Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22048)
Kotona on viileetä tuulettimen vierellä, 8 aikaan illalla lähdin viemään roskat ja samalla kauppaan, menomatka ei kovin kuuma ollut, mutta palatessa kun pääsin kotiin, hiki puski kunnolla. Lyhyt matka on, pakastepitsatkin pysyi jäätyneenä. nyt ei tarvi viikkoon käydä.
Tänään hyvin tavallinen päivä. Luin poistokirjaa, mutta sen tarina loppui kuin kesken. Jotenkin jäi koko kirjasta huono fiilis. Kävelyllä olin ja isoja hienoja haapaperhosia näin. Tein myös pyöräilyn ja käärmeen näin. En minäkään käärmeitä vihaa, mutta jotenkin mietin ettei ole mukavaa jos pihassa niitä paljon pyörii. Tulisi ongelmia jos piston saisin. En koskaan satuttaisi käärmeitä silti.
Illalla olin maisemissa missä koirani kanssa käveltiin. Meidän vakio iltalenkki. Isäni lähetti kuvan koirani haudasta. Onneksi kukat voivat siellä hyvin. Hän käy niitä kastelemassa.
Muuten menneisyyden asiat mielessä. Tänne paikkakunnalle muutto missä asun nyt, monet vaikeat asiat sekä elämäni valinnat mielessä. Jotenkin mietin, että minun on vaan pakko yrittää hyväksyä kaikki mitä on tapahtunut. Harvoin elämäni on mennyt useinkaan ns hyvissä tuulissa, mutta samalla löydän hyviä asioita.
Lähinnä ne "suuret" asiat kuten opiskelut, työjutut, yksinäisyys sekä ihmisiin liittyvät asiat mielessä. Niiden kanssa on omat juttunsa, mutta ehkä joskus voin olla tyytyväinen siihen missä tilanteessa olen.
Chaoseum - Into my split (biisin omistan itselleni eri juttujen myötä)
Puoliso laittoi yöksi läpivedon, kaksi ikkunaa auki. Lämpötila 21 C sisällä. Olipa rauhaisa uni. Hellettä ennustettu, 10 päivän ennusteessa vuoroin sadetta, sitten taas ei. Mahdotonta kai pitemmälle noista kuurosateista tietää. Pihakukat kaipaa taas vettä, kastelen illalla. Osa on katoksessa, mihin ei sateet edes osu. Lannoitus on ollut onnistunutta, kukkivat runsaasti ja pysyvät matalampina.
Keskiviikkoterveisin
Doris
Sinä joka olet kyllästynyt saamattomaan kumppaniisi, onneksi teillä ei vielä ole lapsia. Ehkä kannattaa miettiä onko teillä yhteistä tulevaisuutta jos nyt jo huomaat että joudut kaiken tekemään kotona?
Ajattele eteenpäin- haluatko tuollaista jatkossa?
Perunoita, maksalaatikkoa, kukkakaalia, parsaa, porkkanaa, tomaattia ja päälle mustaherukoita, siinä lounas. Jälkiruuaksi vesimelonia. Olipa hyvää!
Oottelen vaan, että nämä helteet loppuisivat, ei jaksa nyt mitään ajatellakkaan vaikka paljon ois saatava aikaseksi, että elämä muuttuisi siedettävämmäski.
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin pieni rasia mansikoita. En pakasta vaan syödään tuoreena ja talven mittaan ostetaan pakastemansikoita aamupuuroon.
Joskus nuorina ja notkeina käytiin lähipellolla poimimassa niitä mutta ei enää näillä kymmenillä. Ehkä mustikoita ja puolukoita tulee poimittua vaikka kummankaan selkä ei kyykkimisestä tykkää.
Kuistilla istuin lukemassa kunnes kuumuus ajoi sisälle.
Vuorokauden myöhässä kommentoin. Viisasta ostaa pakasteena silloin kun tarvii, ne mansikat. Jo äitini sanoi aikoinaan: helpommin Pauligin pakasteilla (taisi olla Pauligin mainoslause). Mansikoiden perkaaminen ja pakastaminen, no joku voi tykätä täyttää pakastimensa marjoilla, joita sitten juuri ennen seuraavaa satokautta pakkosyödään ja -syötetään. Koko talven sähköt, kalliiksi tulee mansikat, jotka eivät ole edes kauniita sulatettuna, ällöttäviä plötköjä. Pakastealtaan marjat pikapakastetaan, säilyttävät muotonsakin paremmin kuin kotikonstein.
