Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (938)

Vierailija
921/938 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää, että minulla on edelleen tenttimättä joku vaativa matematiikan kurssi yliopistolla, vaikka olen ollut jo valmistuneena useita vuosia ja ehtinyt unohtaa kaiken kyseisestä kurssista, eikä aivotkaan ole enää yhtä terävät kuin opiskellessa. Tiedän siis, että en enää pääse tentistä läpi.

Vierailija
922/938 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiipeän ylöspäin rappukäytävää, joka kapenee ylöspäin. Lopulta olen jumissa ja on vaikea hengittää.

Tämä toi mulle mieleen yhden toistuvan unen, jossa kävelen kaupungin katuja, mutta niitä on koko ajan yhä vaikeampi kävellä, ikäänkuin minussa olisi jokin kuminauha kiinnitettynä ja ankkuroituna jonnekin mitä vastaan pinnistelen, kun se kiristyy koko ajan. Lopulta en jaksa enää eteenpäin. 

Tämä varmaan toteutui kun otin loparit töistä kun en jaksanut sitä fyysistä rasitusta enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen kyttää minua ja tulee lopulta niin lähelle, että koskettaa minua. Pelko on sanoinkuvaamaton ja herään siihen.

Vierailija
924/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein etsin omaa vuokrakämppääni jonka osoitetta en muista mutta siellä ois jotain tärkeetä joka pitäis hakea. Ja usein etsin myös vessaa tai suihkua mutta kaikissa on joku vika, rikki tai liian avoimella paikalla. 

Vierailija
925/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vanhat pervot painavat minua pyllyyn.

Vierailija
926/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unissa usein lapsuudenkotini lähiympäristössä (asuin neljätoistavuotiaaksi siellä ja sen jälkeenkin kävin noin parikymppiseksi asti usein). Nykyisin jo kesken unen "havainnoin" ja tuumaan siinä itsekseni, että "ei voi olla totta, että olen unissani taas täällä!". 

Jos näen talon sisätiloista unta, niin siellä on sellainen sisustus kuin se oli silloin, kun asuin siellä. Ei sellainen, kuin mikä siellä nykyisin on. Piha-alue ei myöskään ole unessa koskaan sellainen kuin se nykyään on, vaan sellainen kun se oli. 

Lapsuuteni oli turvaton ja olin usein ahdistunut. Luulen, että minulla on voimakkaita tunnekokemuksia tuolta ajalta, jonka vuoksi muistijälki on niin vahva. En kuitenkaan ainakaan hereillä ollessani koe mitään nostalgian tunteita tuota kotitaloa tai lapsuutta kohtaan. En kaipaa.

Dementoituneet vanhukset ovat "menossa" kotiinsa hereillä ollessaan. Toivottavasti tämä unien aikainen kotitalolle palaaminen ei ole mikään varhainen muistisairauden oire. 

Vierailija
927/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo just toi, että ei löydy vessaa. Että on kamala pissahätä ja kaikissa pöntöissä on joku vika. Joko aivan törkyisiä tai tosiaan avoimella paikalla kaikkien näkyvissä enkä kehtaa käyttää niitä mitkä on näkyvillä joten pidättelen vaan ja loppuviimein pyörryn (mihin herään). Ja sitten toinen, että olen menossa lukioon ja unohdan kaikki kirjat kotiin / en äkkiä muista miten sitä lukukausijärjestystä luetaan & en tajua mihin luokkaan pitää mennä tai mitä ainetta pitää opiskella. Ja oikeasti olen melkein nelikymppinen kohta ja valmistunut lukiosta 2008 mutta silti tuo uni uusii aina vaan.

Vierailija
928/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokone-teema on usein ja yleensä joko nousu epäonnistuu tai lento menee muutoin tavalla tai toisella päin prinkkalaa. Muutenkin lentoteema tavalla tai toisella yleinen. 

Toinen on että keikun jossain korkean rakennuksen tjsp reunalla, joskus putoan ja joskus uni vaan vaihtuu toiseen tilaan. 

Näen erittäin usein unia kaupasta, olen siis töissä kaupassa joten siitä johtunee. Myös kirpputori-tyyliset unet yleisiä.

Yhdessä vaiheessa nöin paljon unia karhuista, jotka jahtasivat minua ja jouduin piileskelemään niiltä. Kertaakaan ei kyllä saaneet kiinni minua. 

Vierailija
929/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näen unta, että mun pitää olla aamulla jossain tietyssä paikassa enkä yhtään tiedä, miten sinne pääsen ja miten löydän oikean huoneen (usein koulurakennus).

Vierailija
930/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuvaan Purralta pään irti ja herään hymyssä suin :D

Vierailija
931/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen rappukäytävässä, jossa raput loppuu seinään ja jatkuu toisella seinällä, eikä sinne ole mitään yhteyttä. Tai rapussa onkin joku ahdas kolo, josta pitää tunkea itsensä läpi enkä mahdu, koska olen kookas. 

Toinen toistuva aihe on sellainen, että lemmikki tai lapsi muuttuu ihan pikkuiseksi, pienemmäksi kuin vaikkapa barbie. Olen monta lasta hukannut sohvatyynyjen väliin. 

Ja sitten toi kännykkäuni, mikään näppäily ei onnistu. 

Myös sairaalan työvuorosta myöhästyminen riivaa, vaikken ole ollut sairaalassa töissä 30 vuoteen. Yritän kyllä kovasti ehtiä toiselta paikkakunnalta, mutta puhelin ei toimi, lipunmyyntiautomaatti ei toimi, mikään ei toimi ja pitäisi jo olla perillä! 

Vierailija
932/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi omituinen toistuva toimi on sellainen, että heilutan itseäni ylös ja alas pelkkien nilkkojen taipuessa.  Olen kuin jotain kevyttä kumia.  Seison jalkapohjat kiinni lattiassa ja huojutan kehoani nopeasti ylös alas.  Tai loikin maantiellä.  Pystyn ottamaan VALTAVIA loikkia ja etenen lujaa vauhtia. Noissa unissa ei ole mitään juonta. On vain se huojuminen tai loikkiminen.  

Vierailija
933/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näen unta veljestäni, menen kysymään häneltä, miten tämä on mahdollista? Miten voit olla siinä? Sinut on tuhkattu ja tuhkat murskattu? Veli vastaa aina kierrellen jotain, että oli yks semmonen jippo joka tehtiin.  

Vierailija
934/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu koko ketjua lukee joten voi olla että näitä on ollu jo muillakin mut mulla varsinkin yhessä vaikeessa elämänvaiheessa kun paras ystävä kuoli yllättäen ja poikaystävä jätti, niin ennen näitä tapahtumia näin toistuvasti unia siitä että mulla on joku lemmikki (omistin lapsena jyrsijöitä ja hoidin aina tosi hyvin ja rakkaudella) ja sit oon lähtenyt johonkin ja kun palaan sillä ei oo ruokaa eikä vettä ja löytyy tosi huonossa kunnossa tai kuolleena :( 

Toinen mikä sillon toistu on se että joko oon jossain tosi isossa talossa, en tiiä miks ja mitä ees teen siellä mut koko ajan löytyy uusia huoneita. Nää on usein erilaisia, välillä ihan joku vanha linna ja sit välillä joku kylpylän tapainen mut silti niissä niissä on joku ahdistava tunnelma taustalla, joko etten saisi olla siel mut en pääse lähteen poiskaan tai sit että oon ihan yksin maailmassa ja etin sieltä edes jotain elämää mun lisäks..

nää unet loppu aikalailla kun sain erottua ja tehtyä surutyötä myös kaverista, en tiiä onko niillä sit ollu jotain yhteyttä mun sen hektisiin tunteisiin 

Vierailija
935/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii joo ja muutenkin noihin aikoihin mun uniin liitty todella vahva yksinäisyyden tunne, siis ne oli ristiriitaisia kun saatoin olla jossain tosi kauniissa maisemassa joka oli ihan epätodellisen kaunis mut se outo ahdistus ja TUNNE että oot maailmassa täysin yksin eikä ketään oo missään, näistä jäi aina koko aamuks outo tunne päälle. Sekä kans tuli mieleen (nämäki jo loppunu) mut näin usein unta että yhtäkkiä vaan tajuan et hitto mun pitäs olla töissä ja tulee hirvee kiire, en tiiä mihin pitäs mennä ja tuntuu et koko maailma alkaa sekoilla esim dösien aikataulut yms :D oli rasittavia, tosi stressaavaa kun vihaan kiirettä, näissä unissa ihmisiä oli melkein liikaakin 

Vierailija
936/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putoan aina jostain korkean talon katolta, rakennustelineeltä, kalliolta tai lentokoneesta ja säpsähdän hereille juuri kun olen osumassa maahan

Vierailija
937/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin kaffet nisunkanssa TBn baarissa Pirkolle joka EI sitten kuitenkaan antanut kaikesta huolimatta ja lähtikin kylän häntäheikin mukaan. Hyvähän sen on viedä tyttöset muilta kun on kylän ainoa TESLA ja patteri dildo hanskalokerossa lämpiämässä.

-Arttu peskeles minkä teit

Vierailija
938/938 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakenemisunet, joudun pakenemaan joitain rikollistyyppisiä ihmisiä tai jotain muunlaista pahaa aikovia. Pystyn unissa lentämään pois uhkaavista tilanteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi