Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22068)

Vierailija
14741/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeees! Mä sain vihdoin elävän eläinkohtaamisen! Mahdollisesti oli haikaroita pellolla. Ainakin oli todella isot siivet niillä. Kaksi kappaletta.

Tänään kävin taas kirppiksillä ja löytyi:

- Apua! Lapsenvahti kuoli -ethän kerro äidille (1991) Tälle leffalle näyttäisi tulleen remake viime vuonna.

- Vuokralainen (1976) (Roman Polanski)

- Apeiron (2013) kotimainen taide-elokuva, jonka arvelen olevan ap:lle mieluinen. Tarttui mun matkaan, kun Googlessa tämä luokitellaan scifiksi.

Tänään oli myös hassu tilanne, kun kaksi pyörää kaatui vieressäni. Mä luulin, että mun aurinkolasit tippui maahan siinä samalla, kun nostin ne pystyyn. Tarkemmin katsottuna mun lasit olivatkin roikkumassa vaatteistani ja käsissäni oli täysin identtiset aurinkolasit. Vieläpä, kun noi mun aurinkolasit ovat kymmeniä vuosia vanhat. Jommasta kummasta pyörästä ne sitten tippui. Laitoin ne lasit toisen pyörän pää

Haikaroita vai kurkia? Kurkia asuu ainakin meidän talon vieressä olevalla pellolla. Alkukesästä alkoi se niiden kirkuminen neljän aikaan yöllä :D Teki mielil huutaa niille että menkää suolle.

Vierailija
14742/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeees! Mä sain vihdoin elävän eläinkohtaamisen! Mahdollisesti oli haikaroita pellolla. Ainakin oli todella isot siivet niillä. Kaksi kappaletta.

- Apua! Lapsenvahti kuoli -ethän kerro äidille (1991) Tälle leffalle näyttäisi tulleen remake viime vuonna.

- Apeiron (2013) kotimainen taide-elokuva, jonka arvelen olevan ap:lle mieluinen. Tarttui mun matkaan, kun Googlessa tämä luokitellaan scifiksi.

Tänään oli myös hassu tilanne, kun kaksi pyörää kaatui vieressäni. Mä luulin, että mun aurinkolasit tippui maahan siinä samalla, kun nostin ne pystyyn. Tarkemmin katsottuna mun lasit olivatkin roikkumassa vaatteistani ja käsissäni oli täysin identtiset aurinkolasit. Vieläpä, kun noi mun aurinkolasit ovat kymmeniä vuosia vanhat. Jommasta kummasta pyörästä ne sitten tippui. Laitoin ne lasit toisen pyörän pää

Mikä on leffan remake?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14743/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on kuollut jo yli 20 vuotta sitten mutta näin yllättäen hänestä unta viime yönä. Oli selkeä uni jossa yritin kävellä isän luo ja puhua hänelle ja kysyä ottaako kahvia...   ihan outoa tuollainen uni, mikähän merkitys sillä on?

Sinun kannaltasi hyvä, että yritit kävellä hänen luo. Jos olisit kävellyt hänen luo ja tarttunut kädestä - se olisi ollut huono asia.

Tuo unesi voisi tarkoittaa sitä, että sinulla oli tuolloin mielessäsi joku ratkaisematon asia, ongelma johon olisit kaivannut/tarvinnut isäsi tai "jonkun viisaamman" mielipidettä.

Vierailija
14744/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa typerä ja jotenkin tunnevammainen mies. Mulla on paha mieli, itkenkin erään asian takia. Kiukuttelen hänen mielestä turhasta, ei osaa lohduttaa yhtään, pakenee paikalta, keskittyy johonkin nikkarointiin ihan huvittavalla tavalla jotta pääsee pois tilanteesta, yrittää mitätöidä ja lakaista tunteeni maton alle, ihan kuin sormia napsauttamalla muuttuisin iloiseksi ja pirteäksi jne.

Hän on ollut aina mielestäni ns yksille napeille tehty vaikka pärjää muuten ihan hyvin elämässä, mutta minun eikä muutenkaan muidenkaan aikuisten tunnetiloja ymmärrä eikä jotenkin siedä muutakuin ilon näyttämistä. Muita tunnetiloja ei osaa ymmärtää tai ei hyväksy siedä).

Ei, vaikka olen puhunut tästä hänelle ehkä 10 vuotta satunnaisesti, väännän rautalangasta, piirrän kuvan, olen ostanut kirjoja /oppaita joissa kerrotaan aikuisten tunteista ja toisen tunteen vastaanottamisesta, fyysisestä lohdutuksestaei, mitään muutosta ei tapahdu

Lopun elämää tuota samaa äijää...huoh, teet oikein jos etsit paremman kumppanin.

Vierailija
14745/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nimimerkki Doris on myös sellaisessa ketjussa kuin "Pitäisi päästää irti, miksi se on niin vaikeaa". Siellä nimimerkillä Tuumis tai Tuumaustauko. Sieltä häviää myös viestejä, taitaa harrastaa samaa myös tässä ketjussa

Vierailija
14746/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait pitäisi lähteä jossain käymään vaikka kuuma onkin, alkaa tämä kämpässä yksin istuminen jo vaikuttaa mieleen alentavasti. 

Vierailija
14747/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kävi aamulla mustikoita poimimassa.  Puhdistettiin marjat yhdessä; mieheni ensin imurin avulla, minä sitten viimeistelin käsin (lähinnä raakileet pois). 

Kohta lähdetään ruokakauppaan ja samalla reissulla hoidetaan muitakin asioita. 

Tänäänkin tarkenee!

Vierailija
14748/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen luukku ei aukea. Pyykit mätänevät sisään. En saa nukkasihtiä pois, joka on tukossa ja josta syystä vesi ei poistu koneesta ja siksi luukku ei aukea. Ei ole rahaa huoltokäyntiin. Hermot menee.

Vierailija
14749/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneen luukku ei aukea. Pyykit mätänevät sisään. En saa nukkasihtiä pois, joka on tukossa ja josta syystä vesi ei poistu koneesta ja siksi luukku ei aukea. Ei ole rahaa huoltokäyntiin. Hermot menee.

Otitko virran pois vähäksi aikaa, pitäisi aueta sen jälkeen.

Vierailija
14750/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nimimerkki Doris on myös sellaisessa ketjussa kuin "Pitäisi päästää irti, miksi se on niin vaikeaa". Siellä nimimerkillä Tuumis tai Tuumaustauko. Sieltä häviää myös viestejä, taitaa harrastaa samaa myös tässä ketjussa

Lika barn leka bäst. Aina seuraat häntä.

Vierailija
14751/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait pitäisi lähteä jossain käymään vaikka kuuma onkin, alkaa tämä kämpässä yksin istuminen jo vaikuttaa mieleen alentavasti. 

Piitsille pällisteleen ihmisiä. Puun varjoisaan katveeseen. Jos siellä jäätelökioski, se on plussaa.

Puolen vuoden päästä on tammikuu, pimeyttä, lunta räntää ja pakkasta. Mutta silloinkin jo voiton puolella kun mennään kohti uutta valon aikaa.

Vierailija
14752/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa typerä ja jotenkin tunnevammainen mies. Mulla on paha mieli, itkenkin erään asian takia. Kiukuttelen hänen mielestä turhasta, ei osaa lohduttaa yhtään, pakenee paikalta, keskittyy johonkin nikkarointiin ihan huvittavalla tavalla jotta pääsee pois tilanteesta, yrittää mitätöidä ja lakaista tunteeni maton alle, ihan kuin sormia napsauttamalla muuttuisin iloiseksi ja pirteäksi jne.

Hän on ollut aina mielestäni ns yksille napeille tehty vaikka pärjää muuten ihan hyvin elämässä, mutta minun eikä muutenkaan muidenkaan aikuisten tunnetiloja ymmärrä eikä jotenkin siedä muutakuin ilon näyttämistä. Muita tunnetiloja ei osaa ymmärtää tai ei hyväksy siedä).

Ei, vaikka olen puhunut tästä hänelle ehkä 10 vuotta satunnaisesti, väännän rautalangasta, piirrän kuvan, olen ostanut kirjoja /oppaita joissa kerrotaan aikuisten tunteista ja toisen tunteen vastaanottamisesta, fyysis

Ei välttämättä uutta kumppania! Opettele ensin elämään omannäköistä itsenäistä elämää, saat olla mennä ja tulla niin kuin tahdot. Uusia tuttavuuksia tulee varmasti, mutta ei kannata heti ottaa tai etsiäkään uutta kumppania jalkoihin pyörimään. Ei niistäkään koskaan tiijä.

Vierailija
14753/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on monta, jotka selailee huolettomasti vauva.fi:tä ja aina jostain ketjusta mitä olet lukemassa pomppaa Doris, joka sanoo mitä saa tehdä ja mitä ei, itsenään, nimettömänä ja eri nimimerkeillä.

Vierailija
14754/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kuuluu sellaista, että pistää vihaksi nuo nuorille suunnatut someilmiöt, niin kuin se Helsingin tragediankin taustalla oleva kultti, jossa yllytetään kaikenlaisiin vahingolliseen. Saa olla niin huolissaan lähipiirin lapsista! Eikö niitä saada millään kuriin :/

Vierailija
14755/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kuuluu sellaista, että pistää vihaksi nuo nuorille suunnatut someilmiöt, niin kuin se Helsingin tragediankin taustalla oleva kultti, jossa yllytetään kaikenlaisiin vahingolliseen. Saa olla niin huolissaan lähipiirin lapsista! Eikö niitä saada millään kuriin :/

Vastuu vanhemmilla. Mutta kun kenellekään ei saa aiheuttaa pahaa mieltä esim. kieltämällä tai vaatimalla mitään, pitää olla aina kivaa, kannustaa ja rohkaista aivan kaikkeen. Lopputulos näkyy sitten lööpeissä.

Ruutuajattomia päiviä - siis puhelimet lukolliseen laatikkoon, myös vanhemmilta.

Jos piltit tai vanhemmat saa siitä raivokohtauksen, niin se on vaan merkki siitä että vierotus älylaitteesta on todellakin tarpeen.

Vierailija
14756/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun sain ainokaiseni, niin sukulaistäti sanoi lasta katsoessaan että "se on sitten 18 vuotta sinun". Siinä vuosien saatossa teini-ikäisen kotiintuloajoista vääntäessäni muistin hänen sanansa.

Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on perjantai. Päivystyksen lisäksi joka päivälle on ollut vielä jotain muutakin ohjelmaa. Huomenna vielä hautajaiset, mutta sunnuntaina en tee muuta kuin makaan kissa kainalossa ja katselen telkkaria. Tietty koiraa pitää käyttää ulkona. Tänä aamuna kävin aamulenkillä jo klo 5 ja tuntuipa kylmältä :D . Kotiin tultuani mietin, että tulevaisuudessa kesien hellepäivinä nukun päivät ja valvon yöt. Sisällä on ihan ok lämpötila, mutta ulkona - ja varsinkin auringossa - ei ole, kun lämpötila on lähellä 30. Tätä päivää piristää tieto siitä, että tänään on mun elämäni viimeinen päivystysvuoro. Ei koskaan enää :)

Vierailija
14758/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on monta, jotka selailee huolettomasti vauva.fi:tä ja aina jostain ketjusta mitä olet lukemassa pomppaa Doris, joka sanoo mitä saa tehdä ja mitä ei, itsenään, nimettömänä ja eri nimimerkeillä.

Meitä on monta, joita ei kiinnosta teidän eripuranne eri ketjuissa. Kiitos!

Vierailija
14759/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli myös hassu tilanne, kun kaksi pyörää kaatui vieressäni. Mä luulin, että mun aurinkolasit tippui maahan siinä samalla, kun nostin ne pystyyn. Tarkemmin katsottuna mun lasit olivatkin roikkumassa vaatteistani ja käsissäni oli täysin identtiset aurinkolasit. Vieläpä, kun noi mun aurinkolasit ovat kymmeniä vuosia vanhat. Jommasta kummasta pyörästä ne s

Re-make, nyt hokasin

Vierailija
14760/22068 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Onneksi on perjantai. Päivystyksen lisäksi joka päivälle on ollut vielä jotain muutakin ohjelmaa. Huomenna vielä hautajaiset, mutta sunnuntaina en tee muuta kuin makaan kissa kainalossa ja katselen telkkaria. Tietty koiraa pitää käyttää ulkona. Tänä aamuna kävin aamulenkillä jo klo 5 ja tuntuipa kylmältä :D . Kotiin tultuani mietin, että tulevaisuudessa kesien hellepäivinä nukun päivät ja valvon yöt. Sisällä on ihan ok lämpötila, mutta ulkona - ja varsinkin auringossa - ei ole, kun lämpötila on lähellä 30. Tätä päivää piristää tieto siitä, että tänään on mun elämäni viimeinen päivystysvuoro. Ei koskaan enää :)

Just meinasin kysellä, miten menee? On kai ne ex-anopin hautajaiset? Onneks päivystys ohi, eläkepäiviä odotellessa... mulla 1.10.

Doris