Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22068)

Vierailija
14761/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Mun viesti)

-----------------------------------------------------

"Mikä on leffan remake?"

-----------------------------------------------------

Remake tarkoittaa uutta versiota vanhasta versiosta. En edes usko Apua! Lapsenvahti kuoli - eihän kerrota äidille -leffan remaken olevan hyvä. Mä pidän tätä 1991 vuoden leffaa parhaimpana löytönä eilisistä ostoksistani.

Mä en viime yönä saanut nukutuksi, joten katsoin Apeiron -elokuvan. En tykännyt yhtään. Hyvin epämiellyttävä elokuva. Sain mä vähän sentään nukutuksi, mutta vasta aamulla. Törmäsin vielä tässä kännyä selatessa, että tänään saattaa tulla uusi lämpöennätys. Mulle lämmöt jo riittäisi, jotta saisin nukutuksi.

Vierailija
14762/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun sain ainokaiseni, niin sukulaistäti sanoi lasta katsoessaan että "se on sitten 18 vuotta sinun". Siinä vuosien saatossa teini-ikäisen kotiintuloajoista vääntäessäni muistin hänen sanansa.

Ihana! Kyllä se on lapsen syntymä ja kasvaminen yksi maailman suurimpia ihmeellisyyksiä. Miten niistä tuleekin omanlaisiaan ja miten herkkää kaikki on, miten paljon voi tehdä virheitä ja miten paljon haluaisi, että lapsi saisi parhaat mahdolliset edellytyksen hyvään omannäköiseen elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Onneksi on perjantai. Päivystyksen lisäksi joka päivälle on ollut vielä jotain muutakin ohjelmaa. Huomenna vielä hautajaiset, mutta sunnuntaina en tee muuta kuin makaan kissa kainalossa ja katselen telkkaria. Tietty koiraa pitää käyttää ulkona. Tänä aamuna kävin aamulenkillä jo klo 5 ja tuntuipa kylmältä :D . Kotiin tultuani mietin, että tulevaisuudessa kesien hellepäivinä nukun päivät ja valvon yöt. Sisällä on ihan ok lämpötila, mutta ulkona - ja varsinkin auringossa - ei ole, kun lämpötila on lähellä 30. Tätä päivää piristää tieto siitä, että tänään on mun elämäni viimeinen päivystysvuoro. Ei koskaan enää :)

Just meinasin kysellä, miten menee? On kai ne ex-anopin hautajaiset? Onneks päivystys ohi, eläkepäiviä odotellessa... mulla 1.10.

Doris

Jep, ex-anopin hautajaiset. 

Sullakin aika pian "ohi on" -juhlat :)  Mä en oikein osaa edes kuvitella, miltä sitten ekana päivänä tuntuu, kun aamulla herätessä tietää, että ei enää "sorvin ääreen".

Vierailija
14764/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on perjantai. Päivystyksen lisäksi joka päivälle on ollut vielä jotain muutakin ohjelmaa. Huomenna vielä hautajaiset, mutta sunnuntaina en tee muuta kuin makaan kissa kainalossa ja katselen telkkaria. Tietty koiraa pitää käyttää ulkona. Tänä aamuna kävin aamulenkillä jo klo 5 ja tuntuipa kylmältä :D . Kotiin tultuani mietin, että tulevaisuudessa kesien hellepäivinä nukun päivät ja valvon yöt. Sisällä on ihan ok lämpötila, mutta ulkona - ja varsinkin auringossa - ei ole, kun lämpötila on lähellä 30. Tätä päivää piristää tieto siitä, että tänään on mun elämäni viimeinen päivystysvuoro. Ei koskaan enää :)

Just meinasin kysellä, miten menee? On kai ne ex-anopin hautajaiset? Onneks päivystys ohi, eläkepäiviä odotellessa... mulla 1.10.

Doris

Irtisanouduin vuoden vaihteessa työstä, 43 vuotta ja se riitti. Varsinaisen eläkkeen alkamiseen on vielä vuoden verran aikaa mutta heitin ojaan pyörän oravan vähän aiemmin ja nautin työttömyydestä. Lähipiirissä oli monta tapausta että samana päivänä eläkepäätöksen saatuaan saivat syöpädiagnoosin ja 2 kk ja hautajaiset.

Minä en jäänyt odottelemaan eläkepäätöstä, että voisin elää kalenteroimatonta arkea. Ihmiset, elämä on tässä ja nyt.

Vierailija
14765/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doris

Jep, ex-

Voin kokemuksesta kertoa, että kyllä se eka päivä tuntuu :D 

Vierailija
14766/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu koskaan mitään kurjuutta kummempaa.

