Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5304)

Vierailija
1621/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helvetin takia kertoisin tänne tuntemattomien moukkien haukuttavaksi. Toiset minun puolesta tehkööt lapsia ja olkoot onnellisia.

Vierailija
1622/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lapsia yhteiskunnan tukien varaan. Se on väärin veronmaksajia ja lasta kohtaan. Talous on oltava tosi hyvässä mallissa. En halua ruikuttajien joukkoon. Koutukseni kestää vielä 3v. Sitten näkee missä kantilla maailma on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapseton nainen on jotenkin säälittävä.

Jos ei saa niin ei saa ja se on eri asia.

Miksi olen säälittävä kun en tahdo loisen takia tuhota kroppaani? Mitä sellaisella edes tekisin?

Olipas ruma viesti. Saat toki palvoa kroppaasi, mutta minusta se on säälittävää, arvot pielessä. Ja se että lapsi on loinen.... Onko sinua kaltoinkohdeltu, oletko kokenut olevasi vanhemmillesi loinen?

Olen pahoillani, kurja elämä. Ei sen takia ettei sinulla ole lapsia, vaan siksi kun ajatuksesi on noin ikäviä ja negatiivisia.

Varmaan säälittävää ja arvotkin nyt oli pielessä. Mutta hän kertoi rehellisesti miksi ei halua lapsia.

Pitäisikö hänen tulla kertomaan  vuoden päästä tänne että hän tulikin raskaaksi ja ei enää palvo kroppaansa. Mitä  iloa siitä olisi kenellekään?

Vai olisivatko kaikki täällä palstalla, että no niin, hyvä juttu. Sillälailla sitä pitää. NYT olet hyvä ihminen.

Ennen et ollut. Mutta nyt....voi olemme iloisia puolestasi.

Vierailija
1624/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskolla ei ole lapsia ja sen kyllä huomaa. Perustelut ovat samat kuin täällä monella, halu elää itselleen. Sepä siinä sitten on ongelma, kun siitä halusta ei voi missään tilanteessa luopua. Aina ensin tulee MINÄ, koskipa asia mitä tahansa. Minä ja minä, sellaista se on, kun ei ole tarvinnut ikinä laittaa kenenkään muun tarpeita omien edelle. En ole siskon kanssa tekemisissä kuin pakolliset.

Mistä luulet, ettei täällä olevista kukaan ole koskaan joutunut laittamaan toisen ihmisen tarpeita omiensa edelle? Minä ainakin olen kun toimin monta vuotta vaikeasti vammautuneen vanhempani täyspäiväisenä omaishoitajana. Omaa elämää ei silloin nuorena aikuisena kovin paljon ollut, hänen tarpeensa olivat pakosti aina edellä. Olen vela. Älä siis yleistä kaikkien lapsettomien olevan samanlaisia kuin siskosi. Kaikilla ihmisillä on oma elämäntarinansa.

Vierailija
1625/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olen säälittävä kun en tahdo loisen takia tuhota kroppaani? Mitä sellaisella edes tekisin?

Olipas ruma viesti. Saat toki palvoa kroppaasi, mutta minusta se on säälittävää, arvot pielessä. Ja se että lapsi on loinen.... Onko sinua kaltoinkohdeltu, oletko kokenut olevasi vanhemmillesi loinen?

Olen pahoillani, kurja elämä. Ei sen takia ettei sinulla ole lapsia, vaan siksi kun ajatuksesi on noin ikäviä ja negatiivisia.

Mun vanhemmat HALUSIVAT lapsia, tuskin mikään loinen heille olin.

Vierailija
1626/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ajatelleet, että teidän kehitys ihmisenä jää kesken, koska teillä ei ole lapsia? Näin väistämättä nimittäin tapahtuu.

