Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
14781/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Onneksi on perjantai. Päivystyksen lisäksi joka päivälle on ollut vielä jotain muutakin ohjelmaa. Huomenna vielä hautajaiset, mutta sunnuntaina en tee muuta kuin makaan kissa kainalossa ja katselen telkkaria. Tietty koiraa pitää käyttää ulkona. Tänä aamuna kävin aamulenkillä jo klo 5 ja tuntuipa kylmältä :D . Kotiin tultuani mietin, että tulevaisuudessa kesien hellepäivinä nukun päivät ja valvon yöt. Sisällä on ihan ok lämpötila, mutta ulkona - ja varsinkin auringossa - ei ole, kun lämpötila on lähellä 30. Tätä päivää piristää tieto siitä, että tänään on mun elämäni viimeinen päivystysvuoro. Ei koskaan enää :)

Just meinasin kysellä, miten menee? On kai ne ex-anopin hautajaiset? Onneks päivystys ohi, eläkepäiviä odotellessa... mulla 1.10.

Doris

Ihan mielenkiinnosta kysyn, Doris, miten meidän pitäisi jatkaa tuota sinun virkettäsi Onneks päivystys ohi, eläkepäiviä odotellessa... mulla 1.10. Ja mitä siitä

luettelosta on jätetty pois? Mä en vaan millään ymmärrä, miksi kirjoitat niin, en osaa tulkita sun viestejäsi. Ja haluaisin ymmärtää.

Vierailija
14782/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on perjantai. Päivystyksen lisäksi joka päivälle on ollut vielä jotain muutakin ohjelmaa. Huomenna vielä hautajaiset, mutta sunnuntaina en tee muuta kuin makaan kissa kainalossa ja katselen telkkaria. Tietty koiraa pitää käyttää ulkona. Tänä aamuna kävin aamulenkillä jo klo 5 ja tuntuipa kylmältä :D . Kotiin tultuani mietin, että tulevaisuudessa kesien hellepäivinä nukun päivät ja valvon yöt. Sisällä on ihan ok lämpötila, mutta ulkona - ja varsinkin auringossa - ei ole, kun lämpötila on lähellä 30. Tätä päivää piristää tieto siitä, että tänään on mun elämäni viimeinen päivystysvuoro. Ei koskaan enää :)

Just meinasin kysellä, miten menee? On kai ne ex-anopin hautajaiset? Onneks päivystys ohi, eläkepäiviä odotellessa... mulla 1.10.

Doris

Eläkepäiviä odotellessa ( mitä sitten tapahtuukaan siihen mennessä )

Tai jotain sinnepäin, jne

kavereiden kanssa viestitellään just näin ja ymmärretään toisiamme vallan hyvin.

Outo ongelma nuo kolme pistettä teille on. On hyvin yleistä lähipiirissä

Ei siitä sen enempää, ohittakaa pisteet

Doris

Tauko loppuu...

(Tarkoittaa: työt alkaa :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14783/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan mielenkiinnosta kysyn, Doris, miten meidän pitäisi jatkaa tuota sinun virkettäsi Onneks päivystys ohi, eläkepäiviä odotellessa... mulla 1.10. Ja mitä siitä

luettelosta on jätetty pois?"

Kenen meidän?

Vierailija
14784/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa rankat kirppiskiertämiset tällä kertaa, kun oli niin kuuma ja painolastia repussa (3 kpl Fantan 1,5 litran pulloa).

Hengittäminen kävi raskaaksi, kun oli niin tunkkainen ilma. Sentään löysin taas lohdutukseksi elokuvia: 

El Mariachi (1992) (toiminta/western)

Highlander (1986) (toiminta/fantasia)

Prince Caspian and The Voyage of the Dawn Treader (1989) (fantasia)

The Elevator (1996) (komedia/draama)

Once Upon a Texas Train (1988) (Western/Toiminta)

Cyborg III (1995) (Toiminta/Scifi) 

Rising Storm (1989) (Scifi/Toiminta)

Kauhut ovat sitten luettavissa Mikä on pelottavin kauhuleffa -ketjussa.

Kuuma ja väsy on nyt. Yllättävän kauan meni keskustassa.

Vierailija
14785/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan mielenkiinnosta kysyn, Doris, miten meidän pitäisi jatkaa tuota sinun virkettäsi 

Samaa ihmettelin? Minkä yhteisön nimissä kyselet hassuja?

Vierailija
14786/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimassa kävin.Aika lämmin vesi.

Vierailija
14787/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Hesessä syömässä ja aikani kuluks shoppailee. Tylsäähän se on yksin, mutta ei ole ketään kenen kanssa mitään teet. En olisi nuorempana uskonut miten yksinäinen vanhuus minulle tuli.

Vierailija
14788/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huvittavaa miten nuo pisteet häiritsee.. 

Vierailija
14789/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just meinasin kysellä, miten menee? On kai ne ex-anopin hautajaiset? Onneks päivystys ohi, eläkepäiviä odotellessa... mulla 1.1

Kiitos kun vastasit asiallisesti. Kielenopettajamme neuvoi lukemaan Vauva-palstaa, sieltä oppii kieltä. Mutta en ymmärrä vielä kaikkea vaihtelua oikeinkirjoituksessa. Me  suomea opiskelevat luemme tätä. Kiitos.

Vierailija
14790/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me-sanaa käytin, koska meitä on kymmeniä, jotka opiskelemme suomen kieltä, että voisimme saada töitä Suomesta. Meillä on hyvä opettaja. Hän opettaa, mutta itse pitää harjoitella lisää, lukea monenlaisia kirjoituksia. Voin siirtyä toiseen ketjuun lukemaan, jos en saa olla täällä. Kiitos paljon.

Vierailija
14791/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me-sanaa käytin, koska meitä on kymmeniä, jotka opiskelemme suomen kieltä, että voisimme saada töitä Suomesta. Meillä on hyvä opettaja. Hän opettaa, mutta itse pitää harjoitella lisää, lukea monenlaisia kirjoituksia. Voin siirtyä toiseen ketjuun lukemaan, jos en saa olla täällä. Kiitos paljon.

Toki saat täällä kirjoittaa, ihmettelen vaan opettajaasi, joka ohjasi vauva-palstalle. Eihän täällä kieliopillisesti oikein kirjoiteta, vaan ns puhekieltä.

Doris

Vierailija
14792/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki saat täällä kirjoittaa, ihmettelen vaan opettajaasi, joka ohjasi vauva-palstalle. Eihän täällä kieliopillisesti oikein kirjoiteta, vaan ns puhekieltä.

Doris

Vierailija
14793/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doris

Opettaja sanoi: -Lukekaa kaikenlaista kieltä, lehtien pääkirjoituksista Vauva-palstaan. Mehän käytämme yleiskieltä sitten työelämässä ja on hyvä oppia ymmärtämään erilaisia kielenkäyttäjiä. Sinä käytät paljon kolmea pistettä ja siksi kysyin siitä sinulta. Muualla ei sitä juuri näy. Ja meille opetettiin siitä eri tavoin, siksi kysyin. Kiitos paljon.

Vierailija
14794/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doris

Älä usko tuota. On trolli ja haluaa vain vängätä ja täyttää keskustelua kommenteillaan ohi aiheen.

Vierailija
14795/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä Vantaalla suomen kieltä opiskelevia aikuisia maahanmuuttajia. Heitä on monta ryhmää, eritasoisia.  Ovat olleet lääkärinä, insinöörinä  ja opettajana vanhassa maassaan. Tunnen muutaman heidän opettajansakin. Kyllä tämä voi olla totta.

Vierailija
14796/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä Vantaalla suomen kieltä opiskelevia aikuisia maahanmuuttajia. Heitä on monta ryhmää, eritasoisia.  Ovat olleet lääkärinä, insinöörinä  ja opettajana vanhassa maassaan. Tunnen muutaman heidän opettajansakin. Kyllä tämä voi olla totta.

Voi ja voi. Vähänkin palstaa tuntien, voi olla myös trolli.

Vierailija
14797/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi tässä aikaisemmin olla keskustelussa mukana jopa "äikänmaikka" ja nyt kokonainen "opiskelijajoukko". Porvoosta kaikki 🤣

Vierailija
14798/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä - onni myötä

Vierailija
14799/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doris

Onko tää palsta joku doriksen oma joka määrää kuka tänne saa kirjoittaa???

Vierailija
14800/24139 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doris

Onko tää palsta joku doriksen oma joka määrää kuka tänne saa kirjoittaa???

Ma tahtoo veivaa veivaa, sa tahtoo veivaa veivaa, han tahtoo veivaa veivaa, me tahtoo veivaa veivaa, he tahtoo veivaa veivaa, te tahtoo veivaa ...

Ketju on lukittu.