Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
61/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun jollekulle, mutta hän ei vastaa mitään eikä ole kuulevinaan. Johtunee siitä, että olen ollut valve-elämässä mykkäkoulun kohteena monet kerrat. Tavallaan vähän tylsää, että joudun kokemaan nukkuessakin sitä samaa.

Vierailija
62/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikirjan mukaan akvaario jossa on kaloja tarkoittaa onnea. Kuollut kala tarkoittaa pettymyksiä joita ei ole itselleen tunnustanut. Jos unen kama on pahanhajuinen viittaa se tiedostamattomiininhontunteisiin sukupuolisuutta kohtaan. Tämä lyhennettynä kalan merkityksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muutamia asioita mitkä toistuu unissani todella usein, jos joku palstan unitutkija osaa kertoa miksi nämä asiat toistuu unissani usein niin saa kertoa.

-Kyky lentää tai osittainen kyky lentää eli hypin korkealle ja räpiköin hetken aikaa ilmassa.

-Hampaiden tippuminen pois.

-Kivekset tippuu pois.

-Olen laivalla ja on hirveä myrsky, koko laiva meinaa kaatua ja tipun lopulta kaiteen yli mereen. <- Tämän ymmärrän koska pienenä pelkäsin olla laivan kannella ja pelkäsin että tipun mereen.

M32

Lentämisunet yrittävät rohkaista sinua olemaan kunnianhimoisempi.

Jos unessa sinulta vedetään hampaita pois suusta, sinun täytyy saada sanotuksi joku mieltäsi kaihertanut asia. Jos hampaat ovat suussa mädäntyneet, se tarkoittaa pelon ja ahdistuksen tunteisiin takertumista. Kun hampaat putoavat pois suusta, se johtuu usein stressaavasta tilanteesta, joka kuluttaa energiaasi.

Vierailija
65/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan linja-autolla kovaa vauhtia mutkaisella tiellä ja auto ei millään tottele ohjausta, vaan meinaa jatkuvasti suistua ojaan.

Muutan asuntoa myös aika usein unissani.

Monesti unissani palaan keväällä mökille, ja tajuan jättäneeni kissat ulkorakennukseen koko talveksi. Ne on hengissä keväällä, mutta kovasti laihtuneita ja surkeita.

Näen unia myös kauan sitten kuolleesta vanhasta kisusta. Näen tai löydän sen elossa ja ihmettelen hirveesti, miten se on mahdollista, koska se kuoli jo kauan sitten.

Vierailija
66/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastomuudella on useita merkityksiä. Toivot että olisit seksuaalisesti vapautuneempi,toivot että kertoisit totuuden jostain asiasta,pelkäät että olet tekopyhä tai muut pitävät sinua sellaisena,pelkäät et jotkut tosiasiat tai tunteet jotka haluat pitää salassa on paljastettu. Jos koet alastomuuden luonnollisena ja sopivana on se merkki rehellisyydestä.

Vierailija
67/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eniten toistuva uni oli lapsuudessani. Näin sen joka yö vuosia. Olin maanalaisessa labyrintissä josta en löytänyt ulos. Harhailin siellä yöni, toisinaan heräsin siitä painajaisesta keskellä yötä mutta kun nukahdin se uni jatkui. Kerran löysin unessani ulos labyrintistä vain huomatakseni että olin tullut ulos samasta paikasta kuin olin mennyt sisään joten minun olisi mentävä takaisin labyrinttiin. Muistan vieläkin miten unessani itkin koska en halunnut mennä sinne maan alle takaisin mutta lopuksi vain oli pakko koska en ollut tullut ulos oikeasta paikasta. Olin onnellinen kun tämä uni lopulta katosi mutta näin vuosikymmeniä jälkeenpäin voin tuntea että vieläkin jotenkin siellä harhailen löytämättä koskaan ulos.

Vierailija
68/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajat itse kertoo se oman kohtalosi hallinnasta. Jos ajat varomattomasti olet menettämässä kontrollin elämäsi suunnan suhteen.

Vierailija
69/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labyrintti merkitsee ongelmaa josta on selvittävä.

Vierailija
70/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvia unia siitä, että olen jossain lastenkoti-tyyppisessä paikassa(jossa oikeesti lapsena ja nuorena olin) ja karkaan sieltä ja mua jahdataan ja sit samaan aikaan katon sitä tilannetta jotenkii ylhäältä päin unessa. Viimeks viime yönä näin tollasta unta. 12-16-vuotiaana laitoksista karkailin, joten ehkä ne unet juontaa juurensa niiltä ajoilta. Oli pitkän aikaa jo ettei tollasia unia ollut, mut nyt taas on kun tuli tietyn verran vuosia siitä kun laitokseen menin...

Vierailija
71/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putoamisunet kertovat pelon ja turvattomuuden tunteista. Ne voivat kertoa tulevista epäonnistumisista. Kiipeäminen ja putoaminen on epävarmuuden ja liioitellun kunnianhimon merkki. Putoaminen voi merkitä myös kuoleman pelkoa tai toivetta.

Vierailija
72/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä oikeasti asun ja mihin minun pitäisi mennä. Minulla on monta avainta kädessä, usein hirveä määrä tavaroita, joskus joku edesmenneistä koiristanikin.

On jo ilta ja alan olla paniikissa kun en tiedä misä kotini on ja pitääkö hypätä bussiin (kuten opiskeluaikoina aina menin opiskelupaikkakunnalleni) vai mihin päin pitäisi lähteä.

Tämä uni on tullut 30 vuoden ajan aina siinä kohtaa kun elämässä on joku epävarma tilanne tai kun olen muuttamassa tai olen muuttanut jo (jota on tapahtunut melko paljon).

