Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jollekin voi olla nykypäivänä ongelma ettei mies maksanut treffeillä?

Vierailija
01.11.2022 |

Jos mies käy useilla treffeillä niin se tekee aikamoisen loven rahapussiin.

Ja mistä sitä tietää että panostus kannattaa?

Ekoilla treffeillä kukin maksakoot omat safkansa.

Kommentit (1374)

Vierailija
681/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ongelma, jos mies ei tee maksa tai tarjoudu maksamaan ensitreffeillä. 

Ei tule seuraavia treffejä, ei ole mitään ongelmaa.  

On parempi että luonne tulee ilmi aiemmin kuin myöhemmin. Sellainen ettei mies edes yritä ensitreffeillä, se voi kertoa yrittämättömyydestä, se voi kertoa kitsaudesta ja negatiivisesta elämänasenteesta.

Mutta siis tässä ei ole mitään ongelmaa. Oikein hyvin on näin. 

Mies ei tarjoudu maksamaan molempien puolesta, mutta maksaa omansa
= mies on pihi ja parisuhteessa lokkeilija

Nainen ei halua maksaa edes omiaan, vaan odottaa miehen maksavan molemmat
= ?

Vierailija
682/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Romantiikka" on useimmissa asioissa keksitty termi, koska on haluttu verhota resurssien tarjoaminen naiselle kivempaan kaapuun. Siitä on kyse; mies todistaa kyvykkyyttään tai halukkuuttaan tarjota naiselle resursseja.

Sama pätee moneenkin asiaan. Sotiminen on isänmaallisuutta, jne.

Aito romantiikka on sitä että kaksi ihmistä kokevat vahvaa vetoa ja yhteenkuuluvuutta toisiinsa, eikä silloin mietitä kuka tarjoaa tai onko toisella rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ongelma, jos mies ei tee maksa tai tarjoudu maksamaan ensitreffeillä. 

Ei tule seuraavia treffejä, ei ole mitään ongelmaa.  

On parempi että luonne tulee ilmi aiemmin kuin myöhemmin. Sellainen ettei mies edes yritä ensitreffeillä, se voi kertoa yrittämättömyydestä, se voi kertoa kitsaudesta ja negatiivisesta elämänasenteesta.

Mutta siis tässä ei ole mitään ongelmaa. Oikein hyvin on näin. 

Mies ei tarjoudu maksamaan molempien puolesta, mutta maksaa omansa
= mies on pihi ja parisuhteessa lokkeilija

Nainen ei halua maksaa edes omiaan, vaan odottaa miehen maksavan molemmat
= ?

Kuule, sulla on täysi oikeus valita treffiseurasi. Käytä ihmeessä sitä oikeutta.

Minä tarjoan aina, kun pyydän itse jonkun jonnekin maksulliseen rientoon.

Jos minut jonnekin maksulliseen rientoon pyytänyt ei tee elettäkään maksaakseen tuota rientoa, se on ok. Mutta jos pyytää toiste jonnekin ja paikka on kallis, varmaankin kieltäydyn, ellei seura ole erityisen hyvää tai ellei itseänikin tuo paikka kiinnosta niin että voisin sinne muutenkin mennä.

Elämä on valintoja.

Vierailija
684/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten reaktio:

Ei ole pakko maksaa, mutta minä valitsen maksavan miehen.

Kyllä me sen tiesimmekin että koko feminismi ja voimaantuminen on höpöhöpöpuhetta. Oikeasti naiset haluavat kupata rahaa miehiltä, kuten ennenkin.

Totta kai se on.

Siksi pitää maksaa, mutta siitä ei saa tehdä numeroa. Eli miehen pitää puhua naisen itsenäisyydestä, vahvuudesta ja osaamisesta. Ja sitten diskreetisti vilauttaa luottokorttia.

