Sivut

Kommentit (2696)

numero 17

Kilpirauhaspotilas N 36 kirjoitti:
Kävin sitten siellä vesijuoksemassa ja tajusin, että on varmaan tästä lähtien ostettava reippaasti niitä sarjalippuja. Oli mukavampaa kuin muistinkaan ja tehokasta! Ei tarvitse pelätä satuttavansa itseään ja saa samalla saunoakin kunnolla (kotona ei ole saunaa). Ihanaa kun tuntuu vain rentouttavan aina niin kankeaa kehoa ja vyötäröltä tuntuu lähteneen nestepöhöä. Mahtavaa!

Kiva kuulla! Se on mahtava tunne, kun löytää mieluisan lajin ja tuntee kehossa liikunnan vaikutukset.

• ylös 17
  • alas 0
Tätimaha

Pystyin eilen vihdoin menemään kuntosalille yli 2 kk tauon jälkeen. Salin pukuhuoneessa on hyvä valaistus ja iso peili, ja siinä näkyi joku pullea nainen, jolla on liikaa mahaa ja selluliittia :/ Oli kyllä hienoa päästä vihdoin salille. Kyllä se tästä. Kovasti ei pysty hengästymään, joten tahti on rauhallinen. Pitää lohduttautua sillä, että vatsan ympärysmitta on pienentynyt korkean terveysriskin senttimäärästä keskimääräiseen riskiin.

• ylös 17
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kilpirauhaspotilas N 36

numero 17 kirjoitti:
Kilpirauhaspotilas N 36 kirjoitti:
Kävin sitten siellä vesijuoksemassa ja tajusin, että on varmaan tästä lähtien ostettava reippaasti niitä sarjalippuja. Oli mukavampaa kuin muistinkaan ja tehokasta! Ei tarvitse pelätä satuttavansa itseään ja saa samalla saunoakin kunnolla (kotona ei ole saunaa). Ihanaa kun tuntuu vain rentouttavan aina niin kankeaa kehoa ja vyötäröltä tuntuu lähteneen nestepöhöä. Mahtavaa!

Kiva kuulla! Se on mahtava tunne, kun löytää mieluisan lajin ja tuntee kehossa liikunnan vaikutukset.

Kiitos. Tuli juuri mieleen, että kesällähän voi treenata ilmaiseksi vesistöissä kun käy ostamassa oman vesijuoksuvyön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aamiaisen ja minkä tahansa aterian kanssa pitää tietenkin tehdä niin kuin hyvältä tuntuu ja mikä itselle sopii. Nuo aamiaiskehotukset perustuvat sikäli tutkittuun tietoon, että liian vähän syöminen aamulla ja päivällä voi joillakin kostautua illalla, jolloin nälkä on kasvanut niin suureksi, että siihen syödään liikaa ja ravintoarvoiltaan heikkoa ruokaa. Jos tällaista ongelmaa ei ole, ei tietenkään tarvitse aamiaista syödä. Yksi tapa ei sovi kaikille.

Minulle sopii hyvin aamiaisen syöminen. Lounas on päivän tukevin ateria ja illalla syön taas melko kevyesti. Koska illalla syön kevyesti, aamulla on jo nälkä. Energiaa riittää töihin ja liikuntaan ja olo on koko päivän hyvä. Jollekin toiselle sopii toisenlainen rytmi.

Minäkin olen sellainen että aamulla on pakko syödä tai se kostautuu illalla, mutta en siedä kaurapuuroa/muuta puuroa yhtään. Mulle tulee heti kohta semmonen pistävä, kova ja kouriva nälkä. Samaa ei tule munista, jugurtista tms.

Ja olen saanut kuulla siitä kuinka olen väärässä ja aamupuuro on parasta ikinä kaikille koskaan. Eikä auta jos laittaa sekaan kananmunaa, voita, raejuustoa, marjoja, ym, kun kohta tulee joku tämän asiakseen tässä kertomaan :D ei vaan toimi mulla. Mulle sopii paremmin vaikka jugurtti, munat jne.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Pullervo2023 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sellainen päivä että sortuminen on mahdollista. Työn vuoksi olen usein yön-pari toisaalla, yleensä majoitun jossain majatalossa, jossa tehdään itse ruoka (edullisempaa). Kuten tänäänkin. Tämä on sellainen kohta että helppoa ostaa kaikkea huonoa. Olen mättänyt hotelleissa ihan uskomattomat määrät suklaata ja karkkia naamariin. Nyt kirjoitan tämän, etten vaivu itselleni valehteluun taas. Illalla tulee täyteen 7 päivää ilman karkkia/suklaata.

