Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22048)
Kamala levoton yö takana, inhoan kesää paskin vuodenaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luin jonkin uutisen hetki sitten ja mä kadotin sen. Siinä oli niksi kuinka viilentää oloaan. Upota ranteet tai nilkat viileään veteen ja anna sen kunnolla vaikuttaa. Ehkä saat sitten paremmin nukutuksi.
Toinen vinkki: pyyhi kehosi kostealla pyyhkeellä, toista tarpeen mukaan. Voit myös pitää peittona kosteaa pyyhettä.
Kolmas vinkki: Minä pitelen ranteita vasten jäistä kylmäkallea, siirrän välillä nilkkoihin ja muualle. Viilentää nopeasti ja tehokkaasti.
Neljäs vinkki: kastele hiuksesi läpimäriksi. Kun päästä haihtuu vettä, se viilentää koko kehon.
Herätty 6.30 ja useamman kerran yön aikana. Siirryin puolen yön jälkeen alakertaan sohvalle nukkumaan, koska siellä on huomattavasti viileämpi kuin ylhäällä ja se oli virhe. Enpä ole sohvalla makoillut kuin pikapäikkäreitä. Kun olin melkein nukahtamassa, niin kissat äkkäsivät että leikkikaveri saapui ja pomppivat päälläni varmaan tunnin verran. Jossain vaiheessa olen nukahtanut ja heräsin kun puoliso tulee keittelemään kahvia. Nyt terassille varjoon vähäksi aikaa kunnes aurinko kääntyy sinne puolelle.
Minä olen ihmeen hyvin nukkunut.
Pelkkä pussilakana, vieressä peitto jonka voi yöllä laittaa päälle. Näin nukun kyllä talvellakin.
Sain vihdoin pyyhittyä kuistin ja tässä istun kirjan kanssa, vielä ei ole liian kuuma. Mies katsoo urheilua telkkarista sisällä - minua ei vois vähempää se kiinnostaa.
Ruokana pakasteesta valkosipulitäytteinen kalaleike, potut, kukkakaali, salaatti. Nuo kalaleikkeet on tosi hyviä, usein ostamme niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa nilkat turpoamaan näistä helteistä ja istumisesta. Mutta ei kiinnosta kuumalla liikkua.
Sydämen vajaatoimintaa aiheuttaa tuollaista nilkkojen turvotusta. Ootko lääkärille kertonut?
Ei ole sydämen vajaatoimintaa, tämän tekee helle, joka kesäinen vaiva.
Mä katsoin viimeyönä anime-elokuvan First Squad. En yhteen putkeen, kun nukahdin vähän väliä, mutta katsoin sen kokonaan. En ole ikinä ennen näin viettänyt yötä: katson elokuvaa, pause, nukun, katson elokuvaa, pause, nukun jne.
Tämä päivä menee mulla uimiseksi.
Päivän naurut sain tästä:
Migreeni alkoi. Kamalaa tämä kipu. Mikä tähän auttaa?
Ei yhtään mitään, eikä kukaan mun kuulumisia ole kysellytkään, ei minua ole olemassakaan, en ymmärrä mitä tarkoitusta tällä elämälläni on?
Päivästä tuli mukava ja toimelias. Aamulla lähdettiin ekakerran tänä kesänä mattoja pesemään mattorantaan. Aina mukavia ihmisiä, iloisia, auttavaisiakin. Sitten käytiin liittymässä erääseen vertaistuki yhdistykseen jossa vastaanotto oli lämmin, jäi hyvä mieli. Kaupan kauppa kotiin ruuanlaittoon ja vuorotellen ajoimme nurmikon. Viestitellyt olen paljon, pidän siitä. Kuulun neljään WA ryhmään. Tällästä mulle kuuluu, ei valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Harmillinen vaiva. Ei tuohon aina meinaa mikään auttaa.
Itse sain jonkin näköisen avun, mutten täydellistä, verenpainelääkityksestä. Sitten se sumatriptaani, jos kaikesta huolimatta kohtaus tulee.
Silloin kun kohtaus tulee, lääkityksestä huolimatta väkisinkin, voi jatkua koko päivän.
Yritä rentoutua ja makaa puolimakaavassa asennossa pimeässä. Viileä pyyhe vartalolla, ei kylmä. Ja laita känny pois. Jaksamista ja pikaisiin paranemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitään, eikä kukaan mun kuulumisia ole kysellytkään, ei minua ole olemassakaan, en ymmärrä mitä tarkoitusta tällä elämälläni on?
Täytyyhän yksi valittajakin olla! Elämän monimuotoisuutta. Olisko se sun elämän tarkoitus?
Katsoin aamupäivällä loppuun Suuren ompelukisan; voi että mikä hyvän mielen ohjelma, samoin kuin Suuri keramiikkakisa. Sitten laitoin ruokaa, lihapullia, pussimuusia ja kaalisalaattia, jälkkäriksi palat Dubaisuklaata, jota lapsi on jo pitkään toivonut saavansa maistella.
Pahimman auringonporotuksen jälkeen ollaan oltu omalla rannalla, uitu ja istuskeltu ison lepän varjossa. Nyt kiikuttelen terassilla valkkarilasillisen ja mansikoiden kanssa ja selailen kännykästä uutisia. On lempeästi lämmintä, tuoksuu männyltä ja mereltä. Juuri nyt ei voisi olla täydellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Sama vaiva. Nykyään auttaa. Yllätys. Perus särkylääke, vaikkei särkyä ehdi tulla. Sahanlaidat tulee, normi särkylääkkeet auttaa. Muilla ehkä muut oireet, mihin ei nämä ohjeet auta.
Hei kaikille, jotka kokee pulmia, oireita, ettei tavan ohjeet auta. Tärkeintä on tarvittaessa hakeutua hoitoon. Aina löytyy apu. Et ole yksin.
Kenenkään ei tarvita pärjätä tässä elämässä yksin. Apua löytyy, uskalla etsiä
Doris
Kalastus sen kun jatkuu. Kaksi kuhaa ja hauki ovat tämän päivän saaliit. Tämä käy jo ihan saalisblogista. Pakkasesta laitettiin aikaisempia sulamaan ja huomenna syödään kalaa. Huomenna mennään mustikkaan ja myöhemmin ehkä kalaan. Kalliita herkkuja mahdollisimman halvalla.
On se selvää säästöä, kun itse hankkii ruuan pöytään. Eiköhän jokin sanonta mennyt "Hyvä ruoka, parempi mieli"
Me ollaan jo viikko syöty joka aamu puuron kanssa oman metsän ahomansikoita ja mustikoita. Ahomansikoita on nyt valtavasti, mutta mustikoissa on mustikanlaikkupikarisienen aiheuttamia tummia laikkuja ja marjoja ei tautisiin varsiin tule.
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt aloittaisit mustikoiden poimimisen ja lahjoittaisit niitä huonojalkaisille vanhuksille. Sitten kysyt, tarviiko joku kauppa-apua, ulkoiluapua, ikkunanpesuapua jne. Kyllä varmasti tarvitaan sinuakin!
Tapasin tänään veljeni, kiireetön aamukahviheti jutellen niitä näitä. Sit näin ystäväni, istuttiin terassilla kotvan, tuli tuttujakin. Hellettä, varjossa istuttiin. Huomiseen jäi kukkien kastelut.
Kuis te ootte helteissä pärjänny?
Doris
Vierailija kirjoitti:
Mulla on usein migreeni ja mua on auttanut, kun otan 1mg parasetamolia ja 800mg ibuprofeiinia. Tähän vielä lisäksi neurologin mulle kirjoittama pahoinvointilääke, koska se edistää ja nopeuttaa särkylääkkeiden vaikutusta. Lääkkeet pitää ottaa heti, kun oireet alkavat.
Kolmas vinkki: Minä pitelen ranteita vasten jäistä kylmäkallea, siirrän välillä nilkkoihin ja muualle. Viilentää nopeasti ja tehokkaasti.