Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
En keksi yhtäkään syytä MIKSI hankkisin lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapseton nainen on jotenkin säälittävä.
Jos ei saa niin ei saa ja se on eri asia.Miksi olen säälittävä kun en tahdo loisen takia tuhota kroppaani? Mitä sellaisella edes tekisin?
Olipas ruma viesti. Saat toki palvoa kroppaasi, mutta minusta se on säälittävää, arvot pielessä. Ja se että lapsi on loinen.... Onko sinua kaltoinkohdeltu, oletko kokenut olevasi vanhemmillesi loinen?
Olen pahoillani, kurja elämä. Ei sen takia ettei sinulla ole lapsia, vaan siksi kun ajatuksesi on noin ikäviä ja negatiivisia.
Varmaan säälittävää ja arvotkin nyt oli pielessä. Mutta hän kertoi rehellisesti miksi ei halua lapsia.
Pitäisikö hänen tulla kertomaan vuoden päästä tänne että hän tulikin raskaaksi ja ei enää palvo kroppaansa. Mitä iloa siitä olisi kenellekään?
Vai olisivatko kaikki täällä palstalla, että no niin, hyvä juttu. Sillälailla sitä pitää. NYT olet hyvä ihminen.
Ennen et ollut. Mutta nyt....voi olemme iloisia puolestasi.
Totta. Silti hirvittää, että osalla ihmisitä on tällaisia vihantätyttämiä ajatuksia. Enpä usko että tulisi tykkäyksiä, jos joku puhuisi noin rumasti vaikka koirista.
Tämä sama lastenvihaaja alapeukuttaa aina jos joku sanoo kauniisti lapsista. Säälittää, vaikkei se ketään autakaan.
Eipä tuo ensimmäinenkään kommentoija mitenkään nätisti puhunut ja hänen kommenttinsa ei tähän aloitukseensa nyt muutenkaan kuulunut. Yleensä sitä saa mitä tilaa ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Ja minä ainakin alapeukutan täällä sellaisia kommentteja, jotka ei tähän ketjuun kuulu. Niihin lukeutuvat mm nämä äippien ylistysviestit omista lapsistaan, joilla ei ole mitään tekemistä tämän ketjun kanssa, tai muut tähän ketjuun kuulumattomat viestit. Mitä lisäarvoa nuo sinunkaan viestit muka tähän ketjuun ovat tuoneet? Ei mitään.
Eri
Onneksi tämä sinun viestisi toi paljon lisäarvoa tähän ketjuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.
Synnytysriski-hullu paikalla... Ihmeen monta tykkäystä olet saanut, huolestuttavaa. Surullista että pelkäätte noin paljon täysin luonnollista asiaa. Raskaudet (3) ei olleet minusta erityisen ihanaa aikaa, mutta ei kamalaakaan. Liioittelet ja rankasti, voisit miettiä vielä että miksi. Ei sinun tarvitse lisääntyä, vaikkei olisi mitään perustettakaan.
Mutta valehtelet kun sanot, että _kukaan_ ystävistäsi ei ole selvinnyt ilman pysyviä vaurioita, tai sitten heitä on vain muutama. Oma tuttavapiirini on erittäin laaja, eikä pysyviä vaurioita ole kuin muutamalla. Vai lasketko sellaisiksi löystyneen vatsanahkan? Sitten on jo pinnallista.
Elämä sinänsä on aina riski, mutta ei sitä silti kannata pelkäämään alkaa.
onnellinen
Miksi olisi ihmeellistä, että joku pelkää luonnollista asiaa?
Moni pelkää kuolemaa vaikka sitä luonnollisempaa asiaa ei ole olemassakaan. Ihmeellistä eikö.
Monet myös pelkäävät joitain eläimiä tai matelijoita, vaikka nekin ovat täysin luonnollisia.
Jopa syöpiä ja muita vakavia sairauksia pelätään. Kaikki nekin ihan luonnollisia.
Sitten on niitä, jotka pelkäävät läheisensä menettämistä. Ihan luonnollista!
Eikö olekin ihmeellistä?Mutta se on kummallista, että on tarve "pelotella" muitakin. Miksi?
Jos itse pelkää suonikohjuja synnytyksen seurauksena, niin pitääkö kaikkien naisten alkaa pelkäämään niitä ja alkaa veloiksi? Onko maailma sitten parempi, kun kaikki tekee niinkuin tämä yksi palsta-aktiivi?
