Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?
Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.
Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.
Kommentit (911)
Olen töissä, myöhässä eikä kukaan sano
mitä pitäisi tehdä ja minne mennä.
Avaimet hukassa ja kauhea ahdistus päällä.
Usein jossakin vaiheessa sanon itselleni että tämä on unta ja olet jo eläkkeellä.
Mikä helpotus!
- Erilaisten hirvitysten synnyttäminen. Näiden unien näkeminen alkoi ekaa lastani odottaessa ja ne on toistuneet siitä asti. Olen synnyttänyt unissani hyvin epämuodostuneita vauvoja, jauhelihaa, läpikuultavia pieniä skorpioneja purskauksittain, oman kohtuni ja suolistoni sieltä ulos emättimen kautta. Aina näissä unissa henkilökunta pelästyy sitä mitä sieltä tuli mutta yrittää sitten suhtautua ammattimaisesti.
- Myöhästyminen kulkuvälineistä kuten lennoilta tai junasta.
- Eksyksissä oleminen vieraissa paikoissa. Hätääntyneenä kuljen jossain, ihmiset puhuu vierasta kieltä ja tuijottavat minua, minä en tiedä yhtään missä olen ja miten pääsen kotiin ja ahdistaa.
- Häpeälliset ja nolot tilanteet jotka iskee yllättäen kuten että olen kaunis eteerinen balettitanssija tanssimassa pas de deux'ta miestanssijan kanssa, kun yhtäkkiä alapäästäni alkaa vuotaa löyhkäävää limaa ja se valuu läpi esiintymisasusta, sitä tippuu miestanssijan päälle, esitystä ei voi keskeyttää ja tanssitaan vaan vaikka molemmat meinaa oksentaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä, myöhässä eikä kukaan sano
mitä pitäisi tehdä ja minne mennä.
Avaimet hukassa ja kauhea ahdistus päällä.
Usein jossakin vaiheessa sanon itselleni että tämä on unta ja olet jo eläkkeellä.
Mikä helpotus!
Anteeksi, pakko oli naurahtaa tälle! Älä loukkaannu! Ja nauti eläkepäivistäsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
- Erilaisten hirvitysten synnyttäminen. Näiden unien näkeminen alkoi ekaa lastani odottaessa ja ne on toistuneet siitä asti. Olen synnyttänyt unissani hyvin epämuodostuneita vauvoja, jauhelihaa, läpikuultavia pieniä skorpioneja purskauksittain, oman kohtuni ja suolistoni sieltä ulos emättimen kautta. Aina näissä unissa henkilökunta pelästyy sitä mitä sieltä tuli mutta yrittää sitten suhtautua ammattimaisesti.
- Myöhästyminen kulkuvälineistä kuten lennoilta tai junasta.
- Eksyksissä oleminen vieraissa paikoissa. Hätääntyneenä kuljen jossain, ihmiset puhuu vierasta kieltä ja tuijottavat minua, minä en tiedä yhtään missä olen ja miten pääsen kotiin ja ahdistaa.
- Häpeälliset ja nolot tilanteet jotka iskee yllättäen kuten että olen kaunis eteerinen balettitanssija tanssimassa pas de deux'ta miestanssijan kanssa, kun yhtäkkiä alapäästäni alkaa vuotaa löyhkäävää limaa ja se valuu läpi esiintymisasusta, sitä tippuu miestanssijan päälle, esitystä ei voi keskeyttää ja tanssitaan vaan vaikka molemmat meinaa oksentaa.
Okei, nyt oli ensimmäinen ja viimeinen omaperäisiä ja kuin suoraan jostain häiritsevästä elokuvasta. Vois olla vaikka David Lynchin uudempaa tuotantoa.
Ap
Pystyn tekemään spagaattin. Todellisuudessa puuttuu noin 20 cm korkeutta.
Auton varastaminen. Siis minulta varastetaan. Varmaan joka vuosi vähän eri muunnoksin sama uni. Ja päättyy aina niin että kateisiin jää. Ei multa ole ikinä varastettu autoa. Enkä muutenkaan ole mikään auton kimpussa häärääjä. Mitähän terapiaa tässä tarvitsisi?
