Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
441/911 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vaikea löytää vessaa jossa olisi edes hivenen verran yksityisyyttä. Niissä voi olla heiluvat ja pienet saluunan ovet, isoja ikkunoita ulkopuolelle, tai ne ovat muuten siivottomassa kunnossa tai niin jumalattoman ahtaita ettei niihin meinaa mahtua sisälle. Yleensä nää vessaongelmat on aina julkisissa tiloissa, kouluissa, kirjastoissa, huoltoasemilla tai jossakin virastoissa..

- Mun hammasraudat irtoaa unessa ja raapii huulet verille ja ne irtonaiset raudanpätkät tuntuu suussa aivan hirveältä! Tai hampaat muuten on tuhannen palasina. Ja mulla on oikeasti lapsena, yli 20 vuotta sitten ollut raudat.

- Olen käsittämättömän vihainen äidilleni, isälle, tai jollekin ja raivoan pää punaisena ja itken niin ahdistuneena ja vihaisena että luulen kuolevani siihen ahdistukseen. Joskus saatan myös yrittää kohdistaa väkivaltaa vanhempiini unissani.

- Ajan jollakin auton näköisellä joka saattaa ajon aikana muuttua vaikkapa keinuhevoseksi, mopoksi, tmv. Tai jos ajan mopolla, se saattaa muuttua autoksi. Tai auto saattaa kesken ajon kutistua tosi pieneksi.

- Pitäisi kiirehtiä koulubussiin lapsuudenkotini pihatien risteyksestä, mutta pukeutumisen kanssa joku ongelma, repusta puuttuu kirjat, bussikortti puuttuu, tai en vain pysyy juoksemaan tien varteen kun jaloissa joku vika. Joskus bussin tuleminen ja sen ääni ahdistaa niin paljon etten halua mennä odottamaan sitä. Oikein vatsasta kouraisi kun kirjoitinkin tätä. :D Ja mun kouluajoista on tosiaan jo 20 vuotta.

Vierailija
442/911 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reputan ylioppilaskirjoitukset ja hävettää. Outo uni, koska olen aina ollut luokan parhaita oppilaita. Lintsasin paljon lukioaikana enkä valmistautunut ylioppilaskirjoituksiin millään tavalla. Päättötodistuksessa parin aineen aineen keskiarvo 10 ja ylioppilaskirjoituksissa heikoin arvosana E (pakkoruotsi). Pitkän englannin kirjoituksiin menin suoraan lomalta (rantaloma ulkomailla) ja pahasti univelkaisena. Arvosana laudatur. Eipähän tarvinnut kirjoittaa uudestaan ja korottaa arvosanoja.  

terveisin, 

asperger-nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/911 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pienenä nassikkana näin unta dinosauruksista ja sitten näin aikuisiälläni olen sitten taas nähnyt dinosauruksista unta.

Mä muistan nämä unet vieläkin ja molemmissa unissa dinosaurukset ovat tulossa minua kohti.

Mahtanut naperona Dinot New Yorkissa- ja Maa aikojen alussa -elokuvat vaikuttaneet uniini.

Ja näin aikuisiällä Jurassic World -elokuvat 😂

Vierailija
444/911 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkeutuneet ja todella likaiset vessa. Monesti näen myös unta liian lujaa menevistä hisseistä ja rullaportaista.

Vierailija
445/911 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukkeutuneet ja todella likaiset vessa. Monesti näen myös unta liian lujaa menevistä hisseistä ja rullaportaista.

Usein myös ajan autoa ja jalat/kädet ei yhtäkkiä tottelekaan.

Vierailija
446/911 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein armeijassa. Tajuan aina, että olen jo käynyt sen ja tässä täytyy olla joku virhe, että olen joutunut sinne uudestaan.

Vierailija
447/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein unessa löydän koruja, yleensä sormuksia. Joskus yritän ajaa autolla mahdottomissa paikoissa, vaikka jyrkkää ksllioseinää ylös.

Mullakin usein noita korujen löytämisiä. Ne löytyy aina rantahiekan seasta, paljon upeita ja arvokkaita sormuksia, jotka luulen unohtuneen venäläisiltä turisteilta.

Vierailija
448/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tulee sama henkilö tai asia toistuvasti uniin, Esim. joku taistelee tiikeriä vastaan, jos voittaa niin syöpä saadaan hoidettua. sen nyt pystyn arvaamaan että tiikeri tarkoittaa unissa syöpää, mutta muuten en unia pysty ymmärtämään et ei kannata käyttää mun unia lääkärin korvikeina. Joskus unissa toistuu joku vieras ihminen, ja toistuu vuosia, sitten tämä kävelee vastaan ja ollaan heti kuin tunnettaisiin ennestään, todennäköisesti on voitu vaikka tavata, mutta ei ollut jäänyt mieleen tapaaminen. Ihmisen aivot kun rekisteröi paljon mitä ei silloin huomaa ja unimaailma on toinen luku jonkunlainen aivojen roskapostin tyhjennys.

Vierailija
449/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eestaas, eestaan ja joka aamu märät housut.

Vierailija
450/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhu ajaa takaa. Lennän tai sukellan ja huomaan nämä taidot pienen paniikin jälkeen, et vau. Nojaan parvekkeen kaiteeseen ja se romahtaa. Olen lapsuudenkodissani, josta muutettiin pois kun olin kolme. Siellä on todella ahdas ja matala portaikko ja saan suljetun/ahtaanpaikankammon.

Viestin kirjoittamisesta ei tule ikinä mitään.

Välillä käyn jossain etelänlomalla ja lentokone tippuu lähes aina ja jos ei tipu niin ihmettelen miten esim. matka Ausseihin kesti muutaman minuutin.

Vierailija
451/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Vietin muka viikonloppuja salaa entisessä hyvässä asunnossa(sijainti oli todella hyvä), kun omistaja oli poissa. 2.toisen muuton jälkeen käyn ent. autotallissa eikä omistaja muka huomaa.(ei ole tallia enää)

Vierailija
452/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään unissani vähän väliä työttömäksi ja työkkäri laittaa mut aina takaisin kouluun, kymppiluokalle. Siellä on muitakin keski-ikäisiä niiden teinien joukossa, jutellaan että monettako kertaa käyt nyt kymppiä.

Joskus joudun takaisin lukioon, tai kauppaopistoon samalle linjalle josta valmistuin.

Vierailija
453/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun tai opiskelemaan palaaminen. Olen valtavassa koulussa, kello soi tunnille ja kaikki lähtevät menemään luokkiinsa. Minä en tiedä yhtään mikä tunti ja missä luokassa, ei ole lukujärjestystä eikä mitään. Kaikki muut osaa mennä oikeaan paikkaan paitsi minä.

Ja sitten luokkaretkiä: mennään joko bussilla, junalla tai laivalla. Bussilla reissataan ympäri Suomea, bussi on leveä ja siellä on kylpyhuoneet, sängyt ja kaikki. Jos pitäisi lähteä lentokoneella luokkaretkelle, saavun kentälle aina ilman passia. Kerran pääsin koneeseen, mutta kone jäi ottamaan vauhtia ajelemalla pitkin metsiä.

Vierailija
454/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän juosta uhkaa karkuun, milloin mikäkin, vaikka karhu aika usein. Kun huomaan karhun ja käännyn rakennusta kohti yritän juosta kovaa sisälle, mutta ei, juoksu on kuin hidastettuna, vaikka kuinka yritän juosta kovaa en meinaa päästä eteenpäin ja tajuan että karhu on jo lähellä ja namskis, äkkiä herään... olen monesti päässyt ovelle mutta sitten sekin alkaa temppuilemaan ja namskis, nämä on ihan hirveitä unia, argh.

Vierailija
455/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän johtuu, että toisia unia muistaa ja toisia ei?

Viime yönä näin harvinaisemman unen, jossa oli zombeja ja puremasta minun piti muuttua zombiksi, mutta en muuttunutkaan. Kaverini muuttui zombiksi unessani ja heti sen jälkeen heräsin. Kroppani tuntui tosi rasittuneelta herättyäni.

En kylläkään muista, että olisin aikaisemmin nähnyt zombeista unta. Ja mistä ne zombit tuli uniini? En ainaskaan ole katsonut pitkään aikaan mitään zombi elokuvia.

Vierailija
456/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein muistatte unianne herättyänne? Minä muistan vain harvoin, mitä unia olen nähnyt yöllä.

Vierailija
457/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meille tulisi keskellä yötä vieraita ja varsinkin yövieraita. Hävettää joka paikan sotkut, tavarapinot ja yhtäkkiä pitäis alkaa tekeen nukkumispaikkoja jokaiselle vieraalle. Monesti herään tähän uneen ja ihan oikeesti pitää kiertää koko kämppä, että missä ne vieraat nyt nukkuu ja vähän siivoan enimpiä sotkuja.  Olen siis vähän unessa, mutta silti hereillä, enkä tiedä onko se totta että meille tulee niitä vieraita ja jossain kohti tajuan, että ainiin se oli taas tämä uni eikä tänne ketään keskellä yötä tule. 

Mitähän tämä tarkoittaa? Säännöllisen epäsäännöllisesti näen tätä unta? Vieraat ovat välillä tuttuja ja välillä tuntemattomia. 

Vierailija
458/911 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ajan ylinopeutta ja holtittomasti vaikka yritän ajaa liikennesääntöjen mukaan.

Myös sellaista unta näen usein, että hampaani murskautuvat suussani.

Vierailija
459/911 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein muistatte unianne herättyänne? Minä muistan vain harvoin, mitä unia olen nähnyt yöllä.

Sama. Mielentilat muuttuu niin useasti, kun herään ja se varmaan on syy miksi uniani en muista. Sitten jos näen muistettavia unia niin varmaan niitä tulee sen verran, kuin juhlapäiviä on vuodessa.

Vierailija
460/911 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ajan ylinopeutta ja holtittomasti vaikka yritän ajaa liikennesääntöjen mukaan.

Myös sellaista unta näen usein, että hampaani murskautuvat suussani.

Sinulla on varmaan kova stressi päällä? Hampaiden murskautuminen kertoo siitä samoin, jos jotain tapahtuu pään alueella. Opiskeluaikana näin unta, että päästäni valui selkäydinnestettä kun juoksin ja kaveri tulkitsi heti, että sulla on kova stressi. Niin olikin.