Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Kävin Hesessä syömässä ja aikani kuluks shoppailee. Tylsäähän se on yksin, mutta ei ole ketään kenen kanssa mitään teet. En olisi nuorempana uskonut miten yksinäinen vanhuus minulle tuli.
Täällä toinen ei vielä ihan vanhus mutta yksinäinen. Toivon elämääsi muutamaa hyvää ihmissuhdetta.
Minäkin jäin pois töistä monta vuotta ennen eläkeikää. Meillä oli talous sen verran hyvässä kunnossa eikä velkaa joten pärjäsimme hyvin miehen palkalla. Minä en ilmoittautunut edes työttömäksi vaan elin lompakkoloisena eläkkeelle asti.
Mies jäi sitten ansiosidonnaiselle eläkeikään asti.
Ei ole aika käynyt pitkäksi. Molemmat olemme kotona viihtyviä lukutoukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me-sanaa käytin, koska meitä on kymmeniä, jotka opiskelemme suomen kieltä, että voisimme saada töitä Suomesta. Meillä on hyvä opettaja. Hän opettaa, mutta itse pitää harjoitella lisää, lukea monenlaisia kirjoituksia. Voin siirtyä toiseen ketjuun lukemaan, jos en saa olla täällä. Kiitos paljon.
Höpö höpö ja hei hei.
Muakin alkoi nyt naurattaa, että vauva-palstan kirjoituksista kannattais tod jonkun opettajan mielestä ottaa mallia 😅 täällähän on välillä aivan hervotonta ja todella painokelvotontakin tekstiä. Menis opiskelijoilta lopullisesti kielen opinnot päin... (saat itse täydentää puuttuvan sanan, itse valitsen: mäntyä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me-sanaa käytin, koska meitä on kymmeniä, jotka opiskelemme suomen kieltä, että voisimme saada töitä Suomesta. Meillä on hyvä opettaja. Hän opettaa, mutta itse pitää harjoitella lisää, lukea monenlaisia kirjoituksia. Voin siirtyä toiseen ketjuun lukemaan, jos en saa olla täällä. Kiitos paljon.
Höpö höpö ja hei hei.
Muakin alkoi nyt naurattaa, että vauva-palstan kirjoituksista kannattais tod jonkun opettajan mielestä ottaa mallia 😅 täällähän on välillä aivan hervotonta ja todella painokelvotontakin tekstiä. Menis opiskelijoilta lopullisesti kielen opinnot päin... (saat itse täydentää puuttuvan sanan, itse valitsen: mäntyä).
Justjust. Hiukan arvelutti minuakin, että tänne opastettais suomenkielen opiskeluun. Ok, jos totta
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jäin pois töistä monta vuotta ennen eläkeikää. Meillä oli talous sen verran hyvässä kunnossa eikä velkaa joten pärjäsimme hyvin miehen palkalla. Minä en ilmoittautunut edes työttömäksi vaan elin lompakkoloisena eläkkeelle asti.
Mies jäi sitten ansiosidonnaiselle eläkeikään asti.
Ei ole aika käynyt pitkäksi. Molemmat olemme kotona viihtyviä lukutoukkia.
Minäkin jäin varhennetulle eläkkeelle, heti kun ikä täyttyi. Reilut 4,5v ehdin olla ennän täyttä eläkettä. Aika kului hyvin, koskaanhan ei voi tietää, miten kauan terveyttä riittää. Rahassa ei voi kaikkea mitata.
Allekirjoitin Animalian ja Suomen Eläinsuojeluyhdistyksen vetoomukset, että pikkupossujen kastraatiot pitää suorittaa kivunlievitystä käyttäen.
Eilen oli aikamoinen päivä. Olimme kävelyllä kauempana äitini kanssa. Autolla menimme ja kun piti takaisin lähteä niin auto ei käynnistynyt. Yritettiin ja mietittiin mitä tehdä. Sitten äitini otti käsijarrun pois päältä, kun mietittiin, että päästään lähtemään. Siinä hötäkässä se jäi pois päältä ja auto oli siinä pienen mäen päällä ilman sitä.
Näin auto meinasi lähteä karkuun taaksepäin mäkeä alas. Ehdin sen juuri pysäyttämään ja roikuin ovessa kiinni kaikella voimalla. Onneksi kävi hyvin. Muuta en ehdi kirjoittaa nyt.
Solar Fake - Here I stand
Minusta on jännä juttu, että joka keskusteluun jossain vaiheessa ilmestyy joku jankkaaja, jolla on negatiivissävytteinen päähänpinttymä jostain asiasta. Kuten täällä nyt Doriksesta. Eivätkö ihmiset voisi mennä hoitamaan sisäistä aggressiotaan tai epätoivoista huomion hakuaan esim. terapiaan, että selviäisi, mikä tarve kaiken takana on? Tai vaihtoehtoisesti jutella kavereiden/puolison/sukulaisten kanssa, mikä elämässä mättää. Jotenkin tuntuu vähän hassulta, että viitsitään täällä keskustelupalstoilla angstata päivästä ja viikosta toiseen samaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on jännä juttu, että joka keskusteluun jossain vaiheessa ilmestyy joku jankkaaja, jolla on negatiivissävytteinen päähänpinttymä jostain asiasta. Kuten täällä nyt Doriksesta. Eivätkö ihmiset voisi mennä hoitamaan sisäistä aggressiotaan tai epätoivoista huomion hakuaan esim. terapiaan, että selviäisi, mikä tarve kaiken takana on? Tai vaihtoehtoisesti jutella kavereiden/puolison/sukulaisten kanssa, mikä elämässä mättää. Jotenkin tuntuu vähän hassulta, että viitsitään täällä keskustelupalstoilla angstata päivästä ja viikosta toiseen samaa asiaa.
Eikös trollit ole aina vähän jänniä? Jännä juttu juu. Trollin tarkoitus ei ole muu kuin se, että hänestä ja hänen aihettaan jankataan. Jätetään hänet huomiotta ja tarpeen vaatiessa asiattomuudet poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli aikamoinen päivä. Olimme kävelyllä kauempana äitini kanssa. Autolla menimme ja kun piti takaisin lähteä niin auto ei käynnistynyt. Yritettiin ja mietittiin mitä tehdä. Sitten äitini otti käsijarrun pois päältä, kun mietittiin, että päästään lähtemään. Siinä hötäkässä se jäi pois päältä ja auto oli siinä pienen mäen päällä ilman sitä.
Näin auto meinasi lähteä karkuun taaksepäin mäkeä alas. Ehdin sen juuri pysäyttämään ja roikuin ovessa kiinni kaikella voimalla. Onneksi kävi hyvin. Muuta en ehdi kirjoittaa nyt.
Voi Pitkis, onnea auton kanssa. Mullakin sattunut vaikka mitä. Hulluinta oli, kun auton ovat oli lukossa ja etsin jotain takakontista. Paiskasin kontin luukun kiinni ja aloin etsiä avaimia. No, takakontissahan ne. Vara-avain 150 km päässä. Kyyti saatiin ja oli kesäloma, eikä kiirettä lainkaan - onni onnettomuudessa.
Toinen kerta oli paukkuva pakkanen. Laitoin auton käyntiin ja skrapasin ikkunoita. Auton ovet lukittui sähköisesti ja auto oli käynnissä! Vara-avaimet jossain??? Työkaveri rikkoi pienimmän ikkunan, että saatiin ikkunan kautta ovi auki.
Joku kertoi muöhemmin niksin: peruna pakoputkeen, auto sammuu. No ei sekään olis auttanut auton sisälle pääsyä.
Tejevälle sattuu. Toivottavasti auto-ongelma selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös trollit ole aina vähän jänniä? Jännä juttu juu. Trollin tarkoitus ei ole muu kuin se, että hänestä ja hänen aihettaan jankataan. Jätetään hänet huomiotta ja tarpeen vaatiessa asiattomuudet poistoon.
Just näin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Pitkis, onnea auton kanssa. Mullakin sattunut vaikka mitä. Hulluinta oli, kun auton ovat oli lukossa ja etsin jotain takakontista. Paiskasin kontin luukun kiinni ja aloin etsiä avaimia. No, takakontissahan ne. Vara-avain 150 km päässä. Kyyti saatiin ja oli kesäloma, eikä kiire
* tekevälle
Oli kunnon bilemusiikkia viime yönä. Tässä selvittelen päätä. Vieläkin jyskyttää päässä ja heräsinkin just.
Huomenta kaikille
Pilvetön taivas, hellettä riittää. Lähden kyläkaupalle kirpparille, terassille, arpajaisiin tapaamaan ystäviä, meitä kertyy varmaan toista kymmentä. Testataan uutuusjäätelöitä. Kaks 'vierasta' on Helssingistä käymässä.
Joku mainitsi minusta tyyliin 'kohtalaisesti toimeentuleva ja tyytyväinen'. Tämä pitää paikkansa. Vaikeuksien kautta voittoon. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. En tarvitse suuria rahoja, vähemmälläkin pärjää. Hankaluuksia on ollut matkan varrella, mutta nyt on elämä mallillaan. Osaan nauttia myös elämän pienistä iloista: ketokukista, kirjoista, leffoista, luonnosta. Ja ystävät, he ovat suuri rikkaus. Ja tietysti rakas puoliso ja mukava lähisuku.
Leppoisaa lauantaita
Doris
Huono yö takana, mieli apea niin kun joka päivä, ei tänäänkään mitään eikä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin Hesessä syömässä ja aikani kuluks shoppailee. Tylsäähän se on yksin, mutta ei ole ketään kenen kanssa mitään teet. En olisi nuorempana uskonut miten yksinäinen vanhuus minulle tuli.
Täällä toinen ei vielä ihan vanhus mutta yksinäinen. Toivon elämääsi muutamaa hyvää ihmissuhdetta.
Sitä todellakin toivon, mutta vuodet ovat vierineet ja yksin vaan olen, usko paremmasta alkaa olla jo kadonnut.
Valittajasurko ilmoitettu ylläpidolle. Trollaa samaa päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Valittajasurko ilmoitettu ylläpidolle. Trollaa samaa päivästä toiseen.
Höpö höpö ja hei hei.
Olen arkipäivät ollut kotona kun ulkona niin kuuma, kotona tuuletin auttaa kestämään. Olen tarkoituksella syönyt pakastinlokeroa tyhjäksi, vielä vähän on syötäviä, sitten sulatan jääkaapin ja käyn kaupassa. Onneksi ei ole isoa pakastinta niin ei tule hamstrattua ja varmaan sähkölaskuunkin vaikuttaa.
Höpön pöpön!