Mies, oletko mennyt juttelemaan yksin terassilla istuvalle naiselle?
Tapahtuuko sellaista ikinä oikeassa elämässä, että joku mies tulisi juttelemaan keskelläkirkasta päivänvaloa naiselle, joka istuskelee yksinään katukahvilan terassilla kahvilla? Onko tällaista vain leffoissa, vai onko joku mies oikeasti mennyt juttelemaan sellaiselle? Olen nyt kesälomallani istuskellut tässä toivossa joka päivä jossain katukahvilassa, eikä kukaan ole tuntunut edes huomaavan. Terasseilla näkyy päivisin jonkin verran myös yksin istuvia miehiä. Toivovatko he, että joku nainen tulisi juttelemaan, vai haluavatko he olla rauhassa?
Kommentit (148)
Olen monet kerrat joskus kauan sitten. Nykyisin ei ole tarvetta, enkä varmaan edes uskaltaisi, koska naisille ei tarjota enää mt-palveluja, joten kaikki hullut ovat vapaalla jalalla. Aiemmin tietysti vähän tympi, että joutui lopulta harrastamaan seksiä vaikka itse olisin halunnut vain jutella.
olen mennyt juttelemaan terassilla yksin istuville naisille, mutta se tapahtui ennen metoon keksimistä
Ainoastaan siinä kunnossa kun kieli enää taivu suussa eikä jalatkaan kanna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan menisi nykyaikana. Johan siitä riemu syntyisi, Iltasanomissa olisi kissankorkuisilla kirjaimilla "Mies ahdisteli naista terassilla keskellä päivää!"
Me too- liike tappoi viimeisetkin halut keskustella tuntemattomien kanssa, etenkin kun olen muutenkin introvertti.
Ja te jotka laitatte alapeukkua, miettikää edes sekunti miltä tuntuisi elää, kun kaikki mitä teet tai olet tekemättä on tuomittavaa ja väärin. Jos et lähesty naisia, on yksinäisyytesi oma vika kun olet heikko vätys etkä saa naisia, jos taas yrität tutustua naisiin, olet ahdistelija, stalkkeri ja hullu. Ja vielä kun nyt alkuun pääsin, niin se pakkien saaminen ei ole mukavaa, vaan todella nöyryyttävää. Jos ette usko, niin kokeilkaapas miltä se tuntuu.
Jos et osaa lähestyä ihmisiä, ilman että se koetaan ahdisteluksi, niin on varmasti meille kaikille parempi, ettet lähesty ketään. Kiitos.
Pertti ja Rauno ovat molemmat tyylikkäitä, itsestään huoltapitäviä ja töissäkäyviä miehiä.
Pertti huomaa terassilla viehättävän naisen ja rohkaistuu tekemään hänen kanssaan tuttavuutta.
Pertti: Hei! Tässä on varmaan vapaata?
Nainen: Mee kuule pois niin sitten on!Lähestyminen on naisesta epätoivottu ja Pertti on nyt ahdistelija ja se ei todellakaan ole ok.
Rauno huomaa terassilla viehättävän naisen ja rohkaistuu tekemään hänen kanssaan tuttavuutta.
Rauno: Hei! Tässä on varmaan vapaata?
Nainen: No hei! Kyllä on, istu alas.Lähestyminen on hyväksytty ja Rauno ei ole ahdistelija, vaan miellyttävä herrasmies.
Sellaista se on, kun Pertti ei ole ihan niin komea kuin Rauno.
Tämä on niin totta, kun teimme testin ruman kaverini ja komean kaverini kanssa ravintolassa että sanoo tyttölle että heillä on hyvä perä. Ruma kaveri meni ensin niin tytöt juoksi pois ja sanoi hyi. Komea kaveri meni 15minuutin päästä sanomaan saman ja ne alkoi grindaamaan.
No siinähän ei ole mitään uutta että kauniit ja komeat ihmiset koetaan miellyttävimmiksi. Ei se siitä rumemmasta kuitenkaan mitään ahdistelijaa tee, vaikka hänet torjuttaisiinkin.
