Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Onko täällä taas mutkan kautta naisettomuudesta valittava tai pari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat hyväksytte sen, että tähän maahan pitää ottaa väkeä sitten muualta entistä enemmän, jos te ette niitä lapsia tee. Huoltosuhde on jo nyt huolestuttava.
Eihän se aina helppoa ja kivaa joka hetki ole lasten kanssa. Mut kyllähän me nätisti verotkin maksetaan, vaikkei sekään ole kivaa (ok, tässä meille ei anneta vaihtoehtoa olla maksamatta). Molemmat asiat liittyy yhteiskunnan toimivuuteen. Ei täällä voi noin 40v päästä olla eläkeläisiä enemmän kuin veronmaksajia.Voi voi
Se on todellakin voi, voi sitten, kun kukaan ei ole sinustakaan huolehtimassa vanhuksena.
Mä en vanhuuden turvaks oo tuhoomas kroppaani ja elämääni. Muut voi tehä sen. Eikös lapsia tehdä siksi kun niitä halutaan? Mitä kuvittelet että sen lapsen elämä ois jos munlainen, lasta haluamaton hommaisi lapsen? Olisiko se oikein?
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä taas mutkan kautta naisettomuudesta valittava tai pari?
Minulla on vaimo, mutta ihan kaveripiiriä seuraamalla olen tullut siihen tulokseen, että naiset ovat kovin vaativia ja moni kaveri on jäänyt ilman parisuhdetta ja mahdollisuutta saada lapsia. Aika surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat hyväksytte sen, että tähän maahan pitää ottaa väkeä sitten muualta entistä enemmän, jos te ette niitä lapsia tee. Huoltosuhde on jo nyt huolestuttava.
Eihän se aina helppoa ja kivaa joka hetki ole lasten kanssa. Mut kyllähän me nätisti verotkin maksetaan, vaikkei sekään ole kivaa (ok, tässä meille ei anneta vaihtoehtoa olla maksamatta). Molemmat asiat liittyy yhteiskunnan toimivuuteen. Ei täällä voi noin 40v päästä olla eläkeläisiä enemmän kuin veronmaksajia.Turha heille on yrittää selittää. Heitä kiinnostaa vain omat asiat, ei mikään muu.
Eri vela tässä. Tää on ihan totta, että ei kiinnosta muut kuin omat asiat. Veroja maksan toki kiltisti teidänkin lastenne hyväksi. Omat vanhemmat on aina olleet niin etäisiä, että tuskin tulen erityisemmin heistä huolehtimaan ikinä. Itselläni elämäntavat sen verran epäterveellisen hedonistiset, etten todennäköisesti rasita veronmaksajia liian pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se aina helppoa ja kivaa joka hetki ole lasten kanssa. Mut kyllähän me nätisti verotkin maksetaan, vaikkei sekään ole kivaa (ok, tässä meille ei anneta vaihtoehtoa olla maksamatta). Molemmat asiat liittyy yhteiskunnan toimivuuteen. Ei täällä voi noin 40v päästä olla eläkeläisiä enemmän kuin veronmaksajia.Voi voi
Se on todellakin voi, voi sitten, kun kukaan ei ole sinustakaan huolehtimassa vanhuksena.
Mä en vanhuuden turvaks oo tuhoomas kroppaani ja elämääni. Muut voi tehä sen. Eikös lapsia tehdä siksi kun niitä halutaan? Mitä kuvittelet että sen lapsen elämä ois jos munlainen, lasta haluamaton hommaisi lapsen? Olisiko se oikein?
" muut voi tehä sen" Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen on rikki. Perhearvoja ei kunnioteta, ei haluta lapsia. vain oma itse on se tärkein asia maailmassa.
Kerropa mitä hyötyä esim. Suomelle olisi ollut, jos olisin tehnyt lapsen? Kerro ihan kaikki.
Ja mitä haittaa siitä oli etten niitä lapsia tehnyt? Kerro ihan tarkalleen sekin.
Millä tavoin huomaat maailman nyt olevan huonompi, kun MINÄ en tehnyt lapsia?
Mistä sait tuon "Perhearvoja ei kunnioiteta"-turauksen aivoosi.
Perhearvojen kunnioittaminen ei riipu siitä onko siittiö kohdannut ja hedelmöittänyt munasoluni munatorvessani.
Off topic: Olet varmasti niitä ihmisiä, jotka luulevat että nainen voi päättää tuleeko vauvasta tyttö tai poika.
Ja on huono äiti, jos lapsesta tuleekin tyttö. Tyttö tuli, tyhjä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" muut voi tehä sen" Niinpä.
Et sitten mihinkään muuhun kykene vastaamaan? Niinpä
Naisia ei kiinnosta lasten teko ja samalla he voivat unohtaa eläkkeelle pääsyn koska veronmaksajia ei ole enää siinä vaiheessa
Vierailija kirjoitti:
Tärkein syy lapsettomuuteeni on se että en enää usko miesten kykyyn rakastaa naista, enkä halua olla yksinhuoltajakaan. Voi olla, että olen lukenut liikaa tätä palstaa.
Rakkaudessa on mies ja nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.
Synnytysriski-hullu paikalla... Ihmeen monta tykkäystä olet saanut, huolestuttavaa. Surullista että pelkäätte noin paljon täysin luonnollista asiaa. Raskaudet (3) ei olleet minusta erityisen ihanaa aikaa, mutta ei kamalaakaan. Liioittelet ja rankasti, voisit miettiä vielä että miksi. Ei sinun tarvitse lisääntyä, vaikkei olisi mitään perustettakaan.
Mutta valehtelet kun sanot, että _kukaan_ ystävistäsi ei ole selvinnyt ilman pysyviä vaurioita, tai sitten heitä on vain muutama. Oma tuttavapiirini on erittäin laaja, eikä pysyviä vaurioita ole kuin muutamalla. Vai lasketko sellaisiksi löystyneen vatsanahkan? Sitten on jo pinnallista.
Elämä sinänsä on aina riski, mutta ei sitä silti kannata pelkäämään alkaa.
onnellinen
Miksi olisi ihmeellistä, että joku pelkää luonnollista asiaa?
Moni pelkää kuolemaa vaikka sitä luonnollisempaa asiaa ei ole olemassakaan. Ihmeellistä eikö.
Monet myös pelkäävät joitain eläimiä tai matelijoita, vaikka nekin ovat täysin luonnollisia.
Jopa syöpiä ja muita vakavia sairauksia pelätään. Kaikki nekin ihan luonnollisia.
Sitten on niitä, jotka pelkäävät läheisensä menettämistä. Ihan luonnollista!
Eikö olekin ihmeellistä?
Mutta se on kummallista, että on tarve "pelotella" muitakin. Miksi?
Jos itse pelkää suonikohjuja synnytyksen seurauksena, niin pitääkö kaikkien naisten alkaa pelkäämään niitä ja alkaa veloiksi? Onko maailma sitten parempi, kun kaikki tekee niinkuin tämä yksi palsta-aktiivi?
En pidä hämähäkeistä, mutta en koe tarvetta aivopestä muitakin pelkäämään niitä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, jotka haluatte lapsia, mikä siihen on syynä? Oma itsekkyytenne? Kun kavereillakin on?
Monia syitä. Alkukantaisia ja vaistomaisia varmaan enimmäkseen, pitkälti lisääntymis- ja hoivaamisvietistä kyse. Itsekästä, ilman muuta =)
Lapset on parasta, vaikka niin moni muukin asia on <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapseton nainen on jotenkin säälittävä.
Jos ei saa niin ei saa ja se on eri asia.Miksi olen säälittävä kun en tahdo loisen takia tuhota kroppaani? Mitä sellaisella edes tekisin?
Olipas ruma viesti. Saat toki palvoa kroppaasi, mutta minusta se on säälittävää, arvot pielessä. Ja se että lapsi on loinen.... Onko sinua kaltoinkohdeltu, oletko kokenut olevasi vanhemmillesi loinen?
Olen pahoillani, kurja elämä. Ei sen takia ettei sinulla ole lapsia, vaan siksi kun ajatuksesi on noin ikäviä ja negatiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista nyt jovee.
Tiesin jo lapsena, että en halua lapsia. En leikkinyt vauvaleikkejä, ne tuntuivat oudoilta. Tykkään lapsista, mutta kuolisin sisäisesti, turhautuisin aivottomuuteen, jos joutuisin päivittäin rutiininomaisesti lasta ohjaamaan, ei minkäänlaista kiinnostusta siihen. Ajattelen, että lapsi ansaitsee vain vanhemmat, jotka häntä todella odottavat ja haluavat ja kun oma kiinnostus on hyvin pientä, niin en koe olevani hyvä vanhempi. Maapallolla on liikaa ihmisiä, sekin on syy jättää lapsenteko väliin.
Vierailija kirjoitti:
Naisia ei kiinnosta lasten teko ja samalla he voivat unohtaa eläkkeelle pääsyn koska veronmaksajia ei ole enää siinä vaiheessa
Miten jaksat samaa läyskyttää. Paista sitä pullaa ja keräile leegoja.
Kaikista lapsen tehneistä tuttavista on tullut curlaajia tai helikoptereita, joilla ei ole enää muuta puhuttavaa kuin kakaroidensa kehuminen ja parisuhteensa ongelmat kun siitä kumppanista ei yhtäkkiä olekaan enää mihinkään. En halua liittyä siihen joukkoon, vaan olla onnellinen mieheni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku vielä katsoo aiheelliseksi kysyä syitä tällaiseen? Ihan yhtä hyvin voisi tentata, miksi joku haluaa lapsia.
Minusta on ainakin mielenkiintoista kuulla syitä. Ihan hyvin sitä voi kysyä, niinkuin sitäkin miksi joku haluaa lapsia. Ei se mitään tenttausta ole.
E kuulu tämän ketjun tuntemattomille. Kysele lapsiltasi kertotaulua.
Säälittävää... Miksi alapeukutat kun joku vastaa kysymykseen, et miksi haluaa lapsia? Kaikki ei ole kunnossa, taidat vihata muutakin kuin vain lapsia, tsemppiä avun hakemiseen!
Vierailija kirjoitti:
Kun/jos nainen tapaa miehen jota kunnioittaa ja rakastaa niin hän haluaa lapsia ko miehen kanssa. Se nyt on todella niin yksinkertaista. Turhaa lätistä jotain kuraa ja kieltää.
Pitää tutustua pitkään ennenkuin harkitsee. Raha asiat ja työpaikat kunnossa. Ottaa selvää ja koko mies kanssani joka Jumalan asian puoliksi, lapsen hoito, kauppaasiat, siivoksen, pyykinpesun. Kumpaisellekin millilleen saman verran vapaa aikaa harrastuksiin ym. Jos nämä tuntuu mukisematta onnistua, niin ehkä voisi harkita. Olen nähnyt mitä lapsi rumba sisältää. 👍