En pidä hämähäkeistä, mutta en koe tarvetta aivopestä muitakin pelkäämään niitä.
Täh, eihä tuossa ketää yritetä aivopestä. Se on yhden ihmisen kokemus ja syy miksi hän ei halua tehdä lapsia eli vastaus kysyttyyn kysymykseen. Ei siis mikään yleistettävissä oleva asia tai aivopesua. Mikä teitä kommentoijia vaivaa, itse te väännätte asiat ihan päin vastoin mitä on kirjoitettu.
Aivopeseminen on sitä, että spämmää samaa "Kuolemanriski, elinikäiset vammat, en tunne ketään jolla ei olisi pysyviä vaurioita" -mantrojaan kymmenissä eri ketjuissa. Juu tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, samaa on jauhanut vuosia.
Hmm... Velat perustelevat lapsettomuuttaan mm. ympäristötekona. Siinä kohdassa ollaan olevinaan niin tiedostavia ja tulevaisuutta ajattelevia. Mutta annas olla, kun puhutaan tulevaisuuden ongelmista Suomen mittakaavassa, niin mikään ei ole ongelma, ei kestävyysvaje, eikä mikään, jo nyt todennettavissa oleva asia. Tästä voimme päätellä, että perussyy lapsettomuuteen on itsekkyys, ei yhtään mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Hmm... Velat perustelevat lapsettomuuttaan mm. ympäristötekona. Siinä kohdassa ollaan olevinaan niin tiedostavia ja tulevaisuutta ajattelevia. Mutta annas olla, kun puhutaan tulevaisuuden ongelmista Suomen mittakaavassa, niin mikään ei ole ongelma, ei kestävyysvaje, eikä mikään, jo nyt todennettavissa oleva asia. Tästä voimme päätellä, että perussyy lapsettomuuteen on itsekkyys, ei yhtään mikään muu.
No perussyy lapsen hankintaan on itsekkyys. Haluan lapsen itselleni ja oman lapsiperheen, haluan merkitystä ja sisältöä omaan elämään, haluan vanhuuden turvaa itselleni, jne, jne, jne. Ja niinhän se pitää ollakin, jotta asioihin voi sitoutua.
Toivotan sinulle uudelle vuodelle löysää pipoa ja paljon huumoria
Vierailija kirjoitti:
Harvalla velalla on lapsettomuuteen syynä ympäristöteko.
Tässä keskustelussa nyt unohtuu se, että suurin osa lapsettomista tutkimusten mukaan haluaisi lapsia, velat ovat vähemmistössä. Ja suurin osa tahattomasti lapsettomista on sitä olosuhteiden, ei todetun lapsettomuuden takia. Eli ei ole puolisoa, ei taloudellisesti mahdollista, oma tai puolison sairaus, puoliso ei halua/ole sopiva, etc. Tahattomasti lapsettomien on ehkä vain vaikeampi avautua asiasta. Yleensä vastassa on pino ns. hyvää tarkoittavia ohjeita ja uskomuksia, joista tulee vain paha mieli. Mutta oli lapsettomuus tahatonta tai ei (tai jotain siltä väliltä), voimme samaistua toisiimme siinä, miten ympäristö suhtautuu meihin. Lapsettomaksi jääminen on edelleen radikaali teko, sillä se ei täytä naiselle asetettua mandaattia.
Minutkin on aivopesty esimerkiksi ajatukseen, että jos lapsia oikeasti haluaa, niitä on saatava keinolla millä hyvänsä. Ehkä siksi minun on vieläkin vaikea hyväksyä sitä, että en ole uskaltanut hankkia lapsia kroonisten sairauksieni vuoksi. Ei, vaikka ne vaikuttavat toimintakykyyni joka hetki ja lamaannuttavat usein sen kokonaan. Lääkityksetkin pitäisi lopettaa ennen kuin edes yrittää. Jo tämä tekee lasten hankkimisesta hyvin haasteellista. Lisäksi puoliso ei ole maailman innokkain isäksi, ja hänen pitäisi olla valmis ottamaan vetovastuu. Olisin halunnut lapsia, mutta en tässä terveystilanteessa. Mikä tärkeintä, se ei olisi minusta lapsen etu.