Vierailija
73/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran nähnyt unta, jossa joku julkisuudesta tuttu muusikko on ihastunut minuun ja yrittää pokata, tai sitten meillä on siinä unessa jo suhde. Viimeksi taas viime yönä näin tällaisen. Nämä muusikot ovat usein melko epätodennäköisiä, eli ei sellaisia, joita aktiivisesti kuuntelisin tai muuten seuraisin, tai joita pitäisin erityisen viehättävänä. Toki joskus sellaisiakin.

Vierailija
74/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisessä unessa minkä muistan,olen suurinpiirtein jossain paikassa missä ennenkin käynyt, ja tiedän miten pitäs mennä sitte johonki, ja koskaan en pääse sinne.

Tuota se on ollu vuosikausia . 

Vierailija
75/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin toistuvia tilanteita oli että olin lapsuudenkodissani maalla ja joku hirviö pyrki ovesta sisään tai yritti katsoa ikkunoista sisään ja minä yritin piilotella tai olla hiljaa. Tai että olen kotini pihalla pimeässä ja joku jahtaa minua ja yritän kiirehtiä sisälle.

Myöhemmin olen nähnyt vaihtelevia unia, mutta mieleenpainuvimmat ovat lapsuudenkodistani. Välillä ollaan perheen kanssa ja aluksi on normaalia, mutta sitten kaikki muuttuu oudoksi.

Meillä oli talo maalla rinteessä. Pimeällä sieltä näki upean tähtitaivaan. Välillä näen unia joissa taivaalla liikkuu outoja valoja. Joskus näen unessa tulvan, joka vyöryy ylös rinnettä.

Vierailija
76/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mielenkiintoista lukea näitä! Monet ihmiset sanovat, että mikään ei ole tylsempää kuin kuulla, kun ihmiset kertovat unistaan, mutta kyllä se riippuu ihan unesta ja kertojasta. Mulle on jäänyt tosi elävästi mieleen joitain mulle kerrottuja unia. Olen psykedelian ja surrealismin ystävä, joten voi johtua siitäkin.

Tuli mieleen vielä yksi toistuva juttu: en mielestäni näe unia kodistani (toki on niin, että suurin osa unista on täysin mieleenpainumatonta redundanttia sekoilua, joten oikeasti voi olla, ettei tämä olekaan näin). Yleensä tutut paikat unissani ovat joko lapsuudenkotini tai sitten yksi nuoruuteni asunnoista, jossa asuin vuodet 2003–2007. Nämä kodit ovat kuitenkin aina vähän sinnepäin, mikä voi johtua siitäkin, mistä puhuin ekalla sivulla, eli siitä, että unissa asiat eivät ole kovin valmiita, vaan vähän sinnepäin. En kauheasti näe unia lapsistanikaan, vaikka vanhempi on jo 11. 

Olen osa-aikaisesti töissä tallilla, jossa myös harrastan, ja sieltä näen usein unia. Ainut vain, että talli ei ole koskaan mitään sinnepäinkään, mitä se on oikeasti. Tallissa on oikeasti yksi pitkä käytävä, mutta unessa yleensä monta, ja se on jotenkin sokkeloinen. Maneesikaan ei ole samanlainen ja se on yleensä ihan kummallisen matkan päässä. Hevoset ovat ihan vieraita. Työntekijät samoja!

Ap

Vierailija
77/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä vuonna ollut yo-kirjoituksissa toistuvasti unissani. Tajuan etten osaa mitään esim historiasta. Ja etten tule saamaan lakkia. Kerran lakin saanti viivästyi koko luokalta, ihmettelin unessani, kun jo ehdin jäädä varhennetulle eläkkeelle.(N61)

Unissa toistuu myös sama maalla oleva asunto, kerrostaloasunto, vaatekauppa, baari.

Vierailija
78/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana näin toistuvasti unta siitä, että hampaani joko irtoavat, katkeilevat tai murskaantuvat. Koko elämäni olen nähnyt unia, joissa pystyin nousemaan seisaaltaan ilmaan esim. puunlatvan korkeudelle jalkoja polkemalla ja käsiä levittelemällä. En lennä sivuttain, vaan nousen vain jonkin matkaa ylöspäin. Muut unessani olevat ihmiset ihmettelevät aina taitoani.

Nuoruudesta asti on myös toistunut uni, jossa olen menossa lukiossa matematiikan tai uskonnon kokeeseen, johon en ole ollenkaan lukenut, koska en ole puoleen vuoteen käynyt koulussa enkä opiskellut. Minulla ei ole ajokorttia ja välillä näen unta, että ajan salaa autoa ja hädin tuskin osaan ja selviän tilanteesta. Tavallinen on myös uni, jossa jonkinlaisessa hätätilanteessa yritän soittaa kännykällä, mutta puhelin ei toimi.

Joskus näen unta jostakin vanhasta ystävästä, joka ei ole ollut enää vuosikausiin elämässäni, vanhasta ihastuksesta tai jostakin ihmisestä, jonka kanssa on huonot välit. Unessa puhun asiat selviksi kyseisen ihmisen kanssa, kysyn häneltä mieltäni askarruttaneita kysymyksiä ja kerron omista ajatuksistani. Näen toistuvaa unta myös vuosia sitten kuolleesta läheisestäni, että hän heräsikin kuolleista ja nousi haudasta. Unessa hän puuhailee ja hääräilee iloisena.

Vierailija
79/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia unia näkee onnelliset ihmiset?

Vierailija
80/911 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan autoa ja jarrut ei toimi, hätäännyn ja aina herään siihen hätään sydän jyskyttäen.