Vierailija
14767/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nimimerkki Doris on myös sellaisessa ketjussa kuin "Pitäisi päästää irti, miksi se on niin vaikeaa". Siellä nimimerkillä Tuumis tai Tuumaustauko. Sieltä häviää myös viestejä, taitaa harrastaa samaa myös tässä ketjussa

Lika barn leka bäst. Aina seuraat häntä.

Meitä on monta, jotka selailee huolettomasti vauva.fi:tä ja aina jostain ketjusta mitä olet lukemassa pomppaa Doris, joka sanoo mitä saa tehdä ja mitä ei, itsenään, nimettömänä ja eri nimimerkeillä.

'Itsenään, nimettömänä ja eri nimimerkeillä' ? Tarkastipa tulkitset tuhannet ja taas tuhannet kommentit sadoissa eri ketjuissa. Oot tosi taitava:) todellinen Hercule Poirot

Eri

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14763: "Irtisanouduin vuoden vaihteessa työstä, 43 vuotta ja se riitti. Varsinaisen eläkkeen alkamiseen on vielä vuoden verran aikaa mutta heitin ojaan pyörän oravan vähän aiemmin ja nautin työttömyydestä. Lähipiirissä oli monta tapausta että samana päivänä eläkepäätöksen saatuaan saivat syöpädiagnoosin ja 2 kk ja hautajaiset.

Minä en jäänyt odottelemaan eläkepäätöstä, että voisin elää kalenteroimatonta arkea. Ihmiset, elämä on tässä ja nyt.
"

Mulla on alimpaan eläkeikään vielä vuosi, mutta päätin lähteä jo nyt elokuun jälkeen. 

Vierailija
14769/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14763: "Irtisanouduin vuoden vaihteessa työstä, 43 vuotta ja se riitti. Varsinaisen eläkkeen alkamiseen on vielä vuoden verran aikaa mutta heitin ojaan pyörän oravan vähän aiemmin ja nautin työttömyydestä. Lähipiirissä oli monta tapausta että samana päivänä eläkepäätöksen saatuaan saivat syöpädiagnoosin ja 2 kk ja hautajaiset.

"

"Mulla on alimpaan eläkeikään vielä vuosi, mutta päätin lähteä jo nyt elokuun jälkeen."

Onnittelen, otit onnesi "omiin käsiin" etkä jäänyt järjestelmän "vangiksi". Viisas ja ennen muuta terveellisempi vaihtoehto.

Yleensa kannustan ihmisiä työn tekemiseen (osin entisen ammattinikin puolesta) mutta tässä iässä ei enää voi elää sitku -elämää, vastuu omasta hyvinvoinnista on entistäkin tärkeämpää. Myös 60-luvun alussa syntyneiden on opittava viimeistään nyt ajattelemaan että oma napa ensin. Ei osattu olla itsekkäitä aiemmin, mutta tässä vaiheessa sekin on viimeistään opeteltava.

Vierailija
14770/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nimimerkki Doris on myös sellaisessa ketjussa kuin "Pitäisi päästää irti, miksi se on niin vaikeaa". Siellä nimimerkillä Tuumis tai Tuumaustauko. Sieltä häviää myös viestejä, taitaa harrastaa samaa myös tässä ketjussa

Kävin ekaa kertaa katsomassa tuota "Pitäisi päästää irti" -ketjua. Ja toden totta, siellähän ne kolme pistettä paljastavat  tutun kirjoittajan. Kuinka jollakin on aikaa vuosia tällaiseen turhaan kirjoitteluun? Lomalla minä vaan ehdin tänne.

Vierailija
14771/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

"Mulla on alimpaan eläkeikään vielä vuosi, mutta päätin lähteä jo nyt elokuun jälkeen."

Onnittelen, otit onnesi "omiin käsiin" etkä jäänyt järjestelmän "vangiksi". Viisas ja ennen muuta terveellisempi vaihtoehto.

Yleensa kannustan ihmisiä työn tekemiseen (osin entisen ammattinikin puolesta) mutta tässä iässä ei enää voi elää sit

Eihän 60-luvulla syntyneet ole muuta tehneetkään kuin koko suomalaisesta työelämästä, tukijärjestelmistä ja eläkejärjestelmästä itselleen sopivan? Nyt kun näyttää, ettei se pysy pystyssä enää nuorempien aikana, niin sen sijaan että korjattaisiin systeemiä puretaan nuoremmilta kaikki mitä itse saatiin. Näin tämä koetaan vm 86.

Vierailija
14772/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneen luukku ei aukea. Pyykit mätänevät sisään. En saa nukkasihtiä pois, joka on tukossa ja josta syystä vesi ei poistu koneesta ja siksi luukku ei aukea. Ei ole rahaa huoltokäyntiin. Hermot menee.

Otitko virran pois vähäksi aikaa, pitäisi aueta sen jälkeen.

Ei auta. On otettu jo useamman kerran uudelleen ja uudellen. Pidetty yötä myöten irti seinästöpselistä. 🧺🧼💧

Vierailija
14773/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle kyrsii edelleen yhä enemmin, koska loma lähenee, enkä halua viettää koko lomaani sisätiloissa...

Vierailija
14774/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Yleensa kannustan ihmisiä työn tekemiseen (osin entisen ammattinikin puol

Me 60-luvulla syntyneet todettiin 50-luvulla syntyneistä samalla tavoin kuin sinä nyt kuuskytlukuaisista. 

Kärjistettynä sanoen ainahan nuoremmat sukupolvet on olleet sitä mieltä, että vanhemmat sai kaiken hyvän ja heille ei jäi vain heikennykset.

Vierailija
14775/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneen luukku ei aukea. Pyykit mätänevät sisään. En saa nukkasihtiä pois, joka on tukossa ja josta syystä vesi ei poistu koneesta ja siksi luukku ei aukea. Ei ole rahaa huoltokäyntiin. Hermot menee.

Otitko virran pois vähäksi aikaa, pitäisi aueta sen jälkeen.

Ei auta. On otettu jo useamman kerran uudelleen ja uudellen. Pidetty yötä myöten irti seinästöpselistä. 🧺🧼💧

Tuossa tilanteessa valitsen toisen pesuohjeman päälle ja annan pyöriä loppuun saakka, täysi linkous myös. Sitten aukeaa. Siitäkin huolimatta että siellä vaikuttaa olevan vesi sisällä, niin kyllä se meidän koneessa toisella ohjelmalla poistuu.

Vierailija
14776/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa autolla kaupassa, seisoo turhan panttina pihassa viikosta toiseen.

Kaupassa olikin miellyttävän viileää!

Mansikoita ja kirsikoita taas ostettiin. Ei ole oikein makeita mansikoita osunut kohdalle, taas vähän harmittaa kun ovat aika mauttomia. No varmaan on samat vitamiinit näissäkin.

Nyt istun kuistilla varjossa. Kohta sisälle viilentymään. 

Minä olen päätellyt että tämä Doriksen mollaaja on hänelle kateellinen. Kirjoituksistaan olen ymmärtänyt että D on hyvin toimeentuleva ja elämässään onnellinen ja sepä joitakuita ärsyttää.

Vierailija
14777/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Yleensa kannustan ihmisiä työn tekemiseen (osin entisen ammattinikin puol

Ei nykyisen hallituksen päätökset ole meidän 60-lukulaisten syytä.

Vierailija
14778/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin ekaa kertaa katsomassa tuota "Pitäisi päästää irti" -ketjua. Ja toden totta, siellähän ne kolme pistettä paljastavat  tutun kirjoittajan. Kuinka jollakin on aikaa vuosia tällaiseen turhaan kirjoitteluun? Lomalla minä vaan ehdin tänne.

Kellä on lomalla aikaa selata ketjua, mikä ei yhtään kiinnosta? Outoa.

Ei mulla ainakaan, osallistun vain mukaviin ketjuihin, muutama minuutti päivässä.

Toiset lukee uutisia netissä, toiset kuuntelee musiikkia.

Vierailija
14779/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona +32. Sisällä +27.8.

Aamusta alkaen ovet ja ikkunat auki, läpiveto niin pieni tuulenvire on kiva. Nyt suljin aurinkoisemmalla puolella sijaitsevan oven ettei tule sisälle liian kuumaa. Myöhään illalla taas täysi läpiveto. Aamuisin sisälämpötila ollut vain +23. Pitäisin öisinkin ovet auki, mutta pelkään että ilves tulee sisälle kun ollaan sen reviirillä.

Ilmalämpöpumppu pitäis varmaan hommata, mutta toisaalta meneehän tämä näinkin. 

Vierailija
14780/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni on kuollut jo yli 20 vuotta sitten mutta näin yllättäen hänestä unta viime yönä. Oli selkeä uni jossa yritin kävellä isän luo ja puhua hänelle ja kysyä ottaako kahvia...   ihan outoa tuollainen uni, mikähän merkitys sillä on?

Sinun kannaltasi hyvä, että yritit kävellä hänen luo. Jos olisit kävellyt hänen luo ja tarttunut kädestä - se olisi ollut huono asia.

Tuo unesi voisi tarkoittaa sitä, että sinulla oli tuolloin mielessäsi joku ratkaisematon asia, ongelma johon olisit kaivannut/tarvinnut isäsi tai "jonkun viisaamman" mielipidettä.

Näen usein kuolleesta isästäni unta. Kerran isäni oli huonossa kunnossa ja pelkäsi hädissään että hän hukkuu vaikka vettä ei unessa ollut missään ja sisareni äitimme kanssa yritti pukea isälle vaatteita ylle että saavat hänet nopeasti ulos talosta. Tämäkin uni on mietityttänyt minua usein mikä sanoma tällä unella on.