Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
2341/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Positiivinen (?) ongelma: painoa lähtee liikaa liian nopeasti. Kolme viikkoa ja 6,7kg.

Hikoilen ihan järkyttävästi pienestäkin liikkeestä mutta verenpaineet ja syke ok ollut koko ajan, suoli toimii hyvin eikä huippaamista ole.

Eilisestä oli lähtenyt taas 600g. En nyt ihan tätä vauhtia keholleni haluaisi kuitenkaan. Aloituspaino 112kg ja nyt sen 105,3kg

En urheile satunnaista ulkoilua lukuunottamatta. Ja syön kyllä hyvin, tänäänkin aamulla sadonkorjuupuuroa, marjoja, kananmunia. Kahvin kanssa kourallinen pähkinöitä ja pala tummaa suklaata. Äsken bataattimuusia ja paistettua lohta höyrytetyillä kasviksilla ja illemmalla toinen lämmin ruoka täysjyvätortilloja kasvistäytteillä. Iltapalana yleensä pari hedelmää, porkkanaa ja vihreää teetä. Kai tää jossain vaiheessa tasaantuu?

No huhhuh, olispa tuollainen vauhti mullakin sitten 💪💪 kummasti antaisi potkua tähän 30kg urakkaan! Ruokavalion tarkkailun aloitin toissapäivänä joten ei ihan vielä tuloksia.

Kiitos. Mulla sitten saman verran pudotettavaa kuin sulla. Paino lähti alkupäivinä nousuun (veikkaan että johtui runsaasta vedenjuonnista johon keho ei ollut tottunut) ja sitten alkoi tippua romahtamalla alaspäin. Syön niin ettei nälkää jää mutta maitoa käytän enää vain aamukahviin ja kaikki limut ja porejuomat pois. Aamukahvin kanssa mieli tekee jotain makeaa ja siksi otan joka päivä palan tummaa suklaata ja pähkinöitä silloin, ne vie kyllä herkkuhimot pois - muuten sortuisin huonompaan vaihtoehtoon. Oon kyllä yllättynyt itsekin, epäilin jo vaakaa ja vaihdoin siihen varmuuden vuoksi vielä patterinkin mutta samaa lukemaa näyttää 😅

En oikein tiedä mitä tapahtuu? Tai no, olen alkanut syömään. Minä elänyt päivät lähinnä kahvilla ja leivällä, sitten iltaisin nälän iskiessä mennyt jäätelöä, karkkia, pizzaa ja tämä ehkä naurettavin: light colaa mukamas tehnyt edes "jotain oikein" vaikka varmaan maksa paukkunut noista esanssijuomista. Kilpirauhasen vajaatoiminta on ja siihen lääkitys, eli sitä tekosyytä en enää itse käytä - tietysti jonkun muun keho voi toimia toisella tavalla. Liikkuminen ollut vähän haasteellista kun käsi kipsissä vielä seuraavat 3 viikkoa ja ulkona niin liukasta etten sinne ole mennyt vielä kun jos ihan pakko.

Tsemppiä sulle paljon!

Vierailija
2342/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaspotilas N 36 kirjoitti:

Aiemmin täällä kerroin, että olen tehnyt niitä kotijumppia FitOnissa, mutta täytyy sanoa etten oikein kovin innolla odota niitä. Mun lajini on aina varmaan juoksu kun saa mennä omia menojaan mihin aikaan päivästä tahansa. Uimahallin vesijuoksu on jees, mutta haluaisin käydä aamulla ja lähimpään uimahalliin joka on aamulla auki on matkaa.

Välillä on sellainen lapsellinen olo, että tuntuu että "rangaistaan" jostain kun pidin itsestäni hyvää huolta elämäni ensimmäiset vuosikymmenet ja lopputulos ja kiitos on tässä, että olen koko ajan kuin jokin vaivainen.

Vähän sama juttu. Olen aina ollut terveysintoilija, minua on pidetty terveellisen ruokavalion ystävänä ns- terveyst3rroristina ja ortorektikkona. Liikuntaa monipuolisesti 4-vuotiaasta lähtien.

Viimeiset 6 vuotta olen sairastellut vaikeasti eri sairauksia, viimeisimpänä syöpä. Myös kilppari on leikattu. liikuntakyky on välillä ollut 0, välillä vähän parempi. Kyllä on itketty kun ei ole päässyt liikkumaan. Viimeisenä parina vuotena paino noussut 35-40 kg josta 10 kg nyt tiputettu.

Liikuntaurallani olen päässyt eteenpäin kuitenkin nyt, rakastan lajiani, se on minulle oikeastaan elämäntapa. Kivuista ym. huolimatta olen saavuttanut tavoitteitani. Vieläkään en pääse joka päivä sängystä ylös mutta niinä päivinä kun pääsen, treenaan sydämeni kyllyydestä.

Kyllä sinäkin voit vielä päästä liikunnallisen elämän makuun, olenhan minäkin vaikka on ollut jo toinen jalka haudassa. Sinuna kokeilisin jotain muuta lajia, esim. pyöräilyä tai hiihtämistä. Niitä itse rakastin ennen mutta itse olen joutunut näistä lajeista luopumaan, samoin kuin rullaluistelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, tosi pitkä ketju.

Pahoittelen etten selaa kaikkea läpi mutta haluan tuoda esiin oman metodini jonka aloitin tuossa vuodenvaihteessa.

Koska kitukuurit kannatta unohtaa heti, niin jostain luin jutun että 2 asiaa helpottaa:

- rajaa syömisaikoja

- harrasta 3 vko hiit liikuntaa

Aloitin tavalla että saa syödä vain klo aamu 9 ja ilta 7 välillä. Näin iltasyöminen vähenee.

Ja tuon hiitin teen juoksumatolla, netistä löytyy paljonkin ohjeita.

Ajatuksena se että saa syödä normaalisti mutta aikarajoite on tuo, se jo vähentää itsellä väkisinkin syömistä. Ja oikeasti olen yllättynyt miten helppoa tämä on.

Tämän ei tarvitse olla kuuri vaan vaikka pysyvä muutos. Saapa paremmat unetkin kun ei illalla syö. Ja tuota aikaraamia voi tosiaan siirrellä tarpeen mukaan.

Vierailija
2344/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIIT ja pätkäpaasto kirjoitti:

Auts, tosi pitkä ketju.

Pahoittelen etten selaa kaikkea läpi mutta haluan tuoda esiin oman metodini jonka aloitin tuossa vuodenvaihteessa.

Koska kitukuurit kannatta unohtaa heti, niin jostain luin jutun että 2 asiaa helpottaa:

- rajaa syömisaikoja

Aloitin tavalla että saa syödä vain klo aamu 9 ja ilta 7 välillä. Näin iltasyöminen vähenee.

Ajatuksena se että saa syödä normaalisti mutta aikarajoite on tuo, se jo vähentää itsellä väkisinkin syömistä. Ja oikeasti olen yllättynyt miten helppoa tämä on.

Tämän ei tarvitse olla kuuri vaan vaikka pysyvä muutos. Saapa paremmat unetkin kun ei illalla syö. Ja tuota aikaraamia voi tosiaan siirrellä tarpeen mukaan.

Korjaus: 3 x vkossa hiit liikuntaa

Vierailija
2345/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttelen kirjoitti:

Aiemmin täällä kerroin, että olen tehnyt niitä kotijumppia FitOnissa, mutta täytyy sanoa etten oikein kovin innolla odota niitä. Mun lajini on aina varmaan juoksu kun saa mennä omia menojaan mihin aikaan päivästä tahansa. Uimahallin vesijuoksu on jees, mutta haluaisin käydä aamulla ja lähimpään uimahalliin joka on aamulla auki on matkaa.

Välillä on sellainen lapsellinen olo, että tuntuu että "rangaistaan" jostain kun pidin itsestäni hyvää huolta elämäni ensimmäiset vuosikymmenet ja lopputulos ja kiitos on tässä, että olen koko ajan kuin jokin vaivainen.

Vähän sama juttu. Olen aina ollut terveysintoilija, minua on pidetty terveellisen ruokavalion ystävänä ns- terveyst3rroristina ja ortorektikkona. Liikuntaa monipuolisesti 4-vuotiaasta lähtien.

Viimeiset 6 vuotta olen sairastellut vaikeasti eri sairauksia, viimeisimpänä syöpä. Myös kilppari on leikattu. liikuntakyky on välillä ollut 0, välillä vähän parempi. Kyllä on itketty kun ei ole päässyt liikkumaan. Viimeisenä parina vuotena paino noussut 35-40 kg josta 10 kg nyt tiputettu.

Liikuntaurallani olen päässyt eteenpäin kuitenkin nyt, rakastan lajiani, se on minulle oikeastaan elämäntapa. Kivuista ym. huolimatta olen saavuttanut tavoitteitani. Vieläkään en pääse joka päivä sängystä ylös mutta niinä päivinä kun pääsen, treenaan sydämeni kyllyydestä.

Kyllä sinäkin voit vielä päästä liikunnallisen elämän makuun, olenhan minäkin vaikka on ollut jo toinen jalka haudassa. Sinuna kokeilisin jotain muuta lajia, esim. pyöräilyä tai hiihtämistä. Niitä itse rakastin ennen mutta itse olen joutunut näistä lajeista luopumaan, samoin kuin rullaluistelusta.

Kiitos tsempistä ja sitä samaa sinnekin, syöpä on varmasti raskas sairastaa!

Ajattelin nyt jos jatkaisin tuolla kotijumppa plus vesijuoksu-linjalla. Tässä kohta taas vaihdan treenikamat päälle ja siirryn toiseen huoneeseen tekemään harjoituksia. Tänään voisi mm. jalat treenata. Huomenna menen sitten altaaseen jos herään tarpeeksi aikaisin :)

Joka päivä täytyy vain pitää jostain kiinni hyvinvoinnin kanssa. Ehkä sen voi ajatella niin, että täytyy harjoitella myös sitä henkistä puolta.

Vierailija
2346/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hehkutetaan aamupalan tärkeyttä https://www.is.fi/terveys/art-2000009339204.html

En ole samaa mieltä. Jos on luontevampaa syödä iltapainotteisesti, niin miksi pitäisi väkisin syödä aamulla? Miten edes ammattilaiset eivät tajua, että asia ei ole noin simppeli, tai että aamupalan skippaaminen tarkoittaisi automaattisesti nälkävelan kertymistä?

Vierailija
2347/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö aamupalaa, olen pelkän mustan kahvin voimin monta tuntia pirteä ja hyvinvoiva. Ruokahaluni herää hitaasti, ja ihan vaikka sata asiantuntijaa saa tulla mainostamaan aamupalaa, en sitä silti syö. Sen sijaan kaipaan tuhtia illallista, jotta saan unen päästä kiinni, nälkäisenä on veemäistä nukahtaa ja huono unikin lihottaa. Joskus on hyvä tehdä kokeiluja, mutta uskon aikuisen ihmisen jo yleensä tietävän mikä parhaiten sopii omaan olemiseen.

Tänään käyty eka kertaa pariin kuukauteen pieni hölkkälenkki, jes! Ja aamulla vaaka näytti hitusen vähemmän. Nestettä todennäköisimmin tässä vaiheessa kuukautta, mutta moti otetaan sieltä mistä saadaan!

Vierailija
2348/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö aamupalaa, olen pelkän mustan kahvin voimin monta tuntia pirteä ja hyvinvoiva. Ruokahaluni herää hitaasti, ja ihan vaikka sata asiantuntijaa saa tulla mainostamaan aamupalaa, en sitä silti syö. Sen sijaan kaipaan tuhtia illallista, jotta saan unen päästä kiinni, nälkäisenä on veemäistä nukahtaa ja huono unikin lihottaa. Joskus on hyvä tehdä kokeiluja, mutta uskon aikuisen ihmisen jo yleensä tietävän mikä parhaiten sopii omaan olemiseen.

On kyllä jännä, että vaikka jo tunnustetaan ja tunnistetaan eri ihmisten erilaiset luontaiset vuorokausirytmit, edelleen tuputetaan ruokailuaikoihin yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa. Jos luontainen unirytmi sijoittuu esimerkiksi välille 24-8, ei minkään järjen mukaan keho ole valmis tuhtiin aamupalaan klo 7 aamulla, vaikka olisikin pakkoherätty puoli tuntia aiemmin. Riittävä stressi jo siitä, että on pakko nukkua ja valvoa vastoin omaa rytmiään.