Vierailija kirjoitti:
Pystyn tekemään spagaattin. Todellisuudessa puuttuu noin 20 cm korkeutta.
Treeniä, treeniä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Auton varastaminen. Siis minulta varastetaan. Varmaan joka vuosi vähän eri muunnoksin sama uni. Ja päättyy aina niin että kateisiin jää. Ei multa ole ikinä varastettu autoa. Enkä muutenkaan ole mikään auton kimpussa häärääjä. Mitähän terapiaa tässä tarvitsisi?
Itse lähtisin kokeilemaan rentouttavaa hierontaa, tai vaikka turvehoitoa.
Ap
Usein olen eksyksissä. Jään bussista pois enkä ymmärrä missä olen. Yritän soittaa miehelle että neuvoisi mutta en osaa kännykkää käyttää. Ahdistavaa.
Oikeastikin minulta puuttuu suuntavaisto täysin joten eksyksissä olen ollut.
Minä näen aika usein unta levitoimisesta ja lentämisestä. En kuitenkaan räpyttele unessa lentäessäni käsiäni, vaan liikkeeni muistuttavat yleensä enemmän vedessä sukellettaessa tehtäviä liikkeitä. Joskus kun näen unta, että kävelen, jalkani vain yhtäkkiä irtoavat maasta ja käveleminen jatkuu ilmojen halki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähtisin kokeilemaan rentouttavaa hierontaa, tai vaikka turvehoitoa.
Ap
Ok😂
Toistuvia tilanteita unissa ovat sellaiset että muistaa yhtäkkiä olleensa aiemminkin jossain toisen unen sisällä samassa paikassa. Esim"jaa tää on tää sama paikka josta näin unta kun olin lapsi".
Vierailija kirjoitti:
Minä näen aika usein unta levitoimisesta ja lentämisestä. En kuitenkaan räpyttele unessa lentäessäni käsiäni, vaan liikkeeni muistuttavat yleensä enemmän vedessä sukellettaessa tehtäviä liikkeitä. Joskus kun näen unta, että kävelen, jalkani vain yhtäkkiä irtoavat maasta ja käveleminen jatkuu ilmojen halki.
Mulla ei ole enää näitä, nuorempana oli! Ja mullakin unessa lentäminen oli hyvin samanlaista kuin kuvaat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toistuvia tilanteita unissa ovat sellaiset että muistaa yhtäkkiä olleensa aiemminkin jossain toisen unen sisällä samassa paikassa. Esim"jaa tää on tää sama paikka josta näin unta kun olin lapsi".
Mielenkiintoista!
Ap
Olen yleisessä vessassa ja olisi hätä, mutta pytty on jo piripintaan täynnä, koska se on tukossa ja siinä ihan päällimmäisenä lilluu ällöä puolilöysää ulostekiemuraa :(
Kun nyt mainitsin selkounet, niin olen miettinyt, voiko selkounissa tarkastella ympäristöään tarkemmin kuin tavallisissa unissa. Olen aika vakuuttunut siitä, että unissa (tai hallusinaatioissa) asiat eivät oikeasti ole kovin viimeisteltyjä, vaan vähän sinnepäin. Mietin, voiko selkounissa olla niin, että katsoo jotain yksityiskohtaa, sanotaan nyt vaikka jotain eläintä, ja toteaa, ettei se oikeasti olekaan sen eläimen näköinen, vaan joku kammottava kuvatus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen yleisessä vessassa ja olisi hätä, mutta pytty on jo piripintaan täynnä, koska se on tukossa ja siinä ihan päällimmäisenä lilluu ällöä puolilöysää ulostekiemuraa :(
Trainspotting-vessa :(
Ap
Kiihkeästi alkava seksiuni joka muuttuu aivan absurdiksi ja koomiseksi ähellykseksi.
Kiitos, kun jaoitte unikertomuksianne! Mun pitää nyt jatkaa töitä. Mielelläni luen lisää, joten antakaa tulla vain.
Ap
Voi ei, onpa inhottava!
Mulla on ollut hieman vastaavia, juuri tässä yhdessä unessa olin jotenkin lavastanut erään kaverini miehen syylliseksi murhaan, jonka ilmeisesti itse olin tehnyt (ja sitten menin hiippailemaan luvatta heidän asuntoonsa).
Ap