Kuulumisiakin vielä: olen menossa optikolle ja heräsin ennen viittä kun puhelimeen pärähti tekstari: Tervetuloa jne. jne. Eipä tullut sen herätyksen jälkeen enää uni silmään, ketuttaa pikkasen kun tulee piiiiitkä päivä, nukkumisrytmilläni valvon nyt 19 tuntia putkeen! Näöntarkastusajan takia ei voi päivätorkkujakaan ottaa :(
Nuori mies kävi jälleen naimassa. Perinteinen asentomme on lähetyssaarnaaja ja lusikka, sillä en voi jalkojeni toimimattomuuden takia olla takaapäin. Nyt teen makaronilaatikkoa.
N65.
"no joku voi tykätä täyttää pakastimensa marjoilla, joita sitten juuri ennen seuraavaa satokautta pakkosyödään ja -syötetään"
Niin paljon eroja kaikessa on. Itse taas poimin marjoja niin paljon kuin ehdin ja jaksan. Mustikkaa ja vadelmaa, vähän puolukkaakin. Ja kaikki syödään. Iltaisin rahkan seassa ja leipomisissa. Äitini saa osan niistä. Vielä on pari rasiaa viime kesästä jäljellä. Satoja rasioita on tyhjennetty vuoden aikana. Lapsesta saakka tämä on ollut tuttua minulle ja marjastus tärkeä asia. Ehkä olen omalla tavallani outo ihminen, kun tykkään poimia marjoja niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
"no joku voi tykätä täyttää pakastimensa marjoilla, joita sitten juuri ennen seuraavaa satokautta pakkosyödään ja -syötetään"
Niin paljon eroja kaikessa on. Itse taas poimin marjoja niin paljon kuin ehdin ja jaksan. Mustikkaa ja vadelmaa, vähän puolukkaakin. Ja kaikki syödään. Iltaisin rahkan seassa ja leipomisissa. Äitini saa osan niistä. Vielä on pari rasiaa viime kesästä jäljellä. Satoja rasioita on tyhjennetty vuoden aikana. Lapsesta saakka tämä on ollut tuttua minulle ja marjastus tärkeä asia. Ehkä olen omalla tavallani outo ihminen, kun tykkään poimia marjoja niin paljon.
Hei, täällä toinen "outo", joka poimii marjansa itse niin kauan kuin jalka nousee ja selkä kestää.
Meillä tulee omista pensaista paljon herukoita, niitä pakastan kyllä.
Kuuma on taas. Sentään pyöräiltiin vohvelikahvilaan. Molemmille suolainen vohveli ja jälkkärivohveli jaettiin. Olipa hyvää eikä tarvi pitkään aikaan miettiä syömisiä.
Täällä saa tosiaan varoa autoilijoita, monta kertaa olisi jääty alle jos ei tarkkaan katso tietä ylittäessä. Kaasua painetaan ettei vaan tarvi hiljentää pyöräilijän tai jalankulkijan takia.
Tämän aamun mansikoista tein mökkiläisen mansikkamurua, on hyvää lämpimänä jäätelön kanssa ja kylmänä maistuu ilman jäätelöäkin.
(ohje: pullahiiri.com)
Vierailija kirjoitti:
Nuori mies kävi jälleen naimassa. Perinteinen asentomme on lähetyssaarnaaja ja lusikka, sillä en voi jalkojeni toimimattomuuden takia olla takaapäin. Nyt teen makaronilaatikkoa.
N65.
Ihanaa kun oot löytänyt tuollaisen nuoren miehen! Ei jää sitten siihen jalkoihin pyörimään. Win win -tilanne molemmille. N68
Ne on nää seksihelteet, ne saa hormonit hyrräämään kaikenikäisillä. Hyvä niin.
On kyllä aikas lämmintä. Kotona onneksi ihan siedettävän viileää, mutta kävin äsken isän luona kahvilla. Alakerrassa 28,4 astetta ja yläkerrassa 31. En jaksanut olla kuin tunnin.
Nyt mietin, tekiskö jotain hyödyllistä vai lähtiskö hetkeksi aikaa terassille.
Jokin päivä tai viikko meneillään, kun pizzaa hanajuomineen alle 10 eurolla. Elokuviakin ostin viisi kappaletta eurolla ja ne ovat:
- Asuntoloukku (2003) (komedia)
- Mies joka ei ollut siellä (2001) (Noir/Rikos)
- Digby - Koiraa kerrakseen (1973) (komedia)
- Valkoinen Masai (2006) (draama)
- Suuri Zhu Zhu -seikkailu (2011) (animaatio)
Mulle oltiin tälle päivälle annettu tehtävä ja se oli käyttää lemmikkiä ulkona, kun toisilla oli menoa. Hyvin meni lenkki, mutta jälkeen päin alkoi polttaa jalkapohjia. Sandaalit eivät olleet paras vaihtoehto tälle päivälle. Oon vain istuskellut nyt parin tunnin ajan ilmastointilaitteen läheisyydessä, kun jaloissa tekee kipeää. On tunne, että voisin nukahtaa tähän.
Eilen kävin katsomassa sen Jurassic World: Rebirth leffan. Intensiivinen leffa, mutta täysin hölmö elokuva.
Nyt alkaa nilkat turpoamaan näistä helteistä ja istumisesta. Mutta ei kiinnosta kuumalla liikkua.
Huh huh, matkasin juuri elokuviin ja katsomaan Supermania. Pyöryttävän kuuma ilma! Ilmastoitu teatteri tekee nyt erittäin hyvää. Lähellä oli, että huono olo iski.
Ketuttaa. Kumppani ja mä ollaan molemmat opiskelijoita, lapsettomia eikä ole lemmikkejä. Oon töissä toisella paikkakunnalla tämän kesän jossa myös työarjen vietän, ja vapaille ajelen tunnin matkan päähän yhteiseen kotiimme. Kotikaupungissa on myös ystävät, joita myös kiva nähdä. Teen kolmivuorotyötä, eli vapaat sattuu millon mihinkin väliin. Kumppani ei saanut töitä, kitsasteli paikkojen suhteen kun olisi ollu tarjolla niitä ns. hanttihommia (rakennusapulainen jne). Nyt sitten viettänyt kesää videopelien parissa.
Kun oon kotia mennyt vapaille, niin lähes joka kerta on saanut miettiä, että mistä kotityöstä sitä oikein alottaisi. Pari kertaa on saanut aikaiseksi perussiivota kodin (imurointi, järjestely, keittiö). Muutaman kerran taas rhkä pessyt muutaman koneellisen pyykkiä ja astioita. Itse oon vapailla tehnyt jotain pientä aina, täyttänyt pesukoneita, tyhjentänyt, järjestellyt. Kumppanin mielestä minun pitäisi kuitenkin osallistua enemmän siivoamiseen, vaikka minä hommaan kesätöitä tekemällä meille ns. leivän pöytään (saahan hänkin toki opintotukea ja lainaa, niin kuin minäkin).
V*tutti suorastaan viime vapaille kun tulin 6pvä putken jäljiltä, kun kotona odotti samat sotkut kuin lähtiessä (esim. hänen matkalaukkunsa ja sieltä lattioille pursunneet vaatteet odotti keittiön lattialla vastassa, laukun purkamisen oli alottanut mun edeltävillä vapailla). Olin turhautunut sotkusta, ja hän selitti että oli tarkoitus siivota mutta tulikin touhuttua muuta (ja hänellä ei siis kirjaimmellisesti arjessa muuta ole kuin videopelit ja satunnaiset lenkit ja salikäynnit) ja ei sitten enää "kerennyt". Villakoirat tuli kanssa ovella vastaan ja roskat hais eteisessä. Otti siyten marttyyriasenteen ja hetken kiukuttuaan ja huudettuaan vasemmalla kädellä "siisti" kodin, unohti kuitenkin sen matkalaukun kerätä pois ja imurikin jäi kaappiin. En tiedä nipotanko turhasta, mutta harmittaahan se kun varmistan muutenkin tiukalla opiskelijabudjetilla meidän jonkinlaisen toimeentulon niin toinen ei edes sen vertaa viitsi nähdä vaivaa.