Surullinen näky, kaksi noin 10vuotiasta osti lIdlistä paistopisteen herkkuja ja energiajuomaa
Kommentit (45)
Mit's surullista siin' on, kun lapset ostaa syötävää? Surullisempaa se olis, kun jotuis olemaan nälässä
Minä taas luulen että äiti nimenomaan tyrkytti sitä kaurapuuroa :D
Hakivat sitten parempaa aamupalaa.
Vierailija kirjoitti:
Taisi nimenomaan keittää
Nimenomaan. Minulle tulee aina järjetön nälkä todella äkkiä, jos syön aamiaiseksi kaurapuuroa. En tajua sen hehkutusta.
Energiajuomaa 10 vuotiaana? Oma 9 v ei ole edes muistanut cokista... muualla maailmassa jopa Ruotsissa on yleistä että juodaan kofeiinitonta cokista alle 15 v
Ah, parasta lapsena oli kun sai hakea omalla rahalla itse herkkuja kaupasta. Sitten kotona piti esittää, että kauhea nälkä kun äiti oli tehnyt jotain överiterveellistä ruokaa isolla vaivalla.
Aika monet kaupat on tehneet linjauksen ettei alle 15-vuotiaille myydä energiajuomia. Vai oliko alle 16. Lidl voisi tehdä saman
MInä näin yhtenä aamuna hemmetin pullukan pikkutytön jolla oli napatoppi avoimen hupparin alla ja maha roikkui sieltä, lyllersi paisto-pisteen luo ja otti kolme kinkkucroisanttia. Myöhemmin ajoin saman tytön ohi liikennevaloissa ja joi limsaa maha hyllyen. Mietin tietävätkö vanhemmat mitä lapsi tekee koulumatkoilla?Vai ovatko itse samanlaisia lylleröitä?
Miten ne muksut sai ostettua sitä energiajuomaa? Vai onko ostoikärajaa laskettu?
Se on kivaa, että lapsilla on rahaa ostaa herkkuja. Me käytiin pentuna kavereitten kanssa pöllimässä herkkuja, kun meillä ei ollut rahaa.
Paistopisteellä voisi olla ihan hyvin terveellisempiä vaihtoehtoja, jostain syystä sinne työnnetään rasvaisemmat, ei kai se lasten vika ole. Energiajuoman sijaan olisi mahdollista ottaa maitokaakao, mehu tai pieni kola, kolassa silti kofeiinia varmaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne muksut sai ostettua sitä energiajuomaa? Vai onko ostoikärajaa laskettu?
Aika harva myyjä kieltäytyy myymästä,ikävä kyllä.
Mun lapsuudessa ei ollut Lidliä mutta hain Siwasta munkkipossun ja pillimehun. Matkaa oli noin 5km eikä Viiliksestä (ne makuviilit) tullut vatsa täyteen. Tikunlaiha lapsi tosin olin, kuten kaikki muutkin 80luvulla.
Aika paljon napostelevat nuoret alta 18 vee herkkuja ja paistopistetuotteita. Kerään roskia ja näitä karkkipapereita ja paistopistepusseja ja kolmioleipärasioita ilmestyy päivittäin erääseen kohtaan josta nuoret ohi kulkevat.
Roskiin asti niiden pakkausten jne. saaminen tuntuu heiltä ylitsepääsemättömän vaikealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi nimenomaan keittää
Nimenomaan. Minulle tulee aina järjetön nälkä todella äkkiä, jos syön aamiaiseksi kaurapuuroa. En tajua sen hehkutusta.
Kaurapuuron syöminen aamulla on ruokatuottajien propagandaa, joka on ajettu huolellisesti sisään kaikkiin ravintosuosituksiin, että leviäisi mahdollisimman laajalle.
On tuottajien kannalta kätevää kun ihminen on heti uudestaan nälkäinen, riippumatta siitä tarvitseeko hän lisää kaloreita vai ei. Näin saadaan ihmiset ylensyömään ja tuottajien kassa kilahtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Paistopisteellä voisi olla ihan hyvin terveellisempiä vaihtoehtoja, jostain syystä sinne työnnetään rasvaisemmat, ei kai se lasten vika ole. Energiajuoman sijaan olisi mahdollista ottaa maitokaakao, mehu tai pieni kola, kolassa silti kofeiinia varmaan enemmän.
Niin ja kolassahan ei ole sokeria vai kuinka?
Minusta surullisempi näky on aikuinen, ylipainoinen, limaista yskää yskivä ihminen joka ostaa paistopisteeltä suklaacroisantteja vaikka viereisessä hyllyssä on valmissalaatteja ja pyytää vielä kassalta tupakka-askin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi nimenomaan keittää
Parempi sitten vaan hörppiä kahvia aamupalaksi.
Ei mulle tuu koskaan surullinen olo, jos nään lapsia kaupassa.