Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä että te-toimisto tyrkyttää 3kk ilmaista työkokeilua että mahdollisesti pääsee matalapalkkatöihin?

Vierailija
10.11.2022 |

Ensin teet ilmaiseksi töitä että pääset töihin johonkin 1500 euroa nettona käteen kuukaudessa. Näillä hinnoilla tuolla palkalla ei tee mitään. Onko ihmisarvoista elämää?

Kommentit (220)

Vierailija
101/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle 1500e olisi iso raha.

Ohis.

Katsoin eilen Uudenmaan uutisia ja siinä kysyttiin sopivansuuruisesta palkasta. Mieleeni jäi kaksi vastaajaa. Nuori eläkeläinen, joka sanoi että 2000e riittäisi. Ei sitten osannut kuitenkaan kertoa, mitä menoja se kattaisi.

Toinen vastaaja ajatteli, että rahaa pitää olla sen verran, että voi ystävien kanssa viettää aikaa ja että ylipäätään voi tehdä asioita, joista tulee onnelliseksi. Kuulemma noin 1000e riittäisi :D

Yksi järkevä vastaaja oli. Hän sanoi, että 3000-4000e, niin sitten olisi riittävästi rahaa. Niin minustakin.

Sinä ajattelet, että pitää itse maksaa asuminen, työmatkat jne. ja nuori ajattelee, että tuo on käyttörahaa, Kelahan maksaa jo nyt asumisen, sähköt, netin jne. Eli sama summa molemmilla.

Todellakin ajattelen, että omalla palkalla pitäisi pystyä kattamaan kaikki menot. Ja lastani opetan rahankäytössä. Ensin hoidetaan pakolliset kulut, kuten asuminen ja ruoka. Sen jälkeen hyödylliset asiat kuten netti, puhelin, auto/liikkuminen, vaatteet, kodintavarat. Vielä jos on rahaa, niin harrastukset ja hauskanpito. Säästämiseen kannustan myös.

Vierailija
102/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa, minkälaisia työkokeilupaikkoja on?

Sellainen haetaan itse. Minä olen ollut vanhustenkeskuksessa. Halusin tietää ennen lähihoitajakoulua, mitä se työarki tulisi olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Et pääse työkokeilun jälkeen palkkatöihin. Se on kusetusta. Jos joku haluaa työntekijän niin se palkkaa työttömän ilman työkokeiluakin. Itse olen ollut työkokeiluissa ja harjoitteluissa ja olen ollut hyvä työntekijä. Sen jälkeen en saanutkaan luvattua työpaikkaa. 

Ei tietenkään samasta paikasta mutta muualta voi saadakin, koska on silloin enemmän työkokemusta. Ja uudelle työnantajalle ei tietenkään mainita mitään siitä, että kyseessä oli työkokeilu vaan sanotaan että se oli ihan työpaikka.

Vierailija
104/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Et pääse työkokeilun jälkeen palkkatöihin. Se on kusetusta. Jos joku haluaa työntekijän niin se palkkaa työttömän ilman työkokeiluakin. Itse olen ollut työkokeiluissa ja harjoitteluissa ja olen ollut hyvä työntekijä. Sen jälkeen en saanutkaan luvattua työpaikkaa. 

Ei tietenkään samasta paikasta mutta muualta voi saadakin, koska on silloin enemmän työkokemusta. Ja uudelle työnantajalle ei tietenkään mainita mitään siitä, että kyseessä oli työkokeilu vaan sanotaan että se oli ihan työpaikka.

Työtodistuksesta se kuitenkin selviää. Minä en ainakaan sellaista saanut vaan nimenomaan jonkun tyhjänpäiväisen lipareen jossa oli maininta, että olin tutustumassa alaan.

-eri-

Vierailija
105/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin paikan, ja koko harjoittelun ajan etsisin parempaa paikkaa. Työtöntä ei kukaan palkkaa. Muutama kk ilmaistyötä on pienempi paha kuin elämänmittainen työttömyys. Kotona työkyky häviää parissa vuodessa, eikä sitten enää selviä mistään työstä.

Vierailija
106/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos miettii että vielä lapset pitäisi tuolla 1500€ palkalla elättää niin eihän siitä mitään tule. Kyllä tavallisten matalapalkka-alojen arvostus on nolla. Niin ei tietysti pitäisi olla. Perustulo voisi vähän kompensoida tuossa, mutta ei sekään ole mikään taikasana jos asenne yhteiskunnassa on se ettei pienipalkkaisille juuri mitään tarvitse maksaa, hakekoot luukulta lisätukea.

Vierailija
107/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Katsoin eilen Uudenmaan uutisia ja siinä kysyttiin sopivansuuruisesta palkasta. Mieleeni jäi kaksi vastaajaa. Nuori eläkeläinen, joka sanoi että 2000e riittäisi. Ei sitten osannut kuitenkaan kertoa, mitä menoja se kattaisi.

Toinen vastaaja ajatteli, että rahaa pitää olla sen verran, että voi ystävien kanssa viettää aikaa ja että ylipäätään voi tehdä asioita, joista tulee onnelliseksi. Kuulemma noin 1000e riittäisi :D

Yksi järkevä vastaaja oli. Hän sanoi, että 3000-4000e, niin sitten olisi riittävästi rahaa. Niin minustakin.

Sinä ajattelet, että pitää itse maksaa asuminen, työmatkat jne. ja nuori ajattelee, että tuo on käyttörahaa, Kelahan maksaa jo nyt asumisen, sähköt, netin jne. Eli sama summa molemmilla.

Todellakin ajattelen, että omalla palkalla pitäisi pystyä kattamaan kaikki menot. Ja lastani opetan rahankäytössä. Ensin hoidetaan pakolliset kulut, kuten asuminen ja ruoka. Sen jälkeen hyödylliset asiat kuten netti, puhelin, auto/liikkuminen, vaatteet, kodintavarat. Vielä jos on rahaa, niin harrastukset ja hauskanpito. Säästämiseen kannustan myös.

Mitä on kaikki menot? Reissuja Bahamalle ja iso talo?

Vierailija
108/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne kokeilupaikat ikinä oikeasti ketään palkkaa. 3kk, ja sen jälkeen saavat uudet 3kk ilmaiset kokeilijat. Hyvävelisysteemi, yrittäjällä hyvät välit työkkärin johtoon ja saavat ilmaiset työntekijät ja valtio maksaa työntekijöiden elannon.

TYökokeilu ei ole palkaton koeaika! Yrityksen ei ole edes tarkoitus palkata kokeilijaa, joka on tutustumassa alaan eli lopettakaa nyt työttömät se valittaminen työnteosta palkatta, työkokeilussa ette ole töissä, teidän ei tarvitse tehdä töitä! Olette ohjaajan kanssa tekemässä asioita, ette itsenäisesti täyttämässä hyllyjä tai pesemässä kurahousuja.

Työkokeilussa on tietyt tavoitteet - ne on sovittu kanssanne - eikä muuta tarvitse tehdä kuin käydä ne läpi esim. oppia kassatyö tai varastokirjanpito. Lopettakaa valittaminen ilmaistyöstä ja ymmärtäkää, että se on kokeilu. Karenssia ei voi saada, vaikka ei rehkisi, koska työkokeilusopimuksen mukaan ette ole korvaamassa yhtäkään vakityöntekijää.

Olin kerran kaupassa työkokeilemassa ja samaan aikaan siellä oli myös toinen kokeilija, yksi jonkinlainen opiskelija (joka oli työsuhteessa saman ryhmän toiseen toimipaikkaan, ilmeisesit oli tuolla kuitenkin opiskelijastatuksella ja tuloilla), kaksi tai kolme merkonomiopiskelijaa ja neljä tettiläistä (unohdinkohan vielä jonkun?). Meitä taisi olla enemmän kuin palkallisia sillä kyseessä oli pienehkö market.

Onneksi työkokeilusopimus oli alle kuukauden mittainen. Sain hyvää palautetta mutta silti kuulemma vain virallisen hekemuksen kautta palkataan ja alle kuukausi on kuulemma lyhyt aika tietää mitään vaikka samaan hengenvetoon sanoi ettei minua ole tarvinnut neuvoa ja tein töitä itsenäisesti. Sanomattakin selvää että ei ole työkokeilut enää kiinnostaneet.

Halusit siis kertoa mitä? Että työkokeilu ei ole koeaika? Että tettiläiset on paikalla max 2 vko?

Vierailija
109/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa, minkälaisia työkokeilupaikkoja on?

Lähinnä sellaisia missä pystyt tekemään oikeita töitä ja korvaat työvoimaa. En ainakaan ole kuullut että joku kokeilisi sairaanhoitajan, insinöörin tai lakimiehin hommia. Kyllä ne ennemmin on jotain kunnan avustavia tehtäviä, kaupan hyllyttäjiä tai sitten tehdas tai varastohommia.

Kuka tahansa voi mennä kokeilemaan alaa tai ammattia. On lakitoimistoissakin työkokeilijoita, jotka ovat 4 vko ajan katsomassa, millainen ala on. Eivät he tietenkään toimi asianajajija., vaan seuraavat erilaisia työtehtäviä sivusta, mahdollisesti kopioivat, arkistoivat tms.

Sairaanhoitajan töistä kiinnostunut voi mennä hoitoalan työpaikalle tutustumaan koko alaan ja konensinööriksi haikaileva kuukaudeksi seuraamaan vaikka kehitystyötä. Onhan näitä vaikka miten paljon, työttömät vain ajatuvat hyllyttäjiksi, koska eivät paremmasta tiedä ja kuvitelevat, että sinne pitää oikeasti mennä töihin.

Vierailija
110/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin paikan, ja koko harjoittelun ajan etsisin parempaa paikkaa. Työtöntä ei kukaan palkkaa. Muutama kk ilmaistyötä on pienempi paha kuin elämänmittainen työttömyys. Kotona työkyky häviää parissa vuodessa, eikä sitten enää selviä mistään työstä.

Siis muuttuuko ihminen ameebaksi, jos sillä ei ole töitä..? Kyllä työtrömälläkin on kognitiiviset taidot, aivot ja kaksi kättä..Kyllä hyvällä perehdytyksellä pystyy työhön ihan yhtä laisesti, kuin sellainen joka ei ole ollut työttömänä. Juuri tuollainen mätä asenne aiheuttaa pitkää työttömyyttä, kun kuvitellaan että ihminen taantuu lapsen asteellle tai luisuu heti johonkin pesukarhun valverytmiin jos ei ole palkkatöissä. (Ja ihmisille joilla on pesukarhun valverytmi, löytyy myös sopivia työpaikkoja ja työaikoja)

Vierailija
111/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

TYökokeilun jälkeen ei saisi palkata työntekijää, tämä tehdään aika lailla selväksi työnantajille. Jos hakee työntekijää, niin sitten palkkaa sellaisen, työkokeilija tulee vain kokeilemaan.

Vierailija
112/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos miettii että vielä lapset pitäisi tuolla 1500€ palkalla elättää niin eihän siitä mitään tule. Kyllä tavallisten matalapalkka-alojen arvostus on nolla. Niin ei tietysti pitäisi olla. Perustulo voisi vähän kompensoida tuossa, mutta ei sekään ole mikään taikasana jos asenne yhteiskunnassa on se ettei pienipalkkaisille juuri mitään tarvitse maksaa, hakekoot luukulta lisätukea.

Miksi ihminen on pienipalkkainen? Koska ei osaa mitään eikä tuota mitään? Mistä silloin maksetaan?

Vierailija
113/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne firmat ei ota palkkatöihin vaan toisen ilmaistyöntekijän sinun jälkeesi.

Vierailija
114/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessa saat cvhen 3 kk työkokemusta. Miten yksinkertainen pitää olla, että kuvittelee juuri siihen kokeilupaikkaan tuöllistyvänsä.

Voi vi**u mitä paskaa.

Minä selittelen mieluummin CV:n aukkoa selittelemällä olleeni huumevieroituksessa kuin kerron olleeni Sipilän 9€ orjatyöläisenä hyllyttämässä hernekeittotölkkejä.

Näihin 1500€/kk paskaduuneihin vaadittaan että saa suun eteen viedyn peilin huurtumaan (ja kuvan pitää mielellään näkyä peilistä)

Auttava luku- ja kirjoitustaitokin katsotaan ylikoulutukseksi ja herättää perusteltuja epäilyjä siitä että näin pätevää kaveria ei kannata palkata kun se hakee kuitenkin heti vaativampaan duuniin.

Orjatyökokeilusta saatu "työkokemus" CV:ssä auttaa työllistymisessä. Voi Dziisus mikä vajaqqi.

Vierailija
115/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen on pienipalkkainen? Koska ei osaa mitään eikä tuota mitään? Mistä silloin maksetaan?

Ihminen on pienipalkkainen, kun ei anneta palkankorotuksia vastaamaan elinkustannuksia. Haluaisin nähdä mitä tykkäisit, kun kaikki "ei mitään osaavat ja ei mitään tuottamattomat" lakkaisivat tuottamasta palveluja sinunlaisille, mitä tykkäisit kun vaikka kaikki postinjakajat lakkaisivat työt yhdeltä istumalta kun eiväthän he osaa mitään tai tuota mitään..tai kaikki siivoojat. Aika pian huomaisi miksi heitö tarvitaan!

Vierailija
116/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessa saat cvhen 3 kk työkokemusta. Miten yksinkertainen pitää olla, että kuvittelee juuri siihen kokeilupaikkaan tuöllistyvänsä.

Voi vi**u mitä paskaa.

Minä selittelen mieluummin CV:n aukkoa selittelemällä olleeni huumevieroituksessa kuin kerron olleeni Sipilän 9€ orjatyöläisenä hyllyttämässä hernekeittotölkkejä.

Näihin 1500€/kk paskaduuneihin vaadittaan että saa suun eteen viedyn peilin huurtumaan (ja kuvan pitää mielellään näkyä peilistä)

Auttava luku- ja kirjoitustaitokin katsotaan ylikoulutukseksi ja herättää perusteltuja epäilyjä siitä että näin pätevää kaveria ei kannata palkata kun se hakee kuitenkin heti vaativampaan duuniin.

Orjatyökokeilusta saatu "työkokemus" CV:ssä auttaa työllistymisessä. Voi Dziisus mikä vajaqqi.

Siis narkkari? Tyypillistä vauvapalstaa.

Vierailija
117/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko osaamista enempään. Jos ei, niin sitten pitäisi tehdä niitä matalapalkkahommia.

Vierailija
118/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin voi elättää lapset 1500 eurolla ja allekkin.

Ei oo pakko asua pk-seudulla.

Vierailija
119/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki päättävässä elimissä ja porvarit pitäisi pistää itse tekemään työtä noilla ehdoilla ja palkoilla...

Voitte olla varmoja, että muutoksia tulisi alta nanosekunnin🙂😂

Vierailija
120/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Minä en siis ole järkevä kun minulle riittäisi 1500e?

Riippuu monesta asiasta eli suurimmaksi osaksi asuinpaikasta ja asumismuodosta eli mitkä on asumiskustannukset.

Oma talo maalla.

Riippu taas siitä onko maksettu tai ei ja minkäsuuruiset on lyhennykset ynnä muut menot asumisesta ja onko puoliso jakamassa kustanuksia.

Itsellenikin riittäisi 1500e mutta esim. autoa en tuollaista palkkaa varten pitäisi.

Talo on maksettu. Auto on näin työttömänäkin.

Silloinhan se on totta kai eri asia kuin että maksat tuosta esim. 500e vuokraa ja vasta suunnittelet/unelmoit oman asunnon hankkimisesta.

Niin kuten sanoin minulle se riittäisi. Outoa että tätäkin piti perustella.

Kuka sitä on vaatinut perustelemaan? Olen vaan sanonut että riippuu asioista. Tämähän on keskustelupalsta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi