Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä että te-toimisto tyrkyttää 3kk ilmaista työkokeilua että mahdollisesti pääsee matalapalkkatöihin?

Vierailija
10.11.2022 |

Ensin teet ilmaiseksi töitä että pääset töihin johonkin 1500 euroa nettona käteen kuukaudessa. Näillä hinnoilla tuolla palkalla ei tee mitään. Onko ihmisarvoista elämää?

Kommentit (220)

Vierailija
1/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä kokeiluista ja harjotteluista ketään palkata mihinkään. Uusi orja vaan tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hanki itse työpaikkasi, ei noihin ketään pakolla viedä. Ja kyllä, tuokin on ihmisarvoisempaa elämää kuin katkerana kiskoa bisseä sohvalla yksinään päivästä toiseen.

Vierailija
4/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeiluaikanadsi haet muita paikkoja. Työnantajat palkkaavat mieluummin töissä valmiiksi olevia kuin työttömiä. Joka tapauksessa saat cvhen 3 kk työkokemusta. Miten yksinkertainen pitää olla, että kuvittelee juuri siihen kokeilupaikkaan tuöllistyvänsä.

Vierailija
5/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500€ kk nettopalkalla työtahdin pitäisi olla leppoisa ja työolojen hyvät, niin että työajalla ehtii pitää kunnollisen ruokatauon ja muutaman muun lepotauon. Mutta näinhän se ei mene. Raataa pitäisi ja vieläpä lähes ilmaiseksi.

Vierailija
6/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtavaksi asiantuntijaksiko sinut pitäisi suoraan palkata?

Vierailija
7/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla menee toivo jo kättelyssä, että olisi tasa-arvoisia muiden kanssa. Puhumattakaan aikuisista.

Vierailija
8/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia Suomen työmarkkinoilla.

Vierailija
9/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 1500e olisi iso raha.

Vierailija
10/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työharjoittelusta ei pääse mihinkään töihin, toinen otetaan vanhan harjoittelijan tilalle. Eri ikäisenä eri hommissa olen ollut työharjoittelussa, mistään en ole koskaan päässyt töihin.

Vierailija
11/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne kokeilupaikat ikinä oikeasti ketään palkkaa. 3kk, ja sen jälkeen saavat uudet 3kk ilmaiset kokeilijat. Hyvävelisysteemi, yrittäjällä hyvät välit työkkärin johtoon ja saavat ilmaiset työntekijät ja valtio maksaa työntekijöiden elannon.

Vierailija
12/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500€ netto on kyllä iso raha

Se on yli 300€ enemmän kuin toimeentulotukeni. 

Vierailija
13/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti työpaikka on niin täynnä myrkyllisiä ihmisiä ettei kukaan enää halua hakea vapaaehtoisesti. Teettävät työt sitten harjoittelijoilla.

Vierailija
14/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tuo argumentti kun valitetaan ilmaistöistä.

Vierailija
15/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ollut hyväpalkkaisia toimitusjohtajan hommia tarjolla?

Vierailija
16/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta toimin asiantuntijatehtävissä ja minulla on kokemusta alaltani varsin paljon, ulkomaillakin työskentelemisestä. Olin muutama vuosi sitten työtön yli puolen vuoden ajan. Vähän ennen uuden työsuhteen alkua TE-keskuksesta tuli tieto avoinna olevasta keittiökalusteiden myyntiesittelijän paikasta, joka olisi edellyttänyt kiertelyä omalla autolla. Ehkä tuollaisista voisi informoida siinä vaiheessa, kun työtön on vajonnut pitkäaikaistyöttömäksi, mutta ei ihan noin pian kuitenkaan. Kyllä omaa harkintaa kannattaa käyttää, jos TE-virkailijoilta tulee vain löysiä ehdotuksia.

Vierailija
17/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on tehnyt omat valintansa elämässä ja niiden kanssa on elettävä, jos jätit koulut käymättä ja et ole muutenkaan panostanut markkina-arvoosi työelämässä, niin jostain on aloitettava, muuten olet muiden elätti ja se ei ole ihmisarvoista elämää.

Vierailija
18/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kukaan on suoraan pomoksi yrittämässä.

Vierailija
19/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 €/kk käteen on ihan hyvä palkka, mutta ilmaistyö ei.

Vierailija
20/220 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut neljä vuotta työttömänä, kun pääsin työkokeiluun, joka kesti viisi kuukautta, jonka jälkeen sain samaan paikkaan vuoden työsopimuksen, palkka 1500/kk. Minusta se oli ihmisarvoista elämää. Olin niin iloinen kun pääsin kotoa ihmisten ilmoille, tuli rytmi elämään, ja tutustuin uuteen työhön, työpaikkaan. Työ oli puuduttavan tylsää, mutta työaika oli vain 6 1/2 h päivässä. Ja kuten edellä jo kirjoitettiin: ihan toista hakea töitä, kun on työharjoittelussa, eikä työtön. Ihan varmasti jokainen rekrytoija arvostaa sitä! Peruspäivärahasta jää verojen jälkeen 500 euroa käteen kuussa. Palkkatukityöstä verojen jälkeen 1200e/kk, se se vasta ihmisarvoista elämää onkin! En ole työllistynyt palkkatukityön jälkeen, koska ikä. Olen aloittanut opiskelut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi