Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?
Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.
Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.
Kommentit (911)
Jokin aika sitten "näin" unta, josta jäi mieleen vain voimakas rakkaudellinen tunne; tai paremminkin tunsin hyvin intensiivisesti itseni rakastetuksi. Puhdas tunne. Ei mitään seksuaalista tai muuta muihin ihmisiin tai mihinkään asiaan liittyvää. Oli erittäin hämmentynyt, joskin levollinen ja miellyttävä, herääminen. Kummallista. Ja en ole mitenkään uskonnollinen.
Ei ole toistunut. Valitettavasti.
Olen muuttamassa pois vanhempien kotoa, mutta minulla on vielä monta kirjahyllyä jotka pitää purkaa. Vanhemmat eivät suostu auttamaan ja saattavat vaatia, että jätän kirjahyllyt sinne.
Muutin kotoa 20 vuotta sitten. En ymmärrä, miksi näen vieläkin tätä unta.
Näen usein unta, että minun täytyy päästä vessaan, mutta kaikki löytämäni vessat ovat järkyttävän likaisia enkä voi käyttää niitä :(((
Mulla on ollut sellainen uni, missä olen entisen vaimoni kanssa avoliitossa. Unessa vaimo parikymppinen, ja uni sijoittuu 21 vuoden taakse.
Unessa yhtäkkiä naiseni jättää mut ja alkaa olee naapuritalosta asuvan kuusikymppiseen naisen kanssa. Jättää mut pienen palkkani takia, ja tuo kuuskymppinen nainen toimii osaomistajana autoliikkeessä, rengasliikkeessä ja autokorjaamossa. Rahasta ei pulaa ja tuo nainen ostelee exälleni kaikenlaista, kuten avomersua, vie etelän matkoille jne. Asuvat prameasti yhdessä.
Tuo unen kuusikymppinen nainen on oikein sellainen kunnon rekkalesbo. Jos sitä katsoo ohimennen yli kolmen metrin päästä, niin sitä luulee mieheksi. Moni unessa ei arvaakaan heitä, naista ja exääni, naispariksi.
Unessa mua koko ajan vituttaa, kun palkoista ei jää juuri mitään käteen ja sitten katselen sivusta näiden hienoa elämää.😀
Vierailija kirjoitti:
Minä olen unessa synnyttänyt terveen ja reippaan suomenajokoiran.
Olen nukkunut hirveässä hädässä ja nähnyt unta että pas*kansin lapsen
Usein näen unia joissa asun tai majailen tai vaan kuljeskelen vanhahkoissa taloissa. Joskus ne on pölyisiä. Paljon vanhaa tavaraa, kankailla peitettyjä huonekaluja ja siivilöitynyttä valoa.
Toinen toistuva on että olen joutunut lumimyrskyyn ja pääsen johonkin mökkiin suojaan, teen tulen ja pääsen nukkumaan onnellisena. Joskus käperryn kuusen juurelle tvast
Olen hetero mutta painajaisina näen unia joissa harrastan seksiä samaa sukupuolta olevien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jokin aika sitten "näin" unta, josta jäi mieleen vain voimakas rakkaudellinen tunne; tai paremminkin tunsin hyvin intensiivisesti itseni rakastetuksi. Puhdas tunne. Ei mitään seksuaalista tai muuta muihin ihmisiin tai mihinkään asiaan liittyvää. Oli erittäin hämmentynyt, joskin levollinen ja miellyttävä, herääminen. Kummallista. Ja en ole mitenkään uskonnollinen.
Ei ole toistunut. Valitettavasti.
Mieskirjoittaja kertoo, että jotain samankaltaisia unia nähnyt kanssa. Unessani olen saanut viettää aikaa erittäin mukavan tytön/naisen kanssa, noissakaan ei mitään seksuaalista ole tapahtunut. Jokunen vuosi sitten nähty, että istun erään naisen kanssa kesämökkini terassilla ja katsottiin järvelle auringonlaskua ja tämä tyttö tuntui oikein sielunkumppanilta, asiasta kun asiasta pystyi hyvin sulavasti juttelemaan. Herättyä hyvä, ettei ollut vedet silmissä, tiesi ettei taida todellisuudessa tuollaista tyyppiä vastaan tulla. Kokenut kovia muuten ihmissuhteissa joten olen siksi aika varovainen kenet päästän nykyään lähelle ja vaatii syvempää tutustumista nykyään ennenkuin luottamus ansaitaan. Siksi oli olo, että nyt ainakin unimaailmassa onnisti.
Olen sinkku ja ihan selkeästi ois tarvetta turvallisen tuntuiselle miehelle, kun nään toistuvasti unta, joissa lähestyn seksuaalisissa merkeissä turvallisen oloisia mieshahmoja, jotka tykkää läheisyydestä 😂 joulu lähestyy, odotan sitä yötä, että siellä kiehnätään joulupukin kanssa 🤣
Luulen heränneeni, otan kännykän käteen ja se onkin täynnä jotain sekavia ohjelmia, jotka eivät meinaa millään sulkeutua. Joskus oli peuroja, joiden sarvet risteilivät ruudulla loputtomiin enkä päässyt siitä takaisin menuun millään. Sitten tajuan näkeväni unta ja herään oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole toistunut. Valitettavasti.Mieskirjoittaja kertoo, että jotain samankaltaisia unia nähnyt kanssa. Unessani olen saanut viettää aikaa erittäin mukavan tytön/naisen kanssa, noissakaan ei mitään seksuaalista ole tapahtunut. Jokunen vuosi sitten nähty, että istun erään naisen kanssa kesämökkini terassilla ja katsottiin järvelle auringonlaskua ja tämä tyttö tuntui oikein sielunkumppanilta, asiasta kun asiasta pystyi hyvin sulavasti juttelemaan. Herättyä hyvä, ettei ollut vedet silmissä, tiesi ettei taida todellisuudessa tuollaista tyyppiä vastaan tulla. Kokenut kovia muuten ihmissuhteissa joten olen siksi aika varovainen kenet päästän nykyään lähelle ja vaatii syvempää tutustumista nykyään ennenkuin luottamus ansaitaan. Siksi oli olo, että nyt ainakin unimaailmassa onnisti.
Tämä sai kyyneleet nousemaan silmiin. Olen itsekin kokenut kovia ihmissuhteissa ja jäänyt yksin. Kun näkee jotain tuollaista unta, tuntuu varmaan kipeältä herätä siitä. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Joudun jostain syystä kiertelemään jossain rakennuksessa korkealla olevissa portaissa. Portaista puuttuu osia, esim askelmia ja sen takia joutuu välillä menemään ilmassa tai esim räystään reunaa tms korkean paikan kammoiselle vaikeassa kohdassa. Joskus voi olla myös hissi josta puuttuu seinät tai lattian keskikohta tai se vie korkealle, jossa ei ole mitään mihin astuisi hissistä ulos tullessa. Hississä olleessa voi myös tietää että se on rikki ja saattaa pudota. Ei ole kuitenkaan pudonnut enkä ole pprtaistakaan vielä tähän mennessä pudonnut.
Kiertelin koulun käytäviä ja yritän epätoivoisedti löytää missä minun pitäisi olla. Tässäkin voi olla portaikkoja mukana. Jos paikka löytyy saattaa olla yllättäen kokeet, enkä ole tiennyt enkä lukenut enkä ole edes lukujärjestyksestä selvillä enkä ollut kyseisen aineen yhdelläkään tunnilla koko vuonna.
Oikeasti en ole ikinä lintsannut koulusta, mutta opiskeluaikana kävin töissä enkä aina äässyt osallistumaan luennoille (eivät pakollisia) ja silloin nuo lukujärjedtysasuatkin olivat vähän sekavia ja joutui enemmän ottamaan selvää mitä, missä, milloin on meneillään..