Vierailija
685/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten reaktio:

Kyllä me sen tiesimmekin että koko feminismi ja voimaantuminen on höpöhöpöpuhetta. Oikeasti naiset haluavat kupata rahaa miehiltä, kuten ennenkin.

Totta kai se on.

Siksi pitää maksaa, mutta siitä ei saa tehdä numeroa. Eli miehen pitää puhua naisen itsenäisyydestä, vahvuudesta ja osaamisesta. Ja sitten diskreetisti vilauttaa luottokorttia.

Sovitaan siten vaikka niin. Ja koska te ette halua nähdä mitään muuta vaihtoehtoa, teidän ei kannata edes harkita treffailua. Sehän ei ole millään lailla pakollista. Problem solved.

Vierailija
686/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten reaktio:

Totta kai se on.

Sovitaan siten vaikka niin. Ja koska te ette halua nähdä mitään muuta vaihtoehtoa, teidän ei kannata edes harkita treffailua. Sehän ei ole millään lailla pakollista. Problem solved.

Pitää vain keksiä ilmaisia ja todella halpoja tapoja treffailla. Jos nainen ei suostu sellaisiin treffeihin, silloin naisen olevan vain rahan perässä.

Vierailija
687/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten reaktio:

Totta kai se on.

Pitää vain keksiä ilmaisia ja todella halpoja tapoja treffailla. Jos nainen ei suostu sellaisiin treffeihin, silloin naisen olevan vain rahan perässä.

Mitä suotta. Nainen on aina paha ja väärässä. Parempi jätätte treffailun niille, jotka pitävät naisista.

Vierailija
688/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten reaktio:

Totta kai se on.

Mitä suotta. Nainen on aina paha ja väärässä. Parempi jätätte treffailun niille, jotka pitävät naisista.

Ai jättää häntäheikeille vai?

Vierailija
689/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Täällä jankutetaam siitä, että miksei mies voisi tarjota sitä 2-3€ arvoista kahvia. Ihanko oikeasti suurin osa kahvilan asiakkaista tilaa vain yhden kupin suodatinkahvia/teetä? Silloin harvoin kun minä käyn kahvilassa, tilaan erikoisjuoman, kuten Chai latten tai kaakaon sekä lisäksi jotain pikkusuolaista tai Pikkumakeaa. Yhteensä se tulee maksamaan n. 10€. Mutta ei sen puoleen, eipä sekään summa minun mielestäni ole kovin iso, että jos tulee hutitreffit, niin ei se haittaa.

No  mä  juon aina kahvini mustana (olen käynyt kahvimaissa, ja ymmärrän, että kaikki muu on huijausta), ja todellakin, jos olen treffeillä, niin ihmettelen suuresti, jos  miehelle on ongelma tarjota se mun musta kahvi.

t.N38 (tulot n. 100keur/v)

Vierailija
690/1374 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan sitten yhen sortin kilttimies, että niillä harvoilla kerroilla kun on treffeille päässyt niin olen tarjoutunut maksamaan ja nainen hyväksynyt.

Eipä niille mitään jatkoa ole koskaan tullut, mutta enpä ole mitään sellaista lähtökohtaisesti olettanutkaan.

Eikä se jokin ravintolalasku minun taloutta kaada, vaikka duunari olenkin - ei ne isot tulot vaan pienet menot.

Pääseepähän joskus harvoin juttelemaan naisen kanssa, siihenkin olen tyytyväinen.

Vierailija
691/1374 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvien, aikuisten ihmisten elämä/ talous ei varmaankaan siihen kahvikupillisen maksamiseen romahda.

Minkälaisen kuvan haluat antaa toiselle osapuolelle itsestäsi; siitä lienee lähinnä kysymys.

Tyylikäs illallinen jossakin kivassa ravintolassa, jota varten on mukava laittautua ja vähän nätimmin pukeutuakin vai sämpylä+ kahvi, jonkun ostoskeskuksen kahvilassa?

Perinteellisestihän miehet ovat olleet ensiksi treffeille kutsujina.