Kyselijä

Koita tehdä terveellisempiä valintoja. Mieti vaikka että kirjaat tähän ketjuun kaikki syömiset, auttaako se tekemään parempia valintoja. Tsemppiä!

Pullervo2023

Kiitos 😄 Olen käyttänyt Yaziota nyt vähän aikaa, se on aika karu mutta loistava keksintö. Tajusin eilen erään jutun kun kasasin vaatteita reissuun ja löysin laukusta viime reissulta unohtuneen patukan. Nimittäin yhdessä Corny-patukassa on suunnilleen saman verran energiaa kuin suklaassa. Niitä olen tyytyväisenä popsinut uimiseen jälkeen mutta enpä taida kyllä enää 🙈

Meillä oli tänään töissä jotain kevyttä höyhensoppaa ja tottakai oli nälkä kun pääsin sieltä lähtemään. Nälkäisenä kauppaan sitten. Sen verran sorruin että ostin normi ruuan lisäksi 100g tummaa suklaata ja salmiakkipastillirasian (30g) eli ei ihan tunneilleen viikkoa menty ilman karkkia. Niistä huolimatta Yazion mukaan tänään olisi vielä 402 kcal varaa syödä (kävelin yhteensä tunnin tänään). Iltapalaksi ajattelin jugurttia ja pellavan siemeniä.

Mulla raskausarvet ovat alkaneet vaalenemaan! Niitä on ihan joka paikassa ja olen miettinyt että millä ihmeen pokalla mä käyn oikein uimahallissa 🙈🙈 huomenna olisi taas uintipäivä, mulla on uimakamat mukana (vesijumppaa ja vesijuoksua).

Kyselijä

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Joku kysyi kommentoidaanko laihdutusta negatiivisesti. Itse en ole viitsinyt mainita asiaa muille kuin miehelleni ja hän toki on asian huomannutkin. Muut eivät ole sanoneet mitään. Nykyään ollaan onneksi aika varovaisia toisten ulkonäön kommentoinnissa kun se voi mennä pahasti pieleen jos taustoja ei tunne.

Tuttua on kyllä se että aiemmin esim työpaikalla tuputettiin pullaa ym ja sanottiin sulla on varaa ottaa. Se oli monella tapaa ongelmallista.

Moninaisuutta on opittu ymmärtämään myös ihmisten koon suhteen. Toivon että ymmärrys myös painonkertymisen ja -pudotuksen haasteista vahvistuisi. Tämä kun ei ole yhtä helppoa kaikille johtuen perintötekijöistä, hormoneista, perussairauksista ym.

Tsemppiä toverit! Gramma kerrallaan!

Hukkanen

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Mulle on ainoastaan äiti ja yksi vanhempi sukulainen huomauttaneet painonlaskusta. Äiti vaikuttaa olevan huolissaan, että en vaan laihdu liikaa (mitä se tarkoittaakin, koska alipainon rajaan on minulla vielä 15 kg), toinen sukulainen on vaan sanonut, kuinka olen pienentynyt.

Äidin puheista myös huomaa, että hän suhtautuu tähän jonkinlaisena kuurina, joka alkaa ja loppuu ja kyselee, kuinka kauan aion vielä jatkaa. Hän ei tunnu ymmärtävän, että minulla ei ole aikomusta lopettaa. Toki jos paino vaan laskee vaarallisen alas, pitää alkaa syödä enemmän, mutta niin tuskin käy. Kun olin syksyllä pari viikkoa sairaana ja toipilaana enkä käynyt liikkumassa, hän tulkitsi sen tarkoittavan, että olen lopettanut liikuntaharrastuksen kokonaan. Hän ei siis tunnu aivan ymmärtävän, että suhtaudun tähän elämäntapamuutoksena, en laihdutus- tai liikuntakuurina. Dieettikulttuuri siis elää vahvana ainakin joidenkin päässä yhä edelleen.

Muuten ihmiset ovat olleet huomauttamatta, mikä on ollut tosi kiva huomata. Toisten kokoa ei vaan ole sopivaa kommentoida, jos ei kysytä.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi kommentoidaanko laihdutusta negatiivisesti. Itse en ole viitsinyt mainita asiaa muille kuin miehelleni ja hän toki on asian huomannutkin. Muut eivät ole sanoneet mitään. Nykyään ollaan onneksi aika varovaisia toisten ulkonäön kommentoinnissa kun se voi mennä pahasti pieleen jos taustoja ei tunne.

Tuttua on kyllä se että aiemmin esim työpaikalla tuputettiin pullaa ym ja sanottiin sulla on varaa ottaa. Se oli monella tapaa ongelmallista.

