 😊 eikä ole mikään dieetti, vaan tätä pyrin jatkamaan.

Vierailija
2380/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa tippunut 8,5 kg reilussa kolmessa viikossa. Ozempic todella auttaa ei yhtään ruokahalua eikä mitään ruokaan tai juomaan liittyviä mielitekoja, paljon vettä päivässä ja paino tippuu silmissä. Tämä on hyvä lääke ja tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Oma tavoite on vähintään -20 kg tämän vuoden aikana, minkä pitäisi toteutua, sillä tämä auttaa pysyvään elämäntapamuutokseen jo sillä että ei edes pysty syömään sellaisia annoksia kuin ennen lääkettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä