Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22048)

Vierailija
14341/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa nilkat turpoamaan näistä helteistä ja istumisesta. Mutta ei kiinnosta kuumalla liikkua.

Olisiko sinulla mahdollisuus liikkua aamulla ennen helteitä? Juotko riittävästi vettä?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa nilkat turpoamaan näistä helteistä ja istumisesta. Mutta ei kiinnosta kuumalla liikkua.

Olisiko sinulla mahdollisuus liikkua aamulla ennen helteitä? Juotko riittävästi vettä?

Aamulla aikaisin on tosiaan viileintä, mutta myös myöhään illalla on jo vähän siedettävämpää. Mä olen käynyt nyt muutaman kerran keskiyöllä juoksemassa paljain jaloin. Tai no hölkkäämistä se mun juokseminen on ja pitää pysähtyä välillä huilaamaan, mutta tekee hyvää jaloille. Vähän kuin akupunktio. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14343/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämen vajaatoimintaa aiheuttaa tuollaista nilkkojen turvotusta. Ootko lääkärille kertonut?

Vierailija
14344/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut kiva päivä! En edes muista, milloin viimeksi olen käynyt kirpputoreilla, mutta tänään teimme kierroksen ja löytyi vaikka mitä kivaa, kuten täydellinen matto mökin keittiöön, wanha opetustaulu mökin makuunurkkauksen seinälle, pari kirjaa sekä mekko itselle.

Nautin paljon enemmän oikein hyvistä kirppislöydöistä mitä uusien asioiden ostamisesta.Kirpputoreilla ei ikinä tiedä mitä tulee vastaan, kierrättäminen miellyttää ajatuksena ja hintatasokin on yleensä edullinen. 

Iltapäivä menikin sitten terassin riippukeinussa keinutellen, kirppiskirjaa lukien ja kylmää lonkeroa ssiemaillen.Mielikin rauhoittui keinuvan liikkeen myötä. Lapselle tosin iski paha migreeni oksentamisineen, joten siinä hoivailuissa meni hetki. Onneksi meni jo ohi.

Nyt katson suurta ompelukisaa Yle Areenasta ja syyhyttäisi vähän päästä omien ompelulaitteiden ja matskujen äärelle. Maltan kuitenkin odottaa syksyyn ja viileämpiin kässäkeleihin.

Vierailija
14345/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenmoista kesäpuuhastelua kotosalla ja kohta kauppaan.

Vierailija
14346/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on nää seksihelteet, ne saa hormonit hyrräämään kaikenikäisillä. Hyvä niin. 

Ei hyrrää yhtään :( 

Vierailija
14347/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"no joku voi tykätä täyttää pakastimensa marjoilla, joita sitten juuri ennen seuraavaa satokautta pakkosyödään ja -syötetään" 

Niin paljon eroja kaikessa on. Itse taas poimin marjoja niin paljon kuin ehdin ja jaksan. Mustikkaa ja vadelmaa, vähän puolukkaakin. Ja kaikki syödään. Iltaisin rahkan seassa ja leipomisissa. Äitini saa osan niistä. Vielä on pari rasiaa viime kesästä jäljellä. Satoja rasioita on tyhjennetty vuoden aikana. Lapsesta saakka tämä on ollut tuttua minulle ja marjastus tärkeä asia. Ehkä olen omalla tavallani outo ihminen, kun tykkään poimia marjoja niin paljon. 

Hei, täällä toinen "outo", joka poimii marjansa itse niin kauan kuin jalka nousee ja selkä kestää.

Täällä kolmas outo. Kerään mielelläni mustikoita, mutta puolukat on suurinta herkkua ja helpommat kerätä. Mansikoista en niin välitä. Mustikat pakastan ja osan puolukoista. Osan survon ja vien maakellariin. Litrakaupalla näitä syön puuron ja luonnonjugurtin kanssa talven mittaan.

Doris

Vierailija
14348/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superman katsottu ja oli aika mainio elokuva. Kun aikaisemmin puhuin kuumuudesta niin tuntui, kuin olisin ollut paahtavalla aavikolla. Siis pelottavan kuuma oli. Onneksi pääsin viileään sisälle nopeasti siitä kipeän kuumasta. Superman olisi ollut niin voimissaan siinä paahtavassa kohdassa. Muistakaa nimittää tästä lähtien trolleja apinoiksi.

Vierailija
14349/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ollut kiva päivä! En edes muista, milloin viimeksi olen käynyt kirpputoreilla, mutta tänään teimme kierroksen ja löytyi vaikka mitä kivaa, kuten täydellinen matto mökin keittiöön, wanha opetustaulu mökin makuunurkkauksen seinälle, pari kirjaa sekä mekko itselle.

Nautin paljon enemmän oikein hyvistä kirppislöydöistä mitä uusien asioiden ostamisesta.Kirpputoreilla ei ikinä tiedä mitä tulee vastaan, kierrättäminen miellyttää ajatuksena ja hintatasokin on yleensä edullinen. 

Iltapäivä menikin sitten terassin riippukeinussa keinutellen, kirppiskirjaa lukien ja kylmää lonkeroa ssiemaillen.Mielikin rauhoittui keinuvan liikkeen myötä. Lapselle tosin iski paha migreeni oksentamisineen, joten siinä hoivailuissa meni hetki. Onneksi meni jo ohi.

Nyt katson suurta ompelukisaa Yle Areenasta ja syyhyttäisi vähän päästä omien ompelulaitteiden ja matskujen äärelle. Maltan kuitenkin odottaa syksyyn ja viileämpiin kä

Mä oon jäänyt koukkuun, kun aktiivisesti matkaan kirppiksille. Just se yllättävyys, ja niistä löydöistä saa mielihyvää. Vielä kivemmaksi mulle tekee se, kun leffaharrastukseni on siihen kytköksissä. Ei voi tietää minkä leffan löydän seuraavaksi. Vieläpä välillä innostun löytämistäni elokuvista tai ihan mistä vain tuotteista. Liian mukavaa tekemistä.

Vierailija
14350/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt katson suurta ompelukisaa Yle Areenasta ja syyhyttäisi vähän päästä omien ompelulaitteiden ja matskujen äärelle.

Täälläkin kirppari-immeinen. Ei haittaa, vaikkei löydä joka kerta mitään. Sit kun löytyy joku tosi kiva, ilo on suunnaton. Olen löytänyt mm pellavaisia vaatteita, pöytäliinoja yms. Emalikattiloita, vanhaa posliinia ja vaikka mitä. Kierrätystä parhaimmillaan.

Vierailija
14351/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on hylätty olo, joka johtuu kaltoin kohtelusta. 

Vierailija
14352/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Vierailija
14353/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaan pistää, sukat haisee, enkä pidä Jeesuksesta.

Vierailija
14354/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin jonkin uutisen hetki sitten ja mä kadotin sen. Siinä oli niksi kuinka viilentää oloaan. Upota ranteet tai nilkat viileään veteen ja anna sen kunnolla vaikuttaa. Ehkä saat sitten paremmin nukutuksi.

Vierailija
14355/22048 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli hyvä aamu ja luin paljon yhtä poistokirjaa. On hyvä kirja ja hyvä huimata, että välillä keskityn lukemiseen.

Pienen pyöräilyn tein. Kävelyllä myös olin, mutta tänään melkein kuumin päivä täällä. Onneksi tiedän varjoisia paikkoja ja metsätietä. Lenkin jälkeen kuitenkin kiva fiilis. Autossa minulla aina tukalin olo tulee.

Tämä helle on vaikuttanut kävelyihin äitini kanssa. Meidän piti tehdä pari kansallispuistoreissua lähelle. Äitini kunto ollut parempi ja pystyy kävelemään. Kuitenkin ei tälläinen helle mahdollista reissuja ja äidilläni töitä taas ensi viikolla. Se hieman harmittaa, mutta on hänkin yrittänyt kävellä sopivina hetkinä ja iltaisin. Samalla ollaan oltu paljon ulkona muuten. Huomenna ostoksille.

Levoton olo iski sitten illalla, kun opintoihin liittyen huolta ja eräs arvionti odotuttaa ja muuta epäselvyyttä. Samalla eräs toinen ikävä asia sattui. Näin illan lukemiset jäivät kokonaan, enkä keskittynyt niihin ja minä vaan kuljin ympäri pihaa eri askereissa. 

Tämä on itselleni tyypillistä nykyisin varsinkin. Levottomuus purkautuu siihen, että täytyy tehdä jotain. Samalla harmittelin hyvän kirjan lukemisen jäämistä tältä illalta, mutta yritän taas huomenna uudestaan. Toivon rauhallista oloa ja huolettomuutta. Ehkä olen jotenkin itsekin väsyksissä ja teen välillä liikaakin kaikkea. 

Vierailija
14356/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä on hylätty olo, joka johtuu kaltoin kohtelusta. 

Äitini hylkäsi minut lapsena ja kärsin siitä kauan, kunnes tajusin hakea apua terapiasta. Hyväksyin menneet ja nyt elän vapaana omaa elämääni. Hae apua. Vaikka kuinka vanhana se on ainut keino, jollet ole omin voimin vielä hyväksynyt historiaasi. 

Vierailija
14357/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta, heräsin 2h välein yöllä, mutta unta riittävästi. Aamukahvit juuri join kinkkuvoileivän kera ja katon huomenta suomea. Tänään tai huomenna tulevat asentamaan palovaroittimet taloomme.

Vierailija
14358/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän krapulainen olo kun tuli nesteytettyä eilen illalla🤢

Vierailija
14359/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin jonkin uutisen hetki sitten ja mä kadotin sen. Siinä oli niksi kuinka viilentää oloaan. Upota ranteet tai nilkat viileään veteen ja anna sen kunnolla vaikuttaa. Ehkä saat sitten paremmin nukutuksi.

Toinen vinkki: pyyhi kehosi kostealla pyyhkeellä, toista tarpeen mukaan. Voit myös pitää peittona kosteaa pyyhettä.

Vierailija
14360/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli hyvä aamu ja luin paljon yhtä poistokirjaa. On hyvä kirja ja hyvä huimata, että välillä keskityn lukemiseen.

Pienen pyöräilyn tein. Kävelyllä myös olin, mutta tänään melkein kuumin päivä täällä. Onneksi tiedän varjoisia paikkoja ja metsätietä. Lenkin jälkeen kuitenkin kiva fiilis. Autossa minulla aina tukalin olo tulee.

Tämä helle on vaikuttanut kävelyihin äitini kanssa. Meidän piti tehdä pari kansallispuistoreissua lähelle. Äitini kunto ollut parempi ja pystyy kävelemään. Kuitenkin ei tälläinen helle mahdollista reissuja ja äidilläni töitä taas ensi viikolla. Se hieman harmittaa, mutta on hänkin yrittänyt kävellä sopivina hetkinä ja iltaisin. Samalla ollaan oltu paljon ulkona muuten. Huomenna ostoksille.

Levoton olo iski sitten illalla, kun opintoihin liittyen huolta ja eräs arvionti odotuttaa ja muuta epäselvyyttä. Samalla eräs toinen ikävä asia sattui. Näin illan lukemiset jäivät ko

Pitkis

Olen aiemminkin ihmetellyt, kun kirjoitat ongelmista opiskelussa, eikö sulla ole ketään opinnonohjaajaa, valmentajaa, tutoria yms  kenen puoleen voi opintopulmissa kääntyä. Itsekin opiskelin täydennyskoulutusta pääosin etänä, muutama lähipäivä kuukaudessa. Meillä oli tuommoinen ohjaushenkilö, jonka kanssa paljonkin suunniteltiin opintaja yhdessä ha hän auttoi, jos etätehtävien kanssa oli kysyttävää.

Lähden lähikuntiin 'töihin', kiva nähdä kesäisiä maisemia ja järviä. Ketokukkia, kesäkahvila.

Doris