Omakohtaistakin kokemusta on: Joskus terveysaivopesun innoittamana yritin pakottaa itseni syömään hyvän aamupalan. Varmaan kahden kuukauden ajan runnoin menemään tuhdin ja terveellisen aamiaisen, joka ikinen aamu itkun kanssa ja ykät kurkussa. Sitten tajusin, ettei hommassa ole mitään järkeä, ja palasin omaan luontaiseen rytmiini, jossa olen pysytellyt siitä asti. Täysin terve olen ollut kaikki nämä parikymmentä vuotta. Painokin pysyy tällä systeemillä muutaman kilon tarkkuudella kuosissa. (Nyt täällä hengailen, kun taas fixaan juhlakauden aikana repsahtanutta ruokavaliota kuntoon ja samalla tavoittelen kiinteytymistä, ja ehkä parin kolmen kilon pudotusta siihen oheen.)

Sanoisin, että kannattaa kuunnella sitä omaa kehoa enemmän kuin kaikki yhteen muottiin sullovaa valistusta.

Vierailija
2349/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään käyty eka kertaa pariin kuukauteen pieni hölkkälenkki, jes! Ja aamulla vaaka näytti hitusen vähemmän. Nestettä todennäköisimmin tässä vaiheessa kuukautta, mutta moti otetaan sieltä mistä saadaan!

Minä juon aamulla kahvini kevytmaidolla ja töissä kahvitauolla yrttiteetä. Nälkä on vasta lounasaikaan, näin on ollut aina, aamusyöminen on ollut lapsesta asti vaikeaa. Syön kevyehkön lounaan, kotiin päästyä päivällisen ja illalla vielä tukevan iltapalan. Liikuntapäivinä jotain välipalaa ennen tai jälkeen. Ihan sama, mitä joku asiantuntija sanoo, kuuntelen omaa kehoani.

Vierailija
2350/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIIT ja pätkäpaasto kirjoitti:

Auts, tosi pitkä ketju.

- rajaa syömisaikoja

Tästä metodista olikin pari viikkoa sitten juttua lehdessä. Minäkin aloin pätkäpaaston lisäksi tekemään hiit-treeniä, youtubesta myös. Olen harrastanut liikuntaa aina mutta enempi tasaista aerobista viime vuosina. Teen koko kehon hiit-jumppia. Paaston lisäksi lasken kaloreita.

On tehokasta, just ihmettelin peilistä kuinka ennen ihonmyötäinen kotipaita on nyt löysä kauttaaltaan.

Vierailija
2351/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään kokeillut pilttidieettiä? Eli jokin vauvan ruoka aamulla, lounaalla, päivällisellä ja illalla. Määrät pysyy pieninä, mutta ravintoa kuitenkin on.

Mietin, jos modaisi tätä ja saisi lisäksi syödä vihreitä kasviksia ja kevyttä proteiinia, kuten raejuustoa, pienen annoksen lisäksi. Olisi itsellä ja lapsella muuten samat ruuat.

Vierailija
2352/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas hehkutetaan aamupalan tärkeyttä https://www.is.fi/terveys/art-2000009339204.html

En ole samaa mieltä. Jos on luontevampaa syödä iltapainotteisesti, niin miksi pitäisi väkisin syödä aamulla? Miten edes ammattilaiset eivät tajua, että asia ei ole noin simppeli, tai että aamupalan skippaaminen tarkoittaisi automaattisesti nälkävelan kertymistä?

Tuossa myös sanotaan, että jos aamupuurosta vain kasvaa nälkä niin silloin ateria on ollut liian pieni. Mainitaan proteiinin, kuidun yms. lähteitä ja yhdessä kohti puuron oheen pari palaa leipää...Siis tässähän ei ole kyse muusta näin maallikon silmin kuin siitä, että se "kohtuuton nälkä" on vain kohtuutonta mussuttamista mutta aamupainotteisesti.

Ja aina noi järkyttävän tylsät puuro/leipä/kananmuna/raejuusto/lasi maitoa/pähkinöitä/leseitä...

PLÄÄH!!!

Ei mulla ainakaan ole mikään kohtuuton nälkä pätkäpaastolla. Tuollainen ruokavalio jota ns. ammattilaiset vaalivat nimenomaan vaatisi itselleni sen, että olisin kestävyysurheilija. En sattuneesta syystä voi olla vaan nytkin makaan sängyllä kipeän jalkani kanssa. Mihin ihmeeseen tarvitsen aamusta asti jotain puuroja ja leipiä? Syön leipää aterialla jos tekee mieli.

Ei mulla kasva päivän aikana mikään nälkävelka vaan ihan normaalisti syön kunnollisia aterioita niin että nälkä lähtee ja saan unta. Herään aamulla, otan tyroksiinin, juon vettä, alan hörppiä mustaa kahvia ja hoidan liikunnat jos mahdollista ja sen jälkeen syön normaalisti noin klo 12-13 välillä päivän ensimmäisen aterian. Viimeisen syön noin 20-21 välillä.

Mä en tiedä mistä nämä ammattilaiset pieraisevat aina tuon väitteen, että pitäisi välttää joku valtava, pelottava NÄLKÄMÖRKÖ napostamalla aamusta asti! Ihme kyllä monessa Euroopan maassakin kuitataan aamiaiset ja lounaat jollain kahvilla ja ehkä tupakalla tai leivoksella eikä ranskalainen tai italialainen nainen juokse jääkaapilla pitkin iltaa sen takia. Miksi vain suomalainen tarvitsee jotain kiloa hiilihydraattia heti kun saa silmänsä auki?

Ja miksi pitäisi syödä juuri silloin kun päivätyöläisellä on ruoalle vähiten aikaa eli aamusta? Missä kohtaa kerkeää kukaan syömään rauhallisesti kun lounas kestää 30 minuuttia ja 10 minuuttia kuluu siihen kun seisoo lounaspaikan jonossa? Ei aukene ikinä mulle tämä.

Vierailija
2353/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä juon aamulla kahvini kevytmaidolla ja töissä kahvitauolla yrttiteetä. Nälkä on vasta lounasaikaan, näin on ollut aina, aamusyöminen on ollut lapsesta asti vaikeaa. Syön kevyehkön lounaan, kotiin päästyä päivällisen ja illalla vielä tukevan iltapalan. Liikuntapäivinä jotain välipalaa ennen tai jälkeen. Ihan sama, mitä joku asiantuntija sanoo, kuuntelen omaa kehoani.

Yrttiteetä on ihania. 😍😍 Ja vihreätee. Teen toimistotyötä ja teellä pärjää koko päivän. Kotona kevyt salaatti. Aamu alkaa aina juoksulenkillä. Olen miettinyt, pitäisikö iltaan ottaa kevyesti lihaskuntoa?

N40v/59kg

Vierailija
2354/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa myös sanotaan, että jos aamupuurosta vain kasvaa nälkä niin silloin ateria on ollut liian pieni. Mainitaan proteiinin, kuidun yms. lähteitä ja yhdessä kohti puuron oheen pari palaa leipää...Siis tässähän ei ole kyse muusta näin maallikon silmin kuin siitä, että se "kohtuuton nälkä" on vain kohtuutonta mussuttamista mutta aamupainotteisesti.

Ja aina noi järkyttävän tylsät puuro/leipä/kananmuna/raejuusto/lasi maitoa/pähkinöitä/leseitä...

PLÄÄH!!!

Ei mulla ainakaan ole mikään kohtuuton nälkä pätkäpaastolla. Tuollainen ruokavalio jota ns. ammattilaiset vaalivat nimenomaan vaatisi itselleni sen, että olisin kestävyysurheilija. En sattuneesta syystä voi olla vaan nytkin makaan sängyllä kipeän jalkani kanssa. Mihin ihmeeseen tarvitsen aamusta asti jotain puuroja ja leipiä? Syön leipää aterialla jos tekee mieli.

Ei mulla kasva päivän aikana mikään nälkävelka vaan ihan normaalisti syön kunnollisia aterioita niin että nälkä lähtee ja saan unta. Herään aamulla, otan tyroksiinin, juon vettä, alan hörppiä mustaa kahvia ja hoidan liikunnat jos mahdollista ja sen jälkeen syön normaalisti noin klo 12-13 välillä päivän ensimmäisen aterian. Viimeisen syön noin 20-21 välillä.

Mä en tiedä mistä nämä ammattilaiset pieraisevat aina tuon väitteen, että pitäisi välttää joku valtava, pelottava NÄLKÄMÖRKÖ napostamalla aamusta asti! Ihme kyllä monessa Euroopan maassakin kuitataan aamiaiset ja lounaat jollain kahvilla ja ehkä tupakalla tai leivoksella eikä ranskalainen tai italialainen nainen juokse jääkaapilla pitkin iltaa sen takia. Miksi vain suomalainen tarvitsee jotain kiloa hiilihydraattia heti kun saa silmänsä auki?

Ja miksi pitäisi syödä juuri silloin kun päivätyöläisellä on ruoalle vähiten aikaa eli aamusta? Missä kohtaa kerkeää kukaan syömään rauhallisesti kun lounas kestää 30 minuuttia ja 10 minuuttia kuluu siihen kun seisoo lounaspaikan jonossa? Ei aukene ikinä mulle tämä.

Nimenomaan! Skip the dinner, wake up thinner - tai skippaa nyt ainakin se aamupala. 💪🔥 Itse olen pyrkinyt syömään vain 2-3 kertaa päivässä ja aina vasta kahden vesilasin jälkeen. Tietää, että on oikeasti nälkä, eikä vain kuvittele.

N40v/59kg

Toisaalta herään monta kertaa yössä vessaan eli nestettä varmaan tulee nautittua tarpeeksi :D

Vierailija
2355/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaa voi kyllä ihan vain normaaleilla, terveellisillä elämäntavoilla. Terve ruokasuhde kantaa pidemmälle ja nämä proanailut ja nälkäkuurit voisi suosiolla jättää sinne parinkymmenen vuoden taakse. 

Vierailija
2356/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään kokeillut pilttidieettiä? Eli jokin vauvan ruoka aamulla, lounaalla, päivällisellä ja illalla. Määrät pysyy pieninä, mutta ravintoa kuitenkin on.

Mietin, jos modaisi tätä ja saisi lisäksi syödä vihreitä kasviksia ja kevyttä proteiinia, kuten raejuustoa, pienen annoksen lisäksi. Olisi itsellä ja lapsella muuten samat ruuat.

Onko taaperoperheen versio "syö se, mitä taapero ei jaksa/heittää pois"? 😂😂

Vierailija
2357/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrttiteetä on ihania. 😍😍 Ja vihreätee. Teen toimistotyötä ja teellä pärjää koko päivän. Kotona kevyt salaatti. Aamu alkaa aina juoksulenkillä. Olen miettinyt, pitäisikö iltaan ottaa kevyesti lihaskuntoa?

N40v/59kg

Kannattaa, vähintään kevyesti. Kun ikää alkaa tulla, se on entistä tärkeämpää.

Vierailija
2358/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on tulossa taas heroin chick muotiin. Ysärin/2000-luvun taitteessa tuon saavutti parhaiten skinny girl-dieetillä ja thinspo-kuvilla. Pitääpä mennä kirjastolle tulostamaan niitä jääkaapin oveen, eipä tee mieli enää syödä. 🙊 Ja jaksaisikohan sitä taas vanhana koittaa noita pro@-menetelmiä. Ennen olin aika hot, nyt on päässyt muutama kilo liikaa.

N40v/59kg

Muotiin ei vain voi tulla normaalipainoinen terve keho. Se ei möisi naisilla eikä miehilläkään.

Vierailija
2359/3110 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaisen ja minkä tahansa aterian kanssa pitää tietenkin tehdä niin kuin hyvältä tuntuu ja mikä itselle sopii. Nuo aamiaiskehotukset perustuvat sikäli tutkittuun tietoon, että liian vähän syöminen aamulla ja päivällä voi joillakin kostautua illalla, jolloin nälkä on kasvanut niin suureksi, että siihen syödään liikaa ja ravintoarvoiltaan heikkoa ruokaa. Jos tällaista ongelmaa ei ole, ei tietenkään tarvitse aamiaista syödä. Yksi tapa ei sovi kaikille.

Minulle sopii hyvin aamiaisen syöminen. Lounas on päivän tukevin ateria ja illalla syön taas melko kevyesti. Koska illalla syön kevyesti, aamulla on jo nälkä. Energiaa riittää töihin ja liikuntaan ja olo on koko päivän hyvä. Jollekin toiselle sopii toisenlainen rytmi.

Vierailija
2360/3110 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sellainen päivä että sortuminen on mahdollista. Työn vuoksi olen usein yön-pari toisaalla, yleensä majoitun jossain majatalossa, jossa tehdään itse ruoka (edullisempaa). Kuten tänäänkin. Tämä on sellainen kohta että helppoa ostaa kaikkea huonoa. Olen mättänyt hotelleissa ihan uskomattomat määrät suklaata ja karkkia naamariin. Nyt kirjoitan tämän, etten vaivu itselleni valehteluun taas. Illalla tulee täyteen 7 päivää ilman karkkia/suklaata.

Kyselijä