Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
1/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*näkeMäni

Vierailija
2/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo alastomuus hieman oudossa paikassa on toistuva teema. Jossain välissä alkaa ihmettelemään, että mitäs minä nyt vaatteitta tänne tulin ja silti kukaan ei oikeastaan ihmettele asiaa. Toinen teema on kengät hukassa, mistään ei löydy ja lähteä pitäisi. Kolmas teema on tuo sama, eli vaikeus löytää wc, jossa voisi asioida rauhassa. Joko wc on hämärästi joku täysin ikkunoitu, että kaikki näkyy tai sitten pöntöt tai urinaalit on jossain tavallisen huoneen nurkalla. Joskus jopa unissani kuseksin muina miehinä jonnekin tavallisen huoneen nurkkaan todella idioottimaisesti ja ihmettelen siinä, että mikäs järki tässä nyt on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen aika usein, että olen kalassa samassa paikassa.

Vierailija
4/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitan kännykällä enkä saa numeroa mitenkään oikein. Kiirekin olisi ja näpyttelen ja näpyttelen mutta aina tulee sormivirhe ja taas on aloitettava alusta

Vierailija
5/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeän korkeaan paikkaan enkä pääse alas.

Vierailija
6/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tuo alastomuus hieman oudossa paikassa on toistuva teema. Jossain välissä alkaa ihmettelemään, että mitäs minä nyt vaatteitta tänne tulin ja silti kukaan ei oikeastaan ihmettele asiaa. Toinen teema on kengät hukassa, mistään ei löydy ja lähteä pitäisi. Kolmas teema on tuo sama, eli vaikeus löytää wc, jossa voisi asioida rauhassa. Joko wc on hämärästi joku täysin ikkunoitu, että kaikki näkyy tai sitten pöntöt tai urinaalit on jossain tavallisen huoneen nurkalla. Joskus jopa unissani kuseksin muina miehinä jonnekin tavallisen huoneen nurkkaan todella idioottimaisesti ja ihmettelen siinä, että mikäs järki tässä nyt on.

Esim. elokuvissa nuo alastomuusunet esitetään aina sillä tavalla, että ikään kuin yhtäkkiä huomaa olevansa alasti, ja sen takia aina ajattelin, etten mä nyt ainakaan mitään alastomuusunia näe, kunnes sitten tajusin, että itse asiassa näen aika usein.

Ap

Vierailija
7/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*näkeMäni

Onhan siellä ainakin yksi näppäilyvirhe lisää, kas kun et bongannut.

Ap

Vierailija
8/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvasti unissa...

Satiaisia munissa.

Vierailija
9/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaat hissit tai oudot ahtaat, rikkinäiset ja korkeat reitit paikasta toiseen, johon pitäisi päästä, mutta aika on tiukilla. Metrot, jotka menevöt vääriin paikkoihin. Lukio edelleen suorittamatta ja puuttuu monta kurssia matematiikkaa. Tai yliopistosta ei valmistuksen kun roikkuu monen vuoden biologian tai muun luonnontieteen opinnot! Huh huh 😅

Vierailija
10/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi unta toistuu, toisessa multa lähtee etuhampaat irti, toisessa löydän omasta kodistani huoneen jonka olemassaoloa en ole muka ennen tajunnut. Mitä nämä nyt sitten merkitsevät jos mitään... 

Vierailija
11/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

soitan kännykällä enkä saa numeroa mitenkään oikein. Kiirekin olisi ja näpyttelen ja näpyttelen mutta aina tulee sormivirhe ja taas on aloitettava alusta

Tää taitaa toistua aika monella. Muunkinlaiset toimet saattavat epäonnistua helposti. Mulle kävi erään unettomuusjakson aikana niin, että kerran epäilin valveilla olevani unessa, kun meno äityi tokkuraisen olotilan takia unimaisen sekavaksi. Yritin siis avata erään säilytyskaapin lukkoa ja jättää sinne osaa mukanani olevista tavaroista, osa taas piti ottaa mukaan. Ei meinannut onnistua millään.

Olen kuullut, että selkounia näkevät ihmiset harjoittelevat unessa olemisen tunnistamista sillä tavalla, että esim. laskevat sormiaan tai lukevat tietoisesti läheisyydessä olevia tekstejä. Unessa kun ei voi lukea ja laskeminenkin onnistuu huonosti (ja tämän lisäksi unessa sormia saattaa olla eri määrä kuin oikeassa elämässä).

Ap

Vierailija
12/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahtaat hissit tai oudot ahtaat, rikkinäiset ja korkeat reitit paikasta toiseen, johon pitäisi päästä, mutta aika on tiukilla. Metrot, jotka menevöt vääriin paikkoihin. Lukio edelleen suorittamatta ja puuttuu monta kurssia matematiikkaa. Tai yliopistosta ei valmistuksen kun roikkuu monen vuoden biologian tai muun luonnontieteen opinnot! Huh huh 😅

Apua, onneksi en näe unia ahtaista paikoista!

Mä palaan unissani – ala-asteelle! Aivan piinallista.

Ap

Vierailija
13/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on mulla. Joko kännykkä tai tietokone eikä millään mene numero tai viestit oikein. Nro 9

Vierailija
14/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan liian kovaa autolla

Vierailija
15/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi unta toistuu, toisessa multa lähtee etuhampaat irti, toisessa löydän omasta kodistani huoneen jonka olemassaoloa en ole muka ennen tajunnut. Mitä nämä nyt sitten merkitsevät jos mitään... 

Mullakin lähtee hampaita, mutta mulla siis oikeastikin puuttuu synnynnäisesti hampaita, mikä on varmasti mulle jonkin sortin trauma (tai jos ei nyt ihan trauma, niin häpeä). Samoin minä löydän joskus noita uusia huoneita. Olen ymmärtänyt, että liittyisi usein siihen, että on löytänyt itsestään jonkin uuden puolen tai nähnyt itsensä jollain tavalla uudessa valossa.

Ap

Vierailija
16/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viimeksi ollut akvaario yli 10 vuotta sitten ja näen unia jossa löydän kotoani yhtäkkiä akvaarion jonka olen unohtanut, leväisen ja likaisen ja ihan täynnä kaloja. 

Vierailija
17/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viimeksi ollut akvaario yli 10 vuotta sitten ja näen unia jossa löydän kotoani yhtäkkiä akvaarion jonka olen unohtanut, leväisen ja likaisen ja ihan täynnä kaloja. 

Mäkin oon löytänyt laiminlyötyjä lemmikkejä.

Ap

Vierailija
18/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuo wc-käynnin hankaluus.

Vierailija
19/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen pari muuta esimerkkiä: näen joskus unia kirpputoreista, joissa on juuri minun tyylisiäni tavaroita ja vaatteita.

Nuorena näin jonkin aikaa unia siitä, että joku mies yritti tunkeutua asuntooni. Jossain vaiheessa tajusin, että tuo mies oli se, joka ahdisteli mua CMX:n keikalla provinssissa joskus. Muistan vieläkin, miltä mies näytti.

Ap

Vierailija
20/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi todella kammottava... olen päässyt töihin tai muutoin saanut jotain kivaa elämää ja ykskaks tajuan, että olen aikoinaan tap.panut ihmisen (esim. äitini) ja nyt tämä vanha hirmuteko uhkaa paljastua. Siinä samassa en myöskään enää yhtään ymmärrä, miksi olen tehnyt mitään sellaista ja kaduttaa kauheasti. Samalla pelottaa paljastuminen ja kaiken sen hetkisen onnen menetys. Olen niin helpottunut joka kerta herätessäni ja tajutessani, että se oli vain kauheaa unta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi