Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (946)

Vierailija
941/946 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein menen unessani vanhaan taloon, missä asuin nuorena. Ulko-ovi reistaili jo silloin, ja unessa sinne pääsee ilman avainta. 

Vierailija
942/946 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unikirjan mukaan akvaario jossa on kaloja tarkoittaa onnea. Kuollut kala tarkoittaa pettymyksiä joita ei ole itselleen tunnustanut. Jos unen kama on pahanhajuinen viittaa se tiedostamattomiininhontunteisiin sukupuolisuutta kohtaan. Tämä lyhennettynä kalan merkityksestä.

minun mukaan unikirjat tarkoittavat rahastusta herkkäuskoisten lompakoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/946 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta aika usein näen unta jossa olen saanut pienen vauvan ja olen aivan kauhuissani hankkimassa pakollisia vauvanhoitotarvikkeita. Yhtäkkiä vauva onkin kissan- tai koiranpentu, sitten korillinen pentuja ja lopulta asunnossa pyörii kymmeniä eri eläinten poikasia, kunnes unen ahdistus ja syyllisyys herättää mut ja totean ääneen "mitä helvettiä!?"

Vierailija
944/946 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuva painajainen on suun täyttyminen kuvottavilla asioilla. Joskus havahdun unessa siihen että kaikki hampaani irtoavat samaan aikaan, pistelevät ja rouskuvat suussa ja oksennan ne ulos. Joskus revin suustani kuolleen rotan tai sammakon, mutta raavin ne kauhuissani palasiksi jolloin herään siihen unessa kuvittelemaani raadon makuun. Joka kerta aivan hirveä kokemus.

Vierailija
945/946 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki kamppeet huja hajan, yritän saada kaikki pakattua matkalaukkuihin, mutta se on hidasta. Juna lähtee aivan kohta.

Vierailija
946/946 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi omituinen toistuva toimi on sellainen, että heilutan itseäni ylös ja alas pelkkien nilkkojen taipuessa.  Olen kuin jotain kevyttä kumia.  Seison jalkapohjat kiinni lattiassa ja huojutan kehoani nopeasti ylös alas.  Tai loikin maantiellä.  Pystyn ottamaan VALTAVIA loikkia ja etenen lujaa vauhtia. Noissa unissa ei ole mitään juonta. On vain se huojuminen tai loikkiminen.  

Jäisellä tai lumisella tiellä sillai balettimaisesti ylipitkillä varpaankynsillä luistelu oli jossain unessa.