Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
461/911 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli kirjoiteltu, että joillain jäänyt Tv auki kun nukahtanut ja äänet ja ohjelmat tulleet unen läpi.

Siihen liittyen niin mulla on ollut jo lapsesta asti tapa, että laitan radion hiljaiselle soimaan yön ajaksi, oon aina tykännyt, että ollut musiikkia hiljaisella soimassa yön ajan ja vanhempana on jo siirtynyt nettiradion kuuntelemiseen. Toki äänet on sillä tasolla ettei unet häiriinny ja saa hyvin vielä unenpäästä kiinni.

Joskus kuitenkin aamulla ennen heräämistä niin silloin jo alkaa kappaleet tai eri kanavien aamushowt tunkemaan mukaan uniin. Hyvä esimerkki kun kerran oli Suomipop ollut yön ajan päällä ja noissahan Anni Hautalan nauru oli oikein tarttuva jos nauroi vaikka Jaajon jutuille. Kerran oli tämmöinen tilanne unessa, että juttelin niitä näitä yhden kaverin kanssa kunnes sai ison naurukohtauksen ja nauroi oikein kimakasti ettei meinannut henkeä saada ja unessa jo ajattelin, että saiko jonkun kuolonkohtauksen. Todellisuudessa Anni oli taas saanut jostain jutusta hysteerisen naurukohtauksen ja päätyi uneen dubbaamaan kaveriani. :)

Vierailija
462/911 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aikoinaan useamman unen entisestä esimiehestäni ja unissa oli aina selvästi havaittavissa, että hän oli kaunainen minua kohtaan. Se ei ilmennyt sanallisena vaan jotenkin voimakkaasti tunnetasolla. Aamulla oli aina apea olo, koska tiesin että olin ollut työssäni hyvä ja tunnollinen. Sitten uniin tuli uusi sävy, jossa tunsin jonkinlaista lämpöä esimieheni suunnasta ja lopuksi unet loppuivat. Koin, että esimieheni oli antanut anteeksi minulle jotakin, mistä en ollut ollut edes tietoinen vaikka jollain tasolla tiesin asian. Olemme nyt ilmeisesti sovussa. Hän ei ole enää elossa eikä ollut unien aikanakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/911 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen talon, josta löytyy aina uusia huoneita jasalakäytäviä. Joskus sieltä löytyy myös salattuja kerroksia tai upeita alueita esim spa ja uima-altaita.

Vierailija
464/911 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen joskus enneunia. Ne erottaa enneuniksi siitä, että ne ovat todellisuutta todellisemman.

Vierailija
465/911 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei usein toistuva, mutta minulla on ollut pari kertaa uni unessa. Ainakin kerran se on ollut vielä painajainen. Heräsin muka sängyssäni pahasta unesta, mutta vaaniva uhka tms ei ollutkaan poistunut, ja kaikki esineet ympärillä olivat jotenkin hämäriä. Tiesin että mun on herättävä ja pakotin itseni hereille, ja tuntui kuin olisin hitaasti ja tuskaisesti noussut ylös sängylleni makaamaan jostakin pimeistä syvyyksistä. Oli aika pökkyräinen olo kun oikeasti heräsin enkä vieläkään ollut varma, olinko hereillä. Se oli pelottava uni.

Vierailija
466/911 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei usein toistuva, mutta minulla on ollut pari kertaa uni unessa. Ainakin kerran se on ollut vielä painajainen. Heräsin muka sängyssäni pahasta unesta, mutta vaaniva uhka tms ei ollutkaan poistunut, ja kaikki esineet ympärillä olivat jotenkin hämäriä. Tiesin että mun on herättävä ja pakotin itseni hereille, ja tuntui kuin olisin hitaasti ja tuskaisesti noussut ylös sängylleni makaamaan jostakin pimeistä syvyyksistä. Oli aika pökkyräinen olo kun oikeasti heräsin enkä vieläkään ollut varma, olinko hereillä. Se oli pelottava uni.