Suren lapsettomuutta, mutta luotan myös siihen, että ihminen on sopeutuvainen eläin. Myös lapsettomuudessa on hyvät puolensa, enkä halua jäädä asian vangiksi.
Nainen tarvitsee miehen lapsen tekemiseen. Se taitaapi olla se ongelma suurimmalla osalla eli ei ole miestä. En lähde nyt tässä syitä kertomaan, koska jokainen kohdallaan tietää syyt siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ympäristöteko eli luonnonsuojelullisista syistä ei halua lapsia, koska ihmisiä on jo nyt ihan liikaa maapallolla. Ihminen tuhoaa luontoa ja ympäristöä, eli mitä vähemmän on ihmisiä niin sitä parempi se on ympäristölle.
Miten kestävyysvaje tai esim huoltosuhde liittyy tähän?
Minä sjattelin 25 vuotiaaksi saakka etten halua lapsia, miksi ihmeessä tuhlaisin aikaani ja rahojani johonkin toiseen?? Halusin juoda ja juhlia ja shoppailla. Sitten kun kasvoin aikuiseksi halusin jotain syvempää tarkoitusta ja teinkin 2 lasta. Elämälleni tuli ihan uusi suunta.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kiinnosta asiat Suomen mittakaavassa, vaan maapallon mittakaavassa. Ymmärrän kyllä että kaikki eivät kykene ajattelemaan asioita oman elinpiirinsä ulkopuolella. Jonkun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Nainen tarvitsee miehen lapsen tekemiseen. Se taitaapi olla se ongelma suurimmalla osalla eli ei ole miestä. En lähde nyt tässä syitä kertomaan, koska jokainen kohdallaan tietää syyt siihen.
Tahattomasti lapsettomilla yksi tekijä tämä, veloilla ei. Velojen voi olla hankala löytää kumppania, joka EI halua lasta/jolla ei ole lapsia.
Tämä on silkkaa roskaa, että oikeasti velat haluaisivat lapsia, jos se vaan olisi mahdollista. Silkkaa roskaa.
Niin ja velat on silleenkin haluttua kumppaniainesta, kun meidän kanssa ei tarvi lähteä siihen uusperhe-vääntöön, mutta tilanne vähemmän houkutteleva veloille, kun niin monella niitä lapsia on.
Vierailija kirjoitti:
Minä sjattelin 25 vuotiaaksi saakka etten halua lapsia, miksi ihmeessä tuhlaisin aikaani ja rahojani johonkin toiseen?? Halusin juoda ja juhlia ja shoppailla. Sitten kun kasvoin aikuiseksi halusin jotain syvempää tarkoitusta ja teinkin 2 lasta. Elämälleni tuli ihan uusi suunta.
Rautalangasta: "Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?"
Vierailija kirjoitti:
Vaikutatkin oikein kypsältä aikuiselta.....NOT!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutatkin oikein kypsältä aikuiselta.....NOT!
Kovin kypsä ei ole röyhkeä moukka, joka tuppaa epätoivottuna vastaamaan muille esitettyihin kysymyksiin.
LUKUTAITO?
Vierailija kirjoitti:
Moni alkaa aikuistumaan noihin aikoihin ja sitten luonnostaan muut asiat nousevat merkityksellisemmiksi kuin juhliminen yms. On myös täysin luonnollista, että lasten myötä elämään tulee uusi suunta. Tämä jopa erittäin toivottavaa. On nimittäin todella huonoa vanhemmuutta, jos äitiä kiinnostaa enemmän juhliminen ja shoppailu kuin omat lapset.
Kaikkien ei tarvitse tehdä lapsia löytääkseen elämälleen syvempää tarkoitusta tai saadakseen uuden suunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahattomasti lapsettomilla yksi tekijä tämä, veloilla ei. Velojen voi olla hankala löytää kumppania, joka EI halua lasta/jolla ei ole lapsia.
Tämä on silkkaa roskaa, että oikeasti velat haluaisivat lapsia, jos se vaan olisi mahdollista. Silkkaa roskaa.
Niin ja velat on silleenkin haluttua kumppaniainesta, kun meidän kanssa ei tarvi lähteä siihen uusperhe-vääntöön, mutta tilanne vähemmän houkutteleva veloille, kun niin monella niitä lapsia on.
Tämä. Paljon vaikeampaa on löytää mies joka aidosti ei halua lapsia, kuin mies joka haluaa.
Itselläni on jo kaksi suhdetta kaatunut siihen, että "ei lapsia missään tapauksessa ikinä"-mies kääntääkin takkinsa ja hänestä tulee "ehdottomasti lapsia joskus, itseasiassa pian"-mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.
Synnytysriski-hullu paikalla... Ihmeen monta tykkäystä olet saanut, huolestuttavaa. Surullista että pelkäätte noin paljon täysin luonnollista asiaa. Raskaudet (3) ei olleet minusta erityisen ihanaa aikaa, mutta ei kamalaakaan. Liioittelet ja rankasti, voisit miettiä vielä että miksi. Ei sinun tarvitse lisääntyä, vaikkei olisi mitään perustettakaan.
Mutta valehtelet kun sanot, että _kukaan_ ystävistäsi ei ole selvinnyt ilman pysyviä vaurioita, tai sitten heitä on vain muutama. Oma tuttavapiirini on erittäin laaja, eikä pysyviä vaurioita ole kuin muutamalla. Vai lasketko sellaisiksi löystyneen vatsanahkan? Sitten on jo pinnallista.
Elämä sinänsä on aina riski, mutta ei sitä silti kannata pelkäämään alkaa.
onnellinen
Miksi olisi ihmeellistä, että joku pelkää luonnollista asiaa?
Moni pelkää kuolemaa vaikka sitä luonnollisempaa asiaa ei ole olemassakaan. Ihmeellistä eikö.
Monet myös pelkäävät joitain eläimiä tai matelijoita, vaikka nekin ovat täysin luonnollisia.
Jopa syöpiä ja muita vakavia sairauksia pelätään. Kaikki nekin ihan luonnollisia.
Sitten on niitä, jotka pelkäävät läheisensä menettämistä. Ihan luonnollista!
Eikö olekin ihmeellistä?Mutta se on kummallista, että on tarve "pelotella" muitakin. Miksi?
Jos itse pelkää suonikohjuja synnytyksen seurauksena, niin pitääkö kaikkien naisten alkaa pelkäämään niitä ja alkaa veloiksi? Onko maailma sitten parempi, kun kaikki tekee niinkuin tämä yksi palsta-aktiivi?
En pidä hämähäkeistä, mutta en koe tarvetta aivopestä muitakin pelkäämään niitä.
Täh, eihä tuossa ketää yritetä aivopestä. Se on yhden ihmisen kokemus ja syy miksi hän ei halua tehdä lapsia eli vastaus kysyttyyn kysymykseen. Ei siis mikään yleistettävissä oleva asia tai aivopesua. Mikä teitä kommentoijia vaivaa, itse te väännätte asiat ihan päin vastoin mitä on kirjoitettu.
Aivopeseminen on sitä, että spämmää samaa "Kuolemanriski, elinikäiset vammat, en tunne ketään jolla ei olisi pysyviä vaurioita" -mantrojaan kymmenissä eri ketjuissa. Juu tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, samaa on jauhanut vuosia.
Miekin tiiän kolme naista jotka meinasivat kuolla synnytykseen. Yhellä repesi kohtu ja tuli hurjat verenvuodot, joutui leikkuriin paikattavaksi ja teholle toipumaan. Toisella alkoi jokin valtava jälkivuoto pari päivää synnytyksestä, ambulanssilla sairaalaan, leikkuriin joutui myös ja kohtu pois. Kolmas sai keisarileikkauksrssa vakavan verenhukan.
Sitten tunnen kaksi naista joilla tuli pysyvä virtsankarkailu synnytyksistä, heiän ikä alle 30v. Ja yhen tunnen jolla tulehtui keisarinleikkaushaava tosi pahasti ja se on jäänyt kipeäksi ja kiristäväksi. Niin että kylläpä kaikkia kurjia ongelmia voi tulla ja onpi niitä hyvä miettiäkin mitä riskiä on valmis ottamaan.
Ymmärrän hyvin ettei kaikki halua lapsia. Suurin osa kommenteista on todella asiallisia. Sitten on niitä vähemmän asiallisia, kuten toisen ihmisen vertaaminen loiseen... Itsekin tämä henkilö on siinä tapauksessa loinen. Kommentti on saanut vielä paljon yläppeukkuja. Surulliseksi vetää, että tämä on Suomi 2023. Tunnekylmyyttä...