Pikkasen herään ja vaihtelen tyynyjen asentoa (3 erilaista).
Pieraisen joskus. Käännän, väännän nukkumisasentoani.
Nuuhkaisen ikkunan ja parvekkeen kylmää ilmaa. Aaah... Ihana taas nukkua. Jatkaa nukkumista.
Nukkuminen On Lahja !
Stressaantuneena alan nähdä aina samanlaisia unia, joissa olen lähdössä matkalle ja lentokone tai joku muu kulkupeli on lähdössä noin tunnin tai vaikka vartin päästä ja kaikki kamat on vielä pakkaamatta. Tästä erilaisia variaatioita loputtomiin, kohteet vaihtelevat ja välillä on koko perheen tavarat pakkaamatta, välillä vain omat.
-Myöhästyminen erilaisista tilaisuuksista tai junasta/lentokoneesta/laivasta, kello menee eteenpäin jotenkin nopeammin
-laukku tai muuta omaisuutta ryöstetään
-kodin ovi ei mene lukkoon
- paluu lukioon tai yläasteelle suorittamaan kursseja, monesti joudun käsityötunneille tai tekemään jotain koetta ja nämä unet ovat todella todentuntuisia. Oikeasti olen valmistunut yliopistosta :D
Joskus näin unia, joissa olen eksyksissä, joko moottoritiellä tai metsässä. Jos uneni on moottoritiellä niin tavoitteeni on päästä kirpputorille ja jos mä löydänkin kirpputorin niin joka unessa se on sama fiktiivinen kirppari.
Joskus mun unet alkaa sieltä fiktiivisestä kirpparista ja mun unet keskittyy, mun leffa löytöihin.
Nämä ovat aika useasti toistuneita uniani.
Justiinsa se, että kävin kusella ja söin pikkuväläpalan. Huone viileänkylmä. Vuodevaatteet pölläytetty ja avot - vällyihin.
Iiiihanaa.
Mites teillä muilla? Kertokee.
Vierailija kirjoitti:
-Myöhästyminen erilaisista tilaisuuksista tai junasta/lentokoneesta/laivasta, kello menee eteenpäin jotenkin nopeammin
-laukku tai muuta omaisuutta ryöstetään
-kodin ovi ei mene lukkoon
- paluu lukioon tai yläasteelle suorittamaan kursseja, monesti joudun käsityötunneille tai tekemään jotain koetta ja nämä unet ovat todella todentuntuisia. Oikeasti olen valmistunut yliopistosta :D
Minuakin ihmetyttää, miksi joudun unissa suorittamaan jotain lukio-opintoja tai ylioppilaskirjoitusten osiota, jotka olen luullut suorittaneeni jo vuosikymmeniä sitten... Varsinkin kun olen minäkin lukioaikojen jälkeen opiskellut yliopistossa ja valmistunut sieltäkin.
No, parempi sekin, että joutuu takaisin lukioon, kuin että joutuisi unissa tekemään uudestaan gradun, siis hakemaan kaiken aineiston ja kirjoittamaan gradun alaviitteineen ja kirjallisuusluetteloineen...
Tavallisin toistuva uni on jonkin hukkaaminen ja sen etsiminen ympäristössä, joka on muuttunut ihan erilaiseksi kuin aluksi. Viimeksi hukkasin auton. Jätin sen tutun pihaan katsoakseni paikkaa kurpitsan kasvattamiseen ja sitten etsin autoa kaupungilta muistamatta mihin sen jätin tai miltä se näytti. Useinmiten hukassa on laukku, mutta asunto, opiskelupaikka tai jokin muukin voi kadota. Nuorempana jäin unissa usein bussista, jolla piti mennä kouluun tai opiskelupaikkaan. Joskus lapsuuden koti ja nykyinen koti menevät unissa sekaisin eli olen paikassa, jossa on osia molemmista. Joskus nykykoti on ollut lapsuuden kodin paikalla tai lapsuuden piharakennuksia on nykykodin pihassa.