Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
81/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla usein uni siitä, etten olekaan valmistunut. Epätoivoisena mietin, miten on mahdollista, että olen luullut saaneeni jo todistuksen. Unessa jotenkin myös on selvää, ettei mulla ole enää mahdollisuutta saada opintoja päätökseen. Todella todentuntuinen uni.

Vierailija
82/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat on usein murentunut suuhuni, herään, ihan joutuu tunnustelemaan, onko suu kunnossa! Ihan hirvee olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jossain likaisessa julkisessa vessassa jossa ei lukot toimi jokaisessa jonka huomaan kun on housuja heittämässä ja pitää etsiä toinen. Lamppu on himmeä kuin kauhuelokuvassa ja jotkut vessat on huussimaisia ja joissain jopa maalattia. On kiire johonkin, joku odottaa ja yritän olla ripeä mutta reunalle laittamani paperi ei pysy siinä ja yritän uudelleen. Tahdon jo luovuttaa kun on niin kauheeta ja en ole koskaan saanut selville selviydyinkö asioinniltani kun herään silloin.

Mulla tuo mitä hirveimpien vessojen kavalkadi liittyy oikeaan pissahätään, kun herään, menen vessaan. Oikeasti joskus pelottaa, että entä jos unessa löytyykin hyvä vessa, niin pissaanko sänkyyn.

Vierailija
84/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn tekemään spagaattin. Todellisuudessa puuttuu noin 20 cm korkeutta.

voimistelu liittyy sukupuoliyhdynnän toiveeseen.

Vierailija
85/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahtaat hissit tai oudot ahtaat, rikkinäiset ja korkeat reitit paikasta toiseen, johon pitäisi päästä, mutta aika on tiukilla. Metrot, jotka menevöt vääriin paikkoihin. Lukio edelleen suorittamatta ja puuttuu monta kurssia matematiikkaa. Tai yliopistosta ei valmistuksen kun roikkuu monen vuoden biologian tai muun luonnontieteen opinnot! Huh huh 😅

Mulla on ollu tosta hissitä ja metrosta yhdistelmä, et hissi on lähteny kuljettamaan ihan jonnekin muualle minne pitäisi.

Vierailija
86/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaista unta, että olen salaa jonkun asunnossa. Hassua, että on muitakin, jotka ovat nähneet samanlaista unta.

Unessa olin teini-ikäinen ja piileskelin silloisen parhaan ystäväni kanssa salaa yhden puolitutun kotona, jossa en ollut oikeasti koskaan käynyt. Jäimme kiinni, poliisit hakivat meidät. Jouduimme oikeudenistuntoon Helsingin Senaatintorilla. Sain osakseni halveksuntaa ainakin yhdeltä tuomariston jäseneltä, jolta tiedustelin, että mihinköhän olen hukannut korkokenkäni. Hän ei vaivautunut vastaamaan minulle. Minä koin, että nyt olen pilannut koko elämäni ja tulevaisuuteni mokoman lapsellisen typerän vieraaseen asuntoon tunkeutumisen takia. En edes muistanut miksi menimme sinne. Luin kirjallisen tuomion ja sen mukaan sain sakkoja 4000 e ja ystäväni 6000 e, koska tuomion mukaan hän oli painostanut minut mukaansa. Olin yllättynyt tästä, koska en ollut puhunut mitään tällaista. Ajattelin kyllä mielessäni, että on kai tässä jotakin perää, koska ystäväni oli oikeasti vuosikausia tosi dominoiva minua kohtaan.

Vierailija
87/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvasti, jos unessa ollessa tulee pissahätä, näen unia, joissa yritän päästä vessaan. Monesti on niin, että löydän vessakopin ja siellä ei olekaan pönttöä, tämä on tosi tavallista unissani. Tai siellä kopissa on pieni lavuaari, johon saan päähäni pissata pöntön puutteessa, mutten yletäkään. Tai sitten niin, että on paljon jonoa vessaan. Sitten kun jostain sen pöntön löytää, niin siinä pissatessa alkaa hoksata, että minullahan on edelleen pissahätä ja minun täytyy oikeasti herätä, että pääsen vessaan.

Vierailija
88/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan unissani usein autoa jonka penkki on niin matala etten näe kunnolla tielle. Lisäksi auto on mulle outoa mallia (olen ajanut viimeksi 20v sitten) enkä tiedä mitä mikäkin nappi tekee. Yritän ja yritän löytää jarrun mutta jalka ei yletä.

Vierailija
89/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt monesti unta, että omistan jonkun asunnon oikeasti omistamani lisäksi. Se on yleensä pieni yksiö keskustasta tai toinen asunto asumassani talossa tyhjillään.

On niin todellisen tuntuinen uni, että pitää aamulla ihan miettiä hetki, onko tuo totta. Siis ei todellakaan ole.

Vierailija
90/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun joutuminen uudestaan merkitsee ettei ole oppinut jotain asiaa. Oppilaaksi joutuminen merkitsee myös vastuunpelkoa.

Vierailija
91/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Olen nähnyt sellaista unta...

Vierailija kirjoitti:

Olen sellaista unta, että olen salaa jonkun asunnossa. Hassua, että on muitakin, jotka ovat nähneet samanlaista unta.