Moneskohan tahallaan väärinymmärretty vastauskommentti tuohon alkuperäiseen? Taisi osua ja upota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulle tultu juttelemaan, ja oon mennyt itse. Kysyn vain reippaasti, että ootko yksin tässä ja voinko liittyä seuraan. Kivempihan se on rupatella, vaikka ei sen kummempaa taka-ajatusta oliskaan.
Tämä olisi minun kauhuskenaario. Koska olen introvertti ja haluan omaa tilaa. Ehkä juuri juuri kestäisin että istuu samaan pöytään mutta etttä vielä alkaisi rupatteleen hölmöjä. Lähtisen varmaan pois tai katsoisin kännykkääni.
Ootko niin introvertti, ettet kykene sanomaan, että kiitos, istun mieluummin yksin?
Kylläpä joittenkin elämä voi olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan menisi nykyaikana. Johan siitä riemu syntyisi, Iltasanomissa olisi kissankorkuisilla kirjaimilla "Mies ahdisteli naista terassilla keskellä päivää!"
Me too- liike tappoi viimeisetkin halut keskustella tuntemattomien kanssa, etenkin kun olen muutenkin introvertti.
Ja te jotka laitatte alapeukkua, miettikää edes sekunti miltä tuntuisi elää, kun kaikki mitä teet tai olet tekemättä on tuomittavaa ja väärin. Jos et lähesty naisia, on yksinäisyytesi oma vika kun olet heikko vätys etkä saa naisia, jos taas yrität tutustua naisiin, olet ahdistelija, stalkkeri ja hullu. Ja vielä kun nyt alkuun pääsin, niin se pakkien saaminen ei ole mukavaa, vaan todella nöyryyttävää. Jos ette usko, niin kokeilkaapas miltä se tuntuu.
Jos et osaa lähestyä ihmisiä, ilman että se koetaan ahdisteluksi, niin on varmasti meille kaikille parempi, ettet lähesty ketään. Kiitos.
Pertti ja Rauno ovat molemmat tyylikkäitä, itsestään huoltapitäviä ja töissäkäyviä miehiä.
Pertti huomaa terassilla viehättävän naisen ja rohkaistuu tekemään hänen kanssaan tuttavuutta.
Nainen: Mee kuule pois niin sitten on!Lähestyminen on naisesta epätoivottu ja Pertti on nyt ahdistelija ja se ei todellakaan ole ok.
Rauno huomaa terassilla viehättävän naisen ja rohkaistuu tekemään hänen kanssaan tuttavuutta.
Nainen: No hei! Kyllä on, istu alas.Lähestyminen on hyväksytty ja Rauno ei ole ahdistelija, vaan miellyttävä herrasmies.
Pertti-kulta, et sinä ole ahdistelija, sinä vain tulit torjutuksi. Ja koska tulit torjutuksi, se harmittaa sinua, kuten hyvin ymmärrettävää on, joten sinä uhriudut. Se taas ei olisi välttämätöntä jos sinulla olisi enemmän kanttia ja itseluottamusta. Sitäkin voi kehittää, muuten.
Mutta tietenkin taas eri asia, jos Minna tulee torjutuksi miehen toimesta ja se harmittaa häntä. Minna ei uhriudu vaan syynä on se ylimielinen, ku*ipäinen mies joka pakit antoi.
Minna ei valita että mies pitää häntä ahdistelijana ja käytä sitä tekosyynä olla koskaan puhumatta kellekään enää koskaan, toisin kuin Pertti.
Olen. Aina joutuu panemaan vaikka olen vain kiinnostunut naisen kesäpäivän sujumisesta sekä ilmojen pitelystä.
Minulle on tultu usein juttelemaan terassilla/baarissa ja lähes kaikki kerrat ovat päätyneet sänkyyn. Olen antanut paljaalla. N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota mukaan kirja ja lue sitä. Ihan varmasti tulee joku kyselemään tyhmiä kysymyksiä.
Terveisin
Nainen, joka haluaa välillä käydä viinilasillisella ja lukea samalla hyvää kirjaa
Tämä vastaus suorastaan houkuttelee mennä jatkossa naisten juttusille :D
Ymmärrän, että kuulostan inhottavalta, mutta eikö kirjan lukeminen itsekseen ole aika selkeä signaali siitä, etten kaipaa seuraa? Silti joka kerta joku tulee häiritsemään. Kun olin sinkku ja halusin seuraa, menin itse sen kiinnostavan miehen luokse tai hymyilin nätisti sille minua katsovalle itseäni kiinnostavalle miehelle.