Mä näin kerran oudon hahmon vieressäni. Se ei näyttänyt mulle kasvojaan. En olisi halunnutkaan nähdä sen silmiä. Haistoin jotain outoa ja pahaa. En usko sillä olleen silmiä. Jos oli, niin en olisi halunnut katsoa niihin. Oli karmivaa.

Vierailija
467/911 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempana unessa kykenin lentämään pakoon jos joku ajoi takaa. Vanhempana unissa käsilaukku hukassa tms matkaliput, matkalla jossain kaukaisessa maassa. Myös uni jossa olen saluunaovisessa  vessassa, huopatossut jalassa, flanelli yöpaita päällä ja olisi kamala hätä. Ei vaan uskalla tehdä mitään kun vessan ulkopuolella on jotkin tosi hienot juhlat meneillään, ihmiset pukeutuneet kalliisiin vaatteisiin ja ruokatarjoilukin todella hienoa.  Koetan nostaa jalkoja jotta kukaan ei huomaisi minun istuvan siellä löyhkäämässä.  Koetan odottaa juhlien päättymistä ja samalla mietin että kuinka ihmeessä päädyin moiseen tilanteeseen. Toivottavasti unet eivät enteile tulevaa..... :-(

Vierailija
468/911 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaaan astral-tvn aikana nukahdin ja unessa juttelin jonkin heidän selvänäkijän kanssa. Korvat on auki kun nukumme ja aivot toimivat, mutta tuottavat sekametelisoppaa.

Vierailija
469/911 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG444 kirjoitti:

aikoinaaan astral-tvn aikana nukahdin ja unessa juttelin jonkin heidän selvänäkijän kanssa. Korvat on auki kun nukumme ja aivot toimivat, mutta tuottavat sekametelisoppaa.

Minullekin kävi kerran noin. Olin katsonut samalta kanavalta jotain ihan muuta ohjelmaa, ja sen jälkeen kun nukahdin alkoi Astral-TV:n ohjelma, jota muuten pidin hädässä olevien ihmisten rahastamisena. Näin elämäni kauheimpia unia koko yön, koska jouduin kuuntelemaan studiossa istuvien meedioiden ja selvänäkijöiden puheita.

Vierailija
470/911 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unissa esiintyy silloin tällöin kaijuja eli massiivisen isoja Godzillan ja Krakenin kaltaisia olentoja.

Viimeyön unessa oli sellaisia ja uutta vuotta vietettiin ja pauketta oli ihan kaikkialla.

Vieläpä kiusaajani kiusasivat mua unessani.

Vierailija
471/911 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiipeän korkeaan paikkaan enkä pääse alas.

Sama, mutta minä putoan sieltä kun taso tai tikkaat hajoaa alta. Sieppaa ikävästi vatsanpohjasta, mutta laskeudun ihan siististi maahan.

Vierailija
472/911 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuli mieleen. Usein näen unia, että kotiini ilmestyy itselle tuntematon perhe, katsovat ympärilleen asunnossa ja perheen isä ilmoittaa, että me on ostettu tämä sun koti ja minulle ei ole mainittu asiasta mitään eli minulle tietämättä.

Toinen on, että tapaan arvostamia julkkikisia, yleensä ulkolaisia muusikoita/artisteja kun heitä tosielämässä hankalampi tavata. Pyydän heidän kanssa selfietä, mutta yleensä kuvista tulee epäselviä ja pahasti heilahtaneita tai sitten tämä artisti itse ilveilee niin ettei kuva onnistu kuten äkkiä pujahtaa pois taka-alalta. Yhdessä unessa taannoin halusin Pirkka-Pekka Peteliuksen kanssa kuvan, mutta hän juuri noin ilveili eikä kuvan otosta tullut mitään. 

Vierailija
473/911 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen joskus enneunia. Ne erottaa enneuniksi siitä, että ne ovat todellisuutta todellisemman.

Et kehtais laittaa pari semmoista kohta toteutuvaa, niin kaikki näkis että ovat aitoja enneunia eivätkä vain jonkun randomin hihhulin sekoiluja?

Vierailija
474/911 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten näin usein eroottissävyisiä unia Jörn Donnerista.

Hän ei tosiaankaan ollut mies minun makuuni paitsi unissa.

Onneksi en enää ole nähnyt.

Vierailija
475/911 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisin tilanne unissa on että ollaan matkalla jonnekin mutta ikinä ei päästä perille kun matka saa omituisia käänteitä.

Vierailija
476/911 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toistuvia on positiivinen raskaustesti uni ja toinen on että oonkin poikaystävän kanssa etäsuhteessa ja kaipaan sitä.

(Vaikka siis oikeesti ollaan asuttu yhdessä 1,5v, oltiin etäsuhteessa noin vuosi ennen yhteen muuttoa)

Mitäköhän nää symboloi?😅

Vierailija
477/911 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen muutaman kerran vuodessa unta, että marsuni ovat jääneet heitteille. Löytyvät ilman ruokaa liian pienestä häkistä, tai jotain sellaista.

Marsuni elivät 2004-2010, ja olen aina hoitanut kaikki lemmikkini moiteetta. En hyväksy minkäänlaista laiskuutta eläinten suhteen. Marsuillenikin rakensin monta metriä pitkän aitauksen, ruoka oli laadukkaampaa kuin omani jne.

Miksi siis näen unta siitä, että ne kärsivät? Ja miksi en näe sellaista unta muista lemmikeistäni, joita kuitenkin on ollut monta kymmentä yhteensä.

Vierailija
478/911 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näin kerran oudon hahmon vieressäni. Se ei näyttänyt mulle kasvojaan. En olisi halunnutkaan nähdä sen silmiä. Haistoin jotain outoa ja pahaa. En usko sillä olleen silmiä. Jos oli, niin en olisi halunnut katsoa niihin. Oli karmivaa.

Nämä on unihalvauksia. Se on epämiellyttävä mutta vaaraton tila jossa mieli herää mutta keho on vielä unitilassa eli ei pysty liikkumaan. Kokemuksia yhdistää tunne pahan läsnäolosta. Mulle tulee näitä vain jos olen päikkäreillä.

Vierailija
479/911 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi teema, joka toistuu edelleen on pakoon juokseminen ja herään kun pääsen pakoon tai jään kiinni. Se, kumpi tapahtuu, jää epäselväksi mutta herättyäni koen päässeeni pakoon.

Sokkeloisissa rakennuksissa kulkeminen. On huoneita, portaita, kellareita ja ullakoita. Joskus olen toistamiseen samassakin rakennuksessa ja osaan jopa kulkea rakennuksen läpi jo tiettyä reittiä.

Koulun kesken jääminen oli pitkään toistuva teema, joskin nämä unet ovat nyt käyneet harvinaisemmiksi.

Hissiunet, joissa hissi menee liian ylös, liian alas, kulkee vaakasuoraan tai kulkee älyttömän nopeaa vauhtia että seinistä pitää kiinni että pysyy vauhdissa mukana. Nämäkin ovat jo vähitellen harvinaistuneet.

Hampaiden irtoamis/liikakasvu-unet. Nämä jatkuivat, toistuivat ja menivät yhdessä vaiheessa uni unelta aina vain överimmäksi, kunnes kerran loppuivat kuin seinään. Nyt jo parikymmentä vuotta ilman hampaiden putoamista.

Viimeisen kymmenen vuoden aikana näen toisinaan unta, että mulla on kikkeli, siis oikein kunnon vehje, jota on hankala pitää piilossa. (Ja olen siis nainen). 

Vierailija
480/911 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on unessa kauhea k*kkahätä enkä pääse mihinkään asioimaan. Useasti myös liikuskelen jossain talossa. Välillä se on sama talo, huoneet ovat lähes aina tyhjiä ja talo on suuri, huvilamainen ja melko rapistunut. Joskus talo on toisenlainen. Silloin tällöin näen unissa edemenneet vanhempani, yhdessä tai erikseen. Yritä nyt sitten näitä tulkita