Unessa olin teini-ikäinen ja piileskelin silloisen parhaan ystäväni kanssa salaa yhden puolitutun kotona, jossa en ollut oikeasti koskaan käynyt. Jäimme kiinni, poliisit hakivat meidät. Jouduimme oikeudenistuntoon Helsingin Senaatintorilla. Sain osakseni halveksuntaa ainakin yhdeltä tuomariston jäseneltä, jolta tiedustelin, että mihinköhän olen hukannut korkokenkäni. Hän ei vaivautunut vastaamaan minulle. Minä koin, että nyt olen pilannut koko elämäni ja tulevaisuuteni mokoman lapsellisen typerän vieraaseen asuntoon tunkeutumisen takia. En edes muistanut miksi menimme sinne. Luin kirjallisen tuomion ja sen mukaan sain sakkoja 4000 e ja ystäväni 6000 e, koska tuomion mukaan hän oli painostanut minut mukaansa. Olin yllättynyt tästä, koska en ollut puhunut mitään tällaista. Ajattelin kyllä mielessäni, että on kai tässä jotakin perää, koska ystäväni oli oikeasti vuosikausia tosi dominoiva minua kohtaan.

Vierailija
92/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorudenrakkaani, avopuolisoni (ehkä koko elämäni ainoa oikea rakkaus) vierailee unissani vielä 30 vuoden jälkeenkin ehkä noin kuukausittain.

Joskus nään hänestä unta monta x viikossa, josku voi olla puoli vuotta eten ole nähnyt. Unet ovat usein surullisia, kaipaavia, epätoivoisia, hän menee poispäin minusta millon yksin millon kavereidensa kanssa, loittonee eikä edes käänny kun huudan hänen nimeään. (hän peti ja jätti silloin minut joka oli ilmeisesti kovin traumaattinen kokemus.

Joskus me olemme palaamassa yhteen tai hän jotenkin lohduttaa minua tunnustaen edelleen rakkauttaan tms. Unet eivät ole koskaan seksuaalisviritteisiä vaan aina tunteeseen vetoavia jompaan kumpaan suuntaan.

Eli koko ikäni on tämä sama mies pyörinyt elämässäni.

Vierailija
93/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia unia näkee onnelliset ihmiset?

Onko sellaisia?

Vierailija
94/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistuvia tilanteita unissa ovat sellaiset että muistaa yhtäkkiä olleensa aiemminkin jossain toisen unen sisällä samassa paikassa. Esim"jaa tää on tää sama paikka josta näin unta kun olin lapsi".

Mullekin on näyttänyt näitä uusintoja.. Uni etenee samalla tavoin kuin edelliselläkin kerralla.

Vierailija
95/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nään usein unia että entiset kaverit ottaa yhteyttä ja avautuu ongelmistaan. Osaa olen nähnyt viimeksi yli 15v sitten.

Toinen toistuva teema on että hukkaan laukkuni tai se yritetään varastaa, mutta onnistun yleensä saamaan sen takaisin jotenkin.

Vierailija
96/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

soitan kännykällä enkä saa numeroa mitenkään oikein. Kiirekin olisi ja näpyttelen ja näpyttelen mutta aina tulee sormivirhe ja taas on aloitettava alusta

Sama täällä, yritän soittaa unessa jollekin läheiselleni enkä saa millään hänelle soitettua. Numeroa ei löydy puhelimesta, enkä saa sitä millään näpyteltyäkään. Sellainen paniikki ja hätä päällä. Tämä uni on toistunut jo muutaman vuoden.

Vierailija
97/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitelen äitini, isäni tai siskoni kanssa unissani tosi usein.

Minulla oli hyvä lapsuus ja olemme kaikki yhä tosi hyvissä väleissä joten en tiedä mistä kumpaa ja unet ahdistavat, olen aina ahdistunut kun niistä herään.

Se riitely ei ole edes mitään pientä vaan tosi väkivaltaista ja joskus olen jopa tap  panut jonkun heistä.

Vierailija
98/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaat on usein murentunut suuhuni, herään, ihan joutuu tunnustelemaan, onko suu kunnossa! Ihan hirvee olo.

Hammasunet johtuvat siitä että unissa narskuttelet hampaita tai puret hampaita yhteen. Se puolestaan johtuu stressistä.

Itse välillä herään siihen että narskuttelen hampaita.

Vierailija
99/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen nykyään unissa toistuvasti kahta paikkaa, joita ei tietääkseni edes ole olemassa. Toinen sijaitsee lähellä vanhempieni nykyistä kotia ja on jonkinlainen leirikeskus. Toinen on hotelli tai opiskelija-asuntola jossain kaupungissa X, ja rakennus on jotenkin remontissa tai sen keskiosa on sortunut (tää on varmaan psykologisesti jotain todella pahaa...). Tapahtumat näissä ovat jotain mieleenjäämätöntä haahuilua, mutta en tajua, mistä olen kehittänyt nämä miljööt :o

Vierailija
100/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

soitan kännykällä enkä saa numeroa mitenkään oikein. Kiirekin olisi ja näpyttelen ja näpyttelen mutta aina tulee sormivirhe ja taas on aloitettava alusta

Sama täällä, yritän soittaa unessa jollekin läheiselleni enkä saa millään hänelle soitettua. Numeroa ei löydy puhelimesta, enkä saa sitä millään näpyteltyäkään. Sellainen paniikki ja hätä päällä. Tämä uni on toistunut jo muutaman vuoden.

Sama. Ei saa näppäiltyä hätänumeroa oikein. Tai jos saa, ja puhelimeen vastataan, molemmat puhuvat jotenkin käsittämättömästi niin, että kumpikaan ei ymmärrä.