Niin kai sitten. Itse olen ajatellut sen jotenkin niin, että yksin kirjaa lukeva ihminen saattaa olla myötämielinen lähestymiselle. Kirja tavallaan antaa mahdollisuuden välillä keskittyä muuhunkin, kuin ihmisten tuijotteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti jutellut pitkätkin pätkät naisten kanssa, jotka ovat istuneet yksinään pöydässä, joka on sellaisella terassin sivulla, josta tullaan sisällä. Ajatus siitä, että kävelisin koko terassin poikki johonkin pöytää, jossa nainen yksinään istuu, on suomalaisessa kulttuurissa aivan mahdoton. Sama kuin menisin naisen viereen istumaan bussissa, jossa on muitakin paikkoja. Se tulkittaisiin tökeröksi iskuyritykseksi. Lopputulos olisi vaivaannuttava minulle ja naiselle.
Tämä oli hyvä vinkki. Että pitää hakeutua siis paikkaan ja pöytään, johon on helppoa istuutua, kun kävelee kahvilasta terassille. Tänään istuin kaukana ovesta, se olikin huono paikka. Lisäksi istuin 2 h pöydässä. Oli ehkä pitänyt mennäkin yksinään 4 h isompaan pöytään, niin siinä on enemmän tilaa, "vapaita paikkoja".
Tää on muuten totta! Itsekin istun siihen ns. vapaaseen paikkaan, eli en suoraan vastapäätä, vaan siihen vinottain vastapäätä olevaan. Ei tunnu niin tunkeilevalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se vähän vaikuttaa miten asiat esittää.
Pertti: Hei! Tämä tuoli on varmaan vapaa?
Nainen: Juu, vie vaan mukanasi.
Rauno: Hei! Anteeksi, saisinko istua hetkeksi seuraan?
Nainen: Oottelen kyllä kaveriani, mutta istu nyt hetkeksi.
Olen mennyt kymmeniä kertoja elämäni aikana. Ei naiset yleensä halua minua seuraansa. Johtunee kai ulkonäöstäni etten ole komea. Kyllä yksin saa istua terassilla aina. Naiset ei koskaan tule juttelee- Joskus olen nähnyt että kun omassa pöydässäni on ainoastaan tilaa niin nainen seisokelee jossain terassin laitamilla pitkäänkin odottaen että joku muu paikka vapautuu koska en ole mikään komea niin ei nainen tule minun pöytääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulle tultu juttelemaan, ja oon mennyt itse. Kysyn vain reippaasti, että ootko yksin tässä ja voinko liittyä seuraan. Kivempihan se on rupatella, vaikka ei sen kummempaa taka-ajatusta oliskaan.
Tämä olisi minun kauhuskenaario. Koska olen introvertti ja haluan omaa tilaa. Ehkä juuri juuri kestäisin että istuu samaan pöytään mutta etttä vielä alkaisi rupatteleen hölmöjä. Lähtisen varmaan pois tai katsoisin kännykkääni.
Introverttikin osaa puhua, eikö vain?
"Valitettavasti ei käy, odotan tässä ystävääni."
Valkoinen valhe on täysin sallittu molempien kasvojen säilyttämiseksi.
Kuulostaa oudolta. Mitä kasvoja pitää säilyttää. En minä ainakaan nolostuisi vaikka joku puhuis jotain ja minulta ei tulis vastausta. OIs vain hiljaisuus.
On normaalia käytöstä vastata, kun toinen puhuu sinulle. Ehkä sun olisi syytä nolostua, ja opetella käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "nykyään ei uskalla" -selittelijät tietävät itsekin, ettei "voinko istua tähän" ei ole ahdistelua, kunhan ottaa kielteisenkin vastauksen tosissaan. Tuo on heidän ihan ymmärrettävää itsepetosta, kun todellisuudessa he eivät koskaan uskaltaisi puhua selvin päin vieraalle naiselle, joten syyksi aloitekyvyttömyyteen sanotaan me too.