Minusta on lohdullista ajatella, että en jätä jälkikasvua kärsimään nykymaailmassa. Oman kehitykseni puolesta en ole huolissani, olen saanut elämässä kaiken. Synnyin Suomessa, sain ilmaisen koulutuksen ja hyvinvointivaltion turvan. Minulla on työpaikka, hyvä aviomies, riittävästi rahaa ja vapautta toteuttaa itseäni. En ole koskaan halunnut lapsia ja tässä maailman tilanteessa olen kiitollinen, että minulla on ollut mahdollisuus valita vapaaehtoinen lapsettomuus.

Vierailija
1627/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hupaisaa luettavaa nämä kommentit, joissa säälitellään lapsettomia tai yritetään jotenkin saada tuntemaan syyllisyyttä tai huonommuutta asiasta.

En ole ikinä halunnut lapsia ja jos se aiheuttaa säälin tunteita jossakussa niin se kertoo säälijästä itsestään kaiken.

No mutta onhan se mukava, että joku toinen voi kokea ylemmyyttä ja paremmuutta sääliessään ja vähätellessään meitä lapsettomia, jos sellaisesta voimansa saa. Voi edes jollain tavalla olla iloksi lapsia hankkineille tässä yhteiskunnassa:)

Oletteko muuten miettineet kumpi tätä paljon puhuttua yhteiskuntaa tarvitsee enemmän, lapseton vai lapsellinen? Kumman olisi helpompi irrottautua kokonaan yhteiskunnasta? Lapsettoman naisen vai suurperheen äidin, joka ottaa kaikki yhteiskunnan tarjoamat tuet, jotka irti lähtee? Minä lapsettomana kyllä osallistun omalta osaltani yhteiskunnan pyöritykseen verojen maksun muodossa, mutta en minä oleta tai pidä mitenkään itsestäänselvyytenä, että yhteiskunta minusta pitäisi huolta edes vanhana. Yksin täällä loppujen lopuksi pitää pärjätä kohdusta hautaan. Et voi ripustaa elämääsi kenenkään toisen huolenpidon varaan.

Vierailija
1628/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nostaa esiin yhden asian vastineena siihen, että täällä monet vanhemmat tuovat esiin sitä, että heidän lapsensa hoitavat meitä kaikkia vanhoina.

Toisaalta monella on myös niin, että omia vanhenevia vanhempia hoitaa juuri se lapseton, koska sillä vanhemmalla on niiiiiiin paljon kaikkea tärkeämpää oman jälkikasvunsa kanssa, ettei millään ehdi!

Meillä ainakin on niin, että vanhempamme pyytävät helpommin minua kaikkeen, kun siskollani on "niin paljon kaikkea, kun on ne lapset"!!!!

Ja ihan turhaa tulla sanomaan etteikö niitä lapsia käytettäisi tekosyynä moneenkin asiaan, mitä ei haluta tehdä (esim työelämässä).

Vierailija
1629/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat hyväksytte sen, että tähän maahan pitää ottaa väkeä sitten muualta entistä enemmän, jos te ette niitä lapsia tee. Huoltosuhde on jo nyt huolestuttava.

Eihän se aina helppoa ja kivaa joka hetki ole lasten kanssa. Mut kyllähän me nätisti verotkin maksetaan, vaikkei sekään ole kivaa (ok, tässä meille ei anneta vaihtoehtoa olla maksamatta). Molemmat asiat liittyy yhteiskunnan toimivuuteen. Ei täällä voi noin 40v päästä olla eläkeläisiä enemmän kuin veronmaksajia.

Veronmaksajia ne on eläkeläisetkin. Joten älä huoli, ei tule koskaan olemaan tilannetta, että veronmaksajia olisi vähemmän kuin eläkeläisiä.

Tässä taas nähdään, miten huonolla tolla naisen av-mammojen tietämys yhteiskunnallisista asioista on. Ei hyvää päivää....

Vierailija
1630/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.

Synnytysriski-hullu paikalla... Ihmeen monta tykkäystä olet saanut, huolestuttavaa. Surullista että pelkäätte noin paljon täysin luonnollista asiaa. Raskaudet (3) ei olleet minusta erityisen ihanaa aikaa, mutta ei kamalaakaan. Liioittelet ja rankasti, voisit miettiä vielä että miksi. Ei sinun tarvitse lisääntyä, vaikkei olisi mitään perustettakaan.

Mutta valehtelet kun sanot, että _kukaan_ ystävistäsi ei ole selvinnyt ilman pysyviä vaurioita, tai sitten heitä on vain muutama. Oma tuttavapiirini on erittäin laaja, eikä pysyviä vaurioita ole kuin muutamalla. Vai lasketko sellaisiksi löystyneen vatsanahkan? Sitten on jo pinnallista.

Elämä sinänsä on aina riski, mutta ei sitä silti kannata pelkäämään alkaa. 

onnellinen

Miksi olisi ihmeellistä, että joku pelkää luonnollista asiaa?

Moni pelkää kuolemaa vaikka sitä luonnollisempaa asiaa ei ole olemassakaan. Ihmeellistä eikö.

Monet myös pelkäävät joitain eläimiä tai matelijoita, vaikka nekin ovat täysin luonnollisia.

Jopa syöpiä ja muita vakavia sairauksia pelätään. Kaikki nekin ihan luonnollisia.

Sitten on niitä, jotka pelkäävät läheisensä menettämistä. Ihan luonnollista!

Eikö olekin ihmeellistä?

Mutta se on kummallista, että on tarve "pelotella" muitakin. Miksi?

Jos itse pelkää suonikohjuja synnytyksen seurauksena, niin pitääkö kaikkien naisten alkaa pelkäämään niitä ja alkaa veloiksi? Onko maailma sitten parempi, kun kaikki tekee niinkuin tämä yksi palsta-aktiivi?

En pidä hämähäkeistä, mutta en koe tarvetta aivopestä muitakin pelkäämään niitä.

No voi hyvä tavaton...

Katsopa nyt ensin mihin ketjuun olet itsesi ängennyt. Täällä kysytään syitä siihen, miksi vela ei halua lapsia. Nimenomaan niitä syitä MIKSI ei. Ja siihen on vastattu. Miksi sitä asiaa ei muka saisi sanoa, jos se hällä on lapsettomuuspäätöksen taustalla. Miksi sinä otat sen jotenkin noin suurena uhkana tai loukkauksena? Ei täällä pelotella ketään. Sitä paitsi tämä ketju nyt muutenkin on tarkoitettu veloille (joita nyt ei edes tarvitse pelotella asioista, joita eivät muutenkaan aio edes tehdä) eikä millekään raskautta suunnitteleville tai harkitseville naisille.

Miksi sinä ylipäätään haluat nähdä tuon syyn pelotteluna? Tunnistitko siitä kuitenkin itsesi, meinasiko omat lapset jäädä synnytyspelon takia tekemättä? Jotain henkilökohtaista tuossa varmasti on.

Sitä paitsi synnytyspelko on aivan luonnollinen asia. Synnytyksessä voi käydä pahasti kummalle vain, äidille tai lapselle, tai molemmille. Ei se ole mikään tavaton asian. Sekä raskaus että synnytys ovat molemmat riskejä äidin terveydelle. Moni joutuu myös sairauslomalle ennen varsinaisen äitiyslomalla alkamista, on raskausmyrkytyksen mahdollisuutta jne. Miksi näistä asioista ei saisi sinun mielestäsi puhua suoraan? Miksi haluat vähätellä ja peitellä?

Vierailija
1631/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan säälittävää ja arvotkin nyt oli pielessä. Mutta hän kertoi rehellisesti miksi ei halua lapsia.

Pitäisikö hänen tulla kertomaan  vuoden päästä tänne että hän tulikin raskaaksi ja ei enää palvo kroppaansa. Mitä  iloa siitä olisi kenellekään?

Vai olisivatko kaikki täällä palstalla, että no niin, hyvä juttu. Sillälailla sitä pitää. NYT olet hyvä ihminen.

Totta. Silti hirvittää, että osalla ihmisitä on tällaisia vihantätyttämiä ajatuksia. Enpä usko että tulisi tykkäyksiä, jos joku puhuisi noin rumasti vaikka koirista. 

Tämä sama lastenvihaaja alapeukuttaa aina jos joku sanoo kauniisti lapsista. Säälittää, vaikkei se ketään autakaan.

Vierailija
1632/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.

Synnytysriski-hullu paikalla... Ihmeen monta tykkäystä olet saanut, huolestuttavaa. Surullista että pelkäätte noin paljon täysin luonnollista asiaa. Raskaudet (3) ei olleet minusta erityisen ihanaa aikaa, mutta ei kamalaakaan. Liioittelet ja rankasti, voisit miettiä vielä että miksi. Ei sinun tarvitse lisääntyä, vaikkei olisi mitään perustettakaan.

Mutta valehtelet kun sanot, että _kukaan_ ystävistäsi ei ole selvinnyt ilman pysyviä vaurioita, tai sitten heitä on vain muutama. Oma tuttavapiirini on erittäin laaja, eikä pysyviä vaurioita ole kuin muutamalla. Vai lasketko sellaisiksi löystyneen vatsanahkan? Sitten on jo pinnallista.

onnellinen

Moni pelkää kuolemaa vaikka sitä luonnollisempaa asiaa ei ole olemassakaan. Ihmeellistä eikö.

Monet myös pelkäävät joitain eläimiä tai matelijoita, vaikka nekin ovat täysin luonnollisia.

Jopa syöpiä ja muita vakavia sairauksia pelätään. Kaikki nekin ihan luonnollisia.

Eikö olekin ihmeellistä?

Jos itse pelkää suonikohjuja synnytyksen seurauksena, niin pitääkö kaikkien naisten alkaa pelkäämään niitä ja alkaa veloiksi? Onko maailma sitten parempi, kun kaikki tekee niinkuin tämä yksi palsta-aktiivi?

En pidä hämähäkeistä, mutta en koe tarvetta aivopestä muitakin pelkäämään niitä.

No voi hyvä tavaton...

Katsopa nyt ensin mihin ketjuun olet itsesi ängennyt. Täällä kysytään syitä siihen, miksi vela ei halua lapsia. Nimenomaan niitä syitä MIKSI ei. Ja siihen on vastattu. Miksi sitä asiaa ei muka saisi sanoa, jos se hällä on lapsettomuuspäätöksen taustalla. Miksi sinä otat sen jotenkin noin suurena uhkana tai loukkauksena? Ei täällä pelotella ketään. Sitä paitsi tämä ketju nyt muutenkin on tarkoitettu veloille (joita nyt ei edes tarvitse pelotella asioista, joita eivät muutenkaan aio edes tehdä) eikä millekään raskautta suunnitteleville tai harkitseville naisille.

Miksi sinä ylipäätään haluat nähdä tuon syyn pelotteluna? Tunnistitko siitä kuitenkin itsesi, meinasiko omat lapset jäädä synnytyspelon takia tekemättä? Jotain henkilökohtaista tuossa varmasti on.

Sitä paitsi synnytyspelko on aivan luonnollinen asia. Synnytyksessä voi käydä pahasti kummalle vain, äidille tai lapselle, tai molemmille. Ei se ole mikään tavaton asian. Sekä raskaus että synnytys ovat molemmat riskejä äidin terveydelle. Moni joutuu myös sairauslomalle ennen varsinaisen äitiyslomalla alkamista, on raskausmyrkytyksen mahdollisuutta jne. Miksi näistä asioista ei saisi sinun mielestäsi puhua suoraan? Miksi haluat vähätellä ja peitellä?

Jos pitää turvautua valehteluun, voi sanoa että kyse on pelottelusta.

Kyllä, raskaudessa ja synnytyksessä on riskinsä, ja niistä saa puhua. Mutta ei saa valehdella, että kaikille tulee pysyviä vaurioita, ei todellakaan tule läheskään kaikille. Suurin osa äideistä taaplaa edelleen ihan normaaleina täällä maailmassa.