Moninaisuutta on opittu ymmärtämään myös ihmisten koon suhteen. Toivon että ymmärrys myös painonkertymisen ja -pudotuksen haasteista vahvistuisi. Tämä kun ei ole yhtä helppoa kaikille johtuen perintötekijöistä, hormoneista, perussairauksista ym.

Tsemppiä toverit! Gramma kerrallaan!

Hukkanen

Mulla on sama tilanne, paitsi että mikään paino ikinä ei ole ollut hyvä mun äidin mielestä. Olin ollut hänen mielestään liian laiha ja sitten liian lihava. Kuten muutkin mittasuhteet ovat olleet pielessä hänen mielestään. Lapsena ei ollut oikein kivaa kuunnella huomautuksia liian leveistä hartioista ja persjalkaisuudesta :D Jouluna ja muulloin kun käyn, en oikeasti jaksaisi kuunnella vittuilua painostani varsinkin kun se on arka aihe, joka tällä kertaa liian korkea mutta kun laihdun, se onkin sitten heti kohta liian matala. Ikinä ole mikään hyvä. 🤣

Kyselijä (hotellissa)

• ylös 13
  • alas 1
Keskivartalolihava

Hei kaikille, tämä vaikuttaa kivalta ketjulta :)

Olen mukana, täällä n 44 v, pituus 168 cm ja painoa 113 kg.

Olen aloittanut viime viikkojen aikana panostamisen terveelliseen ruokailuun, yritän syödä joka aterialla kohtuullisen ravintoköyhää mutta täyttävää ruokaa, huolehtien että tulee tarpeeksi kuitua, proteiinia ja sopivasti (ei liikaa) hiilareitakin mutta ei niinkään rasvaa/sokeria.

Uimassa alan käydä useammin ja käyttää rappuja hissin sijaan.

Uskon että myös ruokapäiväkirjan pito auttaa onnistumaan.

Tsemppiä kaikille, olkoon elämänmuutoksenne terveellisiä ja pysyviä!

• ylös 17
  • alas 2
Vierailija

Mulla paino on laskenut lokakuun 58,8 kilosta 55 kiloon, hitaasti mutta tasaisesti. Melkein neljä kiloa pois, ja ainakin kehonkoostumusvaa'an mukaan suurin osa rasvaa.

Kirjoitin tänne joskus sivun 40 paikkeilla, tänne on jokunen sivu tullut sen jälkeen 😄

Olen aina ollut hoikka, mutta huomaamatta paino oli päässyt melkein 60 kiloon, pikkuhiljaa. Vaatteet kiristi ja olo alkoi olla epämukava välillä. Tavoitteena mulla on 52 kiloa, olen aikaisemmin painanut noin 50 kiloa. Olen lyhyt, 157 cm, ja näinkin pieni painon nousu alkoi tuntua.

Olen aina liikkunut paljon, annoskokojen kasvu ja noutoruuat yms herkuttelu nosti painoa. Nyt herkkuja harvemmin ja vähemmän kerrallaan, ja yritän syödä päivän ruuat 12 tunnin aikavälillä. Lisää kasviksia. Näillä mennään eteenpäin 😊 eikä ole mikään dieetti, vaan tätä pyrin jatkamaan.

• ylös 12
  • alas 4
OZ

Painoa tippunut 8,5 kg reilussa kolmessa viikossa. Ozempic todella auttaa ei yhtään ruokahalua eikä mitään ruokaan tai juomaan liittyviä mielitekoja, paljon vettä päivässä ja paino tippuu silmissä. Tämä on hyvä lääke ja tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Oma tavoite on vähintään -20 kg tämän vuoden aikana, minkä pitäisi toteutua, sillä tämä auttaa pysyvään elämäntapamuutokseen jo sillä että ei edes pysty syömään sellaisia annoksia kuin ennen lääkettä. 

• ylös 12
  • alas 8
Ihrapossu

Pitkästä aikaa vaa'alla, paino tasan 88kg. Aloitukseen -2kg. Kolmelle viikolle jaettuna pudotusta per viikko 666g, joten suosituksissa mennään vaikka ainahan sitä nopeammin kaiken haluaisi menevän

Vierailija

Maltti on valttia. Kun pudotus on tarpeeksi hidasta ja liikkuu, paino ei lähde lihaksista ja luista vaan sieltä mistä pitääkin eli ylimääräisestä rasvasta. Maltillinen tahti on hyvä myös elimistön hormonitoiminnan kannalta: esimerkiksi nälänsäätelyhormonit voivat mennä sekaisin, jos paino putoaa liian nopeasti.

Osteoporoosin vaara?

Vierailija kirjoitti:
Maltti on valttia. Kun pudotus on tarpeeksi hidasta ja liikkuu, paino ei lähde lihaksista ja luista vaan sieltä mistä pitääkin eli ylimääräisestä rasvasta. Maltillinen tahti on hyvä myös elimistön hormonitoiminnan kannalta: esimerkiksi nälänsäätelyhormonit voivat mennä sekaisin, jos paino putoaa liian nopeasti.

En ole koskaan kenenkään kuullut pudottaneen painoa luista...

Vierailija

Osteoporoosin vaara? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kenenkään kuullut pudottaneen painoa luista...

Usko pois, myös luista voi lähteä kudosta eli niiden tiheys voi huveta. Kyse ei ole massan puolesta suurista muutoksista, mutta luiden heikentymisestä voi seurata monenlaista ongelmaa.

https://yle.fi/a/3-9005511

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Itsellä paino ~94kg, korkeimmillaan talvella oli kai 98,5kg. Tavoite kesäks ~85kg eli ei mahdoton kiire. 

Tätimaha

Vierailija kirjoitti:
Tänään sellainen päivä että sortuminen on mahdollista. Työn vuoksi olen usein yön-pari toisaalla, yleensä majoitun jossain majatalossa, jossa tehdään itse ruoka (edullisempaa). Kuten tänäänkin. Tämä on sellainen kohta että helppoa ostaa kaikkea huonoa. Olen mättänyt hotelleissa ihan uskomattomat määrät suklaata ja karkkia naamariin. Nyt kirjoitan tämän, etten vaivu itselleni valehteluun taas. Illalla tulee täyteen 7 päivää ilman karkkia/suklaata.

Kyselijä

Miten meni majataloyö?

Mulla on tapana hamuta karkkia, kun töissä on kova kiire. Kuten tänään. Hetken teki mieli, taputtelin mun mahaa. Eipä tee enää mieli. Jos menisi lankuttamaan hetkeksi. Yritän oppia tunnistamaan mun napostelutilanteet ja ratkaista napostelutarpeen muuten kuin napostelemalla.

Vierailija

OZ kirjoitti:
Painoa tippunut 8,5 kg reilussa kolmessa viikossa. Ozempic todella auttaa ei yhtään ruokahalua eikä mitään ruokaan tai juomaan liittyviä mielitekoja, paljon vettä päivässä ja paino tippuu silmissä. Tämä on hyvä lääke ja tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Oma tavoite on vähintään -20 kg tämän vuoden aikana, minkä pitäisi toteutua, sillä tämä auttaa pysyvään elämäntapamuutokseen jo sillä että ei edes pysty syömään sellaisia annoksia kuin ennen lääkettä. 

Toiset laihduttaa syömällä järkevämmin, omaksumalla terveemmät elintavat loppuelämäksi ja opettelemalla liikkumaan ja nauttimaan siitä. Sitten ne toiset laihduttavat lääkkeillä kuvitellen että se piikki muuttaa automaattisesti myös elintavat.
Ei kukaan laihduttaja muutenkaan syö enää sellaisia annoksia kuin ennen, joten kyse on motivaatiosta tehdä valinta terveytensä eteen. Miten sun ruokalautasen koostumus on muuttunut entisestä tähän päivään lääkkeen kanssa? (Enkä tarkoita nyt määriä vaan ravinnon laatua).

• ylös 10
  • alas 14
Kilpirauhaspotilas N 36

Onnistuin eilen illalla välttämään napostelun (suklaa) pesemällä hampaat. Tänään huomasin, että oli lähtenyt kaikki juomisesta tullut pöhö pois. Jalka oli vain älyttömän kipeä aamulla ja vähän helpotti kun tein venyttelyt samalla kun opiskelin Duolingossa saksaa. Tuli muuten venyteltyä kunnolla!

Äsken tein kanakeittoa ja salaattia sekä söin tummaa leipää. Vaaleaakin oli tarjolla, mutta mielummin syön enemmän kuitua. Ensi viikolla on lääkäri ja josko siellä selviäisi mitä jalan kanssa tapahtuu. Haluaisin sen siihen kuntoon että voin taas hakea töitä ja jotain kevyempää tällä kertaa. Tämä kotona olo käy pitkästyttäväksi vaikkei sitä ole kuin reilu kuukausi takana sitten edellisen työn.

• ylös 10
  • alas 2

Ehdottomasti mukana, vaikka hiukan jälkijunassa. Itse olen 25 vee nainen, mittoja 180/100. Tavoitteena päästä n. 80 kg. Olen aloittanut lisäämällä liikuntaa ja jättämällä pikaruoan pois. Oma haaste on aikaisemmin ollut löytää tasapaino. Esimerkiksi käyn salilla ja uimassa päivittäin samalla kun nutraan tai sitten syön epäterveellisesti ja liikun vähän. Kumpikin huonoja vaihtoehtoja.

• ylös 11
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.