Treffeille hamuavan, vähävaraisen ei ehkä kannata täyttää viikonloppujaan treffaamalla monia vaan yrittää löytää sesopivin; tällöin ei tarvitse myöskään pelätä kukkaron sisällön mahd. hupenemistakaan.

Vierailija
692/1374 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten reaktio:

Totta kai se on.

Ai jättää häntäheikeille vai?

Mitä sinä siitä välität kenen kanssa ne naiset treffailevat? Ethän sinä heitä itse kuitenkaan halua, joten mitä väliä?

693/1374 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin treffeillä kolmekymppisen lähihoitajamiehen kanssa. Olimme sopineet, että käymme ensin päivällisellä ala carte -ravintolassa ja sen jälkeen menemme tunniksi keilaamaan, sillä minulla oli lahjakortti, jolla sai kaksi henkilöä tunnin keilauksen. Ravintolassa maksoimme omat laskumme itse. Keilauksen jälkeen menimme vielä minun ehdotuksestani kahvilaan, jossa mies osti itselleen suodatinkahvin ja minä kaakaon. Kumpikin maksoi oman juomansa. Mutta jos minä olisin ollut se mies, olisin minä maksanut molempien juomat, koska olinhan minä tarjonnut hänelle tunnin ilmaisen keilauksen, mikä olisi muuten maksanut vähintään kympin per hlö. Se on sama asia, kuin jos minun kaverini kysyisi minulta, että lähdenkö hänen kanssaan leffaan ja hän voi minulle antaa vanhaksi menevän sarjalipun, niin kyllä minä siihen vastineeksi tarjoutuisin ostamaan popparit tai karkit.

Vierailija
694/1374 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvien, aikuisten ihmisten elämä/ talous ei varmaankaan siihen kahvikupillisen maksamiseen romahda.

Minkälaisen kuvan haluat antaa toiselle osapuolelle itsestäsi; siitä lienee lähinnä kysymys.

Tyylikäs illallinen jossakin kivassa ravintolassa, jota varten on mukava laittautua ja vähän nätimmin pukeutuakin vai sämpylä+ kahvi, jonkun ostoskeskuksen kahvilassa?

Perinteellisestihän miehet ovat olleet ensiksi treffeille kutsujina.

Treffeille hamuavan, vähävaraisen ei ehkä kannata täyttää viikonloppujaan treffaamalla monia vaan yrittää löytää sesopivin; tällöin ei tarvitse myöskään pelätä kukkaron sisällön mahd. hupenemistakaan.

Ei se ensitreffien paikkavalinta nyt ihan noin tärkeä ole. Siis että uskon, että mies soveltuu myös parempaan ravintolaan, vaikka ensitreffit olisikin jossain peruskahvilassa. En itse edes haluaisi mennä illalliselle ensitreffeillä, ihan jo siksi, että kahvilta voi melko luontevasti poistua jo 30min päästä, mutta illallisella istutaan sitten pari tuntia, vaikka heti tajuaisi, ettei kiinnosta (esim. ulkonäkö ei vastaa profiilissa olleita kuvia).

Kaikkein paras ympäristö ensitreffeille on pubi (ei mikään räkälä, vaan kunnollinen), koska se on rento, alkoholikin vähän rentouttaa, voi ottaa vain yhden juoman, eli maksamisesta ei tule ongelmaa. Ainakin itsellä parhaiten juttu on luistanut miehen kanssa silloin, kun ensitreffit on pubissa (ja pidän itseäni melko sivistyneenä ja toki jossain vaiheessa varmasti mentäisiinkin parempaan ravintolaan, mutta ei ensitreffeillä).

Vierailija
695/1374 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa jankkaajat tuntuvat todella olevan hieman asperger-piirteisiä ja noh... Aika selvää on että tosiaan paljoa ei ole heillä onnistuneita treffejä takana. 