Vierailija
1633/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Silti hirvittää, että osalla ihmisitä on tällaisia vihantätyttämiä ajatuksia. Enpä usko että tulisi tykkäyksiä, jos joku puhuisi noin rumasti vaikka koirista. 

Tämä sama lastenvihaaja alapeukuttaa aina jos joku sanoo kauniisti lapsista. Säälittää, vaikkei se ketään autakaan.

Eipä tuo ensimmäinenkään kommentoija mitenkään nätisti puhunut ja hänen kommenttinsa ei tähän aloitukseensa nyt muutenkaan kuulunut. Yleensä sitä saa mitä tilaa ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ja minä ainakin alapeukutan täällä sellaisia kommentteja, jotka ei tähän ketjuun kuulu. Niihin lukeutuvat mm nämä äippien ylistysviestit omista lapsistaan, joilla ei ole mitään tekemistä tämän ketjun kanssa, tai muut tähän ketjuun kuulumattomat viestit. Mitä lisäarvoa nuo sinunkaan viestit muka tähän ketjuun ovat tuoneet? Ei mitään.

Eri

Vierailija
1634/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onnellinen

Eikö olekin ihmeellistä?

No voi hyvä tavaton...

Jos pitää turvautua valehteluun, voi sanoa että kyse on pelottelusta.

Kyllä, raskaudessa ja synnytyksessä on riskinsä, ja niistä saa puhua. Mutta ei saa valehdella, että kaikille tulee pysyviä vaurioita, ei todellakaan tule läheskään kaikille. Suurin osa äideistä taaplaa edelleen ihan normaaleina täällä maailmassa.

Luetun ymmärtäminen, Hei haloo!

Missä hän edes väitti, että kaikille niitä tulisi?

Ei missään. Sä et itse vaan osaa lukea, ja provosoidut sitten jostain henkilökohtaisesta syystä aivan suotta.

Mitä sinä täällä ylipäätään jankkaat? Veloille tarkoitetussa ketjussa.

Vierailija
1635/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnoosina laaja-alaiset oppimisvaikeudet sekä autismi. Ei siihen tilanteeseen lapsi sovi, ja ajattelen asioita lapsen näkökulmasta. En halua omalle lapselleni samaa p@skaa, mitä minä olen joutunut kokemaan: työrajoitteisuus, yksinäisyys ja sen kierteen on aiheuttanut ujous. On suurta rakkautta syntymätöntä lasta kohtaan tiedostaa puutteensa ja jättää lapset tekemättä.

Välillä surettaa ajatella, kun tässä yhteiskunnassa kaikkein koulutetuimmat ja älykkäät naiset jättävät lapset tekemättä tai hankkivat sen yhden, jos edes sitäkään. Ja samaan aikaan lisääntyy minun tilanteessa olevia ihmisiä, joiden lapsilla tulee olemaan enemmän erilaisia toimintarajoitteita eikä ajatella lapsen parasta.

Vaikka olisin miten kykenevä vanhemmaksi, en silti tekisi lapsia tähän maailmaan, jossa lasta pitää altistaa nykyiselle yliseksuaaliselle hullutukselle ja lapsi pahimmassa tapauksessa huostaanotetaan, jos sanot ei alaikäisenä aloitetulle sukupuolenkorjausprosessille. Tässä yhteiskunnassa lapsella ei ole oikeutta lapsuuteen, vaan lapsena pitää varhain tulla teiniksi ja aikuiseksi. Lapsilla on myös oikeuksia, muttei velvollisuuksia. Pitäisi antaa lapsen katsoa aikuisille suunnattua viihdettä, koska "muutkin" ja ei saa tuottaa pettymyksiä. En halua muodostaa lapsen kanssa mitään kaverisuhdetta, josta on tehty normi. Vanhemman tulisi olla se vahvin ja lauman johtaja, jota kunnioitetaan viisaudessaan. Mutta kun se olisi heti lapsen pahoinpitelyä...