Kukaan täysipäinen ei muutenkaan mene kysymään ensimmäisenä että voinko istua tähän? Ehei. Se keskustelu täytyy avata ihan muuten ja seuraan liittymisen aika on myöhemmin, kun sille on saatu soveltuva signaali (nainen vastailee, osallistuu jopa aktiivisesti jne.).
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi pöytäänsä täysin ventovieraan, josta ei tiedä mitään muuta kuin että halusi istua samaan pöytään?
Mun pöytään saa mielellään tulla juttuseuraksi, jos istun yksin. Nykyään voi tietysti lueskella kännykkää, jos tulee aika pitkäksi, mutta mieluummin juttelen jonkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sama saatanan idiotismi joka ketjuun. Etkö käsitä että se ei ole lähestyjän vallassa päättää mitä toinen ihminen ajattelee?
Ymmärrätkö sinä, jos joku sanoo sinulle, "ei sovi istua" ja poistut, niin sinua ei kukaan pidä ahdistelijana. Tai jos yksi hullu pitää, niin ei sille kannata antaa mitään arvoa. Mutta jos jäät siihen jankkaamaan noita metoo, rumat ei kelpaa, naiset on pinnallisia - läppiä, niin varmasti pidetään ahdistelijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "nykyään ei uskalla" -selittelijät tietävät itsekin, ettei "voinko istua tähän" ei ole ahdistelua, kunhan ottaa kielteisenkin vastauksen tosissaan. Tuo on heidän ihan ymmärrettävää itsepetosta, kun todellisuudessa he eivät koskaan uskaltaisi puhua selvin päin vieraalle naiselle, joten syyksi aloitekyvyttömyyteen sanotaan me too.
Kukaan täysipäinen ei muutenkaan mene kysymään ensimmäisenä että voinko istua tähän? Ehei. Se keskustelu täytyy avata ihan muuten ja seuraan liittymisen aika on myöhemmin, kun sille on saatu soveltuva signaali (nainen vastailee, osallistuu jopa aktiivisesti jne.).
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi pöytäänsä täysin ventovieraan, josta ei tiedä mitään muuta kuin että halusi istua samaan pöytään?
Kyllä se kannattaa sillä istumisella avata, hassuahan olisi jos joku jäisi pöydän viereen seisomaan ja jutustelemaan ja vasta sitten kysyisi saako istua :D Tosin jos olisin jossain yksin ja toivoisin juttuseuraa ja joku tulisi seisaaltaan viereen höpöttelemään, niin ihan kyllä sanoisin että istu ihmeessä alas.
Voi miten vaikeaa tuntuu olevan elämä joillekin.
Tää oli hyvä viesti. Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pertti-kulta, et sinä ole ahdistelija, sinä vain tulit torjutuksi. Ja koska tulit torjutuksi, se harmittaa sinua, kuten hyvin ymmärrettävää on, joten sinä uhriudut. Se taas ei olisi välttämätöntä jos sinulla olisi enemmän kanttia ja itseluottamusta. Sitäkin voi kehittää, muuten.
Kysymys ei ole Pertin tunteista vaan naisen tunteista.
Hassu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota mukaan kirja ja lue sitä. Ihan varmasti tulee joku kyselemään tyhmiä kysymyksiä.
Terveisin
Nainen, joka haluaa välillä käydä viinilasillisella ja lukea samalla hyvää kirjaa
Ihan vaan uteliaana kysyn, miksi et ota sitä viinilasia kotona, jos haluat linnoittautua omaan yksinäisyyteesi?
Asun kerrostalossa eikä minulla ole minkäänlaista mukavaa istuskelupaikkaa ulkona. Joten välillä on kiva käydä parilla lasillisella paikallisen ravintolan terassilla järven rannalla ja lukea samalla hyvää kirjaa.
Suomessa ei vaan voi mennä juttelee naisille. Pitävät heti ahdistelijana. Niin se vaan on. Viimeiset 4-5 vuotta olleet hirveitä miehille kun ei enää uskalla naisia lähestyä.
En.
Tulisi käsilaukusta välittömästi.