Tuntuu, että keskustelussa unohdetaan kokonaan se MIKSI ihmiset käyvät treffeillä ylipäätään. Ainakin yleensä treffit ovat yksi osa mahdollisimman romanttisen suhteen muodostamista joten tottakai siinä pätee erilaiset sosiaaliset säännöt kuin muissa ihmissuhteissa. Vertaaminen siihen miten käyttäydytään kavereiden, sukulaisten tai työkavereiden kanssa on absurdia eikä liity mitenkään mihinkään. Myöskin vastikkeelliseen seksiin vertaaminen kertoo ainoastaan viestin kirjoittajan olemattomista sosiaalisista taidoista ja syy ikisinkkuuteen löytyy peiliin vilkaisemalla. 

Treffeillä käydään potentiaalisen romanttisen kumppaniehdokkaan kanssa. Yleensä treffien pohjana on jo jonkinlainen orastava kiinnostus toista kohtaan ja yleensä kumpikin osapuoli pyrkii paitsi selvittämään onko toisesta itselle kumppaniksi, myös antamaan itsestään parhaan mahdollisen kuvan. Tilanteeseen kuuluu ns. soidinmenoja jotka heterosuhteissa yleensä ovat miehillä ja naisilla erilaisia koska noh... maskuliininen nainen ei yleensä viehätä miehiä romanttisessa mielessä eikä femiininen mies naisia. Sukupuolten tasa-arvon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä vaikka sosiaaliset normit asettavat jossain määrin erilaisia odotuksia sille millä tavoin mies osoittaa olevansa potentiaalinen kumppani kuin miten nainen osoittaa oman osansa. Treffit yleensä ovat nimenomaan tilanteita, joissa mies hurmaa olemalla miehekäs ja nainen hurmaa olemalla naisellinen. Samaa sukupuolta olevien parien soidinmenot taas perustuvat erilaiseen vuorovaikutukseen, mutta jopa heillä treffeillä pyritään käyttäytymään erilailla kuin kaveria tavatessa. Treffit eivät ole neutraali kohtaaminen, tai jos ovat niin silloin ne yleensä ovat juuri niitä jotka eivät johda toisiin treffeihin eivätkä suhteeseen. Treffit eivät ole myöskään kaupankäyntiä. 

Negatiivisella, aggressiivisella ja varautuneella ennakkoasenteella varusteltu treffikumppani ei tietenkään viehätä kumpaakaan. Se millaista flirttiä ja millaista panostusta treffeihin laittaa on yksilöllistä, mutta varmaa on että panostamatta yhtään mitenkään toiseen ei tehdä vaikutusta eikä toista tapaamista tule. Hyvät käytöstavat ovat yleensä perusoletus ja tapaamisen tunnelman saa tapettua sekunnissa tekemällä numero esimerkiksi siitä kuka maksaa sen kahvikupillisen.  

Osaatko kertoa miksi siitä maksamisesta pitäisi tehdä numero? Teetkö aina jonkun numeron siitäkin kun maksat kaupassa ostoksesi? Katsokaa kaikki, katsokaa, nyt käytän maksukorttia/ojennan käteistä myyjälle?

Miksei sitä omaa kuppiaan voi maksaa ihan normaalisti kuten tavalliset ihmiset tekevät?

No vaikkapa siksi, että koen olevani tosi huonotapainen, jos mennä vouhkaan edeltä ja huolehdin vain itsestäni. Aina odotan myös sen seuralaisen ja tarjoudun maksamaan koko satsin. Siis ihan riippumatta siitä, olenko liikkeellä kaverin kanssa vai jollain treffeillä. Monille miehille tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa tämä.

Mutta eihän tuossa sitten ole kyse siitä että maksamisesta tehtäisiin numero, vaan siitä että sinä et halua molempien maksavan omaansa.

Vastasin kysymykseen MIKSEI SITÄ OMAA KUPPIAAN VOI MAKSAA IHAN NORMAALISTI KUTEN TAVALLISET IHMISET TEKEVÄT. (Anteeksi suuraakkoset, mun lainausmerkit eivät toimi tällä alustalla.)