Vierailija
1636/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein syy lapsettomuuteeni on se että en enää usko miesten kykyyn rakastaa naista, enkä halua olla yksinhuoltajakaan. Voi olla, että olen lukenut liikaa tätä palstaa.

NAISET!

Läheinen tuttavuus jo 30v muutaman minnimin kanssa jotka ovat koko yhteisen tuttavuutemme ajan

toitottaneet ettö lapsia ei koskaan eikä missään tilanteessa.

Kaksi heista hankkiutui kostoksi raskaaksi kun olivat pitkään se ns. toinen nainen ja lupauksista huolimatta

heidän 'hoitonsa' eivät koskaan eronneetkaan vaimoistaan. Kolme muuta vannoutunutta ikuisesti lapsentonta ovat nyt kaikki eronneita yh. äiteja joilla 2-3 lasta ja kaikki eri miehien kanssa.

Tämän valossa on tullut opittua että naisen mieli on kuin vuodenajat ja mikään ei ole koskaan absoluuttisen totta.

Vierailija
1637/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onnellinen

Eikö olekin ihmeellistä?

Täh, eihä tuossa ketää yritetä aivopestä. Se on yhden ihmisen kokemus ja syy miksi hän ei halua tehdä lapsia eli vastaus kysyttyyn kysymykseen. Ei siis mikään yleistettävissä oleva asia tai aivopesua. Mikä teitä kommentoijia vaivaa, itse te väännätte asiat ihan päin vastoin mitä on kirjoitettu.

Vierailija
1638/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun/jos nainen tapaa miehen jota kunnioittaa ja rakastaa niin hän haluaa lapsia ko miehen kanssa. Se nyt on todella niin yksinkertaista. Turhaa lätistä jotain kuraa ja kieltää.

Hupsis, kuka nyt sen suhteen haluaisi pilata lapsilla??

Vierailija
1639/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nostaa esiin yhden asian vastineena siihen, että täällä monet vanhemmat tuovat esiin sitä, että heidän lapsensa hoitavat meitä kaikkia vanhoina.

Toisaalta monella on myös niin, että omia vanhenevia vanhempia hoitaa juuri se lapseton, koska sillä vanhemmalla on niiiiiiin paljon kaikkea tärkeämpää oman jälkikasvunsa kanssa, ettei millään ehdi!

Meillä ainakin on niin, että vanhempamme pyytävät helpommin minua kaikkeen, kun siskollani on "niin paljon kaikkea, kun on ne lapset"!!!!

Ja ihan turhaa tulla sanomaan etteikö niitä lapsia käytettäisi tekosyynä moneenkin asiaan, mitä ei haluta tehdä (esim työelämässä).

Johan täällä on toitotettu, että lapset vievät kaiken ajan ja energian. Miksi sitä sitten ihmetellään, että lapsellinen ei ehdi hoitamaan nyt vaikka vanhempiensa asioita. Sehän on selvä.

Vierailija
1640/5304 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HeMan 53v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein syy lapsettomuuteeni on se että en enää usko miesten kykyyn rakastaa naista, enkä halua olla yksinhuoltajakaan. Voi olla, että olen lukenut liikaa tätä palstaa.

NAISET!

Läheinen tuttavuus jo 30v muutaman minnimin kanssa jotka ovat koko yhteisen tuttavuutemme ajan

toitottaneet ettö lapsia ei koskaan eikä missään tilanteessa.

Kaksi heista hankkiutui kostoksi raskaaksi kun olivat pitkään se ns. toinen nainen ja lupauksista huolimatta

heidän 'hoitonsa' eivät koskaan eronneetkaan vaimoistaan. Kolme muuta vannoutunutta ikuisesti lapsentonta ovat nyt kaikki eronneita yh. äiteja joilla 2-3 lasta ja kaikki eri miehien kanssa.

Tämän valossa on tullut opittua että naisen mieli on kuin vuodenajat ja mikään ei ole koskaan absoluuttisen totta.

🥱🥱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi