Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22048)
Onneks ei tarvii mennä tollasiin paikkoihin missä on käärmeitä, ne inhottavat minua eivät pelota.
Kotona kun pysyy niin ei ole tollasia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan aktiivista kirjoittelua! Hyvä!
Ei ole hyvä, kun se on vänkäämistä. Mielestäni kaikki kirjoittakoon siten miten se itseltään luonnistuu. Ei me kaikki yhtä laadukkaasti olla opittu äidinkieltä. Eri aikakausina erilaiset opit.
Tässä myös airahdetaan, kun ei vastata kysymykseen: Mitä sinulle kuuluu?
Yks vänkäys vielä siitä, miten kielioppi muuttuu: aikoinaan opetettiin, miten virheistä kauhistuttavin oli 'alkaa oppimaan', piti sanoa alkaa oppia. Nyt on molemmat sallittuja.
Aamu oli viileä, kun avoimesta ikkunasta tulvi sateen jälkeistä raitista ilmaa kammariin. Pilvetön taivas, ehkä satunnaisia sadekuuroja tulee tänäänkin.
Ruoaksi grillataan broileria, keitetään uusia pottuja, salaattia, tomaattia, kurkkua pilkon lisäksi. Vois käydä vilkaisemassa, miten pikkuruiset kantarellit on kahdessa päivässä kasvaneet. Voi olla, että pelargonit kaipaa kastelua, lannoitusta. Kyllä on kukinta runsaampaa, kun alkukesästä asti olen lannoittanut niitä. Tietysti muutkin kesäkukat ovat saaneet osansa.
Lähdetään kaupoille, apteekkiin ja ehkä torille. Siis minä ja mieheni. Tarkennus tähän, kun joku kohta ihmettelee, miksi kirjoitan itsestäni monikossa:)
Pitkis, oothan muistanut kastella istutuksiasi? Mulla ei vieläkään valkoinen syreeni kukkinut, viides kesä istutuksesta on ensi kesä, jospa silloin...
Doris
Herätty 6.30. Vietettiin kesät sukumökillä 90-luvun alkuun saakka, kunnes siitä tuli riesa ja riitelyn aihe. Tämä mökki oli oikea käärmeiden valtakunta kivikkoisen maaston ansiosta. Niitä tuli välillä sisälle ja luikahteli saunapolulla. Kun katsoo sen ajan valokuvia mökiltä, niin kuvassa on ihmiset bikineissä ja uikkareissa sekä pitkävartiset kumisaappaat jalassa.
Avasin äsken terassin oven, vielä on siedettävää, mutta varmaan parin tunnin päästä ei. Katsoin Forecaa eilen ja ajattelin, että jipii sataa ensi viikolla, eipä enää. Kohta saa alkaa kantamaan kasteluvedet sisältä, että porkkanat pärjäilee.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kiehtovaa! Tännekin jetkuun alkaa joku kirjoitella todella pitkiä vuodatuksia, aletaan antaa lempinimiä kirjoittajille ja Doriksen ympärillä käy dramaattinen kuhina.
T. Laudatur äidinkielestä 2005, alkeellisen tekstianalyysin ystävä
Minä olen se joka kirjoittaa monesti pidemmin, mutta ei nyt tehdä siitä ongelmaa sentään, kun muutenkin mietin onko ok kirjoittaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Onneks ei tarvii mennä tollasiin paikkoihin missä on käärmeitä, ne inhottavat minua eivät pelota.
Kotona kun pysyy niin ei ole tollasia ongelmia.
Kotona minä käärmeen näin. Pihassani oli. Näin käsitit hieman väärin nyt tuon kirjoittamani asian. Käärmeitä oli toisenkin asuntoni pihassa monesti. Kai niidenkin kanssa oppii elämään ja varomaan. Muuten en käärmeistä välitä, mutta en päälle tahtoisi astua.
Vierailija kirjoitti:
Jostakin luin, että käärme pitäisi viedä vähintään 2 kilometrin päähän, jotta se ei tulisi takaisin.
Minusta ei ole käärmeitä kuljettamaan. En uskaltaisi alkaa sellaiseen. Näin tuo pois ohjaaminen oli ainoa mitä pystyin tekemään. Terveisin asiasta kirjoittanut.
Vapaapäivä ja ajattelin viettää sen kaupungilla kalliolla istuen ja piirtäen. Tekisi mieli käydä juttelemassa ihastukselle illalla, mutta en halua olla tungetteleva. Meillä on ollut tapana käydä tapaamassa toisiamme kerran viikossa yleensä ke-pe. Viime perjantaista tuntuu olevan jo ikuisuus. Lauantaina moikattiin toisiamme kaukaa. Sunnuntaina oli jo kaihoisaa. Eilen ikävä ja tänään on tänään.
Ehkä odotan keskelle viikkoa. En halua olla mikään iilimato.
Pitkis, jatka vaan kirjoittamista, sinun juttusi ovat mielenkiintoisia pohdintoja. Etkä jankkaa samaa viestiä vuodesta toiseen, kuten se Yksinäinen Näkymätön, joka valittaa samoilla sanoilla illoin aamuin elämäänsä. Ja ettei mitään kivaa koskaan hänelle tapahdu. Sinä touhuat ja teet monenlaista, tämäkin käärmejuttu oli kiinnostava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostakin luin, että käärme pitäisi viedä vähintään 2 kilometrin päähän, jotta se ei tulisi takaisin.
Minusta ei ole käärmeitä kuljettamaan. En uskaltaisi alkaa sellaiseen. Näin tuo pois ohjaaminen oli ainoa mitä pystyin tekemään. Terveisin asiasta kirjoittanut.
En minäkään uskaltaisi kuljettaa käärmettä. Terveisin 2 km:sta kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään uskaltaisi kuljettaa käärmettä. Terveisin 2 km:sta kirjoittanut.
Kannattaa kepillä puskea limpparipulloon. Pullossa helppo kuljettaa pois alueelta.
Naapurin kukko oli 4.20 sitä mieltä, että nyt ylös. Menin sitten rantaan kaisloja kiskomaan. Oli viileää ja nyt ranta näyttää taas siistiltä.
Käärmehän on hyötyeläin. Syö hiiriä ja muita pikkujyrsijöitä. Minusta se on kiehtova eläin eikä hyökkäile kimppuun.
Kannattaa tömistellen kulkea poluilla joilla niitä on nähnyt.
Kävimme pyörällä kaupassa jo aamulla kun ei ole vielä niin kuuma. Näköjään käymme melkein joka päivä kaupassa mutta tuleepa samalla vähän liikuntaa. Kävelylle ei tämmöisillä helteillä huvita lähteä.
Minäkin kirjoitan yleensä monikossa jota joku täällä paheksui. Mutta kun aina tuon miehen kanssa teemme kaiken yhdessä.
Aamiaiseksi ja lounaaksi jäätelöä 🍦😛
Käärmeistä:
Isolla hiekkapihalla oli pieni kyy (rauhoitettu). Naapuri uhosi lapiolla tappavansa, minun mieheni toppuutteli. Ujutti käärmeen muovisankoon ja vei metsään. Ei kilometriäkään matkaa. Eipä enää näkynyt koko kesänä. Tuuriako?
Olin myös kuullut tuon 2km matkan, ehkä vähempikin toisinaan riittää. Ikäviä ovat pihassa, piharakennuksissa ym.
Kuulumisista:
Vaikka ohi otsikon, täällä syntyy välillä tosi kivoja keskusteluja, vaikkapa nyt käärmeistä. Joku ei tykännyt, kun päivän biisiä laitetaan, tai kirjaa, leffaa, mikä on menossa. Mun mielestä nekin sopii, samä kässäohjeet, kokkausreseptit yms
Hellettä kuuluu ja leikattu ruoho tuoksuu. Oma ketoni saa olla rauhassa kukkineen, kukkapenkistä karkailee perennoja ihan rauhassa ketoon.
Mekin olemme antaneet takapihan villiintyä. On päivänkakkaraa, kellokukkia, apiloita ym ym
Kaunista on ja nyt on perhosia ilmaantunut lentelemään pikkuniityllemme. Luonnon monimuotoisuutta.
Muisteluja:
Olin kai 15v. Naapurissa tehtiin heinää, oltiin kyläläisten kanssa apuna. Siis ihan seivästettiin puolikuivaa heinää. Naapurin sukulaispoika oli mukana, minua muutaman vuoden vanhempi. Ihastuin niiiiiin. Vatsani paloi auringossa, olin bikinit päällä. Illalla piti lähteä tanssilavalle. Puin kaikista löysimmän valkoisen paidan ja tiukkaakin tiukemmat farkut. Heinätöissä oli janojuomana sahtia, minäkin join kylmää muutaman lasillisen. Olin hilpeässä hiprakassa. Tansseissa huomasin, että ihastukseni olikin kiinnostunut siskostani. Pettymys oli valtava. Olin jo haaveillut seuraavaa:
Me olimme naapurissa puimassa viljaa
Oli pehmeä syksyinen lauantai
Sinä olit siellä ja vihelsit hiljaa
Ihastuin sinuun jo silloin kai
Kuljettiin yhdessä kuutamoilloin
Ja joskus talolla tanssittiin
Haaveilin kaikesta kauniista silloin
Mutta siihen se päättyi, niinpä niin
(Tuntematon)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen vai mies?
Niin jotenkin kuvittelen, että tänne kirjoittaa naiset enimmäkseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen vai mies?
Niin jotenkin kuvittelen, että tänne kirjoittaa naiset enimmäkseen?
Nainenhan minä. Kyllä joskus mietin käärmeen kuljetusta, kun edellisessä paikassa oli ongelmana ne. Joka kesä päivittäin niitä näkyi. Tuo kuljetus jäi silti itseltäni ajatuksen tasolle. Isäni laittoi joskus käärmeen isoon lasipurkkiin jollakin keinolla ja vietiin se kauemmas.
Käärme voi tulla sisällekin avoimista ovista. Pari vuotta sitten Seinäjoen sairaalan käytävällä luikerteli kyy. Oli tullut ovesta. Ei päässyt vastaanotolle. 🤭