Vastasit kommenttiin jossa kysyttiin miksi maksamisesta pitäisi tehdä numero. En ole tosin saanut vastausta vieläkään.

Siinä kysyttiin myös, miksei sitä omaa kuppiaan voi maksaa normaalisti. Vastattiin, että voi maksaa ja voi maksaa muös sen seuralaisen kupillisen. Kukaan muu kuin sinä ei ole tehnyt maksamisesta numeroa. Normaalille ihmiselle tämä ei ole mikään elämää suurempi ongelma.

"Hyvät käytöstavat ovat yleensä perusoletus ja tapaamisen tunnelman saa tapettua sekunnissa tekemällä numero esimerkiksi siitä kuka maksaa sen kahvikupillisen."

Suora lainaus siitä kommentista johon vastasin kun kysyin että miksi maksamisesta pitää tehdä numero.

Vierailija
696/1374 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kiertää ammattitreffailijat kaukaa. Kaukaa kannatta kiertää myös miehet, jotka kuvittelevat ostavansa naisen tarjoamalla hänelle illallisen.

Kuka suojelee hyväuskoista miestä, jota taloudellisiin vaikeuksiin joutunut nainen yrittää höynäyttää?

Äiti

Vierailija
697/1374 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ainakin ärsytti jos mies pyysi treffeille eikä maksanut. Lisäksi nämä maksamatta jättäneet olivat aina paljon parempituloisia kuin minä. Pienipalkkaiselle ei ole kovin kiva maksaa 5 euroa kahvistaan kun ei ole edes ulos pyytänyt. Mielestäni hyvin outoa.

N25

Vierailija
698/1374 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ainakin ärsytti jos mies pyysi treffeille eikä maksanut. Lisäksi nämä maksamatta jättäneet olivat aina paljon parempituloisia kuin minä. Pienipalkkaiselle ei ole kovin kiva maksaa 5 euroa kahvistaan kun ei ole edes ulos pyytänyt. Mielestäni hyvin outoa.

N25

Mikset ehdottanut miehelle vastapalloon jotain ilmaista tekemistä, jos fyffe ei riitä?

Vierailija
699/1374 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Täällä jankutetaam siitä, että miksei mies voisi tarjota sitä 2-3€ arvoista kahvia. Ihanko oikeasti suurin osa kahvilan asiakkaista tilaa vain yhden kupin suodatinkahvia/teetä? Silloin harvoin kun minä käyn kahvilassa, tilaan erikoisjuoman, kuten Chai latten tai kaakaon sekä lisäksi jotain pikkusuolaista tai Pikkumakeaa. Yhteensä se tulee maksamaan n. 10€. Mutta ei sen puoleen, eipä sekään summa minun mielestäni ole kovin iso, että jos tulee hutitreffit, niin ei se haittaa.

Toisaalta jos menee treffeille, ja toinen siinä tarjoutuu maksamaan, ei minulla ainakaan ole pakottavaa tarvetta tilata juuri silloin sitä kalleinta erikoiskahvia tai saada jotain jättipullaa siihen kyytiläiseksi. Silloin voi tilata kohtuullisuuden nimissä eli ottaa sen perus kahvin/ teen tai jopa kaakaon (peruskaakao ei yleensä kovin kallis ole, tilaan sen usein).

t. n33

Vierailija
700/1374 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Mikset ehdottanut miehelle vastapalloon jotain ilmaista tekemistä, jos fyffe ei riitä?

Ei kysymys ole siitä etteikö riittäisi mutta jos toisella on enemmän rahaa ja on minut pyytänyt treffeille niin sillon oletan että mies tarjoaa. Ehkä vain olen sitten epäkiinnostava. Jatkossa voisin itsekin tarjota mutta kyllä se jotain kertoo jos mies ei tarjoa ekoilla .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi